gry planszowe przygodowe > Betrayal at Baldur's Gate
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Betrayal at Baldur's Gate

Betrayal at Baldur's Gate

Stań na przeciw stworom z ciemności!

cena:

237.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 60 min.

wydawca: Avalon Hill (2017)
projektant: Mike Mearls , Chris Dupuis

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


The shadow of Bhaal has come over Baldur's Gate, summoning monsters and other horrors from the darkness!

As you build and explore the iconic city's dark alleys and deadly catacombs, you must work with your fellow adventurers to survive the terrors ahead. That is, until some horrific evil turns one — or possibly more — of you against each other. Was it a mind flayer's psionic blast or the whisperings of a deranged ghost that caused your allies to turn traitor? You have no choice but to keep your enemies close!

Based on the award-winning Betrayal at House on the Hill board game, in Betrayal at Baldur's Gate you'll return to Baldur's Gate again and again thanks to the fifty included scenarios only to discover it's never the same game twice.

Can you and your party survive the madness, or will you succumb to the mayhem and split (or slaughter!) the party?

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną


dodano: 2021-11-10 autor: Ryba
Betrayal at Baldur’s Gate czerpie z dwóch, odnoszących sukcesy źródeł. Jedno, to innowacyjna gra typu survival horror w klimacie filmów grozy pt. Betrayal at house on the hill. Drugie, to najlepsze izometryczne RPG na PC z lat 90-ych – Wrota Baldura (albo prawie najlepsze, jeśli jest się fanem Planescape – Torment).

Mechanika jest żywcem wzięta z planszowego prekursora, grupa 3-6 graczy zaczyna eksplorować lokację, starając uzbroić się po zęby i przygotować się na nadchodzące wydarzenia. Klimat i fabuła zapożyczone są już z gry cyfrowej. Gramy w świecie Dungeons & Dragons, w tytułowym mieście Wrota Baludra. Wstęp fabularny wprowadza nas, poszukiwaczy przygód, do metropolii nękanej dziwnymi i tajemniczymi wydarzeniami, w celu zbadania źródła.

Po pewnym upływie czasu, zależnym od połączenia kart omenów i rzutu kośćmi, beztroska eksploracja zamieni się w pełen napięcia pojedynek. Jak w każdym filmie grozy, nastąpi „plot twist”. W najmniej spodziewanym momencie okaże się, że jeden z graczy jest „zdrajcą”, i otrzyma on sekretny cel do zrealizowania, podczas gdy reszta bohaterów będzie miała swój własny warunek zwycięstwa.

W grze znajduje się 50 różnych scenariuszy, których wybór zostanie uzależniony od kombinacji karty Omenu i kafelka planszy, na której dany Omen został dobrany. Każdy scenariusz zdefiniuje również, który z graczy zostaje „zdrajcą” (nie zawsze jest to aktywny gracz). W pudełku z grą znajdziemy osobne listy wszystkich scenariuszy, z informacjami o nowych zasadach i warunkach zwycięstwa dla każdej ze stron potyczki.

Rozgrywka jest łatwa i szybka, każda postać ma podstawowe 4 statystyki, podzielone na „fizyczne”- siła i szybkość, i „psychiczne” – wiedza i poczytalność. Tura gracza jest super prosta – można się poruszyć o tyle kwadratowych kafelków, na ile pozwoli szybkość, losowo eksplorując planszę ze stosów kafelków. Decyzja polega na wyborze drzwi, jedne prowadzą na kafelki ulicy, drugie do budynków. Możemy też zejść do podziemi, gdzie eksplorujemy już kafelki lochów. Walka w grze opiera się na turlaniu kośćmi, najczęściej w liczbie równej wartości siły. Atakujący i atakowany rzucają, i przegrany otrzymuje obrażenia równe różnicy na wynikach. Obrażenia skutkują zmniejszeniem statystyk głównych cech, zależnych od typu ataku. Dodatkowo można wykonywać akcje z kart lub z kafelków mapy. Karty dociągane dzielą się na wydarzenia (zazwyczaj negatywne w skutkach), ekwipunek (niezbędny do przetrwania) i karty Omenu – to ich liczba w grze decyduje o rozpoczęciu drugiej fazy rozgrywki oraz o tym który scenariusz zostanie rozegrany. Zdrajca, w zależności od scenariusza, ma do dyspozycji sługusy-potwory, super-moce oraz podnoszenie statystyk.

Plusy:
- regrywalność – 50 losowych scenariuszy, w przypadku powtórki zawsze można wybrać inny
- czas rozgrywki – gra nie ciągnie się w nieskończoność, prawem losowości prędzej czy później „polowanie” się rozpocznie
- nawiązania do Wrót Baldura – np. miejsce po statule „ukochanego łowcy i jego kosmicznego chomika”