PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika willydon

obrazek
Warhammer: Inwazja - Ukryte Królestwa
Dobry stary świat,
Dla fanów inwazji obowiązkowy dodatek,
4 neutralne rasy zyskują swoje stolice

Neutrale nie mają lojalek, wiec co zyskujemy?
Jaszczuroludzie - 1 nieanulowalne obrażenie po ataku na ciebie.
Leśne elfy - na start rozwinięcie w każdej strefie
Skaveni w każdej turze 1 jednostka skavenów do pola bitwy jest tańsza o jeden. ( stolica ta ma też nietypowy podział młotków: 2 królestwo, 2 misja.
Nieumarli - na początku gry odrzucasz 5 wierzchnich kart.

Niestety stolice są w formacie kart a nie w \"dużym formacie\" jak w podstawce, albo w szturmie na Ulthuan, dla niektórych zaleta że mieści się z talią w pudełku turniejowym dla mnie wada.

Ciężko przeprowadzić krótką analizę wszystkich kart, ale każda rasa znajdzie coś ciekawego dla siebie. Pojawiają się też neutralne legendy...


obrazek
Pędzące Żółwie
pędź jak żółw.,
Prosta gra dla dzieci, z prostymi zasadami. Łatwa do opanowania, dobra na start dla dziecka w świecie planszówek. Nie zawiera kostki, pozwala podejmować decyzję i uczy prostej strategii.

Dla dorosłych to może być też dobra gra towarzyska, krótki acz rozrywkowy przerywnik między innymi grami. W dobrym towarzystwie sprawi więcej radości niż dzieciom:-)


obrazek
Terra Mystica (edycja polska)
wielka gra i wiele radości,
w skrócie,

Gra w której widać za co się płaci:
pudełko jest wypełnione po brzegi planszami, żetonami i pionkami.
ma to też swoje odzwierciedlenie w rozgrywce, mamy mnóstwo możliwości do wykonania,
ale na tyle prostych i intuicyjnych że nie przytłacza.
Czytanie zasad lub ich słuchanie może powodować u niektórych poczucie lęku ile tego jest jak to szybko zrozumieć. Po pierwszej turze gry, jakie to proste i logiczne, w drugiej turze można być już pełnoprawnym graczem, ale do mistrzostwa potrzeba poznać kilka partii. Nie ma w tej grze jednej słusznej drogi do zwycięstwa i to jedna z większych zalet gry. Mnogość ras i dodatkowych bonusów sprawiają że partie a każdym razem są inne.

krótko mówiąc, jak masz większy stół i chcesz dużo radości z różnorodnej gry to polecam szczerze TERRA MYSTICA.


obrazek
Taluva
Szybka gra strategiczna,
Długo czekałem na dodruk tej gry, wypatrywałem egzemplarzy z drugiego obiegu. Kiedy udało mi się dostać własny egzemplarz i zagrać nie zawiodłem się. Szybka gra, z pozornie prostymi decyzjami, połóż kafelek i postaw \"pionek\", potrafi mocno rozgrzać mózg do czerwoności.
Czy rozwijać swoją wioskę, stawiać kolejną, czy może niszczyć przeciwnika, jak zapobiec temu aby on nie zalał lawą twojej wioski

Naprawdę świetna gra w której trzeba trochę pomyśleć, a zasady da się wytłumaczyć w 5 minut oraz partie są krótkie (w dwie osoby z 15 minut), co nie znaczy że gra się krótko, zazwyczaj od razu chce się rewanż i gramy jeszcze raz... i jeszcze raz...

dobrze się gra zarówno w 2 osoby jak i w 4.


obrazek
Shadows over Camelot
Zostań rycerzem,
Jedna z lepszych gier kooperacyjnych, pozwalająca wcielić się w rycerzy króla Artura,
próbujących wykonać legendarne misje, jak odnalezienie Graala, Excalibura czy tocząc potyczki z z wrogiem. Wszystkich misji nie uda się wypełnić, trzeba jednak wybrać te które pozwolą odnieść zwycięstwo. Motyw zdrajcy jest nie tyle utrudnieniem, co czasem ukróceniem największej wady gier kooperacyjnych że jedna osoba steruje grą, reszta tyko wykonuje jej polecenia.

