PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika michal007

obrazek
Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka
solidna gra dla wszystkich 3 albo 4,
Mam problem z oceną gry bo niby wszystko jest ok ale no właśnie to małe ale postaram się wymienić dobre i te słabe strony samej gry:
- instrukcja i same zasady są proste do wytłumaczenia wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie(w tej cenie mało jest gier tak wykonanych)
-rozgrywka jest przyjemna (zdobywamy punkty z kart za przebycie trasy i symbole na tych kartach)
-fajny pomysł że zamiast planszy mamy obraz i do tego kostki do rzucania z symbolami rodem z dzikiego zachodu
-niski próg wejścia nawet 10 latek da sobie rade w grze
-dobry balans kart bonusowych z wiosek indiańskich
-duża opcji akcji do wyboru podczas gry
a teraz to ale :)
-interakcji w tej grze, po prostu praktycznie niema(mi osobiście brakuje tego)
-duża losowość (wada i zaleta zależy od osoby )
-kiepsko się skaluje na 4 osoby totalny chaos zero możliwości planowania długich tras które dają więcej punktów niema możliwości planowania(trasy zwyczajnie zbyt często się zmieniają)
-brakuje mi emocji skończyłem grać i odszedłem od stołu i szybko zaproponowałem coś innego do granie
Na koniec mogę powiedzieć najpierw wypożyczyć albo u kogoś zagrać zanim się kupi
wygląd i proste zasady to nie wszystko zwłaszcza dla średniozawansowanych graczy.



obrazek
Multiuniversum
mała torpeda-gra demoluje ,
Jestem mile zaskoczony, nie spodziewałem się, że gra będzie tak dobra. Uwielbiam, gdy okazuje się, że w tak małym pudełku możemy znaleźć ,,dużo gry". Multiuniversum dostarcza bardzo dużo intelektualnej rozgrywki, wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych pozycji. Co do wykonania nie mam żadnych zastrzeżeń- ilustracje na kartach są po prostu przepiękne.W tej cenie trudno mi wymienić lepszą grę.
Wymienię zalety gry a jest ich dużo:
Plusy:
1. Grafiki na kartach
2. Mechanika, ilość wyborów w swojej turze akcji trzeba się dobrze zastanowić co chcemy zrobić
3. dobrze napisana instrukcja
4. Interakcja między graczami
5. Skalowalność na bardzo wysokim poziomie,można grać w pojedynkę albo 2,3 i 4 osoby nic się nie traci w żadnym z wariantu
6. Wariant solo i dobrze działa co lekko podniosło mi powiekę :))
7. Cena, więcej na piwo wydajemy:))
8. System punktacji prosty i przejrzysty
9. może posłużyć jak główne danie na wieczór nie tylko jak przystawka czy przerywnik
Wady:
1. zawsze znajdzie się możliwość znalezienia wady ale czy powinno się szukać na siłę??
2. nie jedna gra posiada nędzną mechanikę już nie wspomnę o wykonaniu i cenie
Na koniec powiem gra warta każdą wydaną złotówkę ,jak dla mnie nie posiada wad tylko drobne nie dociągnięcia o których nawet nie warto mówić.Gra dobra na prezent z racji wykonania idealna na każdą uroczystość(urodziny,imieniny albo pod choinkę).


obrazek
Cyklady: Tytani
cud-miód dodatek,
Cyklady - bardzo dobra gra, do której dodatek Tytani wnosi naprawdę wiele nowych i ciekawych rozwiązań strategicznych.
- Twój ruch jednostek nie jest już tylko i wyłącznie zależny od Aresa
- wybudowanie metropolii jako pierwszy daje teraz bonusy - wreszcie jakaś nagroda za to, że jesteś pierwszy, daje to więcej rywalizacji
- gra nabiera tempa - już w zasadzie od 1 tury możesz atakować
- tryb drużynowy - kolejne ciekawe rozwiązanie, które daje kolejne opcje rozgrywania partii
- nowa plansza
- artefakty - ciężko stwierdzić, z jednej strony genialne, z drugiej mogą zepsuć rozgrywkę - niestety czasem dla niektórych są zbyt potężne...
W ogólnym rozrachunku gra Cyklady zyskuje wiele po dołączeniu do niej dodatku Tytani, gra robi się szybsza i ciekawsza - zmusza do większego wysiłku umysłowego,poza tym dodatek okazuje się być lepszy od podstawki bardziej dynamiczniejsza staje się gra.
Jak dla mnie gra pozbawiona jest wad oczywiście można na siłę szukać ale jak to mówią jeszcze się taki nie narodził co by wszystkim dogodził.Polecam ten dodatek włącznie z zakupem w ciemno naprawdę wart wydać tą kaskę :)).



