gry planszowe przygodowe > Dungeoneer: Kraina Lodowej Wiedźmy
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Dungeoneer: Kraina Lodowej Wiedźmy

Dungeoneer: Kraina Lodowej Wiedźmy

Kolejna gra z popularnej serii Dungeoneer

cena:

43.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Galakta
projektant: Thomas Denmark

wersja językowa: polska

Opis


Od niepamiętnych czasów w mroźnych krainach na północ od imperiów ludzi żyła Cholizar, Lodowa Wiedźma. Jej
zakusy każdego roku powstrzymywało nadejście wiosny... teraz jednak spuściła ze smyczy swe demony mrozu - niechaj napadną na ciepłe krainy południa i zamkną je w swym lodowatym uścisku! Tylko garstka dzielnych bohaterów jest w stanie zapuścić się w głąb lodowego królestwa, aby ją powstrzymać, zanim jej zimowy czar spowije cały świat.
Czy jesteś jednym z tych bohaterów
?

Kraina Lodowej Wiedźmy to przygodowa gra fantasy przeznaczona dla 2-4 graczy. Gracze wcielają się w bohaterów przemierzających Lodową Krainę, pełną groźnych potworów i niebezpiecznych pułapek. Najgroźniejszymi przeciwnikami są jednak inni gracze, którzy na wszelkie sposoby przeszkadzają w osiągnięciu sukcesu.
W czasie gry plansza jest budowana przez samych graczy, dzięki czemu każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
Kraina Lodowej Wiedźmy to kolejna gra, której akcja toczy się w niebezpiecznym świecie Dungeoneer. Każda gra z tej serii jest w pełni samodzielna, ale może być także łączona z innymi zestawami.

Zawartość pudełka:

  • 110 kart
  • 6 żetonów postaci
  • 6 plastikowych podstawek
  • 38 żetonów pomocniczych
  • 38 żetonów Zlodowacenia
  • 1 kostka
  • 1 instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-08-05 Rozwinę trochę swoją poprzednią wypowiedź autor: Maciek_P

Ostatnio zdawkowo określiłem, że gra mi się nie podobała, ale nie przedstawiłem jej żadnych konkretnych zarzutów. Po lekturze recenzji Karoliny Łyżwińskiej postanowiłem się trochę bardziej rozpisać.

Wykonanie

Wykonanie jest delikatnie mówiąc słabe. Być może przyzwyczaiłem się do lepiej wydanych produkcji, ale estetyka i jakość tej gry nie przypadły mi do gustu. Karty planszy są duże i z cienkiego kartonu przez co stosunkowo łatwo się gną. Żetony zlodowacenia po wyjęciu z wytłoczek sprawiają wrażenie wykonania ze słabej gatunkowo tektury, a miejsca nacięcia przynajmniej w moim egzemplarzu nie były precyzyjne. Wrażenie tandety jest potęgowane przez żetony postaci (pomijając już to, ze w dzisiejszych produkcjach dołączane są plastikowe figurki), które po włożeniu do podstawki miały tendencję do odwarstwiania się, w miejscu styku obu, obrazku od kartonika. W obronie można przeciwstawić cenę gry i jeśli w tym świetle spojrzymy na tę produkcję to można zrozumieć, że tym kosztem nie można było spodziewać się czegoś innego.

Mechanika

Szansa na to, że nijak nie bedzie można, niezależnie od naszych poczynań, ukończyć gry jest dla mnie jednak dużym minusem. Wylosowania zadania w części planszy która jeszcze nie istnieje zachęcić do dalszej rozgrywki nie może. I ta nieszczęsna instrukcja, która utrudnia zrozumienie reguł w moim mniemaniu pogrąża tą grę do końca.

Z czystym sumieniem nie polecam.
dodano: 2011-08-03 W ogóle nie "podłapałem klimatu" autor: Maciek_P

Jak w tytule. Dostałem tą grę i od razu, po pierwszej rozgrywce, ją sprzedałem. Być może mój odbiór tego tytułu zależał od osób z którymi grałem - także się nudziły. Z podobnych tytułów polecam Magię i Miecz - o niebo lepsza.
dodano: 2011-06-22 fajna gra autor: karolina łyżwińska

Gra Dungeoneer: Kraina Lodowej Wiedzmy, wydana przez wydawnictwo Atlas Games, a spolszczona przez wydawnictwo Galakta, jest chyba najlepszą częścią serii Dungeoneer. Stworzona została przez Thomasa Denmarka.



Wykonanie

Jeśli chodzi o estetykę i jakość zawartości pudełka mamy tu do czynienia ze znakomitą robotą. Poczynając od żetonów z przyklejonymi wizerunkami bohaterów, poprzez kilkadziesiąt innych przedstawiających: chwałę, groźbę, ruch, punkty życia czy specjalne żetony, a na znacznikach kończąc. Dodajmy do tego pięknie wykonane i klimatyczne karty specjalne, a otrzymamy zestaw, dzięki któremu możemy poczuć się jakbyśmy siedzieli w środku lodowej pustyni jeszcze przed przystąpieniem do gry.