Do komfortowej gry wymaga sporo miejsca na stole,


obrazek
Shadows over Camelot: Merlin's Company
,
Dodatek do Shadows over Camelot,
wnosi do gry więcej niż można się spodziewać z opisu zawartości,

nowe trudności w drodze na misje, które pojawiają się za sprawą kart podróży czy nowe czarne karty które potrafią mocno popsuć krew i trzeba się mocniej przyłożyć do ich pokonania.
Nowa postać Merlina jest jednak nadzieją w tych trudnych zmaganiach i czasem potrafi uratować całą wyprawę przed porażką.

Jeśli ktoś jest fanem Shadows over Camelot może spokojnie uśmiechnąć się do dodatku Merlin\'s Company i doświadczyć nowych ciekawych wyzwań.


obrazek
Koszulki USA 56 x 87 mm
Fatalna trwałość,
Kupiłem do dodatku Ticket to Ride 1910 (Wsiać do Pociągu) z którym dostałem nowe duże karty wagonów. Koszulki pasują idealnie, 1 na 100 była zepsuta po rozpakowaniu, wyglądają ok, rzeczywiście nie są grube wiec stos kart nie rośnie znacznie i nie przewraca się co jest dużym plusem, ale...
koszulki nie wytrzymują nawet okazjonalnego grania. Przez ostatnie 10 partii za każdym razem 2-3 koszulki ulegały uszkodzeniu i musiałem zakładać na karty nowe. Nie sadze żeby moi znajomi jakoś specjalnie gorzej traktowali karty niż przeciętny gracz. Rogi koszulek łatwo się zaginają uniemożliwiając późniejsze łatwe tasowanie. Jak tylko dwie karty się w siebie wsuną to żegnaj koszulko – jedna rozcina drugą bez żadnego oporu.
Może jak ktoś gra naprawdę rzadko i ma cierpliwość do delikatnego traktowanie kart to może te koszulki go zadowolą. Ale czy wtedy warto zakładać koszulki? Ja kupuję koszulki żeby nie trzeba się było cackać z kartami i można się było cieszyć grą. Do tej pory grałem w Ticket’a małymi kartami z oryginalnej gry zakoszulkowanymi w Fantasy Flight produkt i po 50+ grach może 3 koszulki uległy uszkodzeniu. Liczyłem, że zaoszczędzę kupując koszulki Mayday ale się przeliczyłem. Nie polecam.


obrazek
Koszulki Magnum Gold 80 x 120 mm
dobre...,
Jedyne jakie widziałem w tym rozmiarze, więc nie ma z czego wybierać jeśli ktoś chce zabezpieczyć Dixita czy coś innego w tym rozmiarze. Jak trochę za śliskie,
może za jakiś czas jak się bardziej wytrą będzie lepiej. A tak to koszulki w miarę grube i mocne. Jak kupisz dodatki do Dixita i zapakujesz w folie to będzie ciężko upchnoć wszystko do pudełka:-) Jak gracie dużo i intensywnie, czasem w ciężkich warunkach (jedzenie itp) to brać nie marudzić, jeśli czysto od czasu do czasu, to szkoda inwestować, za mało gier w tym formacie.


obrazek
Koszulka do segregatora na 9 kart Silver
średnie,
Kupować silvery tylko jeżeli kolekcjonujecie karty, a ich nie używacie. Przy intensywniejszym graniu w LCG, CCG, (znaleźć do nowej tali kartę w segregatorze, wyciągnąć, włożyć i jeszcze raz i jeszcze raz) od razu zainwestuj w platinum

obrazek
Koszulka do segregatora na 9 kart Platinum
przyzwoite,
droższe niż silvery, ale przy częstej grze w LCG, CCG dłużej wytrzymują. Jeżeli dużo grasz, to dopłać różnicę. Przy WH:I można pchać po 3 karty do jednego otworu, (do silverów też co prawda, ale kiepsko to znoszą i już musiałem wymieniać)

obrazek
Pola naftowe
ekonomia bez iskry,
Ocena 4 przy cenie 29zł.
przy sugerowanej na pudełku 79zł max 3...