obrazek
Jaipur (edycja polska)
prosta i przyjemna gra ,
Bardzo przyjemna, lekka gra ekonomiczna dla 2 osób. Gra jest ładnie wydana, wypraska dobrze trzyma wszystkie elementy, żetony jak i karty są solidnie wykonane. Instrukcja krótka, przystępna, zawiera wskazówki i przykłady. Zasady są dość proste i nawet początkujący gracze ogarną je bez problemów w ciągu paru minut. Ta prostota zasad nie odejmuje jednak niczego rozgrywce, która wymaga trochę myślenia, szacowania i planowania.
Bardzo solidne 5 w tej kategorii gier. Nawet 5 z plusem, bo moja żona - nieco sceptycznie podchodzi do gier planszowych - sięga po Jaipur z przyjemnością, więc wreszcie możemy razem cieszyć się kawką z planszówką. ;)
Przyczepić mogę się jedynie do tego, że na moje oko karty w koszulkach nie zmieszczą się w swoje miejsce w wyprasce ale na siłę szukam wady:)).
Idealny przerywnik między grami wagi ciężkiej,polecam i do tego tania(dobra na prezent ładnie wygląda).


obrazek
Sztuka Wojny
solidna gra,
Dobra pozycja dla dwóch osób. Blef, taktyka, cierpliwość. Bardzo polubiłem tę szybką grę, obojętnie czy gram z synem, czy z kumplami. No i doskonała szkoła liczenia dla dzieciaków. Co jest jej największą zaletą: elastyczność taktyk i dziwna nieco filozofia wykorzystywania jednostek i generałów jak to bywa u Chinczyków:)))) Na początku myśleliśmy, że jakieś słabe karty, ale z każdą partią dostrzegaliśmy ich zalety. No cóż, chińska strategia wojenna jest odmienna od europejskiej. Chyba jednak skuteczna, skoro Chiny to takie małe państwo...:))))
Plusy tej gry to:
- duża regrywalność
- mamy figurki żadnych kartonowych znaczników jak w przypadku wielu
droższych gier
- dobra mechanika samej gry plus do tego jeszcze karty które zagrywamy
podnoszące siłę naszych wojsk,generała który nasz wesprze w ataku albo
zagramy zaraze żeby zdziesiątkować wrogą armię itd.
- sporo kart i możliwości wyboru w samej grze
- dobre wydanie jak za tą cenę
- grube karty nareszcie koszulki nie są potrzebne
- każdy mężczyzna znowu na chwile może stać się legalnie dzieckiem grająć
z synem(żona pochawli:)))
- taktyka i mały blef
Wady samej gry:
- figurki zwichrowane trzeba je palcami prostować
- kartonowe znaczniki z punktami kiepsko spasowane żeby je złożyć w trójkąt
- przeciąganie liny(system punktowy samej gry) do mnien nie przemówił
raczej samo zdobywanie punktów wystarczyłoby
Pomimo kilku drobnych wad naprawdę ta gra jest dobra i polecam ją z czystym sumieniem do kupienia nawet przysłowiowo w ciemno bez sprawdzania.
Jeszcze raz powtórzę samo wydanie jak za tą cenę jest na wysokim poziomie pomiomo drobnych niedociągnięć,sama rozgrywak przyjemna można powiedzieć całej męskiej stronie podoba się gra, co do pań nie wszytkie lubią wojenkę.
Na koniec powiem idealny prezent po choinkę dla panów (7-107 lat) żeby zainteresować ich czymś innym niż tablet,komórka cz komputer.


















