PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika tauriworld

obrazek
Star Wars: The Deckbuilding Game (edycja polska)
ideał,
Przyjemna prosta konfrontacyjna gra karciana. Łatwa do wytłumaczenia.
Polecam fanom Star Relms. Star Wars: The Deckbuilding Game jest dla mnie powiewem świeżości po rozegnaniu kilkudziesięciu partyjek w Star Realms. Oprócz różnic mechanicznych atutem SW jest grafika oddająca ducha Gwiezdnych Wojen i są przy tym bardzo estetyczne.


obrazek
Liski
dla rodziny w sam raz,
Liski są prostą , szybką grą na spostrzegawczość każdy z graczy posiada własny zestaw kart i musi je ułożyć w zgodny sposób z kartą celu która jest widoczny dla wszystkich graczy ten kto pierwszy ułoży zgodny układ wygrywa. Ważną opcją są warianty gry a dokładnie z podstawowym jest ich pięć. Liski są fajną prostą grą rodzinna, polecam

obrazek
Dobble Kids
dla najmłodszych w sam raz,
ta wersja dobble przypadła moim dzieciom najbardziej do gustu, proste rozpoznawalne grafiki, ekstra polecam

obrazek
Splendor: Pojedynek
nie dla każdego ale dla kogo tak :),
najpierw dla kogo:
- gra dla graczy lubiących szybki start (bez wertowania instrukcji)
- dla lubiących szybkich gier w stylu wyścigów
- dla lubiących trochę przeszkadzać innym graczom
- dla osób z problemami z odróżnianiem kolorów (w pierwszej edycji niektórzy znajomi mieli problemy)

a teraz dla kogo ta gra nie przypadnie do gustu:
- dla osób które nie lubią czekać na własną turę bo ktoś myśli za długo
- dla graczy lubiących cięższe gry (ta gra będzie dla nich za prosta)

polecam


obrazek
7 Cudów Świata: Pojedynek + karta promo
dobra a nawet bardzo dobra,
Nie spodziewałem się że 7 cudów świata - pojedynek zamknie klamrą w pozytywnym znaczeniu swoją większą wersję. W pojedynku znajdziemy wszystko czego nie ma w dużym więc genialną wersję dla 2 graczy. Pojedynek jest w swojej prostocie grą cudowną i skomplikowaną zarazem budowanie własnego silniczka i zarazem ciągłe zwracanie uwagi na przeciwnika tą grę wznosi na wyższy level. Polecam dla par i gry z dziećmi

obrazek
Catan (nowa edycja)
gra dal całej rodziny,
Jest niewiele gier na rynku które mogą przyciągnąć na dłuższa chwilę do stołu całą rodzinę a jest nią właśnie catan, losowość potrafi dać w kość ale catan nadrabia ten problem interakcją pomiędzy graczami - możliwością wymiany surowców ciągłej negocjacji. Catan jest fajną grą na wejście w świat gier planszowych. polecam z całą rodziną

obrazek
Dungeon Roll
szybka jako przerywnik lub dla zabicia wolnego czasu,
Zacznę od fajnego małego pudełka w którym znajdują się wszystkie elementy do gry więc kilkanaście kostek karty i znaczniki. Gra jest banalnie prosta wybieramy bohatera (kartę z indywidualnymi funkcjami) rzucamy siedmioma kośćmi (w taki sposób tworzymy drużynę) na kostkach przedstawiona jest drużyna w symbolach mag, miecznik, topornik, rycerz i złodziej jest jeszcze symbol powrotu członka drużyny do walki ale to za chwilę opiszę.

Więc po wylosowaniu drużyny zagłębiamy się w lochy, na początku rzucamy tylko jedną kostką więc jest prosto (np. rzucimy skrzynkę - wybieramy do jej otwarcia złodzieja) wtedy wykorzystujemy na początku opisane pudełko (skrzynkę) do wylosowania skarbu. Więc mamy za sobą pierwszy poziom rozgrywki (niestety złodziej został wykorzystany więc nie będzie uczestniczył w już w grze) w takiej sytuacji możemy wykorzystać zwój na kostce przyzywający np wspomnianego złodzieja. w kolejnej turze rzucamy już nie jedną a dwiema kostkami wiec jest coraz trudniej a drużyna się będzie wykruszać.Zapomniałem wspomnieć że np. złodziej może jednocześnie otwierać wiele skrzyń podczas tury i tak samo jest z innymi członkami drużyny każdy z nich posiada jakieś swoje indywidualne funkcje.

