PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika corqan

obrazek
Zamki Burgundii (polskie wydanie)
Świetna gra,
Zamki Burgundii jest grą w której gracze budują swoje królestwa za pomocą kości i kafli. Każdy gracz ma 2 kości i za pomocą nich zbiera nowe pola do królestwa, buduje kafelki, sprzedaj towary. Osoba która będzie to robić najlepiej i zdobędzie największą ilość punktów wygrywa. W grze budujemy miasta, pastwiska, porty, zamki, zdobywamy specjalne zdolności ułatwiające grę lub dające dodatkowe punkty.
Zasady w grze są proste, a mimo to gra jest bardzo różnorodna i daje dużą regrywalność. Jest wiele dróg do zwycięstwa i strategii do obrania. Gra bardzo dobrze się skaluje i sprawdza się zarówno jako dwuosobowa jak i w pełnym komplecie.
Jedyną wadą gry jest jej wykonanie. Kafelki są brzydkie, kolory czasem ciężko odróżnić. Jednak jest to bardzo mały problem i nie psuje rozgrywki.
Zamki Burgundii jest świetną grą dającą dużo radości. Bardzo polecam!


obrazek
Exit - Stacja badawcza
Kolejna porcja zagadek,
Exit - Stacja badawcza to kolejna gra z serii Escape Roomów w pudełki. Naszym zadaniem w grze jest rozwiązanie serii łamigłówek w celu opuszczenia stacji badawczej. Gra jest jednorazowa, elementy się niszczy. Rozgrywka zajmuje ponad godzinę i jest to czas bardzo dobrze spędzony. Myślę że gra jest warta swojej ceny.
Zagadki w tesj części są bardzo dobrze zaprojektowane i różnorodne. By jes rozwiązać należy wykazać się spostrzegawczością i sprytem. Mam problem tylko z przedostatnią zagadką która miała za zadanie zająć dużo czasu, a nie sprawdzić czy ktoś wpadnie na rozwiązanie.
Uważam że seria Exit jest świetna i warto w nią zainwestoować. Zagadki są ciekawe i różnorodne, a rozwiązanie ich daje dużo satysfakcji.


obrazek
Patchwork (edycja polska)
Szyjemy kołdrę ,
Patchwork jest dwuosobową grą w której naszym celem jest uszycie kołdry lepszej od przeciwnika. Robimy to poprzez układanie. Niektóre elementy mają guziki za które dostajemy dodatkowe punkty. Oczywiście gra jest bardzo abstrakcyjna i temat jest tylko przyklejony. Jest on jednak bardzo przyjemny i pasuje do tej gry.
Gra wykonana jest bardzo ładnie, elementy są różnorodne, czytelne i dobrze zrobione. Instrukcja napisana jest dobrze i łatwo wytłumaczyć zasady. Rozgrywka trwa ok. 30 minut (jak się wie co robi to nawet szybciej).
Mimo niewielkiej ilości zasad i komponentów gra sprawia dużo radości i trzeba się mocno zastanowić co się robi. W grze nie ma dużej interakcji i raczej każdy sam sobie gra. Jednak trzeba zwracać uwagę co przeciwnik robi.
Uważam że Patchwork świetni się sprawdza do gry ze swoją drugą połową. Bardzo polecam.


obrazek
Pandemia - Laboratorium
Ciekawy dodatek,
Pandemia Laboratorium jest drugim dodatkie do klasycznej Pandemii. Główną zmianą jest dodanie tytułowego laboratorum, w którym staramy się wynaleźć lekarstwo na choroby. Robimy to poprzez testowanie, egzaminowanie choroby. Zmienia to bardzo dynamikę rozgrywki. Już nie potrzebujemy naraz pięciu kart, rozkłada się to na wszystkich graczy.
Dzięki wprowadzeniu tego dodatku gra jest bardziej zbalansowana - tak samo trudna dla każdej liczby graczy (wcześniej 2 graczy miało dużo łatwiej niż 4). Dodatkowo dostajemy dodatkowych bohaterów i wyzwania grupowe. Bohaterowie są ciekawi, ale mocno łączą się z Laboratorium.
Dodatek jest wykonany bardzo dobrze, a słoiczki z lekarstwem są fenomenalne. Bardzo polecam ten dodatek fanom gry. Bardzo urozmaica rozgrywkę i zmienia sposób gry.


obrazek
Exit - Zakazany zamek
Zagadki w zamku,
Exit - Zakazany Zamek jest kolejną grą w stylu escape roomu. Tym razem musimy uciec z tytułowego zamku, gdzie zamknął nas Przyjaciel z poprzedniej gry (Chaty w lesie).
W grze naszym zadaniem jest rozwiązanie szeregu zagadek. Zagadki są pomysłowe i interesującu. Trzeba przyznać że są dość trudne, na szczęście są podpowiedzi ;) Jedna zagadka była według mnie bardzo słabo, pozostałe dobre.
Twórcy gry są bardzo kreatywni i zagadki różnią się od pozostałych. Dla mnie jest to 5 część w którą grałem i ciąglę znajduję coś nowego i zaskakującego. największą wadą tej gry jest jej jednorazowość. Jednak według mnie tą część da się rozegrać bez niszczenia elementu, a tym samym można ją odsprzedać. Gra poza tym nie jest bardzo droga, a wyjście do prawdziwego escape roomu w dwie osoby jest droższe od niej. Dlatego bardzo polecam tą serię i tą część wszystkim którzy lubią rozwiązywać zagadki.


