gry planszowe przygodowe > Talisman Magia i Miecz: Góry
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Talisman Magia i Miecz: Góry

Talisman Magia i Miecz: Góry

Rozszerzenie do Talisman Magia i Miecz

cena:

169.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-TMM05

wersja językowa: polska

Opis


Chmury osnuwają górskie szczyty…Wyczerpany po długiej wspinaczce, ledwo chwytasz się skalnego występu, gdy kamienie pod twoimi stopami ustępują i spadają w dół zdradzieckiego stoku. Mimo to, wznawiasz wspinaczkę… bowiem Góry cię wzywają!Legendy mówią, że cała magia świata wypływa z zaklętego źródła bijącego z najwyższej góry. Na tym najwyższym ze szczytów magiczne wody są najczystsze i najsilniejsze, a brzegi strumienia usiane szlachetnymi kamieniami. Śmiałek musi się mieć jednak na baczności, albowiem Góry są domem wzbudzającego postrach Orlego Króla, strażnika źródła magii. Dla intruzów i awanturników nie będzie litości – wszak Orli Król nie zapomniał, że skradzione mu klejnoty zdobią dziś samą Koronę Władzy!Rozszerzenie Góry wprowadza do gry nową, nie odkrytą Krainę. Specjalnie dopasowana plansza i ponad 100 nowych kart sprawiają, że to górskie królestwo budzi się do życia. Sześciu nowych Poszukiwaczy, każdy posiadający własną, przepiękną figurkę, zapewni graczom całkowicie nowe, cudowne doświadczenia. Wdrap się tak wysoko, na ile starczy ci odwagi, i zagarnij niewyobrażalne bogactwo czekające na wierzchołku najwyższego szczytu świata Talizmanu!Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Należy posiadać podstawową grę Talisman: MAGIA I MIECZ. 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-05-19 You have the manners of a goat. And you smell like a dung-heap autor: maruniewicz

Nie tak zabójcze i nastawione na walkę jak Podziemia. W Góry może wybrać się bez większych obaw nawet niezbyt doświadczony bohater. Oprócz możliwości walki z Orlim Królem (istotą nieco potężniejszą od przeciętnego smoka) i zdobycia jako nagrody jednej z 4 kart Reliktów, wędrówka po tej Krainie daje okazję do wzbogacenia się przez zbieranie klejnotów, które można spieniężyć u Alchemika. Złoto staje się szczególnie istotne przy rozgrywce z późniejszym dużym dodatkiem Miasto i siłą rzeczy najlepiej się z nim komponuje. Bez Miasta sens wałęsania się po Górach jest nieco mniejszy, chociaż jeden z dostępnych u Orlego Króla przedmiotów pozwala na błyskawiczne przeniesienie się na Koronę Władzy. Dodatek jest mało bombastyczny, ale niezwykle lubiany przez graczy, prawdopodobnie ze względu na górski klimat i stosunkowo spokojny przebieg rozgrywki.
dodano: 2015-07-11 Bardzo dobry. autor: Astegor

Góry to dodatek planszowy (z serii tych dużych) do Talizmanu. Dodaje dodatkową krainę nazwaną górami wraz z bossem strzegącym skarbów na jej krańcu.

Plusy i minusy:
+ Mnóstwo nowych kart przygód nazwanych talią gór i możliwych do eksploracji tylko w nowej krainie. Karty gór mają trudność normalnych kart przygód. Nie jest to hardcore znany z podziemi. Dodatkowo trochę nowych zaklęć,
+ Nowy rodzaj kart które nasi bohaterowie mogą nosić ze sobą a mianowicie "drobiazgi". Lekkie przedmioty których w ekwipunku możemy mieć do woli,
+ Nowe postacie aż szóstka. Po rozegraniu kilku gier myślę, że góral wydaje się być najsłabszy. Reszta trzyma poziom,
+ Nowe alternatywne zakończenia są ok,
+ Nowa kraina, a to oznacza nową mapę. Oczywiście piękna jak reszta,
- Nowy boss na ostatnim polu Gór jest zwyczajnie bezużyteczny. Łatwiejszy do pokonania niż pan ciemności z podziemi, a i nagrody za niego nie są warte takiej wyprawy.

Ocena: 10/10
Jedyny wypuszczony przez FFG dodatek który zasługuje na 10/10. Jest w nim wszystko co potrzebne by rozbudować grę pod każdym względem. A uwagi czy minusy są bardzo subiektywne. Gorąco polecam.
dodano: 2015-03-05 Cos na dobry poczatek. autor: Kamil Czajkowski

Kolejny upgrade planszowy dla podstawowej wersji. Swietne ilustracje oddaja dobry klimat tej krainy. Poszukiwacze - kazdy grywalny i fajnie mozna sobie konkurowac z innymi poszukiwaczami.
Miejsce dobre na sam poczatek rozgrywki jako alternatywa dla zewnetrzenej krainy.
Zastanawia mnie fakt losowania reliktow po wygranej walce, mozna uznać za plus lub za minus w zaleznosci co sie komu trafi. Wydaje mi sie tylko jedna karta reliktu calkowicie nie grywalna poniewaz nie moge znalezc zastosowania. Calosc jak najbardzie polecam gdyż dostarcza tej lekkiej adrenaliny bo niby na poczatek ale zawsze sie trafic moze moobek mega koks.
Dodatek musowy po prostu.
dodano: 2015-01-08 Must have :) autor: ianhagen