kiedy się końzzy gra:
- po osiągnięciu IX poziomu
- jak się uzbierają w kostkach trzy czerwone smoki (wtedy trzeba z nimi walczyć) aby wygrać drużyna musi się składać z trzech różnych bohaterów
- lub zrezygnujemy z dalszej rozgrywki i w tedy dostajemy pkt za poziom na którym skończyliśmy grę (np. 4 poziom 4 pkt a gramy do trzech wypraw)


plusy:
- szybka gra
- możliwość decydowania, kombinowania
- mało tekstu angielskiego (do przetłumaczenia w 30 min)
- dobra gra dla jednej osoby

minusy:
- losowość (ale to jest gra kościana to czego można wymagać od kostek)
- gra w zasadzie dla jednego gracza (no chyba że lubicie patrzeć jak inna osoba gra przez 10 minut a następnie jest wasza kolej)


obrazek
Spaghetti
ekstra rodzinna gra,
Witam zacznę od tego że jestem zaskoczony ale w pozytywnym znaczeniu tego słowa :)

wykonanie gry jest na znakomitym poziomie Granna jest klasą samą w sobie

ale wykonanie to nic w stosunku co do gry, zasady są do wytłumaczenia podczas pierwszej rozgrywki (ok 20 minutowej) a regrywalność pozwala grać w spaghetti i grać bez końca. Na pierwszy rzut oka gra nie wymaga jakiś taktyk ale po kilku partiach zauważyłem że wyciąganie spagetti może być stresujące, czasami warto zaryzykować i wyciągnąć gdzieś z dołu najdłuższy makaron (sznurek) ale reasumując:

plusy:
+ prostota
+ frajda
+ cztero, pięcio latek czuje satysfakcje i kombinuje (nawet po grze sam zaczął szukać sposobu uchwycenia odpowiedniego sznurka
+ jest to gra rodzinna

minusy:
- wciąga za mocno
- nie dla gików


obrazek
Star Realms (edycja angielska)
dobra, nawet bardzo,
Do gry podchodziłem steptycznie, ale zostałem zaskoczony pozytywnie:

plusy:
- gra do zapałania w 10 min
- niby losowa ale bez sprytnych zagrań nawet szczeście nie pomoże
- fajna grafika
- szybko się kończy, ale chce się dalej grać
- wciąga
- gra posiada system mocnego ataku \"kombosów\" jak i umiejętnej obrony
- cena do samej gry

a teraz minusy:
- liczenie pkt w walce i utraty pkt gracza (ale to bardzo mały minus)

polecam dodatki:
dodają - zdarzenia, bohaterów, mocne stacje - dodatki można dodawać wybiórczo lub jak kto woli wszystkie


obrazek
Osadnicy: Narodziny Imperium
niby to wsędzie jest, ale tu lepiej,
Osadnicy gra euro jakich wiele, ale:

chce się w tą grę grać, a bywa czasami nie ciekawie w stosunku do innych gier :)

plusy:
- szybki start
- nie czekasz wieki na własną kolej
- grewienka, skałki (fajne elementy)
- nawet 8 latek da radę (i potrafi wygrać)
- każdą kartę możesz na kilka sposobów wykorzystać
- nacje jakimi się posługuje gracz są inne od nacji innych graczy
- mało złej interakcji (ale to na plus) tyle co jest i tak może zaboleć w odpowiednim momencie
- nawiązując do interakcji nie warto za szybko okazywać że się wygrywa (zmasowany atak jeszcze bardziej boli)
- tak jak na wstępie napisałem, że wszędzie te zasady są w innych grach, ale tu są bardzo logiczne i przez to grywalne
- dobra co dziwne instrukcja (portal potrafi namieszać)

minusy:
- losowość w dobieraniu kart (dla jednych to minus dal innych nie)


więc grę polecam dla całych rodzin, podstawka wystarczyć może na wiele gier....


obrazek
Faras
fajne wykopaliska :),
Zacznę od tego że gracze dorośli mogą w tą grę przegrać z dziećmi. Gra pozwala na szybką rozgrywkę, rozłożenie trwa ok. 4 min. złapanie zasad w podobnym czasie. Celem graczy jest odkopanie dzieł sztuki przed zalaniem ich przez wybudowaniem tamy, ico ciekawe gracze sami tą tamę budują z kafelków. Celem graczy jest zbieranie par kafelków które na początku gry umieścili na planszy, niby łatwe ale każdy dostaje oczopląsu. Dodam że bardzo pomocne są karty które chronią przed (skorpionami) jak i pozwalają zdobywać więcej pkt zwycięstwa.