Pola naftowe jest to lekka gra o wydobywaniu i sprzedawaniu za jak najlepszą cenę czarnego złota bliskiego wschodu czyli tytułowej ropy. Właściwie to zatoka perska jest tylko jednym z 8 występujących w grze obszarów roponośnych z których będziemy pozyskiwać surowiec. Obszary zostały wykonane jako \"pocztówki\", każdy charakteryzuje się trochę innym kosztem postawienia 1 szybu, kosztem utrzymania który musimy zapłacić co turę, maksymalnym wydobyciem i maksymalną liczbą szybów które można postawić.

Jakość wykonania elementów jest adekwatna do promocyjnej ceny. Przy cenie sugerowanej czułbym się trochę zawiedziony. Beczki ropy jako kawałki surowego drewna, obszary roponośne jak pocztówki, trochę lepiej z rafineriami które są wykonane jako żetony z twardej grubej tektury (jednak aż się trochę prosi o pionowe figurki:-)

Patrząc w pierwszej chwili na instrukcję można się przerazić ilością faz w czasie jednej tury, jednak większość z nich to tak naprawdę szybka akcja lub rzut kośćmi. Jest też zrozumiale napisana, a przykład z końca instrukcji ustawiany na planszy pozwala rozwiać wszystkie niejasności pozornego skomplikowania gry nawet osobą początkującym w świecie planszówek.

Giełda główne źródło petrodolarów (waluty w grze) został rozwiązany dość prosto i skutecznie. Jednak przy wyrzuceniu dużego popytu i jednocześnie hossy w pierwszej turze, giełda jest zbyt dochodowa, przez co w środku gry brakuje już obszarów gdzie można postawić szyb, brakuje tankowców. Gra się po prostu przycina. Jako że mieliśmy w swoim gronie w kilku partiach takie szczęście do rzutów, zmodyfikowaliśmy trochę zasady dodając w trakcie 3 tury, 2 nowe obszary roponośne.

Generalnie kto ma więcej kasy ma przewagę w następnych turach, jednak trzeba czasem uważać żeby nie przeinwestować, gdyż najpierw płacimy opłaty potem dopiero liczymy dochody i zbyt śmiali inwestorzy mogą w tym momencie skończyć przedwcześnie grę. (Tu też testowaliśmy pewną modyfikację, dla młodszych i początkujących, że mogą sprzedać jakieś szyby lub tankowce za pół ceny, płacąc całe koszty jeszcze z przed ich sprzedaży)

Jeśli ktoś szuka prostej i lekkiej i szybkiej gry ekonomicznej, oraz jest w stanie zaakceptować średnią jakość wykonania (co przy promocyjnej cenie 29zł nie powinno razić), może śmiało spróbować.


obrazek
Incan Gold
Szybka gra dla ryzykantów,
Bardzo przyjemna gra. Szybka I emocjonująca. Główna mechanika gry jest “push your luck” - czyli czy ryzykujesz żeby zyskać trochę więcej niż Twój przeciwnik i zostajesz w grze ale możesz stracić wszystko czy zadowalasz się tym co masz i wycofujesz się w tej turze z gry.

Szybka rozgrywka oraz możliwość gry do 8 osób mimo umiarkowanej interakcji miedzy graczami sprawiają że jest to świetna pozycja na rozrywkę w przerwie towarzyskiego spotkania. Jedyny minus z mojej perspektywy to minimum 3 osoby potrzebne do gry według standardowych zasad, chociaż w intrenecie znalazłem zmodyfikowaną wersję zasad tylko dla dwóch graczy.

Zaleta jest również to że gra jest bardzo kompaktowa co czyni ja przenośną i nie potrzeba stołu lub dużej płaskiej powierzchni do grania co sparwia że można grać w dowolnych warunkach.