PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika rkruc

obrazek
Pathfinder Adventure Card Game: Core Set
Stara dobra gra w nowej odsłonie.,
Pathfinder Adventure Card Game do tej pory wychodził w postaci Adventure Path sprzedawanych jako Base (w dużym pudłach z ok. 500 kart ) i 5 Adventure packs (5 * 110 kart) każde jako osobny zakup. Co oznaczało że do każdej kampanii trzeba było kupić ogromne pudło a potem co miesiąc dokupywać paczkę ze scenariuszami.
W nowym modelu "podstawką" jest Core do którego dokupuje się kampanie jako Curse - który w jest jednym pudełku (550 kart) korzystnie cenowo. Według słów twórców Core będzie można użyć z kolejnym kampaniami.
Ponadto całkowita zmiana oprawy graficznej kart z suchej excelowskiej na bardziej nowoczesna
Kosmetyczne zmiany w zasadach - większa swoboda rozwoju postaci, wprowadzenie wielu terminów skracających treść kart
Lokacje znikają , po zamknięciu.
Możliwość dostosowania trudności i długości gry :
- lokacje w trzech rozmiarach regulują długość rozgrywki
- karta wildcard w losowymi utrudnieniami
Ogromne zwiększenie różnorodności kart poza Blessing chyba nie ma żadnych duplikatów.
Core ma 9 scenariuszy na 3 poziomach i generator nowych losowych scenariuszy Curse of the Crimson Throne Adv ma 24 scenariusze na 6 poziomach. Można je połączyć w dłuższa kampanie kampanie lub nie łączyć rozegrać Curse nowymi postaciami. Scenariusze maja dłuższe wstepy i epilogi fabularne.
Zalety: wszystko powyżej?
Wady:
- 5 dołączonych kości po jednej z każdej to na pewno nie jest "complete set". Podczas gry przydają się przynajmniej 3 sztuki każdej z kości a w późniejszych przygodach nawet po 4.
- sama rozgrywka jest dość prosta, ale musi wśród grających być osoba która ogarnia te 32 stron instrukcji pełnych zasad.


obrazek
Pathfinder Adventure Card Game: Curse of the Crimson Throne Adv.
Dodatek z nową treścią w nowej postaci,
Pathfinder Adventure Card Game do tej pory wychodził w postaci Adventure Path sprzedawanych jako Base (w dużym pudłach z ok. 500 kart ) i 5 Adventure packs (5 * 110 kart) każde jako osobny zakup. Co oznaczało że do każdej kampanii trzeba było kupić ogromne pudło a potem co miesiąc dokupywać paczkę ze scenariuszami.
W nowym modelu "podstawką" jest Core do którego dokupuje się kampanie jako Curse - który w jest jednym pudełku (550 kart) korzystnie cenowo. Według słów twórców Core będzie można użyć z kolejnym kampaniami.
Ponadto całkowita zmiana oprawy graficznej kart z suchej excelowskiej na bardziej nowoczesna
Kosmetyczne zmiany w zasadach - większa swoboda rozwoju postaci, wprowadzenie wielu terminów skracających treść kart
Lokacje znikają , po zamknięciu.
Możliwość dostosowania trudności i długości gry :
- lokacje w trzech rozmiarach regulują długość rozgrywki
- karta wildcard w losowymi utrudnieniami
Ogromne zwiększenie różnorodności kart poza Blessing chyba nie ma żadnych duplikatów.
Core ma 9 scenariuszy na 3 poziomach i generator nowych losowych scenariuszy Curse of the Crimson Throne Adv ma 24 scenariusze na 6 poziomach. Można je połączyć w dłuższa kampanie kampanie lub nie łączyć rozegrać Curse nowymi postaciami. Scenariusze maja dłuższe wstępy i epilogi fabularne.
Zalety: wszystko powyżej?
Wady:
- po połączeniu z core z Cure gra ma prawie 1000 kart i staje się troszkę nieprzenośna... :(
- sama rozgrywka jest dość prosta, ale musi wśród grających być osoba która ogarnia te 32 stron instrukcji pełnych zasad.


obrazek
Koszulki na karty Rebel (63,5x88 mm) Light
Jedyna zaletą tych koszulek jest ich cienkość,
Sa to dosyć tanie koszulki, ale niemiłosienie kleja się do siebie, a za niewiele więcej można dostać koszulki w standardowej grubości które są juz przyzwoite.
Moim zdanie do zastosowania tylko w sytuacji gdy obkłada się gry z OGROMNA liczbą kart na przykład Pathfinder Card Game (ok. 500 kart podstawka+ 500 kart dodatki), gdzie istotne jest ile obłożone karty zajmują w pudełku Ale nawet w Pathfinder dla kart w taliach graczy zastosowałem koszulki premium - na dłuższą mete tasowanie kart w koszulkach light byłoby niewygodne.


obrazek
John Company
17XX w Indiach,
Gra znakomicie modeluje kolonialne działania brytyjskie w Indiach (przede wszystkim podbój i handel) prowadzone przez stworzonego przez państwo monopolistę. Nie zawsze chodzi o to żeby Kompania miała sie dobrze , czasami bardziej chodzi o to żeby rodzina dostała dobre stanowiska zarobiła i to jak za te pieniądze dobrze ustawić sie w ojczyźnie.. :) Są w grze także scenariusze w których monopol Kompanii może został złamany i można wtedy tworzyć własne firmy. Dużo pola do negocjacji , sporo elementu losowego.

obrazek
Noble Treachery
Prosta jak wojna, Zdradziecka jak Gra o Tron,
Noble Treachery jest grą łatwą do wyjaśnienia – już po pierwszej turze gracze rozumieją, jak gra się toczy i zaczynają ostro kombinować. Zasady gry powodują, że każda runda jest emocjonująca, możliwe są zwroty akcji i dlatego Noble Treachery wzbudza wśród graczy poczucie rywalizacji. W zależności od sytuacji rozgrywka zajmuje od 30 do 75 minut. Przy wyrównanym poziomie graczy, o wyniku gry decyduje w równej mierze taktyka, umiejętności społeczne (negocjacja i licytacja) oraz los (rozdanie kart i rzuty kośćmi). Takie dobre zbalansowanie elementów zależnych od umiejętności graczy i losowych rzadko się zdarza. Jednak nawet najlepszy gracz nic nie poradzi, gdy pod koniec gry straci dorobek całej gry „zatruty” po rzucie przeciwnika.

Plusy:
+znakomite ilustracje
+sporo napięcia w grze
+zróżnicowane zdolności kart specjalnych
pudełko gry dobrze dobrane wielkością do zawartości

Minusy:
-rozgrywka jest odrobinkę za długa jak na grę wagi średniej
-dla dobrej zabawy wymagane jest przynajmniej 4 graczy (jest wariant na 3 osoby, gra jest trochę za mało interaktywna)


obrazek
DGT Cube
Fajny gadżet,
Produkt pozwala na liczenie czasu uzywtego przez graczy na gre, odliczanie w dól czasu na grę, odliczanie czasu na ruch, zliczanie ruchów (co da sie wykorzystac do zlicznia niewielkich ilosci punków). W trybie czas na ruch jest możliwość kumulacji pozostałego czasu na kolejne ruchy - ale troche brakuje opcji łacznej na przykład 30 min na partie + 1 min na ruch.
Produkt posiada klika \"ukrytych\" funcji jak na przykład możliwość ustawienia indywidualnego czasu dla każdego gracza.