gry planszowe przygodowe > Talisman: Magia i Miecz - Podziemia
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Talisman: Magia i Miecz - Podziemia

Talisman: Magia i Miecz - Podziemia

Dodatek do Talisman Magia i Miecz

cena:

149.90 PLN
dostępność: przedsprzedaż
wysyłamy w: dniu premiery

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Galakta
nr katalogowy:PL-TMM03
projektant: John Goodenough , Robert Harris

wersja językowa: polska

Opis


Starożytne drzwi poszły w drzazgi…Okutym butem odtrącasz przegniłe drewno, twój miecz przecina torujące drogę pajęczyny. Twoja pochodnia rzuca chwiejne cienie na wilgotne, kamienne ściany……i Podziemia stoją otworem!  Czy jesteś na tyle odważny, aby zanurzyć się w toń ciemności i stawić czoła jej wyzwaniom? Według podań na dnie najgłębszej jamy tej otchłani Pan Ciemności strzeże olbrzymiego skarbu, który rzekomo kryje nawet portal prowadzący do legendarnej Korony Władzy!Rzuć wyzwanie nieopisanemu niebezpieczeństwu i sprawdź, co kryje się w ciemnościach pod światem Magii i Miecza!Zawartość pudełka:1 instrukcja1 plansza Podziemi128 kart Podziemi20 kart Zaklęć10 kart Przygód10 kart Skarbów5 kart Poszukiwaczy5 plastikowych figurek

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-10-17 Dobry ciekawy dodatek autor: Cezary Wysoczański

Podziemia to pierwszy duży dodatek do Talisman Magia i Miecz. Oprócz dodatkowych bohaterów w pudełku otrzymujemy dodatkową planszę (tytułowe Podziemia), zestaw podziemnych kart oraz ciekawe nagrody za przejście podziemi.

Na co warto zwrócić uwagę?

Podziemia są dużo trudniejsze i szybkie zejście (chociaż łatwe) może grozić również zejściem bohatera. Co nam grozi? Utrata ekwipunku przy spotkaniu z mgłą, utrata przyjaciół po spotkaniu z łowcą niewolników, silne potwory, walka na arenie i w końcu mroczny władca podziemi.

Dlaczego warto?

Podziemia oferują szybką drogę do korony władzy. Jeżeli już ktoś tam dotarł a chcemy go szybko pozbawić tego przywileju to właśnie przez podziemia najszybciej przebędziemy całą drogę.

Przydatne skarby otrzymywane po zabiciu władcy podziemi. Pomogą nam w eksploracji krain a tarcza, którą możemy zdobyć jest nieocenioną pomocą w każdej walce (dobra alternatywa zbroi płytowej)

Polecam
dodano: 2015-04-27 Groźniej, więcej, ale czy lepiej? autor: Astegor

Talisman Magia i Miecz: Podziemia to duży dodatek do ikony fantasy wśród planszówek czyli Talismanu.
Zmiany jakie wprowadzają podziemie to przede wszystkim nowa, dużo trudniejsza i groźniejsza w eksploracji kraina rządzona przez pana ciemności. Talia podziemie jest zdecydowanie trudniejsza (z własnego doświadczenie, przed osiągnięciem cech 5/5[siła/moc] nie ma co tam schodzić). Fajna jest nowa mechanika nagród za zwyciężenie Boss'a(Pana Ciemności), zaklęcia które ożywiły trochę grę klasami magicznymi oraz nowi poszukiwacze, którzy są bardzo potężni i dobrze skalują się z właśnie kartami podziemi.

Jeśli ktoś chce kupić podziemia, a nie ma innych dodatków powiem "Śmiało kupuj" dla szczęśliwych posiadaczy innych części powiem "Gra w podziemiach może ograniczyć się do końcowej fazy gry i zwyciężeniu mrocznego władcy z przewagą(jeśli dobrze pamiętam) 6+ co automatycznie przeniesie was na koronę władzy". Z jednej strony może być to jakiś zabieg taktyczny, ale z drugiej, może trochę popsuć przechodzenie krainy wewnętrznej.

Ogólnie dodatek fajny, ale nie najlepszy z dostępnych.
Moja ocena: 7+/10.
Warto kupić, ale drugorzędnie. Są lepsze dodatki.
dodano: 2015-03-05 Level Expert. autor: Kamil Czajkowski

Kolejna plansza i kolejne wyzwania. Tutaj wiekszosc sytuacji stanowi wyzwanie dla poszukiwacza. Nie jest latwo tutaj przejsc czy sie utrzymac ale za to nagrody sa zacne. Wieksza szansa wylosowania dobrego przedmiotu czy ciekawych kart jak tez i dosc "ciekawego" moobka na start co usmierci. Zdecydowanie nie mozna tutaj zaczynac przygody
Tutaj po pokonaniu main bossa uzyskujemy mozliwosc wyboru skarbu co jest bardzo dobrym rozwiazaniem, gdyz nie ma mozliwosci by sie nam cos nie przydalo po pokonaniu dosc wymagajacego przeciwnika, natomiast co jest cwanym pomyslem autorow to miejsce teleportacji uzaleznione od losowosci :D Niedali za wygrana co by za łatwo nie było.
Czary, karty podziemi bardzo dobra kompozycja calosci. Kolejny must have dla Talismana.
dodano: 2014-03-24 Więcej znaczy lepiej autor: Krzysztof Rudnicki

Jak w przypadku większości gier Galakty wydanie znakomite - świetnej jakości plansza, figurki, kartoniki etc. Dla wielbicieli Talismana dodatek dość istotny ponieważ dodaje kolejne pole do badania przez poszukiwaczy przygód, nowe postaci, zaklęcia, karty przygód, możliwości. Moim skromnym zdaniem należy pamiętać o jednym - w podziemia nie należy wchodzić bez wcześniejszego przygotowania, inaczej nie opuści się ich w postaci żywej }:->
dodano: 2012-10-11 autor: Michał Barcikowski