obrazek
Exit - Zapomniana wyspa
Kolejny Escape room,
Exit jest serią gier escape roomów. Oznacza to że znajdujemy się w pewnym miejscu w tym wypadku na zapomnianej wyspie, gdzie piraci zakopali skarb i próbujemy rozwiązać zagadki by się wydostać. Trzeba zaznaczyć że jest to gra jednorazowa. Po rozegraniu gra nadaje się do wyrzucenia ( niektóre elementy się niszczy).
Zapomniana wyspa posiada ciekawe i skomplikowane zagadki. Ciągle seria Exit potrafi zaskoczyć. Większość zagadek były dla nas sensowne i fajne. Jedna miała za dużo tekstu przez co była męcząca, ale to jest drobnostka. Jedyna wada na jaką się natkneliśmy to za dużo rozpoczętych zagadek i nie wiadomo było które karty są do której zagadki, ale po to są karty podpowiedzi ;)
Ogólnie bardzo polecam serię Exit. Zapomniana wyspa dla mnie była ciekawa i z czystym sumieniem mogę ją polecić innym graczom.


obrazek
7 Cudów Świata: Pojedynek
Świetna gra 2 osobowa,
7 Cudów Świata: Pojedynek jest rewelacyjną grą dwu osobową, w której budujemy swoje państwo. Rozgrywka jest oparta na drafcie kart, jednak jest pewien twist. Mianowicie ciągniemy karty ze stosów specjalnie ułożonych kart. Dzięki temu cały czas zastanawiamy się czy warto odsłonić nowe karty dla przeciwnika, czy zmusić go by to on odsłonił karty dla nas. W grze można wygrać na 3 różne sposoby - klasycznie na punkty, kulturę i militarnie. Każda strategia jest inna i pozwala wygrać nawet jak bardzo przegrywa się na punkty.
Gra wydana jest wspaniale. Elementy są dobrej jakości, grafika na kartach jest przejrzysta i bardzo ładna. Instrukcja jest dobrze napisana, a zasady są bardzo proste i intuicyjne. Gra zajmuje mało miejsca więc nadaje się na wyjazdy.
Bardzo polecam 7 cudów świata pojedynek. Jest to jedna z najlepszych gier dla dwóch osób.


obrazek
Znak Starszych Bogów - Bramy Arkham
Wychodzimy na miasto,
Bramy Arkham to pierwszy fabularny dodatek do Znaku Starszych Bogów. W dodatku tym jest dodana nowa mechanika. Teraz wchodzimy na zakryte karty przygód i dopiero potem sprawdzamy co na nich się znajduje. Bardzo to zmienia rozgrywkę, sprawia że jest ciekawsza i trudniejsza. Dodane zostały jeszcze karty wydarzeń. Po wejściu na niektóre przygody musimy sprawdzić jakie wydarzenie miało miejsce. Mogą być one pozytywne i negatywne. Nasi bohaterowie nabywają teraz nowe umiejętności. Można używać słabszych wersji umiejętności przez całą grę, albo jednorazowo wersji ulepszonej.
Klasycznie dostajemy kilku nowych Przedwiecznych i bohaterów, nowe karty przedmiotów i mitów.
Dodatek ten bardzo zmienia rozgrywkę i sprawia że gra nabiera zarys fabularny. Rozgrywka jest ciekawsza i trudniejsza. Dostajemy bardzo dużo nowych kart i rozwiązań. Jest to bardzo dobry dodatek i według mnie jak ktoś lubi Znak Starszych Bogów to powinien kupić ten dodatek.


obrazek
Rising 5: Runy Asteros
Rozwinięty Mastermind,
Rising 5: Runy Asteros jest grą kooperacyjną, w której naszym zadaniem jest ułożenie tytułowych runów na odpowiednich miejscach. Robimy to poprzez zagrywanie kart bohaterów (każdy ma inną zdolność), walkę z potworami. W grze zastosowano mechanizm z Pandemii, który sprawia że cały czas walczymy z czasem by rozwiązać zagadkę. Jest to bardzo fajny mechanizm utrudniający grę.
Do gry napisana jest aplikacja, która przejmuje rolę administracyjnę i daje nam podpowiedzi. Można grać bez aplikacji, ale rola administratora jest dość nudna, a aplikacja działa rewelacyjna. Nie miałem z nią żadnych problemów.
Według mnie w Rising 5 należy grać na najtrudniejszym poziomie trudności inaczej gra nie stawia przed graczami wyzwania i jest dość prosta.
Grafiki w grze są wspaniałe i tworzą ciekawą podstawę fabularną do tej gry. Granie sprawia dużo radości. Jedna rozgrywka trwa dość krutko ok. 20 min. Bardzo lubię ten tytuł. Jest to fajny przerywnik przed cmiezy cięższymi tytułami, ale szybka gra gdy ma się mało czasu.


obrazek
Kowale Losu
Zabawa z kostkami,
Kowale losu jest grą w której główna mechanika polega na modyfikowaniu kostek (nie wynik z rzutów ale samych kostek). Robimy to poprzez wymienianie ścianek w kostkach. Tura gracza jest bardzo prosta. Polega na rzucaniu kostkami i wyborze czy chcemy kupić nową ściankę, czy chcemy iść na misję, która daje punkty i jakieś specjalne zdolności.
Wykonanie gry jest rewelacyjne. Grafiki są piękne, kostki mądrze rozwiązane. Nawet wypraska jest rewelacyjnie przemyślana i wszystko ma swoje miejsce i się nie rozsypuje.
Rozgrywka w grze jest bardzo prosta, szybka i łatwo wytłumaczyć zasady nowym graczom. Gra się przyjemnie w każdą liczbę graczy i czas bardzo się nie wydłuża przy większej liczbie osób.
Bardzo polecam tę grę osobom zaczynającym swoją przygodę z planszówkami, ale i doświadczeni gracze, też czasem chętnie zagrają w Kowali Losu.


