PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika piogora

obrazek
Epoka Kamienia
Rewelacyjny starter,
Gra super jako służąca jako wprowadzenie, ale zapewniająca satysfakcję nawet zaawansowanym graczom.

Zasady proste do wytłumaczenia - 5 minut.
Dla osób nowych będzie lekki downtime ale decyzji jest sporo, super skalowanie (tylko uwaga na zasady dla 2-3 graczy - delikatne zmiany).
Zwycięstwo możliwe na wiele sposobów i strategii (domki, karty na 4-5 sposobów), tematyka odczuwalna, możliwa spora interakcja nad stołem.
Spodoba się mieszanemu towarzystwu.
Wykonanie - plansza znaczniki surowców (poza jedzeniem), karty i kafelki na dobrym poziomie, super pomysł z kubeczkiem na kostki ze skóry.


obrazek
Catan (nowa edycja)
Klasyka,
Bardzo dobre wprowadzenie w nowoczesne gry planszowe.

Strategia, sojusze, możliwość negatywnej interakcji, mnogość strategii wygrywających.

Minusem jest duża zależność od kostek, choć można prowadzić dywersyfikację, ale końcowo możemy być mocno hamowani przez wyniki rzutów.

Fajne i dobrze wpływające na różnorodność rozgrywki dodatki.

Dla każdego na początek to super wybór.


obrazek
Osadnicy: Narodziny Imperium
,
Dobra gra dla 2-3 osób, później zaczyna się za duży downtime decyzyjny, wykonanie dużo lepsze od mechaniki. Bardzo ładna.

Nie jest to deckbuilding, choć zawiera ten element. Końcowo bardziej worker placement.

Bardzo szybkie do wytłumaczenia zasady, dość łatwa ale nie prosta pod względem wygranej rozgrywka. Różnorodność wyboru ras zwiększa regrywalność, ale końcowo po paru rozgrywkach może się znudzić.
Dobry tytuł startowy do wprowadzenia nowych graczy szczególnie jak ma się liczyć dobra oprawa graficzna.


obrazek
Dominion - Złoty Wiek
Bardzo przyjemny dodatek,
Dodatek, jak praktycznie wszystkie wydane w języku polskim, bardzo dobry. Znacząco wpływa na różnorodność gry.

Już same propozycje na wybór początkowych zestawów kart do gry jest mocno regrywalny.
Gra ma idealny efekt "zagrajmy jeszcze jedną partię".

Ze "Złotym wiekiem" partia wydłuża się trochę przez dodanie nowych kart skarbów (platyna) i kart zwycięstwa.
Nie wymaga praktycznie czytania instrukcji - jak zna się Dominion czy Intrygę płynnie można rozszerzyć zabawę na Złoty Wiek.


obrazek
Dominion - Intryga (edycja polska)
,
Samodzielny (póki co, podobno kolejna edycja już nie będzie samodzielna) dodatek do Dominiona - nie wymaga podstawy i jest w byciu podstawą lepszy niż Dominion.

Połączenie z innymi dodatkami idealne, karty ciekawe i różnorodne.
Rozgrywka faktycznie na poziomie okolic 30 minut z jednym ale - po pierwszej partii chce się zagrać jeszcze raz z innymi kartami!

Dodane karty są świetną podstawą do tworzenia potężnych kombosów w sposób lepszy niż w Dominion.
Widać, że dobór kart nie jest przypadkowy i stanowią one idealny mix w temacie jakim jest podtytuł gry/dodatku. Dodatkowo nie udało mi się trafić na kombinację która kompletnie uniemożliwia grę - widać że Twórca (tak przez duże "T") sprawdził praktycznie każde połączenie kart. Fakt są połączenia mniej emocjonujące, a inne wymagają obeznania z kartami, ale przyjemność z gry pozostaje ta sama.