Podziemia - pierwszy duży dodatek do gry planszowej - Talizman, w której będziemy badali świat, aby zdobyć legendarną koronę władzy. W tym dodatku dostajemy dodatkową planszę narożną, w której będziemy mogli spróbować przedrzeć się przez tytułowe podziemia w strone władcy podziemi pokonać go i zyskać jego skarby. Poza planszą dostaniemy nowych bohaterów, nowe zakończenia oraz wiele nowych kart przygód. Serdecznie polecam każdemu, kto lubi grać w Talizmana :)
dodano: 2010-12-21 Dobry dodatek, dużo wnosi do gry. autor: Piotr Cieślak

„ Talisman: Podziemia” to dodatek, który wprowadza zmiany na lepsze.
Po pierwsze pojawia się nowa kraina, co oznacza więcej przestrzeni. W podziemiach, w przeciwieństwie do innych krain, można iść naprzód lub cofać się, a zapuszczanie się zbyt głęboko może być opłakane w skutkach dla niedoświadczonych poszukiwaczy.

Ponadto bardzo podoba mi się, że przygody spotykające nas w podziemiach są naprawdę groźne – prawdziwa przyjemność i wyzwanie dla poszukiwaczy. Jest to ulepszenie w stosunku do wersji podstawowej, która według mnie jest zbyt „sielankowa”.

Nowe karty poszukiwaczy są ciekawe – ich zdolności są bardzo przydatne, ale nie sprawiają, że postaci są niezbalansowane. Zarówno zawadiaka (może odbyć dodatkową turę po wygranej walce) , jak i cyganka (może użyć zaklęcie rzucone przez kogoś innego) czy amazonka (może powtórzyć walkę, gdy przegra) zawsze mają ciekawą rozgrywkę.

Ciekawe jest też starcie z władcą podziemi. Wygrana z nim pozwala nam zdobyć potężne artefakty, a jeśli jesteśmy silni i mamy szczęście, może nam nawet umożliwić zdobycie korony władzy.

Za duży minus tego dodatku uważam szatę graficzną. Nie jestem wielkim estetą, ale różnice - przede wszystkim planszy - w porównaniu z wersją podstawową są rażące. Żałuję, gdyż rysunki w dużym stopniu przyczyniają się do tworzenia „klimatu”, który ma w tej grze największe znaczenie.

Ponadto czasem pojawia się problem interpretacji funkcji niektórych kart przygód w podziemiach ( czy można używać latającego dywanu pod ziemią? ), ale to wszystko można spokojnie dogadać nawet podczas rozgrywki. Z drugiej strony pojawiają się karty przygód, które w bardzo dobry sposób łaczą świat nadziemia z nową krainą, takie jak Zapadnie, Runiczne Wrota czy Mieszkańcy Mroku.

Zaklęć w tym dodatku jest niewiele, ale za to jest kilka naprawdę potężnych, zarówno dających korzyści, jak i szkodliwych dla innych.

Podsumowując, polecam ten dodatek, gdyż w mojej opinii zmienia rozgrywkę na lepsze – jest więcej miejsca, więcej ryzyka, więcej ciekawych przygód. A o to właśnie chodzi w Talismanie.
dodano: 2010-09-01 trochę rozczarowała autor: Bartłomiej Bajda

to drugi dodatek, który dokupiłem do Talizmana i jak Żniwiarz okazał się strzałem w '10' - uatrakcyjnił grę, dorzucił trochę emocji, to Podziemia (biorąc pod uwagę wielkość pudełka i cenę) jednak rozczarowały. Niby więcej kart, więcej postaci, ale nic nowego. Po kilku grach uznaliśmy z synem, że to głownie wydłuża grę i gracze, którzy zdecydowali się na przejście Podziemi praktycznie nie mają szans na zwycięstwo. Bardziej komercyjny niż uatrakcyjniający dodatek.
dodano: 2010-02-23 kolejny bardzo dobry dodatek do bardzo dobrej gry autor: Maciej Sierhej

Podziemia są kolejnym po Żniwiarzu dodatkiem do nowej edycji Talizmana, ale pierwszym który dodaje nam dodatkową planszę. Jest ona dokładana do podstawowej planszy w jednym z rogów. Daje to pojęcie ile jeszcze będzie dodatków planszowych (w chwili pisania tej recenzji zapowiedziany został kolejny dodatek planszowy – Highlands) a także jak duża będzie plansza ze wszystkimi dodatkami :) .
Nowa kraina stanowi poważne wyzwanie dla poszukiwaczy. Przeciwnicy, którzy czają się w ciemnościach, są często potężniejsi niż ci, których spotkać można na planszy głównej. U kresu podróży czeka zaś na poszukiwaczy konfrontacja z Panem Ciemności, którego pokonać mogą tylko zaprawieni w boju poszukiwacze. Nagrodą jest jeden ze pilnie strzeżonych skarbów...
Do walki o Koronę władzy przystępuje pięciu nowych poszukiwaczy. Są to Cyganka, Filozof, Gladiator, Amazonka i Zawadiaka – poszukiwacze znani (i lubiani?) z poprzednich edycji gry.

Czy warto zainwestować w ten dodatek? Moim zdaniem tak. Nowa plansza wraz ze sporą ilością kart, nowi poszukiwacze, nowe czary – wszystko to wzbogaca świat Talizmana. Jeżeli podoba Wam się ten świat to kupujcie śmiało.