plusy:
+ rodzinna
+ tak na prawde od 6-7 roku
+ dzieci mają mega frajdę
+ szybka

minusy:
- dorośli mogą się zbłaźnić przed dziećmi
- wciąga

jak za takie pieniądze dostajemy plansze dwustronną, karty i wiele znaczników wykopalisk

polecam jako łatwą fajną grę


obrazek
Splendor (edycja polska)
znakomita,
Ta gra jest pop prostu znakomita, niby prosta, szybka ale trzeba nieźle kombinować i trochę główkować. Ale od początku, dla kogo jest to gra:
- dla rodzin (jest wariant gry z dziećmi) i działa
- jest to gra na zainteresowanie nowych osób grami planszowymi (dotychczasowo uważałem że osadnicy i augustus są najlepsi w tej roli) ale obecnie jest to splendor
- niby kombinowanie z dodawaniem kryształków nic w sobie nie ma ale mega wciąga i sprawia satysfakcje
- czas gry ok 35 min (ale bywało 60 min) powodem było wieczne myślenie na ruchem
- i to jest jedyny minus gry (jeden gracz potrafi wydłużyć grę nawet o 20 min.)

Więc grę polecam dla każdego, splendor wydawał się na początku przerywnikiem ale obecnie stał się grą głównego w spotkaniach.


obrazek
Pośród Gwiazd
inaczej mówiąc budowa stacji,
Gra mnie urzekła prostą mechaniką znaną z 7 cudów świata i tym czymś czego brakuje wielu grom, ale po kolei

zawartość pudełka:
- w pudełku znajdziemy wiele (bardzo wiele dobrze wykonanych kwadratowych kart) z wydawnictwem portal bywało różnie co do jakości kart
- wiele kartonowych znaczników ras jak i poprawiony tor punktacji (w wersji angielskiej się zlewało wszystko (ogromny plus dla wydawcy)
- wypraska która posiada jedną środkową rynnę (po przekręcenie do góry nogami jest bardziej praktyczna)

sama gra:
gra posiada kilka trybów rozgrywki od bardzo łatwego (bez ras i konfliktów) poprzez bardziej zaawansowane (więc szybko się nie znudzi)

rozłożenie trwa chwilę ok. 5 min. rozdajemy karty (po 6 na gracza) i zaczynamy pierwszy etap gry (pierwsza era) gra się tak samo jak w 7 cudach świata, po prostu przekazujemy karty kolejnemu graczowi po lewej lub po prawej, po wyczerpaniu kart zaczyna się kolejna era i tak do czwartej ery

co jest na plus
+ karty mają pkt zwycięstwa liczone od razu jak i niektóre na koniec gry
+ czuć na stole że nasza stacja się rozwija (należy posiadać duży stół)
+ szybka gra
+ ładne grafiki
+ miodność

a teraz minusy:
- czcionka jest troszeczkę za mała
- chwilę wymaga opanowanie funkcji specjalnych na kartach
- na koniec gry jest trochę liczenia pkt

reasumując:
gra ma klimat, dla osób lubiących piękny kosmos, posiada wiele taktyk (niestety czasami są zbieżne z innymi graczami) i w tedy jest problem :)

polecam grę, i jak mi wiadomo są planowane dodatki :)


obrazek
7 cudów świata
dla każdego :),
Wiele o grze słyszałem ale nie miałem okazji w nią zagrać, i się stało 7 cudów miała być grą na rozgrzewkę i po pierwszej 20 minutowej rozgrywce naszła mnie myśl:
DLACZEGO TAK DŁUGO ZWLEKAŁEM gra mnie powaliła prostotą, szybkością i delikatnym efektem kuli śnieżnej (ale w dobrym znaczeniu) ale pokoleji:
1. gra wymaga zwracania nie tylko uwagi na budowę swojego cudu ale także graczy siedzących dookoła (po lewej i prawej stronie) można im przeszkadzać w otrzymywaniu dobrych kart (taka mała zła interakcja)
2. można a nawet trzeba korzystać z produkcji surowców u innych graczy i co ciekawe nic im to nie przeszkadza a nawet wzmacnia (z czasem kupowanie surowców jest coraz trudniejsze) tz nie warto pakować kabzę konkurentom
3. miodność każdej rozgrywki jest rewelacyjna (w innych grach powtarzalność kart jest przysłowiowym gwoździem do trumny a w 7 cudach wręcz przeciwnie (gracz uczy się kart i możliwości ich wykorzystywania)
4. gra jest szybka a nawet za bardzo szybko się kończy 20-30 min przy 5 graczach
5. mały minus, liczenie pkt na koniec gry jest męczące (troszkę trzyma w napięciu ale tylko tych mocnych graczy)