obrazek
Takenoko (edycja polska)
super zabawa,
Wspaniała gra. Pięknie wydana, znakomite grafiki, bardzo sympatyczna figurka Ogrodnika i Pandy.
Orientalna fabuła to mocna strona Takenoko. Naszym zadaniem w grze jest uprawa pól bambusa i realizacja przy tym wyzwań jakie przed nami stają. Pomaga nam w tym Ogrodnik, a przeszkadza zjadająca pędy bambusa Panda. Kto zrealizuje więcej zadań ten wygrywa.
Gra dosyć losowa i prosta, ale musimy też trochę w niej pogłówkować nad strategią. Są w końcu trzy kolory bambusa, który rośnie tylko na nawodnionych polach. Odpowiadamy zarówno za rozbudowę areału uprawnego jak i nawadnianie pól. Możemy również utrudniać życie naszym przeciwnikom i np. wysłać ogrodnika w takie miejsce gdzie nie będzie dla nich przydatny.
Gra ma niepowtarzalny klimat i gra się w nią z ogromną przyjemnością. Takenoko bardzo podoba się mojej 12 letniej córce jak i starszym graczom. Chętnie do niej wracamy i jak na razie się jeszcze nie znudziła. :-)


obrazek
Teomachia
dobra gra,
Teomachia to dobra polska gra. Dziwi mnie brak komentarzy i mała popularność tej gry. To czterosobowa karcianka licytacyjna z bardzo dobrze dopracowanym mechanizmem licytacji, fajnymi kartami mocy a dla fanów klimatów fantasy/mitologii dodatkowym plusem będzie tematyka.
Gra nie jest długa, przygotowanie do gry jest krótkie. Cena jest niewysoka, a więc zachęcająca. Karty bogów są różnorodne,przez to rozgrywka jest ciekawsza.
zalety gry:
-licytacja jak w pokerze
-ciekawe grafiki i zdolności kart
-mitologia słowian w nowej wersji (ukarze się w niedługim czasie)
-dobra mechanika (zmienna-na początku licytacja na końcu walka:))
wady:
-brak balansu w bogach (proponuję grać bez)
-mała regrywalność (szybko się nudzi)
-niełatwa w tłumaczeniu zasad (zwłaszcza wsród nowych graczy)
-instrukcja powinna być napisane bardziej zrozumiale zwłaszcza dla osób
zaczynjących przygode z grami planszowymi
Na koniec najpierw sprawdzić zanim się kupi,mi akurat gra przypadła do gustu (mojej żonie i dziecku nie więc gra okazyjnie trafia na stół )




obrazek
Ucho króla
przyjemna gra,
Całkiem interesująca karcianka, jak dla mnie mało znanego autora co nieznaczy że słaba.
Zacznę od mechaniki gry jest b.dobra ,dużo interakcji między graczami,
karty w klimacie i ładnie wykonane (koszulki obowiązkowe).
Gra polega na gromadzeniu tzw. punkty prestiżu.
Gracze rywalizują ze sobą za pomocą 3 typów kart akcji: bufonady (podnoszące prestiż zagrywającego), intrygi (obniżające prestiż przeciwników) oraz kart specjalnych, które wprowadzają dodatkowe urozmaicenia. Każda karta, prócz wpływu na prestiż (swój lub przeciwnika) poprzez specjalne funkcje, manipuluje kartami na stole i w rękach graczy.
Mechanika z początku wydaje się skomplikowana, ale po jakiś 10 minutach gry staje się w pełni zrozumiała i zaczyna się prwadziwa ostra rozgrywka jak komuś zaszkodzić (dołożyć punkty ujemne).
Podsumowując plusy:
-b.dobra mechanika gry
-gra w klimacie (rysunki na kartach ładne i w temacie)
-dużo interakcji między graczami (negatywnej i pozytywnej niektórymi kartami możemy pomóc ukochanej osobie i zaplusujemy :)
-wybory rozgrywki (mamy do wyboru klilka możliwości)
-duża regrywalność
-niska cena
minusy;
-cienkie karty(potrzebne są koszulki)
-wiek dziecka przynajmiej 12-14 lat żeby zrozumiał samodzielnie zawartą treść na kartach (bliżej 14 lat)
-małe opakowanie (po założeniu koszulek karty się nie mieszczą w pudełku za małe)
Na koniec mała wskazówka w internecie można znależć film wyjaśniający zasady gry bardzo pomocny BoardGames TV(youtube).
Zachęcam do kupna znakomicie sprawdzi się w długie zimowe wieczory (im więcej osób tym większy fun z gry).



