gry planszowe propozycje prezentów > Mistrz Baśni (twarda oprawa)
GRY PROPOZYCJE PREZENTÓW
logo przedmiotu Mistrz Baśni (twarda oprawa)

Mistrz Baśni (twarda oprawa)

Rodzinna gra fabularna

cena:

104.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 5 do 10 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Szkoła Wyobraźni
projektant: Marcin Kubiesa

wersja językowa: polska

Opis


Wyobraź sobie, że jesteś bohaterem lub bohaterką. Odważnym rycerzem, mądrą czarodziejką, ciekawskim podróżnikiem czy złotowłosą pieśniarką. Prowadzisz swoją drużynę ku nowemu wyzwaniu. Przemierzacie magiczny, baśniowy świat. Odkrywacie zapomniane ruiny,rozwiązujecie zagadki, poznajecie tajemnice i spotykacie przerażających przeciwników.
Brzmi to, jak dobra książka lub gra komputerowa? Jesteś blisko.
Siadacie przy wspólnym stole. Janek, Kasia, Mateusz i Ola. Każde z Was wybiera bohatera, nadaje mu imię i zapisuje je w tzw. karcie postaci. Od teraz będziecie używać imion, które właśnie wymyśliliście. Stajecie się herosami i zaraz przeżyjecie niezwykłą przygodę!
Mistrz Baśni to rodzinna gra fabularna, posiadająca walory edukacyjne i ucząca rozwiązywania konfliktów bez przemocy. Prowadzący grę, czyli Mistrz Baśni,rozpoczyna opowieść. Opowiada o smokach mieszkających w latającym zamku. O szczurach, które się w nim zalęgły i o złym Czarnoksiężniku. Mówi też o Niewidzialnej Królowej, na którą wiele lat temu rzucono klątwę. Ona potrzebuje Waszej pomocy. Czy przyjmiecie to wyzwanie?
Prowadzenie gry fabularnej wygląda podobnie jak opowiadanie bajki, tyle że słuchacze nie leżą grzecznie w łóżkach, ale siedzą przy wspólnym stole i reagują na Twoją opowieść. Tworzą wyjątkowych bohaterów i kierują ich poczynaniami w ramach
wspólnie tworzonej historii. Podczas gry mają okazję:
• dyskutować z postaciami w grze, w które wciela się Mistrz Baśni;
• uczyć się pracy zespołowej;
• podejmować samodzielne decyzje;
• rozwijać inteligencję i wyobraźnię;
• używać rzeczowych argumentów;
• rozwiązywać problemy bez użycia przemocy;
• odkrywać swoje mocne i słabe strony;
• ćwiczyć pamięć, liczenie i rysowanie;
• wymyślać i opowiadać własne historie;
• wykazywać się empatią i współczuciem;
• czerpać wartościowe wzorce zachowań;
• budować głęboką relację z prowadzącym grę;

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-11-19 Idealna gra dla młodych erpegowców autor: Andrzej Stój

Mistrz Baśni, reklamowany jako Edukacyjna gra fabularna, to system przeznaczony dla graczy od 5 do 10+ lat. Jako atuty Mistrza Baśni są wskazywane takie cechy jak łatwość mechaniki, dostosowanie do przedziału wiekowego, wysokie walory edukacyjne oraz konstrukcja świata i zasad wymuszająca rozwiązywanie problemów głowa i sercem, a nigdy przemocą.

Napiszę krótko: Mistrz Baśni realizuje te obietnice w stu procentach. Młodzi gracze bezproblemowo odnajdują się w systemie. Zasady są dopasowane do poziomu od zerówki do końca edukacji wczesnoszkolnej - 5-latki mogłyby mieć problemy ze względu na konieczność czytania i pisania, ale z pomocą prowadzących albo starszego rodzeństwa na pewno i młodsze dzieci dadzą radę :)

Idea systemu jest prosta. Bohaterowie graczy służą Niewidzialnej Królowej, wykonując misje mające na celu ratowanie jej królestwa. Przeciwnikami są różne złośliwe istoty, w tym sługi Czarnoksiężnika, nemezis pracodawczyni postaci. Celem każdej misji jest... zaprzyjaźnienie się z tymi stworzeniami. Nie ma mowy o biciu albo zabijaniu. Jest miejsce na pomoc, dobre uczynki i przekonywanie. Może się to wydawać naiwnym rozwiązaniem, ale to strzał w dziesiątkę. Dzieci nie potrzebują zabijania orków by dobrze się bawić. Poza tym, autor i konsuktanci podręcznika wskazują na szkody, jakie młodym erpegowcom powoduje obcowanie z przemocą.

Gra zawiera 4 przykładowe scenariusze. Są bardzo potrzebne - schemat przygody jest inny, niż w klasycznych RPG, wzorcowe (działające!) scenariusze pokazują jak tworzyć swoje. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jedna sesja w Mistrzu Baśni to 45-120 minut.

Jeśli jesteś fanem lub fanką RPG, która chce wprowadzić dzieci w hobby, to idealny wybór. Podręcznik ma jeszcze jeden atut (moim zdaniem genialny patent!) - w środku nie ma ani jednej ilustracji, jest za to 140 kolorowanek. :)