GRY PRZYGODOWE
Wiedźmin: Stary Świat - Edycja deluxe
Opowiedz swoją wiedźmińską historię!
cena:
519.90 467.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 499.9)
dostępność: przedsprzedaż
wysyłamy w: dniu premiery
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 150 min.
wydawca: Rebel.pl (2022)
projektant: Łukasz Woźniak
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: magnum copper (383 szt.)
Opis
Wciel się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów i zanurz w legendarnym świecie znanym z wiedźmińskiego uniwersum!
Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa, która zabiera graczy w podróż po fantastycznym świecie pełnym niebezpieczeństw, tajemnej magii, mrocznych sekretów i niezwykłych miejsc, które tylko czekają na odkrycie. Akcja gry toczy się w uwielbianym przez fanów uniwersum Wiedźmina, wiele lat przed wydarzeniami z sagi o Geralcie z Rivii, w czasach, gdy plaga potworów trawiła Kontynent. Przeciwdziałać jej byli zdolni tylko wiedźmini - profesjonalni zabójcy szkoleni do walki z istotami wrogimi ludziom.
Na czym to polega?
W grze Wiedźmin: Stary Świat każdy z graczy wybiera jedną z pięciu wiedźmińskich szkół i wciela się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów. W trakcie podróży po rozległych krainach Kontynentu będzie odkrywał ich tajemnice, ćwiczył się w walce i zdobywał doświadczenie. W zależności od długości rozgrywki, określonej na początku gry, gracze rywalizują o zebranie od 4 do 6 Trofeów. Pierwsza osoba, którą zbierze ich wymaganą liczbę wygrywa, przynosząc w ten sposób najwyższy honor i sławę swojej szkole.
Trofea można zdobyć na wiele sposób. Podstawową metodą jest, jak na wiedźminów przystało, zabijanie potworów. Gracze mogą je również zdobyć, walcząc o honor swojej szkoły z innymi wiedźminami w tawernach, zwiększając do maksimum poziom swoich Atrybutów, jak również wykonując konkretne Zadania podczas podróży po Kontynencie.
W trakcie rozgrywki, gracze tworzą unikalną talię kart, wybierając z puli dostępnych umiejętności: ataków, uników i wiedźmińskich znaków. Gracze korzystają z talii w walce, gdzie łączą karty w potężne kombinacje ataków i używają specjalnych zdolności wiedźmińskiej szkoły, do której należą. Zadania, potyczki, a nawet kościany poker pozwolą im zaś zdobywać nowe przedmioty i pieniądze oraz rozwijać swoje umiejętności.
Co wyróżnia wersję deluxe?
Wiedźmin: Stary Świat - Edycja deluxe to nie lada gratka dla wszystkich, którzy cenią sobie estetykę na planszy i dopracowane elementy. Oprócz wszystkich figurek i żetonów dostępnych w wersji standardowej, tutaj otrzymujemy dodatkowo zestaw 28 wykonanych z dbałością o szczegóły figurek potworów znanych z wiedźmińskiego świata. Gryf, leszy, bruxa, harpia, ghul i wiele innych stworzeń otrzymuje swoją przestrzenną reprezentację, podnosząc walory estetyczne zabawy i zwiększając jej klimat.
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2023-07-26
Super gra
autor:
Michał Przywarski
Gra dość kontrowersyjna. Jedni zamówili na wspieraczce i spodziewali się Bóg wie czego i tego nie dostali i swoją frustrację wyrażają w internetach. Inni, jak ja, wsparli i dostali dokładnie to co wspierali czyli...bardzo dobrą przygodówkę! Ale do brzegu. W grze wcielamy się w wiedźmina, jednego z 5 szkół i ruszamy na szlak. Przemierzamy kontynent, przeżywamy przygody iście z prozy Pana S polujemy na potwory, rywalizujemy ze sobą w pojedynkach na mieczy lub kości ;) Wszystko to ubrane w rewelacyjną oprawę graficzną i bardzo dobrą mechanikę deckbuildingu.
Na poczatku gry eksplorujemy i rosniemy w siłę by pod koniec gry naprawdę się ścigać kto pierwszy zdobędzie max reputacji.
Mam za sobą sporo partii i mogę powiedziec tyle, że klimat wiedźmiński wylewa się z tej gry. To prosta gra do pifka (z % lub bez) gdzie chodzi o zabawę. Tam nie ma głębi ani mechaniki czy decyzji, które spowodują, że będziemy rwać włosy z głowy. To po prostu dobra, prost gra przygodowa.
