GRY PRZYGODOWE
Detektyw: Drugie Dno
Dodatek do wielokrotnie nagradzanej gry Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 16 lat
czas gry: od 120 do 180 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2020)
kod kreskowy: 5902560383348
projektant: Rob Daviau
wersja językowa: polska
Opis
Boston miewał już lepsze lata. Dookoła mnóstwo protestów, na ulicy łatwo wyczuć niepokoje społeczeństwa, napięcia na tle rasowym. Często atmosfera bywa rozgrzana, w niektóre dni niemal wrząca. Co za czas na walkę ze zbrodnią. Jeździsz świetnym wozem, nosisz skórzany płaszcz, może co jakiś czas rozbijesz komuś czaszkę. Lata siedemdziesiąte to interesujące czasy, a ten tydzień nie jest od tego wyjątkiem.
Drugie Dno jest dodatkiem do wielokrotnie nagradzanej gry Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa. Ma ten sam zamysł i wykorzystuje większość podstawowych zasad, z pewnymi wyjątkami odzwierciedlającymi odmienne techniki śledcze minionych czasów.
Seria Sygnowana do gry Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa to wyjątkowa linia dodatków zaprojektowanych przez najsłynniejszych twórców gier, którzy prezentują swoje własne, unikatowe spojrzenie na grę. To miejsce, gdzie twórcy mogą wykazać się kreatywnością i opowiedzieć ciekawe historie używając narzędzi stworzonych w grze Detektyw, modyfikując je i zmieniając na potrzeby swojego scenariusza.
Sprawa napisana przez Roba Daviau, znanego m.in. z Pandemic Legacy, otwiera całą serię i Rob od razu bierze nas z zaskoczenia. Jego scenariusz przenosi nas do Bostonu do barwnych lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dla tych z nas, którzy pamiętają seriale z tamtych lat, słynnego Starsky & Hutch, to świetna okazja, by puścić muzykę z lat 70′ i przenieść się w czasie!
Detektyw: Drugie dno jest samodzielną historią stworzoną do gry Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa. Tą sprawę napisał Rob Daviau twórca jednej z moich ulubionych gier Pandemi Legacy i stanął na wysokości zadania. Historia jest naprawdę wspaniała i po skończeniu gry (wygraliśmy) doczytywaliśmy pozostałe karty by poznać wszystkie smaczki w tej opowieści.
Drugie dno przenosi nas do okolic Bostonu, w późne lata 70. Dostajemy nowych detektywów, nowe mechanizmy. Podczas przesłuchiwania podejrzanych zamiast dostać skrypt z rozmowy, sami zadajemy pytania. Dodatkowo nie ma internetu (w końcu to lata 70) więc musimy korzystać z pomocy bibliotekarza. Naprawdę gra zyskuje dużo klimatu dzięki temu.
Dla mnie Drugie Dno było wspaniałym doświadczenie i bardzo polecam ten dodatek wszystkim, którym podobały się zbrodnie LA. Nie mogę się doczekać na kolejne sprawy dodane do tej wspaniałej gry.