PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika corypheaus

obrazek
7 Cudów Świata: Pojedynek - Agora
Trzeba to mieć!,
Co zmienia w praktyce? Dokładamy kolejny element przedstawiający salę senatu podzieloną na sześć sektorów, a kontrola każdego z nich daje unikatowe korzyści. I te korzyści są już oryginalne! Ponadto zmieniamy żetony kar na torze militarnym. Do kart epok, które rozkładamy na planszy dołączamy nowe czarne karty polityków i spiskowców. Dzięki temu możemy umieszczać swoich polityków w konkretnych aulach lub przygotowywać intrygi. Przygotowanie spisku następuje identycznie jak przy budowie cudu świata - podbieramy dowolną kartę i podkładamy pod wcześniej wybrany spisek. I tutaj zaczyna się zabawa, ponieważ aktywacja tej karty następuje na początku dowolnej kolejki gracza i naprawdę potrafią namieszać w grze, gdy odpowiednio połączą się z efektami innych kart.

Podsumowując, trzeba mieć ten dodatek. Daje dodatkowy wariant nagłego zwycięstwa, więc trzeba pilnować jeszcze więcej rzeczy na planszy. Rozszerzenie Agora wraz z Panteonem daje bardzo bogatą rozgrywkę w 7 Cudów Świata, przez co tytuł na długo zapewni sobie regrywalność :)


obrazek
Spirit Island (edycja polska)
Top gier kooperacyjnych,
Gry kooperacyjne nie należą do moich ulubionych kategorii planszowych. Jednak tutaj pozytywnie się zaskoczyłem. Typowy dla kooperacji gracz "alfa" nie może być 'sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem', ponieważ bardzo trudno dotrzeć z wpływami w każdy zakątek atakowanej wyspy. Jedna osoba nie może wymuszać konkretnego działania na innych, ponieważ duchy mają swoje ograniczenia i działają w odmienny sposób. Działania graczy powinny wzajemnie się uzupełniać.

Gra bardzo dobrze skaluje się w zależności od liczby graczy i każda partia jest odmienna.

PS Jeśli ktoś planuje kupić koszulki, zaznaczę tylko że 15 Kart Najeźdźców mają rozmiar 44x67 mm, pozostałe wymienione w opisie (119 kart) mają rozmiar 63x88 mm.


obrazek
Res Arcana (edycja polska)
Rewelacja! Serdecznie polecam,
W niewielkim pudełku drzemie ogromny potencjał! W skrócie: dobieramy 8 kart artefaktów, które muszą nam wystarczyć na całą grę. Dzięki wyspecjalizowanemu czarodziejowi musimy w odpowiedni sposób wykorzystywać nasze karty aby uzbierać 10 punktów. Symbolika na kartach jest bardzo intuicyjna i łatwo się tego nauczymy w trakcie gry. Piękne ilustracje i jakość wykonanych elementów (łącznie z przemyślanym insertem) stoi na wysokim poziomie. Mnogość opcji sprawia, że każda partia będzie inna i nie można tu mówić o utartych ścieżkach do zwycięstwa.

obrazek
Century Nowy Świat
Lekki, przyjemny i regrywalny worker placement,
Czasem mam wrażenie, że określając grę mianem "klasyczny worker placement" wrzucamy ją do jednego worka skojarzeń i generalizujemy ten typ gier. Jednak warto przy niej się zatrzymać. Bardzo przyjemna i lekka gra, którą śmiało można polecić osobom, które dopiero zaczynają przygodę z grami planszowymi. Dla starych wyjadaczy będzie miłą odskocznią w przerwie między cięższymi tytułami - a tutaj też można pogłówkować :)


obrazek
Talisman Magia i Miecz: Miasto
Zdecydowanie polecam!,
Dla znawców poprzednich edycji M&M tego dodatku nie trzeba przedstawiać - wiedzą bowiem że jest zupełnym odświeżeniem stylu gry. Dodatek skupia się na tzw. \'craftingu\' postaci. Dzięki niemu możemy wyposażyć się w nietypowe przedmioty, które będą doskonałym uzupełnieniem statystyk.