podsumowując, gra jest jedyna w swojej prostocie a masa dodatków zaspokoi nie jednego wyjadacza gier planszowych

polecam :)


obrazek
Gaming Counters - Jet Black
wyśmienite,
za tą cenę coś znakomitego, przydatne w wielu grach, a do prototypów wręcz mus

polecam


obrazek
CV
znakomita,
Grą jestem mile zaskoczony, czytałem opinię że nudna, jednoosobowa, długa, nieciekawa - ja jestem odmiennego zdania, gra:
+ szybkie wejście w grę
+ w grze się przeszkadza innym graczom, budując własne karty
+ w grze występuje wiele zmian tzw. życiowych (dobrych a czasami złych decyzji)
+ wiele w grze zależy od szczęścia (kości) i ścieżki wybranego życia (karty z symbolami)
+ z własnych kart korzysta się tylkoprzez pewien czas (do przykrycia karty z funkcjami przez kolejną kartę)
+ wiele kombinacji w grze

i plus koronny po rozgrywce chcę się kolejną grę zagrać inaczej \"a coś przekombinuję\" zmienię tz. inaczej zaplanuję swoje życie

minusy gra za szybko się kończy

polecam dla znajomych i całych rodzin



obrazek
Pandemic (edycja polska)
polecam, rodzinnie,
Co można powiedzieć o grze pandemia, po kilku grach:
+ w grze trzeba od razu kombinować
+ gra nie wybacza lenistwa
+ gra chce zabić graczy (w przenośni, uśmiercić ludzkość)
+ w grze trzeba myśleć
+ indywidualiści w tej grze przegrywają (kooperacja na 100%)

a teraz minusy:
- rzadko da się wygrać
- karty są troszkę za cienkie (ale to moja sugestia)
- wciąga i chce się grać po raz kolejny
- trochę losowości w wyciąganiu kart

a tak to grę polecam, szybkie wprowadzenie, gra jest inna id klasycznej gry planszowej, zero negatywnej interakcji pomiędzy graczami :)

polecam 5/5


obrazek
The Resistance: Avalon - Rycerze Króla Artura
musisz to mieć,
Gra nie powala skomplikowanym systemem, losowością ani kombinowaniem ale...
1. w tej grze trzeba patrzeć na ruchy ciała oczu innych graczy (może blefuje a może nie - inaczej czytając swój czy wróg)
2. jedynie poprzez próby można dotrzeć do prawdy (niestety tych prób jest zawsze za mało) :)
3. źli zawsze mają przewagę (jest to jedyna gra w której od razu wiedzą że są źli i się od razu rozpoznają)
4. jedynie merlin \"z tych dobrych\" wie kto jest zły ale nie może się wydać (nie może być wykryty przez złych)

plusy:
+szybka gra (na podobnych zasadach się gra w \"Battlestar Galactica\"ale tam rozgrywka trwa dość długo
+ szybkie rozłożenie
+ szybka gra
+ dość tania

minusy:
- grając z mężem, żoną, bratem, siostrą,synem, córką, kochankiem lub kochanką po kilku ruchach wiesz czy on/ona jest dobra czy jest zła
- wciąga

więc polecam jako wstęp na giercowanie :)


obrazek
King of Tokyo New Edition
Godzilla na 5,
Czy chciałeś kiedyś zostać godzillą ? jak tak to ta gra jest dla ciebie.
w szybki i stosunkowo zabawny sposób zamieniasz się w jednego z potworów starających się
zdobyć pkt i wygrać
gra polega na rzucaniu kośćmi i dobieraniu odpowiednich kombosów, losowość nie jest za wielka ponieważ dochodzą jeszcze karty wspierające ruch każdego gracza. Gra jest mała (małą plansza) posiada zabawne grafiki (na pewno polubią grę młodsi gracze 9+) fajna przyjemna gra rodzinna, maksymalnie 30 minut

