gry planszowe przygodowe > Legendary Encounters: The X-Files Deck Building Game
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Legendary Encounters: The X-Files Deck Building Game

Legendary Encounters: The X-Files Deck Building Game

Wcielcie się w agentów Archiwum X i spróbujcie rozwiązać najtrudniejsze przypadki

cena:

269.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 60 min.

wydawca: Upper Deck (2018)
projektant: Ben Cichoski , Daniel Mandel

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In the cooperative game Legendary Encounters: The X-Files Deck Building Game, you play a team of agents — choosing from among Mulder, Scully, Skinner, Doggett, and Reyes — as you investigate the X-Files and work to unravel the greater conspiracy behind them. During the game, your team will play cards from their own decks — recruiting other agents, uncovering evidence, and fighting enemies. If you do well enough, you will face the final challenge – the conspiracy’s vicious “End Game”!

How to Play and, Maybe, Win
During each game, you’ll play through three “seasons” of the X-Files™ show (the game covers the first nine seasons).

Each player starts the game with a deck of basic cards. At the start of your turn, you’ll add a card from the Conspiracy Deck into the Shadows. It could be an Enemy, an Event, an Informant or even a Lead about the conspiracy. You’ll play cards from your hand to generate Attack, Recruit Points, and special abilities. You’ll use Attack to defeat Enemies and to reveal hidden cards in the Shadows. You’ll use Recruit Points to find and recruit new character cards in the Bureau for your deck.

Whenever your deck runs out of cards, you’ll shuffle your discard pile to make a new deck, including all of the new characters you’ve recruited. This allows your deck to get stronger over time. But beware – your adversaries also get tougher as you go.

Players must work together on their turns to find Leads and discover Evidence of the conspiracy’s End Game. The more Evidence you Collect, the better your chances will be when you face the End Game. If you somehow overcome the End Game, you win the game. But the conspiracy isn’t a passive participant in this game. Its End Game will have a wicked assortment of abilities and the conspiracy uses all kinds of X-Files™ to distract your team and keep the pressure on you.

At the end of each turn, if there are any Enemies remaining in the Field, they will Strike you. If a player takes damage equal to or greater than their health, they’re defeated and the team loses the game -- they can’t bear the practical and emotional loss of their colleague. However, if “The End” has begun (if the End Game card has been revealed), the players will soldier on without their teammate. Once “The End” has begun, either the conspiracy will succeed, or a few brave agents just might save the world.

Game Contents:
500 cards
Playmat
Full color rulebook

—description from publisher

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-10-18 dla fanów serialu x-files i serii Legendary autor: Jakub Wójtowicz

Wczoraj przyszło do mnie pudło z planszomania.pl (które było bardzo solidnie zabezpieczone) i rozegrałem swoją pierwszą grę solo na 1 agenta - Waltera Skinnera.

Mam kilka uwag do wykonania i samej gry - pudło jest przeogromne jak na ilość kart, nawet po zakoszulkowaniu, tak jakby miano wydać kilka dużych dodatków w co trochę mi się nie chce wierzyć. Karty nie są zbyt grube, ale tektura jest dość elastyczna, jednak wolałem nie ryzykować i wszystko zakoszulkowałem. Zamiast grafik są zdjęcia kadrów z filmu dzięki czemu obecny jest klimat lat 90-tych i serialu. Wg. mnie mogliby dodać mniej powtórzonych kart, ale z tego co się orientuję to już norma w serii legendary. 5 kart agentów specjalnych z różnymi ikonkami dostępnych za 3 zasoby mogłoby się różnić nazwą i zdjęciem, wg. mnie poszli na łatwiznę. Zakładki tradycyjnie nie są nijak opisane, czyli trzeba na własną rękę je opisywać lub zorganizować naklejki z opisem, przez co setup nie należy do błyskawicznych. Skoro już jestem przy setupie to spodziewałem się, że będzie dłuższy, tragedii nie ma, ale opisane zakładki na pewno przyspieszyłyby ten proces. Zasady są w miarę jasno opisane, ale jest kilka nieścisłości, np. nie wiem czy ostatniej karcie mogę zadać na turę maksymalnie 1 trafienie czy jeśli przebiję jej obronę kilkukrotnie to zadaję tyle trafień? Wydaje mi się, że gra solo 1 agentem jest prostsza, niektóre karty inaczej działają i jest mniej kart w puli zagrożeń, choć mimo wszystko źle zinterpretowałem zasady na koniec gry i ułatwiłem sobie finisz. Dzisiaj postaram się przetestować grę na 2 agentów ;)

Pisałem o wadach, teraz słowo o zaletach. Grało mi się bardzo przyjemnie, klimat był nawet lekko odczuwalny, dzięki spójnej mechanice ukrytych kart w Shadow - miejsce do którego wędrują karty konspiracji oraz w Akademii - miejsce w którym możemy rekrutować agentów do nasze talii. Aby rozprawić się/zakupić daną kartę trzeba ją najpierw odkryć za zasoby, w talii zagrożeń poza wrogami mogą pojawić się zdarzenia, sojusznicy, informatorzy i poszlaki, a w talii agentów ukryci są członkowie syndykatu, dzięki temu zabiegowi jest więcej emocji - przed zakupem kart czy pokonaniem wrogów warto najpierw odkryć karty aby na wszelki wypadek mieć zapas zasobów na czarną godzinę :) Jeśli tylko kojarzymy karty z serialu to klimat bardzo na tym zyskuje i mamy poczucie prowadzenia śledztwa a nie mechanicznego pokonywania przeszkód za zasoby. Dzięki rozbudowanemu setupowi i dużej ilości kart (9 kart końcowych - rodzaj bossa, po 9 kart dowodów w 3 priorytetach - które wzmacniają końcową kartę, 9 talii agentów z których wybiera się 4, 9 kart sezonów, 5 avatarów ze specjalnymi zdolnościami) oraz losowemu doborowi regrywalność jest kolosalna, o ile nie przeszkadza nam powtarzalność samej mechaniki deck buildingu.

Dla fanów Z archiwum X i serii Legendary pozycja obowiązkowa :)