PROMOCJE
logo przedmiotu Root

Root

Root to gra przygodowa i wojna, w której od 2 do 4 graczy walczą o kontrolę nad ogromną dziczą.

cena:

224.90 PLN
wysyłamy w: dniu premiery
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Leder Games (2018)
projektant: Cole Wehrle

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Dodruk gry planowany jest na czerwiec 2019

Opis


The nefarious Marquise de Cat has seized the great woodland, intent on harvesting its riches. Under her rule, the many creatures of the forest have banded together. This Alliance will seek to strengthen its resources and subvert the rule of Cats. In this effort, the Alliance may enlist the help of the wandering Vagabonds who are able to move through the more dangerous woodland paths. Though some may sympathize with the Alliance’s hopes and dreams, these wanderers are old enough to remember the great birds of prey who once controlled the woods.

Meanwhile, at the edge of the region, the proud, squabbling Eyrie have found a new commander who they hope will lead their faction to resume their ancient birthright. The stage is set for a contest that will decide the fate of the great woodland. It is up to the players to decide which group will ultimately take root.

Root represents the next step in our development of asymmetric design. Like Vast: The Crystal Caverns, each player in Root has unique capabilities and a different victory condition. Now, with the aid of gorgeous, multi-use cards, a truly asymmetric design has never been more accessible.

The Cats play a game of engine building and logistics while attempting to police the vast wilderness. By collecting Wood they are able to produce workshops, lumber mills, and barracks. They win by building new buildings and crafts.

The Eyrie musters their hawks to take back the Woods. They must capture as much territory as possible and build roosts before they collapse back into squabbling.

The Alliance hides in the shadows, recruiting forces and hatching conspiracies. They begin slowly and build towards a dramatic late-game presence--but only if they can manage to keep the other players in check.

Meanwhile, the Vagabond plays all sides of the conflict for their own gain, while hiding a mysterious quest. Explore the board, fight other factions, and work towards achieving your hidden goal.

In Root, players drive the narrative, and the differences between each role create an unparalleled level of interaction and replayability. Leder Games invites you and your family to explore the fantastic world of Root!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-04-04 Niesamowita lekka strategia autor: Monika Stelagowska-Djordjevic

Root był tak promowaną grą że przed zakupem naoglądałem się mnóstwa filmików "how its played" i recenzji. I szczerze mówiąc znając zasady wydawało mi się że będzie to nudna gra. Aczkolwiek ciekawa do postawienia na półce z racji właśnie tej silnej asymetrii którą oferuje. Kupiliśmy ją z żoną trochę przypadkiem, nie było akurat innych tytułów na które polowaliśmy więc uznaliśmy że damy rootowi szansę.

Chyba nigdy tak nie cieszyliśmy się z kupna gry do której w sumie nie byliśmy przekonani. Już po 2 partiach zaczęliśmy polować na kolejne dodatki i muszę wam powiedzieć że jesteśmy szczęśliwymi wspieraczami najnowszego. Ale dlaczego? Po kolei...

Root to gra która przepięknie się skaluje. Graliśmy na dwie osoby (Koty + Ptaki), Graliśmy na 3 osoby (Koty + Ptaki + Leśne Przymierze) oraz na 4 ze wszystkimi podstawowymi frakcjami. W każdym przypadku gra była szybka ciekawa, z mnóstwem decyzji.
Root to jest strategia i to jest jego ogromny plus. Dlaczego? Ponieważ ta gra ma dość proste zasady, każda frakcja opiera się w zasadzie na jednej głównej mechanice i przez to jednym stylu gry. Ale to co sprawia że nie jest to gra nudna to to że za każdym razem przeciwnicy zachowują się inaczej, wchodzą w inne przymierza i zawsze musimy grać w odpowiedzi na to.
Same frakcje są niesamowite. To nie jest jak Gra o Tron czy Twilight Imperium gdzie wszyscy gracze grają podobnie, a różnią się jakimiś małymi zasadami. Tu każda frakcja ma zupełnie inne zasady. Koty muszą się umacniać stabilnie biorąc pod uwagę że część ziemi utracą. Ptaki są niezwykle ekspansywne ale wiąże ich dekret - program który układają i zawsze uruchamiają dokładnie tak samo. Leśne przymierze potrafi zrobić ogromne wybuchy ale ma mało oddziałów. A wagabunda to w zasadzie przygodówka gdzie chodzimy bohaterem po świecie zwiedzamy ruiny i wykonujemy questy.

