gry planszowe przygodowe > Power Rangers Heroes of the Grid
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Power Rangers Heroes of the Grid

Power Rangers Heroes of the Grid

Wcielcie się w rolę Power Ranges, bohaterów chroniących Ziemię przed złą Ritą Repulsa i jej najemnikami

cena:

399.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 60 min.

wydawca: Renegade Game Studios (2019)
nr katalogowy: RGS0850
projektant: Jonathan Ying

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Power Rangers: Heroes of the Grid gives each player the chance to take the role of a Power Ranger, the heroes of Angel Grove who defend the earth against the evil Rita Repulsa and her nefarious minions. Each Ranger comes with a unique combat deck representing their special skills and fighting style. From the Red Ranger's leadership karate skills, to the Yellow Ranger's Sabertooth ferocity, to the Blue Ranger's tactical mind, each ranger brings a unique set of skills to the table. You need to use your powers well if you intend to save Angel Grove!

In each game, you need to protect four combat zones that are being targeted by the evil Rita Repulsa. Each round, enemy forces deploy onto these zones and cause chaos among the populace. Who knows what sort of strange monsters Rita has cooked up for the Rangers this time?

During play, Rangers must manage their actions and coordinate their defenses, moving to the locations under the most threat and doing battle with enemies. Finding time to rest and recover between engagements as they prepare to defeat the mastermind behind this plot.

During battle, each Ranger and each enemy in the location participate in the combat sequence. Enemy cards represent enemy actions and health. Rangers can attack these cards to disrupt their attacks. Each minion card the rangers defeat removes one minion figure from that location. Monsters are much deadlier foes with a variety of special attacks that you'll need to deal with and defeat before you send them packing! A Ranger's combat deck represents their health, with each card played and blow sustained slowly whittling away at their options. They'll need to find time to rest or power-up at the Command Center if they want to stay fresh for the next fight!

As the Rangers defeat enemies and progress through the game, they'll unlock Zord cards which provide them unique abilities and special actions they can perform. Eventually they'll be able to unleash the full power of the mighty Megazord!

Each game reaches its climax with a confrontation with the enemy Master, a devastatingly powerful foe who must be thwarted if the Rangers wish to save the city! Do you have what it takes?

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-06-05 Dobry co-op z IP w tle. autor: pogons

Power Rangers...urodzeni w latach 80-tych w Polsce pewnie pamiętają poranne soboty na Polsacie i podstarzałych nastolatków przebranych w lajkrowe piżamy, zwalczających dziwne potwory. Dla młodszych był to fun, dla starszych raczej śmieszne, nie mniej było to coś nowego i kolorowego. Dlatego też do gry podchodziłem z bardzo dużym dystansem. Dobre opinie na BGG przekonały mnie jednak aby zaryzykować i kupić podstawkę wraz z dodatkiem, a dziś (rok później) mam prawie wszystko co było wydane (czyli jakieś 10 pudełek) i wsparcie na Kickstarterze kolejnych rozszerzeń. Jak to możliwe skoro nie jestem wielkim fanem IP? O tym poniżej.

Gry kooperacyjne to dla mnie hit or miss z uwagi na ich największą potencjalną wadę - "problem alfa gracza". Tym bardziej, że często ja sam nim jestem. Dlatego też lubię co-opy które mają ukryte informacje (jak karty na ręce) oraz dozę losowości, która sprawia że nie ma optymalnych ruchów (na przykład dzięki kościom). Tutaj mamy właśnie do czynienia z taką mieszanką.

Każdy gracz jest Rangerem z własną 10 kartową talią, zdolnością specjalną oraz zordem (kolejna zdolność która działa trochę inaczej). Mechanika jest prosta, chodzimy po małej planszy, walczymy oraz się leczymy. Walczymy aby czyścić planszę ze złych kitowców (bo można przegrać przez panikę czyli coś ala zaraza w Pandemii) i potworów (czyli mini bossów). Dodatkowo dzięki temu się wzmacniamy zdobywając nasze roboty (Zordy) do walki z bossem. To właśnie jego trzeba pokonać aby wygrać.

Wszystko odbywa się na zasadzie punktów akcji, gdzie każdy ma ich 2 lub 3 (zależy od liczby graczy) i może je wydać jak chce na dostępne akcje (ruch/inicjacja walki/leczenie). Kolejność wykonywania ruchów jest dowolna, a najlepszym aspektem jest sama walka. W niej uczestniczą równocześnie wszyscy graczy, którzy są na danym polu. Jeden wywołuje walkę i zaczyna się zabawa.

Figurki przeciwników reprezentowane są przez karty losowane z talii (czyli nie wie się do końca z jakim zagrożeniem w danej lokacji mamy do czynienia tylko z iloma przeciwnikami trzeba walczyć - są oczywiście limity). Każda karta ma zdolność specjalną, która odpala się przy aktywacji oraz punkty życia. Tury są naprzemienne, jedna dla złych (gra) oraz jedna dla dobrych (gracze). W turze graczy tylko jeden z uczestników może zagrać i to w dodatku jedną kartę. Cała zabawa polega na dogadaniu się przy stole kto co może zagrać i jak pomóc w dalszej walce. Karty złych są uszeregowane i odpalają się po kolei, po jednej w ich turze. Jeśli jednak daną pokonamy przed jej aktywacją, to jest odwracana i gdy przyjdzie na nią kolej nic się nie dzieje.

Sama walka ze strony Rangerów to zagranie karty (i opłacenie kosztu bo w grze jest waluta - kryształy mocy) i odpalenie z niej akcji specjalnej plus ewentualny atak kośćmi. Rozkład na kostkach jest w miarę dobry (4 na 6 to hity w tym jeden podwójny) ale jak to bywa z losowością zdarzają się lepsze i gorsze momenty (można na 2 kościach rzucić 4 trafienia, a potem na 4 kościach 0). Oczywiście mechanicznie jest tego więcej ale nie będę się tu rozpisywał o wszystkim. Mechanika jest prosta i przyjemna. Wymaga dużej ilości dogadywania się między graczami ale rzuty kością i brak wglądu w rękę kolegi sprawiają, że nie da się poza ogólną taktyką gdzie iść (często trzeba się rozdzielać na dwie drużyny) za dużo kimś sterować.

Przez pandemię byłem zmuszony zagrać solo i pomijając przymus grania na kilka rąk (trzeba trochę ogarniać już grę) gra się bardzo fajnie. Wydanie gry jest ładne jako że grafiki pochodzą z komiksów. Polecam szczerze fanom kooperacji oraz fanom IP.
dodano: 2020-05-22 Go, GO Power Rangers! autor: skyshadow

Dla wielu serial dzieciństwa. Do gry podchodziłem dość ostrożnie, bo przecież wiadomo jak jest z tytułami opartymi o znane licencje. Na szczęście w tym przypadku było to miłe zaskoczenie! Gra jest idealna w swojej prostocie i daje sporo frajdy. Figurki są przyzwoite, a grafika na kartach to czysta przyjemność! Jedynym minusem jest dość wysoka cena za podstawkę. Mimo wszystko, polecam się zainteresować, bo pozycja bardzo udana!