GRY PRZYGODOWE
Wiedźmin: Stary Świat
Opowiedz swoją wiedźmińską historię!
cena:
329.90 296.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 305.9)
dostępność: przedsprzedaż
wysyłamy w: dniu premiery
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 150 min.
wydawca: Rebel.pl (2022)
projektant: Łukasz Woźniak
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: magnum copper (383 szt.)
Opis
Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa, która zabiera graczy w podróż po fantastycznym świecie pełnym niebezpieczeństw, tajemnej magii, mrocznych sekretów i niezwykłych miejsc, które tylko czekają na odkrycie. Akcja gry toczy się w uwielbianym przez fanów uniwersum Wiedźmina, wiele lat przed wydarzeniami z sagi o Geralcie z Rivii, w czasach, gdy plaga potworów trawiła Kontynent. Przeciwdziałać jej byli zdolni tylko wiedźmini — profesjonalni zabójcy szkoleni do walki z istotami wrogimi ludziom.
Na czym to polega?
W grze Wiedźmin: Stary Świat każdy z graczy wybiera jedną z pięciu wiedźmińskich szkół i wciela się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów. W trakcie podróży po rozległych krainach Kontynentu będzie odkrywał ich tajemnice, ćwiczył się w walce i zdobywał doświadczenie. W zależności od długości rozgrywki, określonej na początku gry, gracze rywalizują o zebranie od 4 do 6 Trofeów. Pierwsza osoba, którą zbierze ich wymaganą liczbę wygrywa, przynosząc w ten sposób najwyższy honor i sławę swojej szkole.
Trofea można zdobyć na wiele sposób. Podstawową metodą jest, jak na wiedźminów przystało, zabijanie potworów. Gracze mogą je również zdobyć, walcząc o honor swojej szkoły z innymi wiedźminami w tawernach, zwiększając do maksimum poziom swoich Atrybutów, jak również wykonując konkretne Zadania podczas podróży po Kontynencie.
W trakcie rozgrywki, gracze tworzą unikalną talię kart, wybierając z puli dostępnych umiejętności: ataków, uników i wiedźmińskich znaków. Gracze korzystają z talii w walce, gdzie łączą karty w potężne kombinacje ataków i używają specjalnych zdolności wiedźmińskiej szkoły, do której należą. Zadania, potyczki, a nawet kościany poker pozwolą im zaś zdobywać nowe przedmioty i pieniądze oraz rozwijać swoje umiejętności.
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2024-02-14
Warto zaopatrzyć się w dodatki
autor:
Maciej Wójcik
Zgadzam się z wieloma punktami z recenzji poniżej - przy 4 osobach gra rozwleka się na kilka godzin, szczególnie jeśli gracze zastanawiają się nad ruchem jeszcze w swoich turach, albo często walczą. Dodatkowo, żeby mieć pełnię frajdy z rozgrywki wymagane są dodatki, w samej podstawce jest trochę pusto, ale nie znaczy to że gra jest słaba, wręcz przeciwnie, jest to jedna z moich ulubionych gier, jeśli ktoś nie lubi kombinowania, zbyt wielu mechanik i lubi immersję, klimat i przygodę to mogę szczerze polecić, a jak gra zacznie robić się nudna to dodatki zawsze można dokupić. Mała drobnostka która może niektórym przeszkadzać - dodatki są dostępne tylko z figurkami, a więc posiadając standardową wersję gry i kupując np Legendarne Łowy, może się zdarzyć że na planszy będziemy mieli potwory w różnych formach - figurkowej, i jako tekturowe standy :). Boli trochę brak dostępności wersji deluxe albo zawartości z kickstartera w sklepach, np. Na Tropie Potworów, także pozostaje czekać na dodruk, miejmy nadzieję w języku polskim. Ale oceniając całokształt gry, która ocieka klimatem i jest pięknie wykonana, z solidnymi mechanikami, według mojej skromnej opinii 8/10 to za mało, a 4.5/5 dać nie mogę, zostaję przy 5/5 :)
Zgadzam się z wieloma punktami z recenzji poniżej - przy 4 osobach gra rozwleka się na kilka godzin, szczególnie jeśli gracze zastanawiają się nad ruchem jeszcze w swoich turach, albo często walczą. Dodatkowo, żeby mieć pełnię frajdy z rozgrywki wymagane są dodatki, w samej podstawce jest trochę pusto, ale nie znaczy to że gra jest słaba, wręcz przeciwnie, jest to jedna z moich ulubionych gier, jeśli ktoś nie lubi kombinowania, zbyt wielu mechanik i lubi immersję, klimat i przygodę to mogę szczerze polecić, a jak gra zacznie robić się nudna to dodatki zawsze można dokupić. Mała drobnostka która może niektórym przeszkadzać - dodatki są dostępne tylko z figurkami, a więc posiadając standardową wersję gry i kupując np Legendarne Łowy, może się zdarzyć że na planszy będziemy mieli potwory w różnych formach - figurkowej, i jako tekturowe standy :). Boli trochę brak dostępności wersji deluxe albo zawartości z kickstartera w sklepach, np. Na Tropie Potworów, także pozostaje czekać na dodruk, miejmy nadzieję w języku polskim. Ale oceniając całokształt gry, która ocieka klimatem i jest pięknie wykonana, z solidnymi mechanikami, według mojej skromnej opinii 8/10 to za mało, a 4.5/5 dać nie mogę, zostaję przy 5/5 :)
dodano: 2023-10-26
Przyjemna gra
autor:
Sarseth
Cześć!
