GRY PRZYGODOWE
Arkham Horror: Ostatnia godzina
Kooperacyjna gra tajemnic i chaosu
cena:
129.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 60 min.
wydawca: Rebel.pl (2019)
projektant: Carlo A. Rossi
wersja językowa: polska
Opis
Jak odwrócić tajemniczy rytuał?
Kampus Uniwersytetu Miskatonic w Arkham spowił mrok. Ktoś odprawia niebezpieczne rytuały, których skutki mogą być opłakane: oprócz szerzących się kultystów, na ulicach zaczynają pojawiać się stworzenia nie z tego świata. A największe zło wciąż pozostaje ukryte w cieniu...
Horror w Arkham: Ostatnia godzina to kooperacyjna gra planszowa, w której 1 do 4 badaczy stawia czoła hordzie potworów, próbując odwrócić straszliwy rytuał przywołujący Przedwiecznego. Aby tego dokonać, muszą znaleźć odpowiednie składniki do rytuału, analizując wskazówki pozostawione przez nikczemne hordy kultystów.
Na czym to polega?
Rozgrywka w Horror w Arkham: Ostatnią godzinę składa się z serii następujących po sobie rund. Każda z nich dzieli się na dwie fazy (podczas pierwszej działają gracze, podczas drugiej kontrolę na planszy przejmuje Przedwieczny). Naszym zadaniem jest niedopuszczenie do rozprzestrzeniania się potworów oraz zebranie symboli koniecznych do odwrócenia mrocznego rytuału. W tym celu będziemy wybierali dostępne karty akcji i rozpatrywali ich efekty związane z walką z potworami i poruszaniem się po planszy.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Horror w Arkham: Ostatnia godzina to gra w pełni kooperacyjna, co oznacza że wszyscy walczymy z mechanizmem gry i wspólnie wygrywamy lub przegrywamy. Musimy skutecznie współpracować, by pokonać siły ciemności.
Oryginalny mechanizm programowania akcji zapewnia dodatkowe emocje. Uczestnicy nie mogą się komunikować podczas wybierania kart, więc nigdy nie wiemy do końca, czy uda nam się zrealizować wymyślony plan.
Dzięki temu, że każdy z badaczy posiada własną talię akcji, a także dzięki trzem dostępnym Przedwiecznym, każda rozgrywka w Horror w Arkham: Ostatnią godzinę jest zupełnie inna.
Zawartość pudełka:
6 znaczników badaczy
3 arkusze Przedwiecznych
plansza
103 karty
120 żetonów i znaczników
Arkham Horror: Ostatnia Godzina wydaje się być próbą stworzenia kompaktowej, dosłownie godzinnej wersji gry w duchu klasycznego Arkham Horror (planszówki, nie karcianki).
Istotnie, gra jest fizycznie mniejsza (łącznie z pudełkiem, co jest istotne jeśli planujemy zabrać ją w podróż) , trwa tyle ile producenci deklarują na pudełku. Jest mechanicznie prostsza niż jej "starsze rodzeństwo" i nie ma tak wiele klimatycznych wstawek (co niekoniecznie musi być minusem, zależy czego oczekuje dany gracz). Cechuje się także sporą losowością ale to moim zdaniem jest typowe dla serii Arkham, oraz tematycznie wpisuje się w Lovecraftowskie tematy.
Niestety, moim zdaniem nie do końca wyszedł plan by stworzyć szybszą, lepszą Arkham Horror - mechanicznie ta gra może rozczarować zarówno weteranów serii jak i osoby które nie przepadają za AH - skraca czas gry ale kosztem głębi oraz rozrywkowego aspektu rozgrywki. Plansza jest nieczytelna - połączenia między budynkami są oznaczone w taki sposób że bardziej konfundują niż rozjaśniają sytuację, art w tle jest nijaki (co nie zdarza się zazwyczaj w serii Arkham), żetony też mogłyby być lepiej zaprojektowane (ale techniczna jakość wykonania wszystkich elementów jest naprawdę dobra, tutaj nie ma co narzekać)
Ogólnie rzecz biorąc doceniam zamysł stojący za tą grą, niespecjalnie się moim zdaniem udał. Myślę że to nie jest całkowicie zła pozycja, ale raczej dla oddanych fanów serii na szybką grę w wolne popołudnie