PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika haszyszu

obrazek
Talisman Magia i Miecz: Żniwiarz
Warto kupić,
Dodatek do podstawowej wersji Talismana, który moim zdaniem powinien znaleźć się w posiadaniu każdego gracza, który zakupił podstawkę. Dodatkowe 90 kart przygód w znacznym stopniu wpływa na to, że przygód nie będzie trzeba przetasowywać i ich liczba w zupełności powinna wystarczyć na jedną rozgrywkę. Tak samo ma się w przypadku 26 zaklęć, które powiększają pulę z podstawki. Najciekawszą zmianą jaką wprowadza dodatek, jest niezależna figurka Żniwiarza. Śmierć we własnej osobie poruszana jest przez graczy, którzy wyrzucą 1. Gdy Żniwiarz natrafi na pechowego poszukiwacza prawie zawsze owocuje to nieprzyjemnymi skutkami dla pechowca - nawet w ekstremalnych przypadkach natychmiastowym zakończeniem gry! Co nadaje smaczku rozgrywce i dodaje element losowości i chaosu w grze.

W dodatku mamy dostępne 4 postacie: Mędrca, Kupca, Rycerza i Mroczną Kultystkę.
W mojej opinii kupiec i rycerz są bardzo średnimi postaciami nie wartymi uwagi, mędrzec jest bardzo dobra postacią władająca mocą. Ostatnia postać czyli Mroczna Kultystka jest według mnie za bardzo \"przypakowana\". Jej zdolność, która pozwala dostać np 1 punkt siły czy mocy tylko za to, że wygrała walkę ze stworem lub poszukiwaczem sprawia, że po paru turach ta postać jest tak \"dokoksowana\", że inni gracze nie są w stanie jej pokonać. Ta postać idealnie nadaje się, aby grały nią dzieci lub nowi gracze bo w zasadzie nie da się nią nie wygrać. W grupie doświadczonych graczy tą postać po prostu należy zostawić w pudełku jeśli chce się przeprowadzić zrównoważoną rozgrywkę.

Reasumując.
Zdecydowanie polecam. Jedyny minus to postacie, bo tak naprawdę do gry wnosi coś Mędrzec.


obrazek
Dobble
Świetna,
Grę zakupiłem dla mojej 10 letniej chrześnicy nie podejrzewając, że również i ja będę się doskonale bawić przy tym świetnym tytule. Gra praktycznie nie ma żadnych wad, może jedną, ale o tym na końcu recenzji.

Gra polega na znalezieniu 2 takich samych elementów na 2 oddzielnych kartach w jak najszybszym czasie oraz szybciej niż nasz przeciwnik.

Zasady na jakich będziemy losować karty i wyszukiwać na nich wspólnych elementów zależą od 5 scenariuszy zapisanych na małych kartach.

Przyswojenie samych zasad zajmuje około 5 minut co jest idealną cechą jeśli na szybko chcemy zachęcić nowych graczy do wspólnej rozgrywki.

Pojedyncza rozgrywka trwa około 5 minut, ale wierzcie mi, że na jednym pojedynku na pewno się nie skończy i przygoda z Dobble może wciągnąć na długie godziny.

Grafiki na kartach wykonane są bardzo estetycznie i zdecydowanie cieszą oko. Wszystkie karty możemy przechowywać w bardzo praktycznym metalowym pudełku, które przedłuży żywotność naszych kart. Jest to bardzo istotne ponieważ karty są wykonane z cieńkiego papieru i może się zdarzyć, że przy burzliwej rozgrywce gracze wydzierający sobie wspólne karty mogą je po prostu podrzeć. Jest to jedyna wada tej gry, ale polecam rozwiązanie z zalaminowaniem kart w celu poprawienia ich wytrzymałości.

Reasumując gra jest warta każdej wydanej złotówki i pozwala bawić się przy niej najmłodszym jak i doskonale sprawdza się podczas spotkań towarzyskich zdecydowanie starszych. Pozycja skierowana jest do doświadczonych graczy planszówek jak i dla osób które nie grały jeszcze w żadną tego typu grę.

5/5 dałbym 6/5 gdyby karty były wykonane bardziej solidnie.

POLECAM!!!!!!


obrazek
Horror w Arkham
Polecam ,
Gra jest przepięknie wykonana. Gra posiada masę elementów co osobiście ubóstwiam w planszówkach. Żetony wykonane z grubego, wysokiej jakości kartonu sprawiają, że elementy będą służyć na wiele rozgrywek. Piękna oprawa graficzna sprawia, że już od samego początku rozgrywki wsiąkamy w mroczny klimat Mitów Cthulhu.

Gra jest przewidziana jedynie na kooperacje graczy i tylko dzięki dobremu zgraniu i przemyślanej strategii mają oni szansę wygrać w nierównej walce z różnego rodzaju potworami oraz przedwiecznymi monstrami z którymi będą musieli się uporać w finałowej walce o losy całego świata.

Gra jest ambitną pozycją dla graczy, którzy lubią wyzwania. Rozgrywka jest wymagająca i zakończenie gry sukcesem zdarza się rzadko. W każdym momencie gry gracz jest wręcz zaszczuty otaczającymi go zagrożeniami i w zasadzie nigdy nie może być pewien swojego losu w następnej turze. Złe siły mają zdecydowana przewagę i tylko dzięki współpracy z innymi graczami mamy szanse je pokonać.