Przede wszystkim jest to dodatek planszowy, czyli uzupełnia nam kolejny róg planszy. Jest dodatkiem łatwiejszym niż np. Podziemia. Co w przypadku naszej domowej gry przekłada się na kolejnośc zwiedzania - Góry właśnie, później Podziemie a na końcu miasto by wydać zarobiona kasę i sie obłowić :). Wprowadza wiele nowych zaklęć, nowych bohaterów oraz wiele frajdy do rozgrywki. Wszystko to razem spowodowało że poprostu Talisman jako gra jest niepełny bez tego dodatku.
dodano: 2014-03-24 obowiązkowy dodatek autor: Krzysztof Rudnicki

Każdy dodatek z planszą uważam w Talismanie za obowiązkowy. Znacznie zwiększa pole gry, ma najwięcej dodatkowych kart, odrobinę więcej postaci. Najważniejsze jednak jest powiększenie planszy. Ta z kolei wykonana jest najciekawiej graficznie z wszystkich do tej pory wydanych dodatków planszowych. Zdecydowanie polecam.
dodano: 2013-07-31 Warto ruszyć szlakiem. autor: jakasywa

Drugie rozszerzenie do Talismanu, które zawiera dodatkową planszę. W przeciwieństwie do Podziemi, Góry są bardziej wybaczające dla słabszych postaci, choć końcówka i tak jest wymagająca. Cały dodatek jest zbudowany poprawnie - dostajemy 6 ciekawych bohaterów (spośród których Alchemik może okazać się wybitnie nudny, a Leśny Duszek kompletnie przegięty), nowe zaklęcia, kompletnie nową talię przygód dla nowego regionu oraz kilka kart sprawiających, że jednostki z gór będzie można spotkać w krainie bazowej. Niestety, żeby nie było zbyt pięknie, jest jeden szkopuł, który psuje zabawę - mianowicie wśród skarbów Króla są może maksymalnie dwie użyteczne rzeczy, które warto zatrzymać na dłużej (szczególnie jeśli pilnujemy limitu ekwipunku). Jest to spowodowane rzeszą słabszych przeciwników, których przyjdzie nam pokonać w drodze na szczyt, czyli chęcią balansowania rozgrywki. Niemniej kraina nie traci na tym zbytnio i może okazać się ciekawym miejscem na ucieczkę przed graczami dominującymi krainę zewnętrzną (poprzez polowanie na słabszych). Na sam koniec zostają karty przygód, których efekty zależą od ekwipunku poszukiwacza lub jego aktualnego stanu. Jest to ciekawe rozwiązanie wnoszące nadzieję i powiew prawdziwej świeżości do talii przygód. Co do alternatywnych zakończeń - są i jak zwykle - komuś podpasują a komuś napsują krwi - zależy od gracza.
Podsumowując - solidny dodatek i jak dla mnie pierwsza pozycja na liście rozszerzeń planszowych do Talismana. Pomimo pewnych niedociągnięć, polecam.
dodano: 2012-10-11 autor: Michał Barcikowski

Góry - drugi duży dodatek do gry planszowej - Talizman, w której będziemy badali świat, aby zdobyć legendarną koronę władzy. W tym dodatku dostajemy dodatkową planszę narożną, w której będziemy mogli spróbować przedrzeć się przez tytułowe góry w strone króla orłów pokonać go i zyskać jego skarby. Poza planszą dostaniemy nowych bohaterów, nowe zakończenia oraz wiele nowych kart przygód. Serdecznie polecam każdemu, kto lubi grać w Talizmana :)
dodano: 2011-11-27 lekki i przyjemny dodatek autor: Piotr Cieślak

Góry to kolejny, po Podziemiach, duży dodatek do podstawowej wersji TMiM. Mnie bardzo się spodobał, mimo że różni się zasadniczo od tamtego. Przygody, które czekają poszukiwaczy w górach, są w mojej ocenie mniej groźne niż w tunelach. Jednocześnie przedmioty, które można tam znaleźć, są często pozornie słabe, ale przydatne. Dobrym przykładem jest laska, która pozwala dodać 1 do wyniku rzutu kostką podczas ruchu. Mała rzecz, a cieszy.

Poza tym pojawia się nowy rodzaj przedmiotów, czyli drobiazgi. Są to różne kamienie szlachetne, które można w mieście wymienić na złoto. Ciekawe urozmaicenie.

Jeśli uda nam się przejść cały szlak górski, musimy stoczyć walkę z władcą Orlego Gniazda. Jest on słabszy niż władca Podziemi, a artefakty, które można zdobyć wygrywając z nim też są mniej potężne.

Nowe karty poszukiwaczy są ciekawe. Na pewno najpotężniejszą jest Wampirzyca. Ciekawie gra się także Łotrzycą. Alchemik i Leśny Duszek to postaci specyficzne, ale według mnie dobrze zrobione.

Dużym plusem tego dodatku jest szata graficzna. Cieszę się, że poprawił się ten aspekt w porównaniu z Podziemiami, bo ma to duży wpływ na klimat, który jest kluczowy w Talismanie.

Podsumowując, Góry to spokojna i ładna kraina, którą mogę polecić każdemu poszukiwaczowi. Ale bądźcie czujni, bo możecie spaść w przepaść albo zostać zaatakowani przez Gryfa.
Powodzenia!