obrazek
Znak Starszych Bogów
Prosta gra kościana,
Znak Starszych Bogów jest prostą grą kościaną, w której próbujemy powstrzymać Przedwiecznym przed zniszczeniem świata. Gra polega na ciągłym rzucaniu kostek, w celu wykonywaniu przygód. Oprócz przygód pojawiają się potwory, które utrudniają wykonanie zadań. Są również karty mitów, które wprowadzają pewne utrudnienia i przyśpieszają obudzenie Przedwiecznych. Potrzas rozgrywki wybieramy bohatera, który ma specjalną zdolność, zdobywamy dla niego przedmioty, czary i sprzymierzeńców.
Rozgrywka jest bardzo prosta i przyjemna. Jest to gra kooperacyjna jednak nie ma dużej interakcji. Gra nie wymaga wielkich rozkmin, jednak są decyzje i wygranie sprawia sporą sadysfakcje.
Wykonanie gry jest bardzo dobre, karty mają ładne grafiki. Jedynym minusem gry jest mała liczba kart przygód. Podczas gry 4 osobowej może się zdarzyć że przemielimy całą talię. Na szczęście są dodatki ;)


obrazek
Znak Starszych Bogów - Nieznane Siły
Więcej Lovecrafta,
Nieznane siły są pierwszym dużym dodatkiem do gry Znak Starszych Bogów. W tym dodatku dostajemy dodatkowe karty przedmiotów, czarów i sprzymierzeńców; dużo dodatkowych przygód; nowe ciekawe postaci; nowych Przedwiecznych; karty mitów, które posiadają opcję wyboru co się ma stać oraz czerwone karty mitów, które są dużo trudniejsze od podstawowych. Ważnym elementem tego dodatku są dwie dodatkowe kości - kość błogosławieństwa (biała, którą używamy aż przegramy przygodę); kość przekleństwa (czarną, która zabiera nam jedną kostkę zieloną aż nie ukończymy jednej przygody).
Według mnie jest to obowiązowy dodatek, kości bardzo urozmaicają rozgrywkę, a dodatkowe karty przygód sprawiają że w każdej grze wyciągamy inne karty i żadko się one powtarzają. W pudełku dostajemy jeszcze kilka kart, do podmiany z podstawowej wersji (były błędy w tekstowe).
Jeżeli lubisz Znak Starszych Bogów to bardzo polecam ten dodatek.


obrazek
Marco Polo (wydanie polskie)
Wspaniała gra,
Gra Marco Polo jest tak zwaną grą euro. Główną mechaniką w grze jest dice placement. Oznacza to że wystawiamy nasze kości, które symulują naszych pracowników na pola. Dzięki temu wykonujemy jakieś akcje. Każdy z graczy dostaje kartę bohatera (znanego podróżnika), który daje nam zdolność specjalną (każda z nich wydaje się zdecydowanie za mocna).
W grze poruszamy się po mapie Azji i zakładamy punkty handlowe; wykonujemy kontrakty i zbieramy pieniądze oraz towary. Rozgrywki bardzo różnią się od siebie dzięki dużej ilości, kart z dolnościami miast, modularnych elementów, kart zadań, kontraktów oraz kart bohaterów.
Gra jest trochę skomplikowana jednak po jednej rozgrywce już wszystko wiadomo i mechanizmy i zasady są bardzo proste. Wykonanie jest rewelacyjne i zdecydowanie gra jest warta swojej ceny. Dostajemy bardzo dużo elemntów w pudełku. Grafiki są ładne i czytelne, okładka mogłaby być ładniejsza.
Jeżeli lubisz tak zwane euro gry to Marco Polo jest jedną z najlepszych.


obrazek
Exit: Grobowiec Faraona
Świetna zabawa,
Exit: Grobowiec Faraaona jest grą typu escape room. Znaczy musimy rozwiązywać zagadki, aby wydostać się z w tym wypadku z grobowca.
Dla mnie jest to 3 gra z serii i według mnie jest najlepsza. Zagadki są bardzo logiczne, ciekawe i oryginalne. Nie spodziewałem się że wymyślą coś nowego. Zagadki są bardzo różnorodne i rozwiązanie niektórych z nich spranowi spore wyzwanie.
Głównym elementem gry jest klucz dekodujący i książeczka z zagadkami. Rozwiązanie jednej zagadki prowadzi do następnej i tak dalej.
Gra wydana jest bardzo dobrze, zagadki są przetłumaczone fenomenalnie i eszystko ma sens. Gra najlepiej się sprawdza w 2-3 osoby, dla większej ilości nie ma za bardzo co robić. Największym problemem tej gry jest to, że jest jednorazowa. Jak ją raz się skończy, gra nadaje się do wyrzucenia. Jednak ilość rozgrywki, którą się ma z tej gry jest olbrzymia. Cena nie jest straszna. W porównaniu wyjście do prawdziwego escape roomu jest porównywalne, albo nawet droższe.
Bardzo polecam tę serie, a Grobowiec Faraona jest najlepszy z serii!


obrazek
Pandemia: Na krawędzi
Dobry dodatek,
Na krawędzi jest pierwszym dodatkiem do gry Pandemia. Wprowadza on 3 now moduły oraz dodaje kilka nowych elementów do podstawki. Dostajemy pojemniczki w których możemy przechowywać nasze znaczniki chorób. Są one wykonane bardzo dobrze i komponenty w nich wyglądają wspaniale. Dostajemy nowych bohaterów z ciekawymi zdolnościami oraz dodatkową kartę infekcji jeśli dla kogoś gra była za łatwa.
Dodatkowe moduły to:
- Bioterrorysta, gdzie jeden z graczy zaraża świat, a pozostali próbują go powstrzymać,
- Złośliwy wirus, gdzie jedna z chorób podczas infekcji zyskuje dodatkowe właściwości, które bardzo utrudniają grę
- 5 choroba, który wprowadza jak nazwa wskazuje 5 chorobę. Zachowuje się ona trochę inaczej niż pozostałe co bardzo urozmaica grę.
Ogólnie jest to bardzo ciekawy dodatek, który z czystym sercem mogę polecić fanom gry.