Ciekawym aspektem gry jest możliwość gry jednoosobowej. Przydaje nam się to na początku do zagłębienia zasad, które na początku mogą wydawać się zawiłe, ale po 2-3 rozgrywkach są w zasadzie oczywiste. Lub gdy nie mamy akurat kompanów pod ręką możemy wziąć kontrole nad postaciami, które będą miały za cel unicestwienie przedwiecznego zła. Osobiście grałem parę razy w tryb jednoosobowy i uważam, że doskonale sprawdza się on w grze.

Plusem gry jest duża liczba dodatków, które rozszerzają plansze lub zasady gry sprawiając, że gra jest jeszcze bardziej rozbudowana.

Moim zdaniem gra w zasadzie nie ma żadnych wad i z czystym sumieniem mogę polecać tę pozycję graczom. Zaznaczam jednak, że pozycja ta skierowana jest raczej do graczy doświadczonych bo ogrom elementów i zasad może w łatwy sposób odstraszyć stawiających pierwsze kroki graczy gier planszowych.



obrazek
Piranie atakują
Nie polecam,
Gra dobrze rozreklamowana w telewizji i dlatego wiele dzieci poprosi swoich rodziców o zakup tej pozycji. Ale zdecydowanie odradzam. Gra praktycznie nie ma plusów a same minusy. Postaram się je Wam przestawić w podpunktach.

MINUSY
- cena: cena za to co znajdziemy w pudełku jest zdecydowanie za wysoka. Mamy do dyspozycji główny tor z piraniami po którym turlają się kulki, 1 kostkę i 4 zestawy 4 kolorowych kulek rybek. Elementów jest tak mało, że przy drugim otwarciu gry myślałem, że pogubiłem większość elementów.
-składany tor: tor trzeba montować po każdym wyciągnięciu z pudełka. Docisnąć musimy nóżki i baner z logiem rybek. Wszystkie elementy montują i demontują się trochę mozolnie co pewnie przy kolejnym razie spowoduje ułamanie, któregoś z plastikowych elementów. W zasadzie element bilbordu z logiem jest zupełnie niepotrzebny i przy kolejnych grach nawet nie chciało mi się go montować.
- małe elementy- zdecydowanie w przedziale od 5 lat elementy są za małe i wręcz idealnie nadają się do połknięcia przez dziecko.
- totalna losowość - w zasadzie nie mamy żadnego wpływu na rozgrywkę. Zdarza się, że gracze rzucają kilkanaście razy kostką nie mogąc zrobić nic w grze. Gdy taki moment nastąpi dzieci od razu zaczynają się niepokoić i nudzić a dorośli frustrować.
-piranie- kulki piranii spadając z góry toru mają porywać ze sobą kulki rybek. Jednakże tory spadku kulek zostaną bardzo szybko rozpracowane przez dorosłych, którzy mogą zminimalizować praktycznie do minimum sytuacji w której stracą oni swoją rybkę.
-gra się bardzo szybko nudzi

Podsumowując za tą cenę odradzam zdecydowanie. Gdyby gra kosztowała 30 zł nie zostałby niesmak że wydaliśmy prawie 100zł na grę którą będziemy grać naprawdę w ekstremalnych przypadkach i która nudzi się ekstremalnie szybko


obrazek
Osadnicy z Catanu (edycja drewniana)
Zdecydowanie polecam,
O Catanie można mówić długo i wiele. Do podstawowej wersji tej planszówki zostało wydanych wiele dodatków. Sama gra wydana była w wielu krajach i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem fanów planszówek. Polskie wydanie jest bardzo dobrze wykonane i zdecydowanie bardzo przyjemnie spędza się przy nim czas poświęcony na kolejne partyjki Catana. Do tej planszówki nie da się podejść tylko na jedną partyjkę, bo zawsze któryś z graczy odczuwa niedosyt po przegranej partyjce :). Zwykle kończy się to wieloma partyjkami, które zachowują swoją unikalność.

Plusy gry:
+ Każda rozgrywa jest unikalna ponieważ plansza jest tworzona przed rozpoczęciem gry. Prawdopodobieństwo, że będziemy grać na takim samym ustawieniu pól, portów ze znacznikami losowości jest znikoma :). Ta właściwość powoduje to, że nawet doświadczony gracz będzie raz za razem musiał dostosować swoją strategie do nowego, unikatowego zestawu pól.
+ wykonanie: elementy planszy wykonane z solidnego papieru, karty surowców i karty rozwoju wykonane solidnie z ładną grafiką, meeple drewniane oraz woreczki których obecność w pudełku nie można przecenić
+ przejrzysta instrukcja i stosunkowo łatwe zasady: w zasadzie każdy gracz po rozegraniu 1 czy 2 partyjek będzie już w stanie ogarnąć rozumem całą instrukcję gry i zacząć planować swoje pierwsze strategie.
+ wiele możliwości wygrania gry: gracz może wybrać szereg podejść aby zdobyć swoje 10 punktów, które spowodują jego zwycięstwo. Nie będę opisywać tych strategii, każdy z Was będzie musiał dojść do nich osobiście ;)

Podsumowując:

Gra w zasadzie nie ma minusów, a jedynie same plusy. Gra się w nią doskonale i wraca się do niej z wielką przyjemnością. Obowiązkowa pozycja na półce każdego rasowego gracza.