Jest to tytuł po który sięgamy obecnie najczęściej i zawsze świetnie nam się gra. Jest cudowną alternatywą do 8/12 godzinnych strategii, dając te same odczucia przy jednocześnie 1,5/2 godzinnej rozgrywce.
Polecamy!!!! :)
dodano: 2019-04-02 Dobra, ale nie idealna autor: Piotr Kedzierski

Przede wszystkim Root nie jest prostą grą dla dzieci, pudełko potrafi zmylić. W praktyce mamy do czynienia z brutalną walką o dominację na terenie lasu. Każdą frakcją gra się zupełnie inaczej. I nie mówię tu o innych umiejętnościach - każda frakcja ma inną mechanikę. Z tego też powodu spotykam się z opinią, że Root to gra trudna i wymagająca długiego tłumaczenia. Absolutnie się z tym nie zgadzam. Jasne, ogarnięcie co, gdzie i jak może potrwać, ale mamy do dyspozycji przykładową rozgrywkę z bardzo dobrymi wyjaśnieniami.

Sama gra jest naprawdę dobra, szybka i w miarę dynamiczna. Nie zgodzę się również z głosami, że rozgrywki są powtarzalne - tylko 2 frakcje zaczynają mniej więcej tak samo. Ode mnie gra dostaje mocne 7,5/10.
dodano: 2019-01-29 Asymetryczna nawalanka autor: malash

Obok "VAST", jest to na chwilę obecną chyba najbardziej asymetryczna gra planszowa na rynku.
W skrócie jest to taki chaos w starym świecie, ale jeszcze bardziej asymetryczny. No i nie jest o demonach niszczących świat, tylko o zwierzątkach sprzeczających się w lesie.
- Koty opanowały las i są wszędzie. Jako jedyne posiadają swój fort, który jest nietykalnym dla innych polem. Stawiając po całym lesie tartaki, warsztaty i posterunki chcą zamienić las w prywatną fabrykę. Za każdy postawiony budynek dostają punkty, ale żeby je stawiać musza mieć nieprzerwaną drogę po zdominowanych przez siebie polach. Ponadto swoich poległych żołnierzy mogą odwozić do kwatery głównej, by nie tracić mięsa armatniego.
- Ptaki, organizują się, by odbić las i przepędzić futrzaki. Ich dowódca składa swym poddanym kolejne obietnice, dzięki którym ptasia armia rośnie w siłę. W pewnym momencie obietnic będzie jednak tak wiele, że nie uda się wszystkich dotrzymać i dowódca zostanie obalony przez swój lud, a na jego miejsce przyjdzie inny.
- Rebelianci leśni (króliczki, wiewiórki i liski) organizują bojówki i przewroty, próbując postawić się jednym i drugim agresorom. Kiedy zrobią gdzieś przewrót - zakładają tam bazę wypadową, zaczynają werbować armię i wydawać jej rozkazy.
- Pomiędzy drzewami przechadza się zaś Szop, tu coś przehandluje, tam zwiedzi jakieś ruiny, a jak wkupi się w łaski którejś frakcji może wykorzystywać jej żołnierzy do własnych celów... "no bo przecież jesteśmy kumple, nie?"

Każda frakcja to zupełnie inna bajka. Posiadają własne mechaniki i inny feel z rozgrywki. Gdyby nie problem z balansem Szopa (o czym płacze całe BGG i ja też)... to gra jest przewyborna i chyba pretenduje do mojej ścisłej czołówki gier "Dudes on map".
Na szczęście z dodatkiem dochodzą kolejne 2 frakcje (handlujące wydry oraz kult Reptilian), więc można wtedy grać bez Szopa na nawet 5 osób.

Na 2019 Portal zapowiedział polską edycję, więc zakup zdecydowanie wart przemyślenia.