obrazek
Świat dysku - Wiedźmy
strata czasu i kasy,
Przykro mi to stwierdzić, ale zawiodłem się na \'Wiedźmach\'. Po świetnych doświadczeniach i wielu godzinach ostatnio spędzonych przy takich grach ABYSS i budowniczowie , spodziewałem się kolejnej mocnej propozycji.
Niestety, gra jest bardzo słaba w rzeczywistości sprowadza się do rzutów kostkami. Reguły są proste. Aż za proste. Mechanika w żaden sposób nie zachęca do zagłębienia się w realia Świata Dysku.
Mam trochę doświadczenia z grami kooperacyjnymi i przyznam, że może nie zawsze są tak emocjonujące jak gry wymagające negatywnej interakcji między graczami, ale \'Wiedźmy\' nie dostarczają praktycznie żadnej satysfakcji, nawet radości z tego, że \'pokonało się grę\'.
Dla porównania, Pandemia zamiata tą grą a jest tańsza (pod każdym względem mechanicznym ,wykonaniem u to co najważniejsze fanem).
Gra słaba wykonanie też ubogie jak za tą cenę ,proponuję najpierw zagrać u kogoś zanim zakupimy.Wystawiłem 2 bo lepsze wykonanie od chinczyka ale czy lepsz mechanicznie?????????


obrazek
Budowniczowie: Średniowiecze
gra familijna,
Za namową kolegi nabyłem ową grę, zachwalał więc zaryzykowałem.Ryzyko się opłaciło za niewielką kwotę otrzymujemy bardzo dobrą grę.Świetne wykonanie ładne grafiki na kartach,niewielkie acz metalowe pudełko też pięknie wykonane.
Bardzo sympatyczna gra, trzeba trochę pomyśleć i pokombinować, ale jest ogólnie bardzo prosta.Dobry tytuł na leniwe sobotnie popołudnia, można przy nim pogadać, odpocząć. Lekki tytuł w przerwie między większymi pozycjami.
Moje podsumowanie:
-proste zasady (max 5 minut tłumaczenia nawet dla najmłodszych 12-latka)
-ładne wykonanie idealne na prezent
-gra dla całej rodzinny
-przyjemna mechanika gry
-szybka rozgrywka (przyjemny przerywnik przed trudniejszą grą)
-mała interakcja między graczami (jest to plus jaki i minus tej gry wszytko zależy od samych graczy)
-gra typowo familijna ucząca dzieci liczenia i planowania(nie jest to gra dla bardziej zawansowanych graczy będą się nudzić)
Na koniec dodam że koszulki tradycyjnie potrzebne na karty niestety, tradycyjnie trzeba nabyć żeby przedłużyć życie samej gry zwłaszcza jak się posiada dzieci w wieku szkolnym.
Mała rada do samej rozgrywki zwiększcie ilość punktów do zdobycia żeby wygrać 17 do 25 robi się ciekawsza rozgrywka każdy zaczyna dodatkowo planować ruchy zmusza do większego skupienia przy grze.


obrazek
Piraci: Karaibska flota
dobra gra rodzinna,
Szukałem ciekawej gry w klimacie pirackim do grania z 12-letnim synem i to jest strzał w dziesiątkę.
Mimo, że w opisie minimalna ilość graczy to 3, we dwoje można również prowadzić sensowną rozgrywkę (najlepiej z mniejsza ilością kart). Odpadają bardziej zawiłe niuanse licytacji, ale nie zmniejsza to grywalności.
Zasady proste, lecz nie prostackie(max 5 minut tłumaczenia nowemu graczowi), gra się nie nudzi - jak dotąd rozegraliśmy ok. 10 pojedynków i mamy chęć na więcej. Gra sprawdza się w każdym układzie 3-osobowym, 4-osobowym(im więcej graczy tym większy fun).
Piraci to bardzo dobra gra! Bardzo fajny mechanizm licytacji, daje sporo emocji i możliwości psychologicznej walki miedzy graczami. Rzut koską może wprawdzie znacząco wpłynąć na wynik gry, ale jak przystało na grę piracką, jest sporo zabawnych możliwości szkodzenia liderowi.
Wykonanie samej gry jest bardzo dobre(ładne ilustracje na kartach i kości w temacie gry).
Producenci dostają odemnie dużego plusa za grubość kart, po 10 rozgrywkach wyglądają jak nowe.(dziecioodporne przy zaginaniu i robieniu z kart chinskie Z):)
Grę polecam wszystkim niezależnie od grupy wiekowej (dziadek-wnuczek,wnuczek-dziadek itd.;))warta wydania 65 złotych.
Gorącą polceam!!!!!!