obrazek
Horror w Arkham: Gra karciana
H. P. Lovecraft w najlepszej postaci.,
Horror w Arkham jest grą typu LCG (Living card game) to znaczy, że są do niej wypuszczany dodatki w regularnych odstępach czasu (około 1 dodatek na miesiąc). W grze wcielamy się w detektywów próbujących rozwiązać mroczną tajemnicę. Gra jest podzielona na 3 częściową kampanię. Historia jest ciekawa i ma wiele różnych ścieżek przejścia.
Podczas gry odkrywamy wskazówki, zwiedzamy nowe lokacje, walczymy z/ uciekamy przed potworami,. Rozgrywka jest bardzo urozmaicona, zamiast rzucania kośćmi ciągniemy żetony z worka. Jest to ciekawy sposób na zastąpienie kości. Kolejnym ciekawym mechanizmem jest używanie kart podczas tury partnera. A jeśli mowa już o kartach to każdą kartę można zagrać minimum na 2 sposoby co daje bardzo dużo możliwości.
Gra jest wydana dobrze, grafiki są bardzo klimatyczne. Postacie są bardzo zróżnicowane i gra pozwala na budowę tali, więc nawet grając ta sama postać może różnić się między grami. Niestety polskie tłumaczenie ma błędy i trzeba zaglądać na stronę galakty po korektę.
Gra jednak wymaga dodatków by za szybko się nie znudziła. Na szczęście jest ich już dość dużo ;) Jeżeli lubisz klima Lovecrafta to Horror Arkham jest dla Ciebie.


obrazek
Legendary: X-Men
Genialny dodatek,
Legendary: X-Men to kolejny duży dodatek do gry Marvel Legendary. Tym razem dostajemy 394 karty. 14 nowych bohaterów (między innymi Beast, Havoc, Kitty Pryde, Legion, Phoenix, Psylocke czy X-23) wszystkich wywodzących się z serii X-Men. Bohaterowie Ci mają nowe zdolności:
Berserk - który pozwala dociągnąć dodatkową kartę i użyć jej ataku;
X-Gene - którą aktywujemy przez posiadanie kart w odpowiedznim kolorze w kartach odrzuconych;
Piercing Energy - daje nam dodatkowy sposób walki z przeciwnikami (porównujemy ilość energi do punktów zwycięstwa na kartach);
Soaring Fight - kupiony bohater trafia w następnej turze na twoją rękę;
Lightshow - możemy aktywować tylko jedną taką zdolność na turę.
Umiejętności te są bardzo ciekawe i wzbogacają rozgrywkę.
Dostajemy nowych Mastermaindów: Arcade, Dark Phoenix, Deathbird, Mojo, Onslaught, Shadow King. Niektórzy są bardzo trudni do pokonania, ale walka z nimi jest bardzo fajna. Dostajemy 7 grup villainsów, 5 grup henchmanów i 8 nowych scenariuszy. Mój ulubiony scenariusz sprawia że nie odsłaniamy od razu kart przeciwników tylko musimy je skanować przy pomocy ataku. Bardzo fajnie zmienia to sposób gry. Dodatek ten posiada również karty horrorów, które utrudniają rozgrywkę.
Dla mnie jest to jeden z najlepszych dodatków do tej gry. Bardzo polecam!


obrazek
Exit: Tajemnicze laboratorium
Zagadki,
Exit: Tajemnicze laboratorium jest grą typu escape room. Naszym celem jest ucieczka z laboratorium poprzez rozwiązywanie zagadek. Gra jest jednorazowa to znaczy po ukończeniu jej raz, odkryliśmy wszystko co gra miała do zaoferowania i nie nadaje się do kolejnego grania. Jednak rozgrywka jest bardzo ciekawa zagadki wymagające, a odpowiedzi nie oczywiste.
Jest to druga gra z tej serii w którą graliśmy. Chatka w lesie była łatwiejsza, ta część dla nas była zdecydowanie większym wyzwaniem. Gra lepiej sprawdza się przy mniejszej ilości osób max 3. Przy większej ilości osób jest za mało rzeczy do roboty.
Jeżeli lubisz escape roomy to jest to gra zdecydowanie dla Ciebie. Gra jest jednorazowa, ale i tak koszt jest mniejszy niż wyjście do prawdziwego escape, a wrażenia są bardzo podobne. Polecam!


obrazek
Exit: Chata w lesie
Escape room w pudełku,
Exit: Chata w lesie to gra typu escape room. Oznacza to, że naszym celem jest rozwiązanie zagadek aby wydostać się w tym przypadku z chaty w lesie.
Po otworzeniu pudełka znajdujemy koło deszyfrujące - służące do sprawdzania naszych rozwiązań i posuwania rozgrywki do przodu, zestawu kart z zagadkami, podpowiedziami i rozwiązaniami, instrukcję oraz książeczkę z podpowiedziami. Elementy są bardzo dobrze przygotowane, a instrukcja dobrze tłumaczy co trzeba zrobić. Mechanika gry polega na rozwiązywaniu zagadek, które prowadzą do następnych zagadek i tak dalej, aż na koniec uciekamy z chaty (lub nie).
Rozgrywka bardzo wciąga, zagadki są logiczne i po zastanowieniu mają sens, nie są też zbyt proste. Myślę że najlepeij grać w tą grę w 1-3 osoby. Jedyną wadą gry jest jednorazowość. Po jednym zagraniu gracz wie już wszystko co jest w grze i można gre wyrzucić. Uważam jednak, że gra jest bardzo ciekawai wciągająca. Nie żałuję zakupu.


