gry planszowe przygodowe > Claustrophobia (edycja polska)
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Claustrophobia (edycja polska)

Claustrophobia (edycja polska)

Niesamowita walka o przetrwanie dla dwóch graczy

cena:

169.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Croc

wersja językowa: polska

pasuj¹ce koszulki: standard ccg (50 szt.)

Opis


Roku Pańskiego 1634 ludzie, wiecznie pragnący nowych podbojów, najechali samo Piekło, walcząc z demonicznymi siłami w katakumbach Nowego Jeruzalem.

 

W sercu ciemności Odkupiciel, obdarzony cudownymi mocami, prowadzi grupę skazańców na wyprawę. Czy bohaterowie z przymusu będą mieli siłę, by stawić czoła hordom przeklętych istot żyjących we wnętrzu Podziemi?

 

W Claustrophobii - grze obrazującej taktyczną walkę o przetrwanie, jeden z graczy będzie kontrolował grupę ludzi badających ciemne tunele piekielnego podziemia, próbujących wywalczyć sobie drogę przez legiony straszliwych Troglodytów. Drugi z nich zostanie władcą demonicznych sił, które pragną zniszczyć ludzkich awanturników.

 

Jak to działa?

Plansza zbudowana jest z kafli reprezentujących tunele i pomieszczenia w katakumbach i zmienia się w zależności od scenariusza. Niektóre z nich będą rozgrywane na wcześniej ustawionej planszy, zaś w innych gracze będą mieli możliwość eksplorowania czeluści Podziemi w miarę postępu rozgrywki.

 

Grający Ludźmi wysyła swoich bohaterów wgłąb tych tuneli, gdzie czekają na nich troglodyci i demony. W każdym z siedmiu scenariuszy inne są warunki zwycięstwa i cele obu stron.

 

Claustrophobia opiera się na nowatorskiej mechanice, w której każdej z postaci Ludzi przydzielana jest kostka odpowiadająca jej Linii Akcji. Linia Akcji określa współczynniki danej postaci, a otrzymywane rany wyłączają kolejne Linie Akcji z gry.

 

Grający demonami dysponuje za to Planszą Przeznaczenia, na której może wybierać specjalne zdolności swoich potworów, zdobywać dodatkowe Punkty Zagrożenia, itp. Wszystko to powoduje, że gracze muszą na bieżąco adaptować swoje plany do bieżącej sytuacji, wyrzuconych wyników na kościach i zmieniającej się planszy.

 

Zawartość pudełka:

  • 36 wyjątkowych kafli ciemnych tuneli i pomieszczeń
  • 17 starannie zaprojektowanych figurek plastikowych
  • 5 kart postaci ludzi
  • 5 podstawek pod karty postaci
  • 25 plastikowych znaczników obrażeń
  • 50 kart
  • 1 plansza przeznaczenia
  • 44 żetony
  • 1 kość 10-ścienna
  • 12 kości 6-ściennych
  • 1 ilustrowana instrukcja

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-03-14 la rewelacjon autor: metylson

to jest rewelacyjna gra dla 2uch/2ojga ^^, każdy fan gry diablo będzie oczarowany jak i fan rozgrywek szachowych, dla czego? mroczne podziemia, niepowtarzalne zdolności, moce dobra i zła, mnogośc scenariuszy, bardzo zróżnicowani przeciwnicy po obu stronach, magia demony potężni wojownicy, gra jedną i drugą stroną konfliktu daje wiele satysfakcji, dla tego że są dwa różne mechanizmy gry, modularna plansza która za każdym razem wygląda inaczej prze co rozgrywka się nie nudzi, to jest mega rewelacja na smętne weekendowe wieczory gdy nie ma co robic przed TV
dodano: 2012-11-11 Najlepsza gra przygodowa dla 2 osób autor: Krzysztof Dżułyński

Claustrophobia byłą moją pierwszą grą planszową i w sumie zwróciła moją uwagę przede wszystkim tematyką i wykonaniem. Jako fan Dungeons & Dragons wiedziałem, że polubię ją od razu. Wiadomo – tu podziemia, tam podziemia ;)

Pierwsze o czym należy wspomnieć, to wygląd i wykonanie. Grafiki na kartach bądź kafelkach są przepiękne, świetnie oddają klimat gry, a solidne wykonanie wszystkich komponentów daje pewność, że Claustrophobia wytrzyma wiele emocjonujących rozgrywek. Cieszą oko starannie i szczegółowo wykonane figurki, a solidne kafelki i świetnie pomyślane podstawki pod karty postaci aż zachęcają do gry i nie pozwalają się od niej oderwać przez długi czas. Syndrom jeszcze jednego scenariusza, kiedy bliżej już do świtu niż zmierzchu potrafi być zgubny.

