gry planszowe przygodowe > Cthulhu: Death May Die
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Cthulhu: Death May Die

Cthulhu: Death May Die

Klimatyczna kooperacyjna gra scenariuszowa oparta na literaturze H.P. Lovecrafta

cena:

429.90 379.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 379.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2020)
kod kreskowy: 5902560382495
projektant: Rob Daviau , Eric M. Lang

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: standard american (76 szt.) tarot (90 szt.)

Opis


Cthulhu: Death May Die to mocno klimatyczna kooperacyjna gra scenariuszowa dla 1 do 5 graczy oparta na literaturze H.P. Lovecrafta. Gracze wcielają się w Badaczy, posiadających unikalne umiejętności oraz rodzaje Niepoczytalności, którzy stają do walki z Kultystami, Potworami, aby wreszcie ostatecznie zmierzyć się z Przedwiecznym. Z upływem czasu będą coraz bardziej popadać w szaleństwo, co wprawdzie wzmocni ich zdolności, ale też niechybnie zbliży ku śmierci.

Cthulhu: Death May Die zaprojektowane przez weteranów branży - Roba Daviau (Pandemic Legacy 1 & 2) i Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) wyróżnia się nastrojowym klimatem, intuicyjną i emocjonującą rozgrywką oraz niepowtarzalnymi figurkami, z których znane jest wydawnictwo CMON. W pudełku znajdują się niezwykle szczegółowo wykonane figurki Cthulhu i Gwiezdnego Pomiotu, Hastura i jego 4 Wyznawców, 18 różnych figurek Potworów, 10 różnych figurek Badaczy i 10 figurek Kultystów (dwa różne wzory).

Gra ma ogromną regrywalność, dzięki 6 scenariuszom, które można dowolnie kombinować z 2 Przedwiecznymi oraz 10 różnymi Badaczami.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2025-03-10 Dużo di(c)e autor: jbolisega

Cthulhu: Death May Die to ekscytująca i klimatyczna gra w świecie H.P. Lovecrafta, oferująca intensywną, nieskomplikowaną przygodę w stylu dungeon clawlerowym. Sezon 1 zawiera wszystko, aby wprowadzić graczy do kosmicznego horroru, gdzie wcielają się w bohaterów stawiających czoła nieznanym zagrożeniom i potworom z innych wymiarów.
Gra łączy elementy współpracy i prostej taktyki, a każda rozgrywka jest pełna napięcia i zwrotów akcji. Mechanika opiera się na kartach zagrożeń i kościach, które wpływają na decyzje graczy i wprowadzają dużą dozę nieprzewidywalności, którą w pewnym stopniu da się jednak kontrolować. Zasady są przystępne, ale sama rozgrywka jest pełna wyzwań i wygrać nie jest łatwo, co zapewnia satysfakcję z każdego wygranego scenariusza.
Gra ma też śliczną oprawę, bardzo klimatyczną i wygodny insert, który sprawia, że bardzo szybko można ją rozłożyć i przystąpić do rozgrywki. To świetna pozycja dla fanów gier kooperacyjnych a także dla graczy solo, ponieważ nie prowadzenie nawet kilku bohaterów, w ogóle nie jest skomplikowane.
dodano: 2020-12-29 Gra konieczność dla fanów "przedwiecznych" i losowości. autor: Lootek

Przede wszystkim warto zacząć od tego że nie jest to gra dla wszystkich, ponieważ charakteryzuje się bardzo podobną rozgrywką do wielu innych tytułów takich jak seria zombicide , ale jedyne czego nie można jej zaprzeczyć to dość humorystyczne podejście do Lovcrafta i całej mrocznej ferajny.

Choć gra ciemna, zdecydowanie nie dająca nam forów, potrafi rozbawić krótkimi, ale jednak zawsze, wprowadzeniami do scenariuszy, który ta gra ma aż 6. Ta liczba być może nie robi większego wrażenie, ale gdyby wziąć pod uwagę to że losowość w tej grze, niestety, czy też stety, w zależności od tego co preferujemy, jest dość dużo, a fakt posiadania dwóch przedwiecznych (grę można rozszerzyć w tej chwili o dwóch kolejnych), z których na każdy scenariusz będziemy musieli wybrać jednego i go pokonać, daje nam dużą re-grywalność.

Jak już wspominałem gra nie daje nam w żaden sposób forów, a żaden przeze mnie rozegranych scenariuszy nie był rozegrany w taki sposób abym ja, czy moi współgracze nie poczuli dreszczu emocji związanych z niechybną zgubą. Często jeden od przegranej dzielił nas jeden rzut kością. Innymi słowy, trzeba mieć dużą dawkę szczęścia w zwalczaniu potworów, nie otrzymywaniu obrażeń, które sprowadza się do rzutu kośćmi i losowych kart które sprowadzają nam nowe, czy też ściągają z mapy, potwory prosto na naszą głowę.

Jak już mowa o potworach, to istna bomba! Figurki potworów, jak i postaci są wykonane przepięknie, choć jak miałbym się czepiać, to karty postaci w porównaniu do figurek wypadają blado, ze względu na to że nawet małe szturchnięcie ów karty kończy się tym że znaczniki którymi zaznaczamy postęp naszych postaci ślizgają się po karcie. Rozwiązanie na to jest jedno, nie być ślamazarą lub dokupić specjalnie do tego stworzone plastikowe nakładki które tworzą wgłębienia, a one znacznie poprawiają komfort z rozgrywki.

Plusy:
-świetne figurki
-szczątkowy humor który nie odrywa od klimatu
-losowość rozgrywki, ale w tym przypadku podobała mi się
-re-grywalność
-dreszczyk emocji związany z nadchodzącą przegraną

Minusy:
-nieprzemyślane karty bohaterów
-przytłaczająca ilość walki w stosunku do innych aspektów gry
-kafelki mapy zdają się nie mieć miejsca w pudełku, a samo składanie do pudełka potrafi być irytujące.
dodano: 2020-11-14 Dobra gra w ramach przerwy, na regularne granie może się znudzić autor: Marek Szmandra

Gra robi bardzo dobre pierwsze wrażenie. Bazuje na sporej dawcę losowości i niewiedzy! Bo każda rozgrywa to kombinacja: jeden scenariusz oraz jeden przedwieczny (warto kupić dodatkowych przedwiecznych! W podstawce są tylko dwa, a to za mało moim zdaniem). Dlatego za każdym razem jak pierwszy raz gramy scenariusz i bossa jest super. Wszystko nas będzie zaskakiwać i prawdopodobnie pokona. Gra jest "horrorem na wesoło" i mechanika jest łatwo przyswajalna. Zawartość pudełka poza bossami to multum figurek oraz sześć scenariuszy. Jeśli czegoś jest mało to kafelek z których budujemy planszę :(

Problemem tej gry jest regularnie granie, jak zapamiętany +- co się może wydarzyć w scenariusz i jak działa dany boss, to najlepszy element "odkrywania i zaskoczenia" zniknie. A bez tego gra już tak bardzo nie bawi, a losowość zaczyna denerwować.

Jest to jednak bardzo dobra gra "zapasowa" jak mamy czasu na 2 godzinki albo nie ma stałego grona z którym gramy, to jak odskocznia super. A powtarzając scenariusze po dłuższej przerwie więcej o nich zapomnimy.