PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika mfila

obrazek
Dragonfire
najchętniej grany fantasy deck builder,
Od momentu zakupu Dragonfire jest on najczęściej granym u mnie deck builderem (dla porównania posiadam jeszcze wysoko oceniane Aeon's End: War Eternal i Pathfinder: Adventure Card Game).
Gra umożliwia rozgrywanie pojedynczych scenariuszy jak i kampanii.
W ramach kampanii można przejść wielokrotnie wszystkie dostępne scenariusze (w tym 5 fabularyzowanych). Niestety strona fabularna to tylko smaczek, tylko 2 scenariusze pozwalają na dokonanie wyboru.
Wykonanie scenariusza zapewnia magiczne przedmioty (ulepszenie talii postaci) oraz punkty doświadczenia, za które można kupić umiejętności dla bohatera. Poziom trudności scenariuszy skaluje się z poziomem postaci. Dodatkowo każdy scenariusz można rozegrać podejmując się wyzwań zwiększających poziom trudności i dających dodatkowe doświadczenie. Gra pozwala na dołączanie nowych graczy w trakcie kampanii.
Część scenariuszy umożliwia rozegranie ich używając talii spotkań z innego środowiska (wyruszamy bić orków w lasach, a nie schodzimy do podziemi). Regrywalność takiego systemu jest bardzo duża. Co więcej, każdą postacią gra się inaczej i każdą z nich można wyposażyć w różne zestawy umiejętności.
Radość z nabijania kolejnych poziomów jest ogromna. Poszczególne scenariusze są raczej, krótkie (ok. 30 min) i ciężko jest powiedzieć, że to już ostatni, kiedy magowi brakuje 12 xp do nowej umiejętności :)
Dla fanów D&D: wszystkie nazwy kart pochodzą z D&D i autorzy dołożyli starań, aby możliwie dokładnie oddać ich działanie. Grafiki pochodzą z podręczników do 5e.

Uwaga na liczne błędy w kartach scenariuszy oraz braki w instrukcji (niewytłumaczone interakcje między niektórymi kartami). Niestety konieczne jest wydrukowanie erraty.
Przy pierwszej rozgrywce ze scenariuszem wprowadzającym należy przygotować się na porażkę chyba, że gra się na 5-6 graczy (ten scenariusz źle skaluje się z liczbą graczy).
Autorzy "zapomnieli" napisać, że jego jedynym celem jest zaznajomienie z podstawowymi elementami rozgrywki.

Ze względu na częste tasowanie gra wymagani okoszulkowania (standard american).
Gra może początkowo wydawać się trudna (zwłaszcza na mniejszą ilość graczy). Pierwsza misja kampanii to chyba najtrudniejszy scenariusz w całej grze.
Część elementów (2 przedmioty klasy very rare) dodano z myślą o przyszłych dodatkach i nie mają zastosowania w podstawowej grze.