obrazek
Abyss: Kraken
Nebuliste,
Abyss Kraken jest dodatkiem modułowym. Oznacza to, że jest w nim kilka nowych rzeczy które możemy dodać do gry niezależnie od siebie.
Najważniejszą częścią tego dodatku są Nebulisy czyli czarne perły. Są to "negatywne perły", każda na koniec gry jest warta -1 punkt, a osoba posiadająca najwięcej dostaje figurkę (bardzo dobrze wykonaną) Krakena, która traci 5 punktów. Perłami można płacić za lordów i przekazywać je konkurentom. Dzięki temu jest większa interakcja oraz większa rozkminka co i kiedy zrobić.
Oprócz tego dostajemy dodatkowych stronników, frakcji neutralnej, jednak niosących ze sobą czarne perły. Są również nowi bohaterowie dla każdej z frakcji oraz nowa frakcja przemytników powiązana z nebulisami. W dodatku są jeszcze nowe lokacje. Wprowadzają one nowy mechanizm polegający na przeszukiwaniu kart ze skarbami. Osobiście nie jestem jego fanem, ale jak wspomniałem wcześniej nie trzeba używać wszystkich elementów dodatku na raz ;)
Ogólnie jest to bardzo dobry dodatek dodający dużo do gry. Wykonanie jest wspaniałe, a grafiki są cudowne. Jeżeli lubisz grę Abyss uważam, że warto zakupić Krakena.


obrazek
Pandemic Legacy (Pandemia): Edycja niebieska
Rewelacja!!!!,
Pandemic Legacy jest grą planszową z fabułą. Każda rozgrywka ma wpływ na następne. Naklejamy naklejki, zmieniają się zadania, rozwijaną postacie i karty otrzymują dodatkowe zdolności, plansza się zmienia, ogólnie gra cały czas ewoluuje.
Głównym założeniem gry jest walka z czterema chorobami. Robimy to poprzez zbieranie kart w kolorze choroby. Jednak podczas gry zadania się zmieniają, fabuła jest ciekawa, a gra bardzo, ale to bardzo wciąga. Bardzo ciężko od niej odejść. Gra na sam koniec jest zupełnie inna niż na początku.
Elementy wykonane są bardzo dobrze, dużo jest naklejek i skrytek, które trzeba otwierać w otpowiednich momentach. Gra jednak ma pewien drobny problem otóż dla dwóch graczy jest troszkę za prosta. Przez to we dwójkę szybko można ukończyć grę (nam to zajęło 13 gier). Na szczęście po ukończeniu gry nadal można grać w podstawową Pandemię, więc nie jest tak że po rozegraniu części Legacy gra nienadaje się do niczego.
Pandemic Legacy jest świetną grą, wciąga bardzo i po ukończeniu jest żal, że to już koniec, bo chciałoby się grać dalej. Na szczęście już pracują nad sezonem 2 :)


obrazek
Chaos w Starym Świecie: Rogaty Szczur
Obowiązkowa pozycja,
Rogaty Szczur jest jedynym dodatkiem do gry Chaos w Starym Świecie. Wprowadza on piątego boga Rogatego Szczura. Jego mechanika jest zupełnie inna od pozostałych bogów. Jego kultyści nie zostawiają znaczników zepsucia, a tylko sami są liczenie jako znaczniki. Wskaźnik zagrożenia przekręca w momencie gdy zdobywa dominację na polach z żetonami skawenów. Gra się nim bardzo ciekawie i bardzo urozmaica rozgrywkę. Dzięki niemu można grać w 5 osób.
Oprócz dodatkowego boga dodatek wprowadza nowy zestaw kart dla wszystkich bogów. Karty te sprawiają że gra jest bardziej zbalansowana i dzięki temu da się wygrać np. Khornem na punkty.
Jakość dodatku jest bardzo dobra, figurki są lepszej jakości niż te z podstawki. Karty są ciekawe i zwiększają regrywalność gry. Gra w piątkę jest ciekawa i nie zaburza rozgrywki. Uważam, że jeżeli lubisz Chaos w Starym Świecie to Rogaty Szczur jest pozycją obowiązkową.


obrazek
Arcadia Quest: Core Game
Piękna lecz denerwująca,
Arcadia Quest jest grą, w której gracze wcielają się w bohaterów i walczą ze sobą i z grą w róźnych scenariuszach. Podczas gry próbujemy wykonać zadania specjalne (np. zabić wielkiego Trola) oraz pokonać siebie nawzajem.
Gra wydana jest rewelacyjnie, figurki są cudowne jest duża różnorodność plansz, zadań i bohaterów. Zasady są bardzo przystępne i bardzo szybko można kogoś nauczyć i zacząć grać. W walce dużo zależy od szczęścia, ponieważ odbywa się ona przy użyciu kostek. Na każdej kostce jest trafienie krytyczne, które daje dodatkową kostkę. Gra rozgrywa się w formie kampani i po każdej rozgrywce dokupuje się dodatkowe przedmioty.
Dla mnie gra jest jednak za bardzo denerwująca. Otóż jedna sytuacja może sprawić że przegrasz całą grę. Miałem sytuacje, że przez całą rozgrywkę nie mogłem wyjść ze swojej bazy bo ciągle pojawiały mi się nowe potwory. Na koniec rozgrywki ciągnie się karty klątw, które potrafią całkiem zniszczyć postać przez co nie działają jej zdolności i granie nią nie sprawia przyjemności. Oprócz tego gra może wzbudzać w niektórych gniew ponieważ punkty zdobywa tylko osoba zadająca ostatni cios.
Podsumowując gra jest bardzo ładna i grywalna. Jednak dla mnie ma za dużo losowych elementów, które mogą zepsuć rozgrywkę.