W grze bierze udział dwóch graczy. Jeden z nich prowadzi demona i hordy troglodytów, natomiast drugi stara się wykonać odpowiednie zadania i przy tym przeżyć. A nie jest to łatwe. Na szczęście zasady są na tyle proste i intuicyjne, że po chwili można skupić się na strategii i taktyce oraz czystej przyjemności z rozgrywki. Losowość? Jest ogromna, lecz o dziwo wcale nie przeszkadza, a wręcz dodaje odrobinę niepewności i strachu przed tym co przyniosą kolejne rundy. Claustrophobia, to chyba jedyna gra, w której wysoki współczynnik losu został przekuty na świetne uzupełnienie mechaniki, nie powodując wzrostu ciśnienia. Wszak bóg kości jest sprawiedliwy i przy odpowiednim natężeniu rzutów wszystko się wyrównuje.

Długą żywotność gry oraz regrywalność zapewnia kilka ciekawych i różnorodnych scenariuszy. Raz ludzie skazani na podziemne piekło muszą wydostać się na powierzchnię, nim troglodyci z demonem na czele dobiorą się do ich skóry. Znowu innym razem dzielny Odkupiciel musi wysadzić szyb prowadzący do czeluści wszystkiego złego. Co najważniejsze, gdy zagramy we wszystkie warianty z instrukcji, wiele nowych możemy znaleźć w internecie. Chociażby na stronie samego autora. Jest nawet kampania i wersja dla 3 graczy! Jest w co grać.

A czy gra posiada jakieś minusy? Chyba nie. Jedyne o czym mogę napisać, to ogrom miejsca jakiego czasami wymaga. Na pewno nie zmieści się na każdym stole. Coś więcej? Na pewno nie. Za tę cenę dostajemy naprawdę ogromne pudło z mnóstwem komponentów, które przez długi czas będą cieszyły oko. Na pewno warto mieć ten tytuł na swojej półce.
dodano: 2012-03-14 Ideał dla dwóch graczy autor: jakasywa

Gra jest wymarzonym rozwiązaniem dla dwóch graczy. Lista zalet i wad poniżej.

Zalety:
1) Rozgrywka jest bardzo intensywna i dość szybka (od około 30 minut do półtorej godziny, zależy od scenariusza).
2) Bardzo, ale to bardzo wolno się nudzi (losowa budowa większości map).
3) Dwie, bardzo zróżnicowane strony konfliktu wymuszają różne podejście do scenariuszy (ostrożni, trzymający się w kupie ludzie kontra niekończące się fale demonów)
4) Multum scenariuszy - zarówno w podstawowej wersji, jak i tych do ściągnięcia ze strony producenta.
5) Otwarty świat i zasady - łatwo wymyśleć coś swojego, nawet dla więcej niż dwóch osób.
6) Praktycznie idealny balans - rozgrywki rzadko bywają jednostronne i czasem do końca nie wiadomo kto wygra.
7) Wiele zróżnicowanych zdolności postaci i opcji taktyczno-strategicznych.
8) Wysoka jakość wykonania elementów (ładne kafle mapy i czytelne, pomalowane figurki)

Wady:

1) potrzebuje dużo miejsca (w kawiarni sobie nie pogracie zbyt wygodnie
2) jeśli jedna ze stron jest bardziej obeznana w zasadach i mechanice może łatwo zapędzić przeciwnika w kozi róg - warto wtedy stosować handicap
3) Dla osób nie znających angielskiego liczba scenariuszy może wydać się zbyt ograniczona (po czasie oczywiście)
4) Mogliby wprowadzić lepsze rozróżnienie między najemnikami i brutalami (inne niż kolor włosów)
5) Przydałaby się także dodatkowa figurka demona ;) (takie marudzenie)

Polecam gorąco, szczególnie jak ciężko o kilku ogarniętych znajomych - Claustrophobia jest ideałem dla dwóch graczy :)
dodano: 2011-12-25 autor: wilku5

Gra jest fantastyczna, jeśli ktoś lubi gry RPG (Role Play Game), lub gry typu Descent - ale nia ma aż tylu chętnych, lub nie chce kupować tak drogiej gry.

