gry planszowe przygodowe > Lord of the Rings - The Confrontation Deluxe
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Lord of the Rings - The Confrontation Deluxe

Lord of the Rings - The Confrontation Deluxe

Rozstrzygająca konfrontacja między siłami światła i mroku w Śródziemiu.

cena:

119.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Fantasy Flight Games

wersja językowa: angielska
instrukcja: polska

Opis


Czy hobbit Frodo zdoła z pomocą towarzyszy zanieść pierścień do Mordoru, na Górę Przeznaczenia? Czy też wpadnie po drodze w łapy popleczników władcy ciemności Saurona i mrok ogarnie całe Śródziemie?

The Confrontation jest grą planszową dla dwóch graczy, w której uczestnicy obejmują władze nad siłami Saurona, pragnącego odnaleźć swój pierścień władzy, albo też nad wolnymi ludami Śródziemia, dążącymi do tego, by zniszczyć pierścień w płomieniach Góry Przeznaczenia. Ta jedna z najwyżej ocenianych gier planszowych ostatnich lat. Gra jest uczy zarówno blefu jak i strategii.

Deluxe Confrontation wzbogaca grę o nową i większą planszę, większe rzeźbione plastikowe podstawki oraz zupełnie nowy projekt graficzny. Oprócz klasycznych postaci z oryginału, zestaw zawiera także 18 dodatkowych bohaterów, pozwalających graczowi na zupełnie nową rozgrywkę, albo też na łączenie starych postaci z nowymi, aby nadać grze zupełnie inny wymiar.

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza-mapa
  • 82 karty specjalne i postaci
  • 18 plastikowych podstawek
  • instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-03-01 Tolkienowskie szachy w wydaniu Knizii autor: Lothrain

LotR - The Confrontation to jedna z niewielu gier Knizi, gdzie udało mu się powiązać mechanikę z klimatem. Jest szybka, dzięki czemu możemy spokojnie zagrać kilka partii pod rząd, zmieniając się choćby stronami konfliktu.

Gra przeznaczona jest dla dwóch graczy, którzy wcielają się w dwa przeciwne obozy: Saurona i Drużyny Pierścienia. Wersja deluxe wprowadza nowe postaci do gry - każda z płytek bohaterów jest dwustronna, tak więc każdy z graczy ma do wyboru 9 z 18 postaci, co czyni rozgrywkę znacznie ciekawszą, bo nieprzewidywalną. Gdy już pozna się właściwości wszystkich bohaterów można grać wybierając postacie z obu wersji - dopiero wtedy gra ujawnia wszystkie walory. W wersji standardowej wiemy kto jeszcze czeka na nas po drugiej stronie planszy, łatwiej jest wówczas obrać odpowiednią strategię. Gdy czeka nas niewiadoma, naprawdę zaczynamy się bać.

Sauron musi odnaleźć Jedyny Pierścień, zabijając biednego Froda lub po prostu dojść kilkoma postaciami do Shire'u. Dobro zwycięża, gdy Frodo szczęśliwie dotrze do Mordoru, by wrzucić Pierścień w czeluście Orodruiny.

Plansza przypomina nieco szachownicę z polami zamienionymi w krainy znane z książki Tolkiena. Granicę pomiędzy terenami Dobra i Zła wyznaczają trudne do przebycia góry. Przeciwnicy ustawiają swoje postacie po swojej stronie planszy, tak by przeciwnik nie widział, która gdzie stoi. Miejsce przebywania każdej postaci znane jest tylko graczowi danej strony konfliktu. Następnie gracze ruszają na przemian swoimi postaciami - trzeba to robić umiejętnie, aby doprowadzać do konfliktu w korzystnych dla nas warunkach. Poruszać się można jedynie do przodu (o wyjątkach nie będę się rozpisywał), zaś na jednym polu mogą stać jedynie dwie postaci (w górach tylko jedna). To powoduje, że obie strony niechybnie zdążają w swoim kierunku i nie ma tu szachowego pata.

Gdy postacie z przeciwnych obozów trafią na siebie następuje pojedynek. Przy jego rozgrywaniu obok wartości siły każdej z postaci, liczą się specjalne umiejętności zapisane na karcie postaci oraz karty specjalne, które gracze trzymają w rękach i zagrywają jednocześnie. Raz użyte karty odkładane są na bok, a na ręku pozostają jedynie te niewykorzystane. Gracze znają wzajemnie swoje talie, więc wiadomo co jeszcze zostało w zanadrzu przeciwnika.

Gra jest dość dobrze zbalansowana, choć w wersji podstawowej Drużyna ma chyba lekką przewagę. Kiedy zagramy z wykorzystaniem wszystkich postaci i wzajemnie ich nie ujawnimy wszystko może się zdarzyć. Potrzeba nie tylko sprytu i przebiegłości, ale i nuty szczęścia. Nie ma nic piękniejszego niż triumfalny wzrok Saurona atakującego potężnym Królem Nazguli, który zamienia się w rozpacz na widok Merry'ego, który pokonuje Króla bez walki :)

Gra ma oczywiście swoje wady. Pomyłką jest ogromne pudełko, w którym elementy zajmują 1/3 miejsca, a resztę zajmuje kartonowy wypełniacz. Płytki bohaterów są jednak naprawdę świetne, karty może nieco za duże, przez co nie pasują do żadnych koszulek. Poza tym sam miód, zwłaszcza dla wielbicieli Tolkiena.