gry planszowe przygodowe > Harry Potter: Hogwarts Battle (edycja polska)
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Harry Potter: Hogwarts Battle (edycja polska)

Harry Potter: Hogwarts Battle (edycja polska)

Kooperacyjna gra z mechaniką tworzenia talii rozgrywana w świecie Harrego Pottera

cena:

179.90 159.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 11 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Rebel.pl (2019)
projektant: Andrew Wolf , Kami Mandell , Forrest-Pruzan Creative

wersja językowa: polska
Premiera planowana na koniec 2019/początek 2020

Opis


Harry Potter: Hogwarts Battle to kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER™, RON WEASLEY™, HERMIONA GRANGER™ i NEVILLE LONGBOTTOM™, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów.

Na czym to polega?

Jako drużyna, zostaniecie postawieni przed wyzwaniem pokonania drużyny czarnych charakterów. Oni natomiast, krok po kroku, przejmują kontrolę nad miejscami znanymi z uniwersum HARRY'EGO POTTERA™. Pokonajcie ich wspólnymi siłami, zanim przejmą kontrolę nad wszystkimi magicznymi miejscami! Tylko dzięki Waszemu zwycięstwu uczniowie i profesorowie będą się czuć bezpiecznie w Hogwarcie. Przynajmniej przez jakiś czas… Jeśli czarnym charakterom uda się przejąć kontrolę nad wszystkimi miejscami, przegracie!

Gra składa się 7 scenariuszy o narastającym poziomie trudności prowadzących do ostatecznej bitwy z SAMI-WIECIE-KIM. Początkowe z nich służą wprowadzeniu do świata gier karcianych z mechaniką budowania talii. Kolejne scenariusze wprowadzać będą do gry nowe wyzwania, dodatkowe czarne charaktery, ale także coraz więcej sposobów na ich pokonanie! O ile pierwsze scenariusze są łatwiejsze od znalezienia kogoś w Hogwarcie posiadając Mapę Huncwotów, o tyle ostatnie scenariusze stanowią prawdziwe wyzwanie.

Zawartość pudełka:

plansza
252 karty
4 kości domów
7 pudełek ze scenariuszami
7 instrukcji do scenariuszy
4 planszetki graczy
8 znaczników mroku
70 żetonów

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-05-15 Ocena ogólna 8/10, dla fana 9/10 autor: banachow

W gry planszowe gram raczej dwuosobowo, z żoną ale do tej pory ciężko było mi znaleźć grę, w która sama z siebie chciałaby grać. Były gry, w które grało się nam razem przyjemnie (7 Cudów Pojedynek, Patchwork, Jaipur, Marco Polo, Grand Austria Hotel, Wiertła Skały Minerały, Fauna i kilka innych), ale nie było takiej w wypadku której sama proponowałaby partyjkę. Jako, że jest wielką fanką uniwersum HP postanowiłem przy kolejnej próbie wciągnięcia jej w gry planszowe wykorzystać ten fakt i zakupiłem grę GHP: Hogwarts Battle.
Wygląd i wykonanie
Na początku przywitało nas duże pudło stylizowane na skrzynkę – wygląd na plus. Po otwarciu zobaczyliśmy ładną dużą plansze oraz karty. Obrazki na kartach pochodziły z filmów osadzonych w uniwersum HP – mi to osobiście nie przeszkadzało, ale to pewnie kwestia gustu. Z tego co wiem są zarówno przeciwnicy jak i zwolennicy takiego rozwiązania. Jakość wykonania kart jest ok, ale jednak koszulki się przydają – karty często się tasuje, a że mają ciemne wykończenia to po kilku(nastu) partiach widać przetarcia. Oprócz kart w pudełku mamy sporo znaczników wykonanych z grubej tektury (kilka znaczników błyskawic zaczęło się nam dość szybko rozklejać, ale to nic czego nie rozwiązałoby trochę kleju) oraz fajne, ciężkie metalowe znaczniki do oznaczania stanu przejmowania miejsc przez czarne charaktery. Oprócz tego w pudełku znajdujemy 7 mniejszych pudełek z elementami, które przeznaczone są do wykorzystania w kolejnych partiach (w każdym z 7 scenariuszy dochodzą nowe elementy – zazwyczaj karty, ale nie tylko – nie będę tutaj spoilerował, żeby nie psuć przyjemności z samodzielnego poznawania gry).
Ogólna ocena wykonania to 8/10
Zasady i instrukcja
Instrukcja jest napisana bardzo dobrze, ale w sumie zasady są dość proste wiec nie było to bardzo skomplikowane. Ja w planszówki gram trochę więcej, żona mniej (ale nie jest kompletnie zielona), więc zasady dość prostego deckbuildingu nie były dla nas problematyczne. Ogólnie w każdej turze dostajemy na rękę 5 kart i za ich pomocą zadajemy obrażenia czarnym charakterom / leczymy się / kupujemy inne karty, które później będą się przewijać przez nasza talię itp. Proste i przyjemne. Bardzo fajny element instrukcji stanowi ostatnia strona, gdzie jest miejsce na wkładanie dodatkowych zasad dochodzących w poszczególnych scenariuszach, które znajdują się w ponumerowanych pudełkach, o których pisałem wcześniej.
Ogólna ocena instrukcji 9/10
Klimat i rozgrywka
Sam nie jestem wielkim fanem HP, ale nie przeszkadza mi umiejscowienie gry w tym świecie. Z kolei Żona jako fanka była zachwycona. Szczególnie w pierwszych partiach, gdzie nie znaliśmy jeszcze kart – za każdym razem jak na rynku pojawiała się karta ze znanym bohaterem od razu pojawiała się również ekscytacja. Podobnie było przy pojawianiu się nowych przeciwników. Sama rozgrywka jak to gra karciana – bywa losowa. Zdarza się partia, gdzie wszystko idzie jak po maśle a kombinacje przeciwników nie zmuszają do większego wysiłku, zdarzają się również partie gdzie od samego początku dostaje się takie combo, że generalnie skupia się tylko na obronie. Ale w większości jednak czerpaliśmy przyjemnośc z gry.
Ocena klimatu 7/10, dla fana 9/10
Ocena rozgrywki 7+/10
Podsumowanie
Bezsprzecznie mogę powiedzieć, że kupno tej gry było strzałem w dziesiątkę. To pierwsza z naszych gier, w przypadku której to żona jest stroną inicjującą rozgrywkę. Z niecierpliwością czekamy na polskie wydanie pierwszego (oraz drugiego) dodatku. Mało tego – ta kooperacyjna rozgrywka pozwoliła przekonać Żonę do spróbowania Pandemic:Legacy, który mimo, że tak wielkim sukcesem jak HP nie został, to jesdnak po kilku partiach już widać, że też „załapał”.
Ocena ogólna 8/10, dla fana 9/10