Claustrophobię nabyłam trochę z przypadku, trochę urzeczona figurkami i grafiką na kartach. Nie jest może szczytem artystycznych możliwości, ale grafiki są klimatyczne, ładne, miłe dla oka. Standardowej (tylko co jest standardem?) grubości (polecam choćby najtańzze koszulki na karty, zeby chronić je przed porysowaniem czy zniszczeniem). Plansza... no właśnie. Na planszę składa się duuużo kafli, z któych budujemy labirynty podziemne. I tu mamy albo losowe wykładanie kafli podczas jednego scenariusza, gotowy układ w innym, lub nawet cała kampania przygotowana przez fanów (a dostępna w internecie), umożliwiająca rozegranie tymi samymi, rozwijającymi się postaciami kolejne rozgrywki na drodze do oczyszczenia podziemi miasteczka z demonów :)

Możliwości jest wiele: różne scenariusze, różne ułożenie planszy, różne losowe karty jako pomoc grającemu demonami lub różne dary / bronie po stronie ludzi - to wszystko sprawia, że nie tylko gra nam się nie znudzi po kilku partiach, ale będziemy mieli ochotę ciągle na kolejne rozgrywki. Mimo że karty wprowadzają pewną losowość (ale czy pułapki, atak potworka czy opętanie człowieka jest możliwe do przewidzenia?), to jednak sporo decyzji zależy od nas - czy drużyna się podzieli, czy będzie w miarę zwartą grupą podążać do celu? Czy zaatakuje najpierw małych troglodytów, czy najpierw unicestwi strasznego demona? Przeszuka dokładnie korytarze w poszukiwaniu skarbów, czy będzie szukała przeciwników do eliminowania?

W trakcie gry czuje się klimat gry; niepewność skąd nadejdą potwory, co nas czeka za zakrętem.... Niepoewność własnych sił... Czy dotrwamy do końca? Czy wyjdziemy jeszcze kiedyś z tuneli na światło dzienne?.... Czy uratujemy mieszkańców przed coraz bardziej rozbestwionymi.... bestiami?

Gra wciąga. Jest wg. mnie dobrze zbalansowana. Ma wiele możliwości, i nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyć własny scenariusz, snuć własną opowieść i prowadzić bohaterów ku nowym przygodom.

Instrukcja jasno wyjaśnia zasady (choć przydałaby się pomoc gracza, by podczas gry nie wertować instrukcji, jak się czegoś nie zapamięta - ale taką można zrobić samemu, jak np ja zrobiłam ;)), figurki są solidne i ładnie pomalowane, kafle planszy solidne, z ładnymi grafikami - nawet plastikowa wypraska (nie żaden papier!) wykonana jest w miarę porządnie (bo niestety, nawet plastik czasem pęka).

Gra godna polecenia 2 osobom, które nie mają 3 godzin na grę (choć rozgrywki do 1,5-2h też się mogą trafić), zarówno początkującym, jak i bardziej zaawansowanym graczom.
Czy jest to gra dla dzieci? Cóż, jeśli chodzi o łatwość pojęcia zasad - myślę że tak. Natomiast jeśli chodzi o grafiki, tematykę (zabijanie tak demonów, jak i ludzi przez potwory) oraz długość (nawet 2h) i konieczność zastanawiania się, co kiedy zrobić żeby nie zginąć i nie przegrać z kretesem - cóż, wybór należy do rodziców.
dodano: 2011-10-21 Nie samym wykonaniem tworzy się klimat autor: Piotr Cieślak

Byłem bardzo ciekaw Claustrophobii po przeczytaniu kilku recenzji, w których autorzy chwalili jej klimat. Gra jest rzeczywiście niezła, ale tylko niezła. Jej wysoka cena jest usprawiedliwiona, gdyż wszystkie elementy są bardzo dopracowane. Świetne figurki, poza tym autorzy naprawdę postarali się przy projektowaniu kafli, z których tworzy się planszę. Jedyny mankament w wykonaniu edycji polskiej to źle przetłumaczone nazwy (np. postać nazywa się "Skazanych Brutali"(?)).

Partie rozgrywa się na podstawie scenariuszy, których w internecie wciąż przybywa, więc nie ma strachu, że się znudzi. Chociaż na minus trzeba odnotować, że podstawowe scenariusze są niezbalansowane. Gra jest dosyć szybka, trwa nie dłużej niż godzinę, co czyni ją atrakcyjną - nie trzeba pod nią planować całego wieczoru. Jednak według mnie traci na tym, bo to za krótko, żeby się wczuć. Przygoda powinna trochę potrwać.

