gry planszowe przygodowe > Elder Sign
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Elder Sign

Elder Sign

Szybka gra kooperacyjna w świecie Arkham Horror

cena:

169.90 139.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 8
wiek: od 13 lat

wydawca: Fantasy Flight Games
nr katalogowy:SL05
projektant: Richard Launius

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Gracze wcielają się w badaczy starających się powstrzymać nadejście Przedwiecznego. Najnowsza gra Richarda Launiusa i Kevina Wilsona autorów takich gier jak Alien Uprising, Android czy Arkham Horror.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-12-29 Mładszy brat Arkham horror autor: zephyr

Gra to Arkham horror w skondensowanej formie. Poszukiwacze wyruszają powstrzymać nadciągającego przedwiecznego stabilizując Arkham za pomocą Elder Signów, jeśli się im nie uda pozostaje przekonać przedwiecznego siłowo że nie jest to świat który chce odwiedzić.

Klimatycznie kompresja ucięła bardzo dużo. W swojej turze gracz wybiera zadanie które chce wykonać i rzuca zestawem kostek próbując uzyskać podane na karcie kombinacje. W odróżnieniu od AH nie losuje się żadnych wydarzeń - jeśli się uda dostaniesz X, jak sie nie uda stanie się Y. Po paru turach można grać mechanicznie i nie zwracać uwagi na tytuł karty. Choć czasami warto zaśmiać się z faktu że najbardziej przydanym narzędziem przy przeszukiwaniu archiwów okazał się dynamit :)

Przedmioty które zdobywamy zwykle dają kostkę odpowiedniego koloru. Inne są albo słabe, albo dają kostkę i coś. Dodatkowo przedmiotów jest na tyle mało że można wciągnąć cały deck na rękę bez większego problemu... Mała różnorodność działa ok, ale szkoda ciekawych interakcji między przedmiotami. Przedmioty są jednorazowe, co nie daje poczucia rozwoju.

Współpraca też jest bardzo ograniczona, czasem ustali się kto powinien zająć się którym zadaniem, bo akurat jest lepiej wyposażony, ale coś bardziej rozbudowanego rzadko się zdarza.

Sam główny mechanizm zbierania zestawów jest ok. Mikro decyzje gdzie się udać, które kostki przerzucać, kiedy używać przedmiotów itd są na tyle nie oczywiste że można się chwilę zastanowić czy użycie tego żetonu to marnotrawstwo czy jednak konieczność. Jednak gra jest mocno losowa i zdarza się że i na 4 kostkach nie chce wypaść potrzebny symbol, więc osobom nie lubiącym losowości odradzam.

Rozgrywka jest przyjemna, przynajmniej w mniejszym gronie bo przy większej ilości graczy czas oczekiwania na turę jest za duży.

Niestety gra jest za prosta i przez to brakuje napięcia. Nie udało mi się jeszcze przegrać partii. Są niektóre wredne karty i pewnie jak słabo podejdą to można przegrać, ale większość wydarzeń robi nic albo mało co, a spora część negatywnych rzeczy w ogóle nie przeszkadza. Kuriozum są karty o treści "jeśli idzie względnie ok to nic się nie dzieje, jak nikt nic nie ma przedwieczny się zbliża"... chyba jednak powinno być odwrotnie. Zwłaszcza że jak ktoś ma przedmioty to bez problemu wykonuje zadanie i dostaje nowe, a jak nie ma to ma problemy ze zrobieniem czegokolwiek... czasami lepiej popełnić samobójstwo i wylosować nową postać - dostanie nowe przedmioty... :( Przydadzą się jakieś dodatkowe zasady, albo standardowa praktyka FFG - dodatek który poprawia grę.