PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika jar_on

obrazek
Gaslands: Refuelled
Gaslands to Mad Max za pomocą resoraków,
Ziemia to ruina, wszyscy bogaci uciekli na Marsa, a a ulubioną rozrywką na świecie jest oglądanie programu telewizyjnego "Gaslands" o walkach post apokaliptycznych pojazdów.

Gaslands to wydana pod koniec 2017 r. gra bitewna (skirmish), w której jednostkami są resoraki (np. Hot Wheels lub Matchbox) a całość przypomina sceny pościgów samochodowych z filmów Mad Max.

Gaslands: Refueled to aktualizacja zasad, rozjaśnienie niektórych zapisów oraz dodanie nowego wyposażenia i sponsorów.

Ogólnie, zasady obejmują: różnorakie klasy pojazdów (od motocykli po tzw. "war rigs"), ogromną ilość wyposażenia i uzbrojenia (tak dla pojazdów jak i ich załóg), unikalne zdolności, oraz możliwość skorzystania ze sponsorów z których każdy ma swoje plusy i minusy. Istnieje możliwość rozgrywania pojedynczych scenariuszy jak i całych kampanii (oraz wpływu publiczności na dane wydarzenie).

Ruch pojazdów odbywa się podobnie jak w X-wingu i wykorzystuje znaczniki ruchu (prędkość pojazdu definiuje z których znaczników możemy skorzystać).
Im bardziej niebezpieczna jazda, tym większa liczba znaczników zagrożeń, które mogą spowodować utratę kontroli nad pojazdem i wywrócenie się.

Ciekawym rozwiązaniem w Gaslands jest użycie specjalnych kości ("skid dice"), które pozwalają na wykonywanie niebezpiecznych pojazdów (poślizgi, obroty) przy jednoczesnym zwiększaniu liczby zbieranych znaczników zagrożeń.

Walka jest silnie uproszczona, brutalna i rozpatruje się ją za pomocą kości k6.
Jedną z podstawowych zasad jest "rule of carnage", która głosi, że w wypadku problemów z interpretacją danego zdarzenia, należy wybrać opcję, która powoduje najwięcej zniszczeń.
Dużo uwagi poświęcono zderzeniom, które zdarzają się często i potrafią mocno namieszać na trasie.


Gra jest satysfakcjonująca, szybka, ma wielu fanów na całym świecie a jej autor jest aktywny w rozwiązywaniu sporów i problemów interpretacyjnych.

Gaslands jest też bardzo tanią grą - że nie istnieją żadne "oficjalne" modele, znaczniki czy kości a jedyny konieczny wydatek to koszt podręcznik z zasadami.
W zasadzie wszystkie elementy gry, jak znaczniki ruchu, kości i inne znaczniki (poza samymi samochodzikami) można skserować z podręcznika.

Wokół gry powstała już duża społeczność zajmująca się malowaniem, modyfikowaniem i ogólnie przerabianiem samochodzików.

Fenomenalny system i fantastyczny powiew świeżego powietrza względem systemów bitewnych, które wymagają gigantycznych i powtarzalnych nakładów finansowych.