gry planszowe przygodowe > XCOM: The Board Game - Evolution
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu XCOM: The Board Game - Evolution

XCOM: The Board Game - Evolution

Rozszerzenie do XCOM.

cena:

114.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Fantasy Flight Games (2017)
nr katalogowy: XC02

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


XCOM: Evolution is an expansion for XCOM: The Board Game that complicates your war effort with new missions, enemies, and invasion plans, as well as mechanics that make your struggles more dangerous than ever. As the alien forces spread and peril increases, the sinister humans of the EXALT seek to take advantage of the chaos to infiltrate and destroy XCOM from within. Their treachery leads to new challenges, and you'll face new crises, you'll find your work subverted, and you'll have to deal with new threats to the very resources you need to win the war.

Fortunately, your team has also made some advances since the war began. The discovery of the mysterious alien substance known as Meld promises to unlock some astonishing breakthroughs in the field of biomechanics. And XCOM: Evolution allows you to pursue some of these advances, potentially bringing formidable new weaponry to the field in the form of MEC Troopers!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-07-25 Sięgnij jeśli grasz w XCOM często. autor: PawelS

Czy lubisz podstawowy XCOM, ale znasz już wszystkie karty na pamięć? Dobre wieści - ten dodatek wzbogaca rozgrywkę o wiele nowych elementów. Nowi wrogowie, nowe misje, nowe plany inwazji... to tylko początek!

W podstawowej grze Oficer rzadko kiedy wykorzystywał swoje satelity. W dodatku, kiedy dodatkowym zagrożeniem są żetony sabotującej wysiłki XCOM organizacji EXALT każdy Satelita jest na wagę złota.
Otóż czasem aplikacja powie nam, by dobrać żeton EXALT. Zrobimy to na ślepo, i wówczas coś na planszy stanie się dużo bardziej niebezpoieczne (sprawiają, że przy zadaniu rzucamy czerwoną K6 zamiast K8, zwiększając ryzyko porażki). Może to być sabotaż jednego z laboratoriów, albo obrona konkretnego kontynentu, albo nawet misja na którą dowódca oddziałów posłał już swoich elitarnych żołnierzy.
Oficer ma opcję użyć satelit aby odwrócić dwa z żetonów EXALT, by nie wybierać zupełnie ślepo - ale te satelity nie będą wykorzystane nigdzie indziej...

Naukowiec podobnie rzadko kiedy czuł presję wyboru związaną ze pokonanymi ciałami obcych. Dodatek umożliwia stworzenie mechanicznych pancerzy wspomaganych, wyspecjalizowanych we wszystkim superżołnierzy kosztem dwóch pokonanych ciał. Ale te ciała nie pomogą w nowych badaniach...

Dowódca również dostaje więcej dylematów - więcej kart Kryzysu, ale i kartę Infiltratora. Ważny obszar na planszy zarzucony jest żetonami sabotażu EXALT? Możesz je wszystkie natycmiastowo usunąć... jeśli dodasz losowy Kryzys.

Są też nowe misje dla żołnierzy, i zawierają one znany z Enemy Within Meld - cenną substancję, która jednak znika z pola walki jeśli nie jest w porę zabezpieczona. Nowe misje oferują dodatkowe nagrody i profity, ale tylko jeśli dojdziesz do drugiego ich etapu w turze, w której są wyłożone.

Podsumowując, każda rola dostała nowy mechanizm, w którym może ważyć ryzyko i zyski. Do tego nowe karty Nauki, nowi wrogowie i... nowe śmiertelne konsekwencje!
Już nie zignorujesz tak łatwo ataku na bazę myśląc, że możesz stracić punkt i nic sie nie stanie. Każdy jeden damage daje wybór: albo Dowódca zapłaci $2 z Rezerwy, albo wskazana karta startowa (np Satellite Uplink albo Skyranger!) znika z gry. Być może macie te $2 w rezerwie... ale nawet jeśli, strata tych pieniędzy boli.

Dodatek jest przewspaniały, jeśli lubisz XCOM. Dodaje mnóstwo ciekawych elementów jednocześnie nie komplikując zbytnio rozgrywki. Nie polecam go początkującym graczom, ale jeśli brakuje ci nowych elementów w twoim ukochanym symulatorze totalnej anihilacji, jest w sam raz.

Tak naprawdę możesz wystawić ocenę dodatkowi sam - będzie taka sama jak ocena gry podstawowej. Jeśli nie przepadasz za bazowym XCOM, ten dodatek nie zmieni twojego zdania. Jeśli go uwielbiasz, pokochasz dodatek. Bierze wszystko, co czyni podstawkę wielką i podkręca to do 10.