obrazek
Abyss (Głębia)
,
Spewną dozą nieśmiałości siegnąłem po Abyssa i zadałem sobie pytanie czy gra spodoba się mojej rodzinnie i znajomym.Po łatwych przyjemnych grach takich jak Splendor,Cytadela,Maskarada,Augustus i kilku innych tytułach o dosyć łatwej i przyjzanej mechanice.
Kupiłem gre ,po dotarciu do domu postanowiłem niezwlekając zagrać z rodziną.
Po otwarciu pudełka naszym oczom ukazują się piękne grafiki zawarte na kartach ,całość wykonana jest na bardzo wysokim poziomie
(mały minus za grubość kart bez koszulek się nie obędzie).
Zasady gry da się ogarnąc w 10-15 minut (najlepiej zagrać pierwszą partię szkoleniową wtedy wszystko staje się jasne dla wszystkich).Sama rozgrywka jest przyjemna ,gra ma swój klimat i bardzo dobrze rozwiązana jest mechanika samej gry.
Moje podsumowanie uwzględniając kilka aspektów:
-komponenty-świetna wypraska, piękna plansza, mały notatnik na punkty
-grafiki przepiękne (dobra gra na prezent)
-zrównoważona interakcja miedzy graczami
-przejrzysta mechanika gry
-zasady gry do ogarnięcia w 10 minut
-gra dla całej rodzinny
-wiele sposobów na wygraną
minus tylko i wyłącznie za grubość kart,obowiązkowo koszulki jeżeli chcemy przedłużyć żywotność gry







obrazek
Splendor (edycja polska)
super gierca,
Świetna gra. Jej zasady są proste(nawet 7 latek radzi sobie z zasadami gry), ale nie jest to gra banalna. Można grać z dziećmi i wszyscy będą się dobrze bawić. Aby wygrać należy dobrze planować i odrobinę przewidywać ruchy innych graczy. Całkiem nieźle sprawdza się w rozgrywce 2-osobowej. 3 osobowa jest chyba optymalna, natomiast w rozgrywce 4-osobowej rezerwowanie karty to czasami konieczność - co zwiększa znacząco interakcje. \"ktoś zabrał mi \'moją\' kartę\". Gra niema żadnej fabuły ale ma bardzo dobą mechanikę i znakomite wykonanie.Rozgrywka jest rzeczywiście krótka i w dwie osoby można się uwinąć nawet w 20-25 min.
Doskonała gra dla tych co mają niewiele czasu a chcą zagrać w ciekawą grę.
Na koniec mała rada wywalcie arystokratów a zwiększycie atrakcyjność gry momentami przy 4 graczach czacha paruje dosłownie.
Jak gracie z dziećmi dajcie im na start 2-3 karty w dowolnym kolorze co spowoduje większe wyzwanie dla dorosłych.(maluchy kochają kolorowe kamienie:)). Na koniec chce jeszcze dodać że gra jest dla wszystkich niezależnie od wieku,grałem (około 40 partii) z każdą grupą wiekową i każdy chciał jeszcze raz ,jeszcze raz.......


obrazek
Maskarada
na impreze doskonała,
Cudownie wydana gra imprezowa o przepięknych ilustracjach. Proste, przejrzyste zasady, w których łatwo się odnaleźć, idealne do szybkiego tłumaczenia i dla osób, które lubią i umieją blefować.Dużo interakcji między graczami znakomicie sprawdziła się w dużej grupie ludzi(5-10). O trybie dla 2 do 4 graczy można spokojnie zapomnieć. „Maskarada” to tytuł dla zdecydowanie dla większego grona i tylko wtedy ujawnia swój prawdziwy potencjał. Przy mniejszej ilości wyraźnie kuleje cała rozgrywka łatwo domyśleć się co ma sąsiad na ręku już nie wspomnę o swojej karcie.
Na koniec dodam że gra Maskarada to gra imprezowa z naciskiem na imprezowa......(do piwa, coli itd.)


obrazek
Hobbit gra karciana
,
gra bardzo słaba zdecydowanie polecam planszową wersję Hobbita dla całej rodzinny od 8-99 lat