Rozgrywka

Celem gry jest prowadzenie jednego z 6 bohaterów, którzy zdobywają sławę i skarby w posępnych labiryntach. Wykonują przy tym takie zadania jak zniszczenie laboratorium szalonego maga, uratowanie księżniczki, itp. Do zwycięstwa bohater potrzebuje ukończonych 3 zadań, przy czym im więcej się ich wykona, tym łatwiej jest wygrać i zakończyć rozgrywkę. Po wykonaniu misji postać gracza przechodzi na wyższy „level", co podnosi jej dotychczasowe zdolności umożliwiające pokonanie przeciwnika oraz odpieranie jego ataków. Jednocześnie każdy z graczy pełni też rolę Władcy Podziemi, który stara się utrudniać życie postaciom pozostałych uczestników poprzez stawianie przed nimi pułapek, potworów, czy też zagrywając niefortunne wypadki. W czasie swojej podróży przez podziemia postacie zbierają punkty Chwały (Glory) oraz Groźby (Peril). Za punkty Chwały gracze mogą "kupować" karty, które wspomagają ich bohaterów (takie jak umiejętności czy artefakty). W tym czasie pozostali gracze, jako Władcy Podziemi, "wydają" punkty Groźby przeciwko postaci, której kolejka właśnie trwa, na różne nieprzyjemne niespodzianki (typu wrogowie chociażby). Wygrana tej gry nie jest jednak zależna jedynie od szczęścia w dociąganiu kart (jednak nie wiadomo jaką się dobierze - czy karty ataków na przeciwnika, czy może karty bonusów) tylko od umiejętnego posługiwania nimi i dobrym wyborem w danym czasie gry.



Podsumowanie

Jedną ze złych stron gry jest na pewno instrukcja - napisana jest, mówiąc szczerze, dosyć dziwnie, oraz zawiera wiele błędów stylistycznych i językowych.Spora część naszych działań zależy od losu (czy to przez dociąganie kart, czy też walkę opartą na kościach), tak naprawdę więc dopóki nie ukończymy pierwszego zadania niespecjalnie mamy na grę wpływ. Jeżeli przeciwnicy się na nas zmówią to kaplica - nic się nie da zrobić. Tak samo jeśli mamy pecha do zadania - możemy dostać misję odwiedzenia pomieszczenia, które w grze pojawi się za 2 godziny, co skazuje nas na niejaką wegetację. Po ukończeniu natomiast pierwszego zadania stajemy się nieco silniejsi - na tyle, żeby móc stawić czoła podłym kreaturom oraz kartom, jakie na nas zagrają jako Władcy Podziemi. Mimo tego niewiele jest takich gier, do których chciałbym tak często wracać. Kluczem do tego jest nastawienie - jeśli oczekujemy poważnej gry przygodowej to zawiedziemy się niemiłosiernie. Jeśli natomiast nastawimy się na radosną wyżynkę, w której tak naprawdę możemy zginąć po 1 ruchu i to bez jakiejkolwiek naszej winy, ale z drugiej strony możemy bardzo pognębić współgraczy siejąc wokół nienawiść i atakując co chwila salwami śmiechu, oraz dodawszy do tego cudowne wykonanie i znakomicie oddany klimat Dungeoneera z udziałem bohaterów otrzymujemy grę niemal idealnie nadającą się na mocno nieformalne spotkania z kolegami. Jest to gra warta swojej ceny. Polecam ją każdemu, zwłaszcza aspirującym do zaszczytnego tytułu Siewca HATE'a.
dodano: 2011-06-22 fajna gra autor: karolina łyżwińska

Od niepamiętnych czasów w mroźnych krainach na północ od imperiów ludzi żyła Cholizar, Lodowa Wiedźma. Jej zakusy każdego roku powstrzymywało nadejście wiosny... teraz jednak spuściła ze smyczy swe demony mrozu - niechaj napadną na ciepłe krainy południa i zamkną je w swym lodowatym uścisku! Tylko garstka dzielnych bohaterów jest w stanie zapuścić się w głąb lodowego królestwa, aby ją powstrzymać, zanim jej zimowy czar spowije cały świat. Czy jesteś jednym z tych bohaterów? "Kraina Lodowej Wiedźmy" to przygodowa gra fantasy przeznaczona dla 2-4 graczy. Gracze wcielają się w bohaterów przemierzających Lodową Krainę, pełną groźnych potworów i niebezpiecznych pułapek. Najgroźniejszymi przeciwnikami są jednak inni gracze, którzy na wszelkie sposoby przeszkadzają w osiągnięciu sukcesu. W czasie gry plansza jest budowana przez samych graczy, dzięki czemu każda rozgrywka jest niepowtarzalna. "Kraina Lodowej Wiedźmy" to kolejna gra, której akcja toczy się w niebezpiecznym świecie Dungeoneer. Każda gra z tej serii jest w pełni samodzielna, ale może być także łączona z innymi zestawami.