gry planszowe przygodowe > Dungeoneer: Smoki Zapomnianych Pustkowi
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Dungeoneer: Smoki Zapomnianych Pustkowi

Dungeoneer: Smoki Zapomnianych Pustkowi

Czy zdołasz ocalić Drakan i pokonać hordę nikczemnych smoków?

cena:

44.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Galakta
projektant: Thomas Denmark

wersja językowa: polska

Opis


Smoki Zapomnianych Pustkowi to przygodowa gra fantasy przeznaczona dla 2-4 graczy. Gracze wcielają się w bohaterów przemierzających Zapomniane Pustkowia, pełne groźnych potworów i niebezpiecznych pułapek. Najgroźniejszymi przeciwnikami są jednak inni gracze, którzy na wszelkie sposoby przeszkadzają w osiągnięciu sukcesu.
W czasie gry plansza  jest budowana przez samych graczy, dzięki czemu każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
Smoki Zapomnianych Pustkowi to kolejna gra, której akcja toczy się w niebezpiecznym świecie Dungeoneer. Każda gra  z tej serii jest w pełni samodzielna, ale może być także  łączona z innymi zestawami.

Zawartość pudełka:
  • 110 kart
  • 6 żetonów postaci
  • 6 plastikowych podstawek
  • 38 żetonów pomocniczych
  • 1 kostka
  • 1 instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2010-05-31 autor: Dyshia

"Smoki..." to czwarty z wydanych pięciu podstawowych zestawów Dungeoneer'a. Chociaż każda z pozycji stanowi sama w sobie odrębną, samodzielną grę, to nie polecam tego zakupu dla osób dopiero zaczynających przygodę w świecie stworzonym przez Thomasa Denmarka z dwóch względów:
- niemal wszystkie karty przygody (czyli te, które w największym stopniu decydują o przebiegu rozgrywki) są, w przeciwieństwie do pozostałych zestawów, podwójne, a granie wciąż tą samą talią mogłoby przy pierwszych sesyjkach zniechęcić;
- spotykani przeciwnicy nie należą do najprostszych, w dodatku często otrzymują bonusy do ataku w związku z terenem, na jakim stoi ofiara; same karty mapy, po których poruszają się bohaterowie, też nie są przyjemne...

Co innego, jeśli świat Dungeoneer'a jest nam dobrze znany. :) "Smoki..." bardzo dobrze nadają się do gry w połączeniu z innymi dodatkami. Nowi, silni przeciwnicy w duuużej ilości sprawią, że podczas fazy odrzucania/dobierania dwa razy się zastanowisz, czy ten niepozorny skarb na pewno Ci się już nie przyda oraz czy wkroczenie na pustynię to dobra decyzja...

Wszystkie z umiejętności specjalnych nowych bohaterów są przydatne. Nie ma postaci, którą nie chciałoby się zagrać. Jednym z nich jest np. Drakan, który... Nie będę psuła niespodzianki. ;)

Dostępne zadania oczywiście nie wnoszą sobą niczego zaskakującego. W dalszym ciągu jesteśmy zmuszani to tego, aby gdzieś pójść, coś zabić, coś przynieść, coś oddać... Ot, kolejne heroiczne questy.

Gra posiada wszytkie cechy charakterystyczne dla serii: jest losowa, klimatyczna, starannie wykonana i niedroga. Grywalność, zwłaszcza w połączeniu, jest bardzo wysoka i można ją zwiększać, modyfikując na wiele ulubionych sposobów obowiązujące zasady.

Podsumowując: świetna, ale nie jako zestaw startowy!
dodano: 2010-01-01 Zbyt losowa autor: Karina Wądołowska

Kupiliśmy tą grę jako pierwszy strzał w grę dopasowaną do dwóch osób i nie do końca się sprawdziła.

Zalety:
* fajne pomysły na questy, klimatyczne nazwy, sama idea bardzo mi odpowiada
* małe pudełko dostosowane do elementów, istna rzadkość w świecie planszówek
* planszę tworzy się z kart w miarę postępu gry, więc duży stół nie jest potrzebny, można grać nawet na plaży
* dla graczy w gry komputerowe zasady są intuicyjne i nie trzeba się w nie wczytywać
* gra nie traci na rozgrywce, gdy gra się w dwie osoby

Wady
* jest koszmarnie, wręcz przerażająco losowa - jeśli tylko gracz nie popełnia rażących błędów, nie ma w sumie wpływu na swoją wygraną: możliwość zrobienia swoich questów (3 są potrzebne do zwycięstwa) zależy od tego, jakie karty mapy zostały wylosowane, jeśli twoje questy mają akurat te karty, które leżą na dnie kupki, to zapomnij...
* łatwa, nie jest szczególnym wyzwaniem

Generalnie w nią nie gramy, mamy masę ciekawszych gier, choć czasem brakuje czegoś dla dwóch osób...
Jeśli ktoś mimo wszystko chce spróbować, polecam jakieś zmiany w zasadach, na przykład wspólna pula questów, albo możliwość ich wymiany.