polecam na 100 procent


obrazek
Shinobi
dobra, nawet bardzo,
jest to niewielka i bardzo dobra gra, zasady są proste i bardzo przejrzyste
- gracz na początku losuje jedną kartę klanu (każdy klan posiada inny kolor i znaczek)
- następnie tą kartę kryje przez cały czas gry
a celem gry jest wyłożenie i pozostawienie na stole największej ilości kart danego koloru (inni gracze jak się dowiedzą domyślą jaki ma się kolor zaczną usuwać ze stołu dany kolor kart i starać się pozostawiać własny kolor) - i to jest całe sedno gry (blef, rozmowa, wprowadzanie w błąd)

ale jak się dokłada i zdejmuje karty?
każdy gracz zawsze ma na ręku 4 karty (na początku jak i na koncu tury)

jedną z czterech kart kładzie do wyłożonych kart innego gracza i jedną wykłada przed siebie

aby zdjąć jakąś kartę ze stołu nalezy mieć np stos dwóch kart danego rodzaju przed sobą oznacza to że można zdjąć inna po jedyńczą kartę od innego gracza (aby zdjać jedną z potrójnego stosu trzeba mieć poczwórny stos takich samych kart przed sobą

i na tym polega cała zabawa, ten gracz wygrywa którego kolor będzie miał przewage na stole po zakończeniu gry

gra się 30 min i co najważniejsze chce się grać i grać i grać

gra jest mega prosta i wciągająca, a za tą cenę wręcz rewelacyjna


obrazek
Hawana
świetna,
Po kilku rozgrywkach mogę tylko stwierdzić:
(plusy) - regrywalność, kombinowanie, spryt, pozytywne napięcie i wieczne słowa to miał być mój budynek, nie ma nigdy takich samych rozgrywek to zagrania, ruchy graczy modyfikują wiecznie grę
(minusy) - brak
gra wymaga 10 min tłumaczenia, ja grałem zawsze w trzy osoby i grało się znakomicie

reasumując: gra do szybkiej rozgrywki, nie wymaga ogromnego stołu i wieczny tekst od graczy po zakończeniu rozgrywki \"następnym razem ja wygram\"


obrazek
Kolejka IPN
nie dla każdego,
gra jest wciągająca, grafiki są proste bardzo klimatyczne tzn. powrót PRL
(plusy) - klimat, łatwość rozgrywki, dla graczy lubiących przepychanki
(minusy) - nie dla graczy wymagających, negatywna interakcja, gra na kilka rozgrywek potem może się nudzić

Gra dla chcących liznąć po latach planszówki, polecam z małym niedosytem


obrazek
Star Wars LCG: Zestaw Podstawowy
bez wachania,
od czasu jak dowiedziałem się że ta gra będzie wydana w wersji PL na nią czekałem i się nie zawiodłem.

gra jest wydana na bardzo wysokim poziomie, grafiki mają klimat a instrukcja jest bardzo zrozumiała i w zasadzie pierwsza rozgrywka daje wiele satysfakcji, osoba mniej wprawiona w grę powinna zaczynać od imperium a rebelią trzeba nieźle kombinować aby wygrać, i przez to jest oddany znakomity klimat walki z czasem, więć:

+ klimat
+ grafiki
+ wieczna walka o zachowanie równowagi
+ podstęp, blef to podstawa w tej grze
+ trzeba rozegrać wiele gier aby się znudziła podstawka
+ tutoriale opisujące całą rozgrywkę na galakcie

- trochę trzeba poczytać kart, każda ma jakiś cel, unikalne zadanie
- walka jest bardzo prosta (dla jednych to plus a dla innych minus ) :)

reasumując: gra jest do polecenia dla fanów SW i wymaga tylko dwóch osób aby w nią grać, a z czasem planowany jest dodatek dzięki któremu będzie można grać dwa na dwa. POLECAM


obrazek
Tobago (stare)
gra rodzinna,
Gra nie wymaga ogromnego opisu aby chcieć ją mieć :) ale:
- pięknie wykonana modułowa plansza posiadająca kilkanaście rozwiązań ułożenia wyspy
- fajne elementy urozmaicające rozgrywkę, wioski, palmy itp.
- jestem pewien na 100% że nie da rady zagrać dwa razy tak samo, więc regrywalność gry jest znakomita i rzadko spotykana
- granie rodzinne ze znajomymi jest godne polecenia, trochę blefu, rozmowy