obrazek
Chaos w Starym Świecie
Wojna Bogów,
Chaos w Starym Świecie jest grą strategiczną, w której wcielamy się w postać jednego z czterech Bogów chaosu. Każdy z Bogów ma inny warunek zwycięstwa i inny sposób gry. I tak zadaniem Khorne jest walka i "zabijanie" figurek innych graczy. Nurgle powinnien starać się splugawić jak najwięcej lokalizacji, Tzeentch ma najtańsze karty i może używać ich znacznie więcej od reszty co daje mu bardzo duże możliwości rozgrywki, natomiast Slaanesh skupia się na szlachcicach i bohaterach.
Każdy z Bogów ma inny zestaw figurek i zdolności co sprawia, że każdym gra się zupełnie innaczej. Przy tym warto dodać, że Bogowie są zbalansowani i każdym można wygrać.
Gra wydana jest bardzo dobrze, plansza ma wspaniałą grafikę - symuluje rozciągniętą skórę. Figurki są ciekawe, a karty czytelne. Klimat gry jest bardzo mroczny i dzięki temu Chaos wyróżnia się od innych gier tego typu. Rozgrywka jest bardzo emocjonująca i wciągająca. Przeciętna gra trwa ok. 2 godziny. Warto również dodać, że gra sprawdza się najlepiej jako 4 osobowa.
Jeżeli lubisz mroczne klimaty i świat Warhammera jest to gra dla Ciebie. Bardzo polecam :)


obrazek
Takenoko: Chibis
Pani Panda,
Takenoko: Chibis jest pierwszym dodatkiem do Takenoko (oby nie ostatnim). Wprowadza on nowe elementy związane głównie z nową postacią Panią Panda. Otóż po pierwsze figrkę Pandy. Można jej używać podobnie do Pana Pandy. Jej zdolność to kiedy znajduje się na polu razem z drugim pandą i posiada się przynajmniej jeden element babmusa dostaje się żeton dziecka, który oprócz punktów ma specjalną zdolność. Dodaje to dodatkowe możliwości podczas wykonywania ruchu i sporą dozę nowej strategii.
Oprócz nowej figurki dostajemy nowe karty zadań, co dodaje różnorodność do rozgrywki. Ostatnim elementem tego dodatku są dodatkowe płytki ogrodu. Oprócz klasycznych dostajemy kafelki specjalne, które fajnie urozmaicają rozrywkę. Są pola na których rosną trzy gatunki bambusa. Jest chatka ogrodnika gdzie można wymieniać zadania. Pojawia się druga fontanna która nawadnia wszystkie pola dookała niej i wiele innych.
Uważam że jest to wspanialy dodatek do Takenoko. Jeżeli lubisz podstawową grę to jest to pozycja obowiązkowa.


obrazek
Tajniacy
Ciekawa pozycja,
Tajniacy jest to gra z garunku party games. Mamy dwa zespoły konkurujące ze sobą. Na początku zespoły wybierają kapitanów. Następnie układa się z wyrazów plansze. Kapitanowie dostają rozpiskę pokazujące, które słowa należą do nich. Ich zadaniem jest dawanie drużynom wskazówek, dotyczących słów należących do nich. Wskazówki te składają się z dwóch wyrazów: hasła oraz ilości słów z którymi jest ono powiązane. Następnie drużyny próbują odgadnąć, o które słowa chodziło ich kapitanoi.
Gra jest bardzo prosta, jednak bardzo ciekawa. Rozgrywka trwa dość krótko 10 - 15 minut. Trzeba tylko uważać by kapitanowie nie dawali dodatkowych podpowiedzi...
Wykonanie jest bardzo dobre, grafiki są czytelne. Liczba słów jest wystarczająca, a ponieważ zawsze dobierane są losowo, gra nie powinna się znudzić.
Bardzo polecam ten tytuł dla osób lubiących zabawę słowem.


obrazek
Marvel Legendary: Paint the Town Red
Spider-Man i przyjaciele,
Paint the Town Red jest kolejnym małym dodatkiem do gry Marvel Legendary. Motywem przewodnim tego dodatku jest Spider-Man. Dostajemy pięciu nowych bohaterów: Black Cat, Moon Knight, Scarlet Spider, Spider-Woman i Symbiote Spider-Man. Są to dość tani bohaterowie, więc bardzo dobrze sprawują się w początkowej fazie gry. Nowymi przeciwnikami są Carnage Mastermind i Mysterio Mastermind. Nie są najbardziej wymagającymi przeciwnikami, ale gra przeciwko nim potrafi być bardzo ciekawa.
Dodatek ten wprowadza nowe umiejętności Wall-Crawl i Feast. Pierwsza pozwala po zakupieniu karty zamiast ją z discardować to umieścić ją na wierzchu swojej tali. Pozwala nam to na szybsze rozwijanie naszej tali. Natomiast jeżeli villain posiada zdolność Feast po pokonaniu go należy pierwszą kartę z tali przenieść do KO. Jest to ciekawa zdolność, która sprawia, że musimy się porządnie zastanowić z kim i kiedy chcemy walczyć.
Ogólnie jest to bardzo solidny dodatek, który warto dodać do swojej gry.


