gry planszowe przygodowe > Nemesis (edycja polska)
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Nemesis (edycja polska)

Nemesis (edycja polska)

Survival horror w klimatach science-fiction

cena:

525.90 473.00 PLN
dostępność: przedsprzedaż
wysyłamy w: dniu premiery

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: od 90 do 180 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Adam Kwapiń„ski

wersja językowa: polska

Opis


Nagle wybudzasz się z hibernacji. Gdy powoli odzyskujesz świadomość i kontrolę nad własnym ciałem, przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym "Nemesis". Podróżujesz na Ziemię z górniczej planety Dantis umiejscowionej w systemie planetarnym Trappist-1. Zaskoczony i zaniepokojony zdajesz sobie sprawę, że komputer wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Zaniepokojony, stanem statku i załogi, żądasz od komputera pokładowego więcej informacji. Na odpowiedź czekasz zdecydowanie zbyt długo, ale w końcu dane zaczynają napływać. Nie wiesz nic odnośnie statku, a stan całej załogi wydaje się być w porządku... całej, poza jedną osobą. Serce natychmiast skacze Ci do gardła...

Nemesis jest grą przygodową typu "survival horror" przeznaczoną dla od 1 do 5 graczy. Gracze wcielają się w rolę członków załogi kosmicznego transportowca "Nemesis", który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię.

Nagle wydarzyło się coś, co na stałe odmieni los tej misji - komputer statku uruchomił procedury awaryjne: zatrzymał "Nemesis" i przywrócił świadomość załodze.

Wciąż odurzeni zbyt szybkim wybudzeniem próbujecie dowiedzieć się, co spowodowało ten alarm. Sprawdzacie stan załogi i okazuje się, że biomonitor jednego z członków załogi nie wysyla żadnego sygnału. Sprawdzacie stan statku i odkrywacie, że poza uszkodzonymi silnikami, będziecie musieli jeszcze manualnie ustawić cel podróży. I nie jest to ostatnie z waszych zmartwień...

... bo na pokładzie znajdują się Intruzi.

Dopóki procedura awaryjna jest aktywna, możecie zapomnieć o powrocie do domu.

Nemesis jest grą kooperacyjną, której głównymi motywami są blef, zdrada i to, co uwielbia każdy fan gatunku survival horror - przygoda pełna niebezpiecznych spotkań i trudnych decyzji.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-10-17 Jedna z najlepszych gier w jakie grałem autor: Łukasz Michalak

Ciężko pisać o tej grze, żeby nie brzmieć banalnie albo jak opłacony marketing... ale! Nie można zaprzeczyć, że Nemesis jest grą wybitną.

Zacznijmy może od początku, czyli od wydania. Całkiem duże i ciężkie pudło skrywa w sobie masę zawartości, w postaci kart, żetonów, kafelków, podwójnej planszy oraz oczywiście figurek. Wszystko jest umieszczone w wygodnych i dobrze przemyślanych wypraskach. Jakość komponentów oraz figurek jest bardzo dobra i właściwie ciężko jest się do czegokolwiek przyczepić. Grafika oraz projekt robi w tej grze ogromny klimat, a skoro już o klimacie to...

Ta gra klimatem stoi, żyje i zabija. Jeśli ktoś jest fanem kosmicznego si fi horroru, czy nawet konkretnie pewnej klasycznej sagi filmowej o przygodach Porucznik Ripley, to jest to zdecydowanie gra dla niego. Ciężka atmosfera zagrożenia wylewa się z planszy na stół i kapie na podłogę, a jeśli gracze nie są sztywni i wprowadzą przy okazji rozgrywki chociaż drobne elementy roleplayu to ma się wrażenie jakby się faktycznie było uwięzionym na zainfekowanym statku kosmicznym. Każdy z graczy wciela się w członka załogi i a każdy załogant spełnia na statku inną rolę. Mamy tu więc pilota, kapitana, żołnierza, czy mechanika i innych. Bardzo duży wpływ na odczuwanie klimatu ma mechanika...

Mechanika, która jest przemyślana w każdym calu. Zaczynając od faz akcji graczy i faz wydarzeń na walce kończąc. Ale po kolei. Każdy gracz w swojej turze ma do wykonania dwie akcje i płaci za nie kartami które ma na ręce. Może wykonywać akcje podstawowe dostępne dla każdego zawsze, może wykonywać akcje na kartach, gdzie w zależności od tego kim się gra, akcje te się różnią, oraz może wykonać akcję danego pomieszczenia w którym się znajduje. Kiedy wszyscy wykonają swoje dwie akcje, tury się powtarzają i każdy znów może wykonać dwie akcje i ta faza trwa, dopóki wszyscy nie spasują lub nie skończą im się karty, aby za swoje akcje płacić. Następnie rozpoczyna się faza wydarzeń, podczas której może dochodzić do ataków intruzów, różnych zdarzeń losowych na statku czy innych ciekawych rzeczy. Bardzo dobrym elementem mechaniki jest mechanika szmerów, czyli tego jak bardzo postacie hałasują i zwracają na siebie uwagę kosmicznych intruzów. Walka też jest przemyślana, gdyż próbując zranić intruza nigdy nie wiemy, ile jeszcze życia mu zostało, bo przecież pierwszy raz widzimy takiego kosmicznego robala na oczy. Jednym słowem, mechanika, mimo iż na pierwszy rzut oka obszerna i skomplikowana, jest tak dopracowana, aby realnie wspierała klimat i z każdą grą uczestniczyła w tworzeniu nowych historii o przetrwaniu w tak beznadziejnej sytuacji.

Szczerze polecam, szczególnie fanom gatunku, ale i nie tylko, ponieważ gra sama w sobie jest tak dopracowana i przemyślana, że każdy fan planszówek powinien się w niej odnaleźć.