więc grę polecam dla osób lubiących grać w familijne gry, a i istotna kwestia w grze nie występują żadne teksty, więc można grać z najmłodszymi oczywiście pod nadzorem, pomocą opiekunów


obrazek
Mage Knight
fajna ale,,
Moja recenzja będzie krótka ale treściwa
- gra posiada średni próg wejścia
- gra się średnio długo w dwie osoby ale trzy to tak z pięć godzinek
- czasami czekanie na własną kolejkę może się dłużyć, ale jak się gra z osobami bardzo wnikającymi w grę to rozmów, rozważań jest bez liku
- wykonanie elementów jest na bardzo ale to bardzo wysokim poziomie
- figurki są pomalowane ale pędzel własny raczej jest wskazany :)
- mnogość scenariuszy jest powalająca, oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa :)
- możliwość grania w jedną osobę i co ciekawe nie jest nudno:)

więc ocena końcowa: gra dla lubiących fantasy, kombinowanie, współpracę i walkę
POLECAM


obrazek
Timeline
szybka gra, głowa bolo,
Głowa boli ale z pozytywnego wysiłku, więc:
Timeline to przysłowiowy rodzynek na rynku, gra nie polega na walce, odkopywaniu lecz na trenowaniu umysłu ilość kart jest wystarczająca na ok 20-25 rozgrywek a jak się znudzi to jest dołączona płyta do pudełka i dostajemy kolejne karty, no i możemy grać samemu aby się podszkolić :)
w grze trzeba posiadać dość szeroką wiedzę historyczną, czasami błahą jak i bardziej zaawansowaną.

gra jest warta swojej ceny i daje zadowolenie nie z pokonania wroga lecz z posiadanej wiedzy w łowie a czasami jej braki i potrzeby nadrobienia braków przed kolejną rozgrywką, więc grę polecam


obrazek
Terra Mystica (edycja polska)
genialna, ale...,
W zasadzie dokładny opis gry jest w przednim opisie i nic nie można dodać bo jest wszystko, ale... co do samej gry :)
dla graczy którzy po raz pierwszy z grą będą mieli do czynienia istotna jest instrukcja - instrukcja jest fajnie tłumaczy pierwszą grę z dwoma określonymi rasami wszystko jest opisane dokładnie i po kolei :)
Dla kogo jest to gra. Gra, nie ukrywam, nie jest prosta ale coś w sobie ma, dodatkowo zero losowości tą grę premiuje, jak ktoś chce grę do pomyślenia w której płaci się za błędy popełnione w poprzednich kolejek to polecam w 100%
Cena do jakości i zawartości pudełka nie jest wygórowana, jeszcze raz polecam :)


obrazek
Talisman Magia i Miecz
zajefajne,
Oj pamięta się te stare czasy pierwszego talismana (magii i miecz) z katronikami, ale to były inne czasy. Siedzenia po nocach przy talizmanie :)

Co w grze jest nowego:
- nowe grafiki
- jedna ogromna plansza a nie kafelki ala puzzle
- nie ma żetoników (obecnie są plastikowe pionki oznaczające siłe moc itp.)
- obecnie są znakomicie przygotowane plastikowe figurki graczy
- odnowione grafiki (poprawili ale stare były tak samo fajne)

Trochę brakuje w grze interakcji pomiędzy graczami (tej dobrej oczywiście) bo zła jest i to czasami bolesna.

Podsumowując: jak ktoś chce sobie przypomnieć stare czasy to polecam w 100 procentach, jak ktoś chce wciągnąć nowe pokolenie to tak samo polecam. Więc trzeba zacząć przygodę. polecam


obrazek
Cytadela
rewelacyjna gra,
Cytadela jest rewelacyjną grą imprezową, wytłumaczenie zasad zajęło ok 10 min i to w zasadzie pierwszej gry wszystkie niejasności zostały wyjaśnione, ale o co w niej tak naprawdę chodzi. Więc musisz być szybszy od innych graczy w kupowaniu dzielnic, oczywiście możesz innym graczom podkładać przysłowiowe nogi (utrudniać im kolejkę). Cytadela ma kilka fajnych cech:
+ szybka nauka zasad
+ fajnie się gra w 3-4 osoby nie grałem 7-8 ale to musi być wyścig :)
+ małe pudełko (do każdego plecaka się zmieści)

