gry planszowe przygodowe > The Lord of the Rings: Adventure to Mount Doom
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu The Lord of the Rings: Adventure to Mount Doom

The Lord of the Rings: Adventure to Mount Doom

Gra przygodowa w świecie Władcy Pierścieni

cena:

199.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 50 do 50 min.

wydawca: Kosmos (2023)
projektant: Michael Rieneck

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


In The Lord of the Rings: Adventure to Mount Doom, players follow the story of Frodo's perilous journey to destroy the One Ring in the fires of Mount Doom. He is accompanied by his familiar fellowship, who are charged with protecting him from the dangers he will face along the way. The players control the fortunes of this company together by moving the individual figures across the game board on a journey through many well-known places from the beloved Lord of the Rings novels. It is important to beware of the Nazgul while at the same time making sure that Frodo does not lose his confidence and freeze in despair. When Frodo reaches Mount Doom, the players have all won together.

The movement of the characters is controlled by a special dice mechanism. Colored dice determine which figure can be moved. Your dice value determines the number of spaces a figure can travel. By choosing the dice before and after the roll, players are faced with decisions that are seemingly uncomplicated, but nevertheless significant for the outcome of the game. Black dice, which always must be rolled, trigger threats or cause encounters with enemies or friends. The encounter cards ensure the continuous, ever-growing threat to completing the quest.

As in most co-operative games, players must coordinate their moves and actions with each other to ensure the desired outcome.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-11-20 Roll and move - ale z decyzjami autor: Mikołaj Witkowski

Roll and move to jeden ze starszych mechanizmów gier planszowych. Rzucamy kostką i ruszamy się tyle pól ile wypadło oczek. Mechanizm ten jest kojarzony z brakiem decyzji i losowością. Adventure to Mount Doom używa tego mechanizmu ale zarazem daje nam duże pole do decyzji.

Gracz lub gracze (o tym za chwilę) prowadzą drużynę pierścienia przez Śródziemie. Celem łatwiejszego upchnięcia ścieżki na planszy, nie jest ona wzorowana na mapie, którą znamy z książek, ale raczej abstrakcyjnie pokazuje wszystkie stadia podróży. W swojej turze gracz rzuca kośćmi reprezentującymi poszczególnych bohaterów oraz czarnymi kośćmi, które aktywują karty. Mała część z tych kart to sprzymierzeńczy, pozostałe karty to zagrożenia. Cała decyzyjność wypływa z wybierania kto ruszy się w danym momencie. Z jednej strony są pola na planszy których chcemy unikać, z drugiej jeśli dotrzemy do punktu zaczynającego nowy etap dostajemy bonus, a z trzeciej musimy uważać żeby członkowie drużyny byli tak umieszczeni na planszy, żeby mogli wspierać Powiernika Pierścienia.

Gra jest bardzo prosta w rozgrywce, zasady są jasne i klarowne. Ostatnie stadium działa inaczej niż reszta gry, ale poza pierwszą rozgrywką nie powinien to być problem. W większości sytuacji decyzje jakie musimy podjąć są jasne. W związku z tym - gra jak dla mnie najlepiej sprawdza się solo. Przy większej ilości graczy po prostu dzielimy się rozgrywką, każdy dostaje część zabawy, nie ma tu za dużo przestrzeni do dyskusji co zrobić, na ogół jest to oczywiste, czasem możemy dyskutować kiedy użyć jakiejś karty a kiedy zachować ją na przyszłość.

Kolejna rzecz o jakiej warto pamiętać to fakt, że w każdym etapie używamy 6 kart z 7, więc o ile mamy odrobinę różnorodności to jednak nie za dużo.

Muszę też wspomnieć o tym, że pudełko jest w większości puste, mogłoby być o połowę niższe i dalej byłoby w nim dużo miejsca.

Mimo tych wad - gra jest bardzo dobra, pokazuje, że można wziąć klasycznie kiepski mechanizm i zrobić z nim coś ciekawego, rozrywka jest bardzo płynna i relaksująca. Prostota zasad sprawia, że jest ona bardzo przyjazna dla dzieci a jednocześnie może być przyjemna dla dorosłego gracza.