PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika malaw

obrazek
Tajemnica Whitehall
Świetna gra dedukcyjna!,
Tajemnica Whitehall jest szybką, dynamiczną grą dla 2-4 graczy. Czas gry zależy od doświadczenia i ilości graczy, nasze partie trwają ok 40 minut.
Podczas rozgrywki jeden z graczy wciela się w Kubę Rozpruwacza, którego zadaniem jest popełnienie 4 zbrodni, w 4 różnych dzielnicach miasta. Pozostali gracze wcielają się w detektywów, którzy próbują znaleźć zabójcę. Mechanika gry jest bardzo prosta, Kuba Rozpruwacz porusza się po mieście pojedynczymi krokami, które zapisuje w swoim notesie za zasłonką. Może także użyć jednego z ruchów specjalnych, które umożliwiają na przykład przeprawę przez rzekę. Każdy z detektywów może wykonać do 2 kroków po przyległych do ulic skrzyżowaniach, lub wykonać specjalny ruch przypisany do swojej postaci. Gdy detektyw ma już podejrzenie co do miejsca pobytu Kuby może dokonać próby aresztowania. Gra kończy się po udanym aresztowaniu zabójcy, lub po dokonaniu czwartej zbrodni przez Kubę Rozpruwacza.
Tajemnica Whitehall sprawdza się przy każdej ilości graczy - przy niepełnej ilości osób przy stole gracze rozdzielają między sobą wszystkich detektywów. Moim zdaniem najlepiej działa jako dwuosobówka.
Gra jest bardzo dobrze wykonana, w pudełku znajdziemy między innymi dużą planszę, notes i zasłonkę z nadrukowaną mapą dla Kuby i 4 figurki postaci.
Dzięki szybkiej rozgrywce i prostej mechanice gra szybko stała się moją ulubioną do wieczornej szybkiej rozgrywki, świetnie sprawdza się także jako przerywnik między dłuższymi tytułami. Grę szybko tłumaczy się nowym graczom, bardzo często po jednej partii mamy od razu ochotę na kolejną. Największą zaletą tej gry są emocje jakie ona generuje. Grając Kubą na prawdę czuć pościg na plecach :)