Musze jednak wspomnieć, że gra w samej podstawce jest niestety dość szybko do "ogrania" gra błyszczy z dodatkami i naprawdę polecam, każdy! Choć na początek - Na tropie potworów - to absolutne "musisz to mieć".
Ogólnie polecam kazdemu!
Gra dość kontrowersyjna. Jedni zamówili na wspieraczce i spodziewali się Bóg wie czego i tego nie dostali i swoją frustrację wyrażają w internetach. Inni, jak ja, wsparli i dostali dokładnie to co wspierali czyli...bardzo dobrą przygodówkę! Ale do brzegu. W grze wcielamy się w wiedźmina, jednego z 5 szkół i ruszamy na szlak. Przemierzamy kontynent, przeżywamy przygody iście z prozy Pana S polujemy na potwory, rywalizujemy ze sobą w pojedynkach na mieczy lub kości ;) Wszystko to ubrane w rewelacyjną oprawę graficzną i bardzo dobrą mechanikę deckbuildingu.
Na poczatku gry eksplorujemy i rosniemy w siłę by pod koniec gry naprawdę się ścigać kto pierwszy zdobędzie max reputacji.
Mam za sobą sporo partii i mogę powiedziec tyle, że klimat wiedźmiński wylewa się z tej gry. To prosta gra do pifka (z % lub bez) gdzie chodzi o zabawę. Tam nie ma głębi ani mechaniki czy decyzji, które spowodują, że będziemy rwać włosy z głowy. To po prostu dobra, prost gra przygodowa.
Musze jednak wspomnieć, że gra w samej podstawce jest niestety dość szybko do "ogrania" gra błyszczy z dodatkami i naprawdę polecam, każdy! Choć na początek - Na tropie potworów - to absolutne "musisz to mieć".
Ogólnie polecam kazdemu!
Wiedźmin wygląda świetnie. Ogromne pudło pełne pięknych figurek, plansza zajmująca większość stołu, masa kart z sugestywnymi grafikami, sakiewka z kośćmi, do tego jeszcze żetony. Gra wprost ocieka klimatem a jej wykonanie zachwyca.
Co w tej grze robimy? Chodzimy po całej planszy (mechanika dba o to, aby to się opłacało), rozwijamy swoją postać, szkolimy się w poszczególnych dziedzinach wiedźmińskich umiejętności, walczymy z różnymi stworami albo ze sobą nawzajem, a wolnych chwilach gramy w kości (ach, jakie to wiedźmińskie!). Co jakiś czas spotyka nas wydarzenie, musimy wówczas podjąć jakąś decyzję, otrzymać bonus albo zadanie.
Czego w tej grze nie robimy? Z całą pewnością nie wykorzystujemy ogromnej większości tego, co jest w pudle. Starannie wykonane figurki potworów służą tylko do tego, aby trzy z nich postawić na planszy, gdzie czekają na swoim miejscu, aż ktoś pójdzie, aby je zaatakować. Nie blokują nawet lokacji, można więc kompletnie je ignorować, dopóki nie uznamy, że nasza postać jest gotowa do walki (czy to na pewno uczciwe?).
Mechanicznie istotą gry jest budowanie talii. Przy pomocy kart walczymy, a rozwijanie naszej postaci służy temu, aby poprawić parametry korzystania z talii. Swoimi kartami walczą też potwory i tu znów budzi się poczucie pewnego niedostatku, ponieważ wszystkie one używają tej samej niewielkiej talii. Potwory, tak starannie narysowane na karcie i wykonane w postaci figurki, różnią się od siebie jedynie siłą (po prostu liczba wykorzystywanych kart) i jakąś pojedynczą zdolnością.
Staczanie walk, choć potrzebne do zwycięstwa, męczy. Po walce jesteśmy zmuszeni do odrzucenia pewnej liczby kart, co naraża nas na atak ze strony innego gracza (potwory bowiem w odróżnieniu od nich siedzą grzecznie na swoich polach).
Wiedźmin jako gra budzi mieszane uczucia. Człowiek wkręcony w fabułę, czy to przez media, czy przez lekturę, będzie się cieszył niewątpliwym klimatem i odkrywał smaczki, na przykład wydarzeń (jak one są rzadko...). Ten, który się z tym światem nie polubił, zobaczy samą mechanikę, a tej jest w grze nie tak wiele…