Gra jest przyjemna, nie jest to gra wybitna, co to to nie. Ale gra się dość przyjemnie. Trochę to Mage Knight, ale znacznie prostszy. Jeśli komuś podoba się mechanizm budowania decka w tej grze i brakuje trochę trudności, opcji, spróbujcie Mage Knighta.
Gra też raczej na ekipę 2-3 osobową. Więcej, to już sporo nudzenia się przy stole dla niegrających niestety. I te przerwy potrafią być długie.
Jedną rzecz polecę bardzo, jak ktoś jest w coopy - to Dziki Gon jest imho mega fajną zmianą. Poza tym też bardzo fajny dodatek to ten dodatek co robi bitwy z potworkami bardziej unikatowe, tutaj te walki to za bardzo się nie różnią.
Gra jest ładnie wykonana, zasady proste, szybko da się je ogarnąć i trudno je zapomnieć między rozgrywkami.
Jeśli chodzi o granie solo, na samej podstawce, to dwie trzy rozgrywki i może być problem z motywacją do kolejnego przejścia. Tym bardziej że w samej podstawce ścigamy się wyłącznie z czasem, którego mamy ile chcemy. Dodatek dziki gon lub legendarne potwory wprowadza już możliwość przegrania - oraz ma poziomy trudności.
Walki i budowanie combo, to chyba kwintesencja tej gry, jest bardzo przyjemne, trzeba dobrze planować jakie karty będziemy brali by być maksymalnie efektywni.
Polecam gierkę oczywiście. Ale nadal to nie jest gra idealna w świecie Wiedźmina, nadal na taką czekam :) Może kiedyś wpadnie jakaś fajna karcianka od FFG albo coś. Tymczasem, chyba najlepsza na ten moment
Cześć!
Gra jest przyjemna, nie jest to gra wybitna, co to to nie. Ale gra się dość przyjemnie. Trochę to Mage Knight, ale znacznie prostszy. Jeśli komuś podoba się mechanizm budowania decka w tej grze i brakuje trochę trudności, opcji, spróbujcie Mage Knighta.
Gra też raczej na ekipę 2-3 osobową. Więcej, to już sporo nudzenia się przy stole dla niegrających niestety. I te przerwy potrafią być długie.
Jedną rzecz polecę bardzo, jak ktoś jest w coopy - to Dziki Gon jest imho mega fajną zmianą. Poza tym też bardzo fajny dodatek to ten dodatek co robi bitwy z potworkami bardziej unikatowe, tutaj te walki to za bardzo się nie różnią.
Gra jest ładnie wykonana, zasady proste, szybko da się je ogarnąć i trudno je zapomnieć między rozgrywkami.
Jeśli chodzi o granie solo, na samej podstawce, to dwie trzy rozgrywki i może być problem z motywacją do kolejnego przejścia. Tym bardziej że w samej podstawce ścigamy się wyłącznie z czasem, którego mamy ile chcemy. Dodatek dziki gon lub legendarne potwory wprowadza już możliwość przegrania - oraz ma poziomy trudności.
Walki i budowanie combo, to chyba kwintesencja tej gry, jest bardzo przyjemne, trzeba dobrze planować jakie karty będziemy brali by być maksymalnie efektywni.
Polecam gierkę oczywiście. Ale nadal to nie jest gra idealna w świecie Wiedźmina, nadal na taką czekam :) Może kiedyś wpadnie jakaś fajna karcianka od FFG albo coś. Tymczasem, chyba najlepsza na ten moment
Genialna gra - odkrywanie tajemnic planszy, pełne przygód mini scenariusze z trudnymi decyzjami, rozwijanie postaci i walka - kiedy tylko zechcesz się w nią zagłębić :) Mechanika walki jest również fascynująca, ponieważ polega na zagrywaniu kart, które zdobywasz wcześniej, tworząc własne strategie i kombinacje.
Dodatkowo kilka dodatków, które sprawiają, że gra jest jeszcze lepsza