jest to znakomita gra rodzinno/imprezowa polecam w 100% wszystkim

ps. sam sklep polecam, szybko dostarczona pancerna paczka


obrazek
Carcassonne (stare wydanie)
rodzinna polecam,
W 100 procentach polecam grę osobą chcącym zachęcić sceptycznie nastawionych członków rodziny, dzieci, przyjaciół. Dzięki prostocie łatwo się w nią gra i zarazem wylosowanie przez któregoś gracza kafelka może nieźle zamieszać. Carcasonne to połączenie wyścigu punktowego jak i zmyślnego układania kartoników, czasami można sobie pomóc a innym razem przeszkodzić innemu graczowi. Grę polecam dla każdego, jak i dla wyjadacza i dla początkującego gracza. Na początek podstawka wystarczy. POLECAM

obrazek
Catan - Miasta i Rycerze (nowa edycja)
dla wyjadaczy,
Jest to fajny dodatek, ale dla wyjadaczy. Dodanie rycerzy i ich szkolenie wiele dodaje grze, osadnicy z prostej gry dwóch kostek (szczęścia) zmienia się w strategie przemyślanych ruchów, pośpiechu i obaw przed nadciągającymi piratami (barbarzyńcami). Co o samej rozgrywki jes bardzo fajna ale dzieciaki 7-9 lat mogą mieć problemy (kupowanie, szkolenie, podnoszenie poziomów rycerzy trochę komplikuje grę). Komu ten dodatek polecam, na pewno graczom którym znudził się dodatek \"żeglarz\" tutaj trzeba więcej myśleć, przewidywać i bronić osad. Polecam ale daję 4 na 5

obrazek
Dominion Intryga
prostota,
O Domionion mogę pospisywać się bardzo długo ale chyba wystarczy jak opiszę kilka cech gry które w stosunku do innych gier mnie urzekły. Po:
1. gra w stosunku do np \"acana\" jest stosunkowo mało inwazyjna w stosunku do innych grających, gracz w zasadzie stara się uśpić czujność innej osoby i powoli zdobywa prowincje , miedziaki z rzadka jak jest w \"arcanie\" psuje rozgrywkę przeciwnikowi, a arcanie jest zasada gdzie dwóch się bije tak trzeci gdzie indziej Korzysta a w Dominion budujemy karty na ręku
2. budowanie kart wydaje się proste ale czasami jest problematyczne, o kombinacjach można wiele pisać, powiem tak jest ich ok 200 i to dzięki bagatela 500 kartom w pudelku. Na szczęście w jednej rozgrywce korzystamy raptem tylko z ok 250 z nich
3. ilość kart powala 500 w pudełku, może to oznaczać nie małą inwestycję w koszulki, w moim przypadku wystarczyły najtańsze
Ogólnie gra jest w każdej rozgrywce inna, nawet osoby nie mające doświadczenia z tego rodzajem gier szybki w nią wchłoną
Uwaga dla grających po rozłożeniu kart na stole warto aby wszyscy zrozumieli działanie każdej z nich (ale bez obawy jest ich na stole ok 10 rodzai) - banalnie proste ale ułatwia potem rozgrywkę - POLECAM


obrazek
Catan - Żeglarze (nowa edycja)
POLECAM,
O osadnikach raczej nie trzeba wiele pisać, ale dodatek wiele zmienia w samej rozgrywce, gracze tylko na początku zabijają się o surowce na głównej wyspie a z czasem budują miasta przybrzeżne i zasiedlają inne wyspy. Fajną opcją jest \"mgła\" - kilka heksów na planszy układa się odwrotnie i dopiero jak gracz dopłynie tam statkiem (zrobi morską drogę) przewraca heks z informacją o surowcu. W dodatku jest łącznie osiem scenariuszy (układów planszy) a i nowy surowiec złoto :) polecam grę dla całej rodziny,a i sama gra trwa ok 80 min więc zbyt długo się nie wydłużyła. POLECAM

obrazek
Zestaw 50 gier
ekstra,
EKSTRA Takimi słowami dzieciaki zareagowały na zawartość pudełka, duże i fajne elementy radują nie tylko ich wzrok ale tak samo mój, domino na odpowiednią wielkość dla urwisów, plansze są twarde \"nad morzem nie będzie problemu z rozłożeniem na plaży\" za takie pieniądze nie spodziewałem się takiej jakości no i planszomania stanęła na wysokości zadania wszystko od ręki. POLECAM