obrazek
Marvel Legendary: Dark City Expansion Pack
Pozycja obowiązkowa,
Legendary: Dark City Expansion Pack jest pierwszym dużym dodatkiem do gry Legendary A Marvel Deck Building Game. Dodatek ten wprowadza 17 nowych bohaterów: Angel, Bishop, Blade, Cable, Colossus, Daredevil, Domino, Elektra, Forge, Ghost Rider, Iceman, Iron Fist, Jean Grey, Nightcrawler, Professor X, Punisher, Wolverine; 5 nowych mastermindów: Apocalypse, Kingpin, Mephisto, Mr. Sinister, Stryfe; 6 nowych villain groups; 2 nowe henchmen villain groups; 8 nowych scenariuszy oraz nowych bystanders, którzy posiadają zdolności.
Karty prezentują się lepiej niż w wersji podstawowej, ponieważ różnią się od siebie grafikami. Wykonanie jest bardzo dobre, niestety nie uwzględniono dodatkowych kart podziału... Jednak jest to bardzo drobny szczegół.
Według mnie dodatek ten jest obowiązany dla każdego fana gry Legendary, dodaje on olbrzymią różnorodność do gry, wprowadza bardzo ciekawe mechanizmy, sprawia że gra się nigdy nie znudzi. Dostajemy olbrzymią liczbę kart i naszych ulubionych bohaterów i villansów. Z czystym sumieniem mogę doradzić zakup tego dodatku.


obrazek
Potwory w Tokio: POWER UP! DOŁADOWANIE
Więcej Mocy,
Potwory w Tokio: POWER UP! DOŁADOWANIE jest pierwszym dodatkiem do Potworów. Dodaje on specjalne zdolności dla potworów tak zwane karty ewolucji. Sprawiają one, że każdy z potworów ma unikalne zdolności. Nagle granie konkrentym potowrem nabiera znaczenia. Przykładowo CyberBunny skupia swoje umiejętności na zdobywaniu energii, King na atakowaniu Tokio, Gigazaur na atakowaniu przeciwników. Kart ewolucjii możemy używać w dowolnym momencie rozgrywki (nie tylko w swoich turach). Są one bardzo zróżnicowane i działają w różny sposób. Niektóre z kart są do wykorzystania jednokrotnego inne po ujawnieniu ich działają już do końca gry. Dobieramy nowe kary w momencie jak wyrzucimy trzy serca na kostkach. Karty te potrafią naprawdę fajnie namieszać w rozgrywce. Oprócz kart dostajemy dodatkowego potwora Pandakai.
Dodatek jest wykonany bardzo solidnie, karty są czytelne i dobrej jakości. Niestety jedna karta jest źle przetłumaczona z angielskiego konkretnie karta Pandakai Jing Jang. Powinno być że możemy przekręcić wszystkie kostki, a nie dowolne. Ten błąd sprawia że ta karta jest strasznie mocna (kto ją ma na pewno wygra). Mimo tego błędu uważam że jeżeli lubisz Potwory to ten dodatek trzeba mieć. Sprawia, że rozgrywka jest dużo ciekawsza i więcej się dzieje.


obrazek
Marvel Legendary: Deck Building Game
Marvel w najlepszej postaci,
Marvel Legendary jest tak zwanym deck builderem. Oznacza to że podczas gry cały czas budujemy swoją talie kart, których urzywamy do kupowania nowych kart i do walki z złoczyńcami. W grze kupujemy bohaterów (gra dostarcza ich dużą liczbę, dzięki czemu można ich łączyć w bardzo ciekawe kombosy) i próbujemy pokonać głównego złoczyńce (mamy tu do wyboru 4: Lokie, Red Scull, Dr. Doom i Magneto; każdy z inną umiejętnością) oraz przeszkodzić w jego planie (w grze jest ich spora ilość sprawiająca że każda rozgrywka jest zupełnie inna).
Gra jest wykonana bardzo dobrze, grafiki są ładne ale niestety wszystkie karty danej postaci sią takie same... Jednak warto kupić koszulki do kart gdyż dużo razy trzeba je tasować i karty mogą się uszkodzić. Ilość kart pozwala na dużą różnorodność w kolejnych grach, a jak sądzisz że jest ich za mało istnieje duża liczba dodatków pozwalająca poszerzyć grę. W gre można grać do 5 osób, sprawdza się również do gry w pojedynkę.
Bardzo polecam ten tytuł jest to jedna z moich ulubionych gier, pomimo wysokiej ceny uważam że gra jest warta tych pieniędzy.


obrazek
Legendary: Fantastic 4
Więcej Marvela,
Legendary to jedna z moich ulubionych gier. Jest to deck builder, czyli sednem tej gry są karty. Dodatek Fantastic 4 dodaje kilka bardzo ciekawych rodzajów kart. Wprowadza tytułową Fantastyczną 4 to jest Mr. Fantastic, Invinsible Woman, Thing, Human Torch i Silver Surfer. Są to bardzo ciekawe postacie i fajnie ze sobą współpracują. Dodatkowo wprowadzają nową opcję na kartach tak zwany Focus, który pozwala użyć umiejętności po zapłaceniu odpowieniej ilości gwiazdek. Nowi Mastermind to: Mole, który ma 7 życia - jest dość ciekawy ale prosty do pokonania; oraz Galactus który jest bardzo potężny, a jego Master Strike niszczą miasto i dają mu drugi sposób na wygraną. Nowie Villains to Subterranea i Heralds of Galactus. Mają nowe zdolności bardzo denerwującą Burrow, która uaktywnia się po pokonaniu i przenosi (o ile to możliwe) kartę spowrotem na pole Street; i Cosmic Thread, które pozwala obniżyć życie przeciwnika w zależności od rodzju kart zagranych przez siebie.
Ogólnie jest to ciekawy dodatek warty polecenia. Grafiki na kartach mogłyby być trochę ładniejsze, ale ogólnie dodatek ten jest dobrym zakupem.