Jeśli chodzi o mechanikę, to świetne jest 'odkrywanie' tuneli przez ludzi i rozbudowywanie planszy. Jednakże poza tym o wszystkim decydują kostki.
O ile np. w Magii i Mieczu to nie jest złe przy mnogości różnych wydarzeń, to tutaj wykonuje się wciąż takie same akcje. Mnie to jakoś nie przekonuje.
Ma to być gra strategiczna, bo musimy wybrać optymalną akcję z ograniczonego wahlarza, a jednocześnie jest to przygodówka i ciągle rzucamy kośćmi. Uważam, że jest to chybione połączenie. Być może wynika to z faktu, że uwielbiam gry strategiczne. Ale też chętnie grywam chociażby w już wspomnianego TMiMa.
A tu ni pies ni wydra.

Podsumowując, po kilku rozgrywkach muszę stwierdzić, że nie poczułem klimatu grozy, osaczenia, klaustrofobii. Ale może to ja za dużo oczekiwałem, bo moi znajomi chętnie w nią grywają.
dodano: 2011-03-08 Jest na prawdę ciasno autor: casper

Claustrophobia to gra przygodowa osadzona w dość odległych czasach, kiedy na ziemi (a dokładnie pod ziemią) potwory czyhały na śmiałków przemierzających mroczne korytarze. Jest to gra o przeszukiwaniu ciemnych i ciasnych korytarzy, walce z potworami, odnajdywaniu skarbów bądź też drogi ucieczki.
Pudełko z Claustrophobią jest dość sporych rozmiarów (na szczęście nie tak wielkie jak niektóre gry wydawane przez FantasyFlightGames). W pudełku znajdziemy karty, kości żetony i to co najlepsze czyli ręcznie pomalowane figurki. Jest to rzecz absolutnie niespotykana i unikatowa jeśli chodzi o wydawców gier - z reguły figurki są szare i musimy bądź możemy sami je malować. Dodatkowo całkiem niezłą atrakcją są również podstawki pod plansze bohaterów, na których umieszczamy kości i znaczniki ran. Zasady rozgrywki są bardzo proste, bardzo szybko można je wytłumaczyć, a sama rozgrywka również nie zajmuje dużo czasu. Jedyną wadą (dla niektórych to pewnie będzie zaleta) jest konieczność posiadania dużego stołu, gdyż plansza potrafi się rozrosnąć do na prawdę sporych rozmiarów w zupełnie nieoczekiwanym kierunku. Sama rozgrywka polega na rzucaniu kostkami (ustalanie inicjatywy), a następnie wykonywanie akcji postaciami które kontrolujemy - siły dobra i zła. Jeśli chodzi o siły dobra każda postać ma swoje unikalne cechy ustalane indywidualnie właśnie poprzez rzut kostką na początku - następnie kostkę umieszcza się w podstawce, co umożliwia nam kontrole jakie wartości cech wybraliśmy (ruch, obrona, atak). Następnie możemy się poruszać po labiryncie i/lub walczyć. Podobne ruchy wykonuje gracz grający siłami zła. Każda rozgrywka odbywa się na podstawie wybranego przez graczy scenariusza - wraz z grą dostajemy kilka scenariuszy, natomiast kolejne sukcesywnie ukazują się na stronie twórcy gry i są udostępniane całkowicie za darmo - kolejny ukłon (poza malowanymi figurkami) w stronę twórcy. Ogólnie rzecz biorąc Claustrophobia jest bardzo przyjemną grą przygodową. Jest niestety trochę losowa, ale czasami warto pograć i w takie gry. Natomiast jeśli chodzi o wykonanie to jest bez zarzutu.
dodano: 2011-01-04 taktycznie i przygodowo! autor: leser

Bardzo bardzo długo szukałem fajnej gry przygodowej. Po zakupie Claustrophobii mogę z czystym sercem powiedzieć, że znalazłem i to nie tylko fajną, lecz bliską ideałowi. Za 160 złotych otrzymujemy kosmicznie wykonaną, kipiącą klimatem i bardzo grywalną pozycję. Autor dba o to by gra wciąż się rozwijała umieszczając w sieci nowe scenariusze, a ostatnio nawet kampanię! Jedyną wadą, którą jestem w stanie wymienić jest przeznaczenie gry do rozgrywki dwuosobowej (choć istnieje bardzo dobry scenariusz dla trzech graczy!). Polecam!