GRY PRZYGODOWE
D&D Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage Board Game
Kooperacyjny dungeon crawler w świecie D&D
cena:
299.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 60 min.
wydawca: Wizkids
nr katalogowy: WZK73590
kod kreskowy: 634482735909
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
In the city of Waterdeep rests a tavern called the Yawning Portal, named after the gaping pit in its common room. At the bottom of this crumbling shaft is a labyrinth dungeon known as Undermountain, domain of the mad wizard Halaster Blackcloak, who has seeded his lair with monsters, traps, and mysteries.
As an adventurer in Dungeons & Dragons: Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage board game, explore Undermountain in search for treasure while navigating numerous traps and ominous monsters.
Contents:
42 Single-Colored Miniatures
5 Hero Tiles
4 Villain Tiles
1 Rulebook
1 Adventure Book
20-sided Die
40 Interlocking Dungeon Tiles
5 Double-sized Interlocking Special Tiles
225 Cards
Over 300 Tokens
What’s New?
Players can now get to level 4 with their characters and gain even more powers!
Environment cards that get replaced when a new Environment card is drawn.
Bane/Boon cards – some effects will cause a draw of these cards, telling you to resolve their bane or boon effect.
Following in the path of the other critically-acclaimed D&D board games, Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage features multiple scenarios, challenging quests and game play designed for a single player or a cooperative group of 2-5 players. The Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage Adventure System Board Game features new Environment and Bane/Boon cards, as well as the Trap and Spell decks that premiered in Tomb of Annihilation, for even more exciting game play content!
Klasyka gatunku w odsłonie planszówkej. Zbierz drużynę śmiałków i wejdź do lochów Podgórza.
Kolejna gra z serii Adventure System do D&D. Wydaje się, że z każdą odsłona stają się trudniejszej, ale za to system kampanii jest ciekawszy. W pudełku znajdziemy dwie broszury - jedną z zasadami, które spokojnie można przyswoić w 20-30minut, oraz drugą że zbiorem przygód.
Przygody można rozgrywać niezależnie, każda każda jest inna, ma trochę inne warunki zwycięstwa oraz zasady specjalne. Można też przygody przechodzić w trybie kampanii, gdzie postaci rozwijają się między kolejnymi grami, dokupują sprzętu lub umiejętności.
Gra trzyma w napięciu od samego początku rozgrywki. Znakomita dla fanów strategii, jak i tych co lubią spontaniczność. A najważniejsze, że to gra zespołowa - gracze kontra plansza, a plansza jest bezwzględna!