PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika missiol

obrazek
Ginkgopolis (edycja angielska)
Budowanie miasta i kombosów,
Ginkgopolis to miasto przyszłości budowane przez graczy.

Budowniczowie, w których się wcielamy, starają się wystawić jak najwięcej znaczników wpływów w powstających dzielnicach oraz uzyskiwać zasoby do wykonywania następnych akcji.

Po szybkim ustawieniu początkowym kafli miasta oraz przygotowaniu stosów kart dzielnic można zacząć rozgrywkę. Każdy gracz rozpoczyna grę z innym zestawem zasobów oraz kart bonusowych.

Tura polega na zagraniu karty i wykonaniu jednej z dostępnych akcji:
- pobranie surowca lub kafla,
- rozbudowa miasta na nowym terenie,
- rozbudowa fragmentu dzielnicy w górę.

Wykonywanie akcji daje możliwość zdobycia punktów zwycięstwa, pracowników bądź kafli. Rozbudowa dzielnicy w górę powoduje otrzymanie karty, która zostaje umieszczona przed graczem.
Tak umieszczone karty są silnikiem napędzającym grę - powodują otrzymywanie bonusów podczas wykonywania kolejnych akcji lub punktów zwycięstwa na koniec gry.

Po wykonaniu akcji przez wszystkich graczy posiadane karty na ręce przekazywane są lewo - tak jak w grze “7 Cudów”.

Gra się kończy, gdy jeden z graczy wprowadzi do dzielnic wszystkich swoich pracowników lub gdy po raz drugi skończy się pula dostępnych kafli. Końcowe liczenie punktów obejmuje punkty ze zdobytych kart oraz punkty za udział graczy w poszczególnych dzielnicach miasta.

Elementy gry są wykonane solidnie; drewniane znaczniki, duże i grube kartonowe kafle fragmentów miasta oraz karty, które jednak warto wyposażyć w koszulki - na nich najbardziej odznaczają się emocje graczy :)

Gra sprawdziła się w różnych środowiskach. Odkrywanie kombosów i budowanie miasta spodobało się “planszówkowym wyjadaczom” w klubie Twierdza oraz niedzielnym gościom.


obrazek
Traders of Carthage
Świetna i szybka gra z dużą ilością kombinowania,
Plansza gry przedstawia antyczny szlak morski z Aleksandrii do Kartaginy, rynek towarów oraz farmę, gdzie umieszczane są karty towarów, które w kolejnych turach zapełnią rynek.

Gracze przemieszczają statki wypełnione zakupionymi na rynku towarami, aby w kartagińskim porcie otrzymać złoto za swoje dobra. Wszystko by było proste, gdyby nie korsarze grasujący w okolicach portu docelowego - kiedy pierwszy statek dociera do Kartaginy, statki będące w zasięgu piratów tracą towar.

I oto zaczyna się zabawa: tak należy sterować zakupami na rynku, aby do celu docierały towary, których my posiadamy najwięcej, a towary zgromadzone przez przeciwników znikały w rękach piratów :)
Dodatkowe akcje gracza, takie jak magazynowanie i rezerwowanie towarów, oraz bonus za ponowne przewiezienie tego samego rodzaju towaru tylko podnoszą jakość rozgrywki.

Kolejnym atutem jest krótki czas gry oraz nieduża przestrzeń potrzebna do rozgrywki, co się przydało podczas majowego urlopu :)
U mnie gra świetnie się sprawdza w wariancie dla dwóch osób, przy trzech sytuacja na planszy lekko wymyka się spod kontroli, przy czterech jeszcze nie była testowana.