obrazek
Marvel Legendary: Guardians of the Galaxy
Genialny dodatek,
W dodatku Guardians of the Galaxy dostajemy dodatkowych bohaterów tytułowych Guardiansów, dwóch nowych mastermaidów wraz z dwoma nowymi grupami villainsów oraz cztery nowe scenariusze. Dodatek ten dodaje specjalne tokeny, które możemy zbierać i używać (kiedy chcemy) jako dodatkowe obrażenia. Jest to bardzo prosty i zarazem świetny mechanizm, który wnosi bardzo dużo do rozgrywki. Oprócz tego wprowadzono mechanizm artefaktów. Każdy z nowych bohaterów tj. Drax the Destroyer, Gamora, Rocket Raccoon, Star-Lord i Groot posiada karty artefaktów. Polegają na tym, że raz zagrane zostają w grze (nie są discardowane). Jest to bardzo ciekawe i sprawia że te karty są bardzo pożądane. Nowi Mastermainds też są ciekawi są to Supreme Intelligence of the Kree oraz bardzo mocny Thanos z swoimi kartami Infinity Gems, którzy po pokonaniu zamieniają się w artefakty.
Legendary jest jedną z moich ulubionych gier, a ten dodatek jest najlepszym z małych dodatków do tej pory wydanych. Jeżeli lubisz grę to ten dodatek jest dla Ciebie obowiązkowy.


obrazek
Maskarada
Świetna gra imprezowa,
Maskarada jest grą w której największe znaczenie ma dobra pamięć i umiejętność blefu. Głownym celem w Maskaradzie jest zdobycie 13 monet. Zarabiamy pieniądze poprzez używanie zdolności postaci występujących w rozgrywce. Każdy z graczy zaczyna grę z 1 kartą postaci. Gracze mogą wykonać jedną z 3 akcji: zobaczyć jaką posiadają kartę, potencjalnie zamienić kartę z którymś z graczy lub zadeklarować jaką kartę się posiada. Jeżeli gracz wybrał trzecią opcję to wykonuje zdolność z tej karty, chyba że skłamał jaką ma kartę, a inny gracz go sprawdził. Zdolności postaci są różne np. król i królowa dają osobie pieniądze, złodziej kradnie po 1 monecie od graczy obok, błazen miesza karty, wdowa zawsze ma 10 monet i tak dalej.
Elementy w Maskaradzie są solidne, a grafiki są wspaniałe. Gra jest bardzo prost i szybko można nauczyć grać nowych graczy. Gra najlepiej się sprawdza dla ponad 5 graczy, a można grać aż w 13 osób. Jest to wspaniała gra imprezowa.
Mocno polecam.


obrazek
List miłosny
Szybka, miła gra.,
List Miłosny to gra, która zapoczątkowała nowy typ gier tak zwane pocket games, czyli gry które składają się z niewielu elementów (w tym wypadku 16 kart), nie zajmują wiele miejsca i można je bez problemów ze sobą zabrać. Gracze mają za zadanie wyeliminować wszystkich pozostałych gracze, lub gdy karty się skończą to posiadać kartę z najwyższą wartością na ręce. Każdy z graczy ma jedną kartę na ręce, podczas swojej tury dociąga drugą i jedną z tych dwóch zagrywa. W grze jest 8 rodzajów kart, które mają różne umiejętności. Otóż są strażniczki, które pozwalają zgadywać co ma dowolny gracz i w razie trafienia wyeliminować tego gracza; kapłan pozwala zobaczyć co ma wybrany gracz; hrabia - porównuje 2 karty i osoba z niższą wartością odpada; pokojówka daje nietykalność, książe - zmusza do wyrzucenia karty; król - zamienia dwie karty; hrabina - gdy ma się na ręce księcia lub króla należy wyrzucić hrabinę; księżniczka - gdy wyrzuci się ją odpada się z rozgrywki. Pomimo bardzo prostych zasad rozgrywka jest bardzo ciekawa i gra daje duże możliwości do blefu i dedukcji.
Pojedyncza rozgrywka jest bardzo szybka i daje dużo radości. Grać przeznaczona jest dla 2 do 4 osób. Najlepiej się gra w 4, w dwie nie polecam. Ogólnie ilość zabawy w stosunku do ceny jest olbrzymi. Bardzo polecam.


obrazek
Jungle Speed (edycja polska)
Kto pierwszy ten lepszy,
Jungle Speed to klasyczna gra z tak zwanego gatunku party games. W grze uczestnicy mają bardzo proste zadanie muszą pozbyć się wszystkich posiadanych kart. Aby to zrobić gracze po koleji wykładają po jednej karcie. Gracze których symbole są identyczne następnie muszą jak najszybciej złapać totem. Przegrany zabiera z powrotem karty zwycięzcy. Utrudnieniem jest kształt symboli na kartach, które są bardzo podobne do siebie. Oprócz tego jest kilka specjalnych kart, które zmieniają trochę zasady gry np. zaczyna się liczyć oprócz kształtów również kolor, albo wszyscy wykładają kartę naraz.
Gra wydana jest bardzo dobrze, karty są zbliżone do siebie ale da się je łatwo rozróżnić. Jungle Speed najlepiej sprawdza się na imprezach i z dużą ilością osób. Jest to gra, przy której jest dużo śmiechu i zabawy. Według mnie jest to najlepsza wersja tej gry. Sprawdza się zarówno wśród dorosłych jak również wśród dzieci. Polecam


obrazek
Tsuro (edycja skandynawska)
Bo droga długa jest...,
Tsuro jest grą abstrakcyjną, w której naszym celem jest jak najdłuższe utrzymanie swojego piona na planszy. W grze każdy z graczy ustawia swojego piona przy jednej z ścieżek dostępnych na planszy. Następnie po kolei gracze losują kafelek ze ścieżką i stawiają go na planszy tak by ich pion się poruszył. Gracz zostaje wyeliminowany jeżeli jego pion wyjdzie za plansze lub jak się \" zderzy z innym graczem. Wygrywa ostatni pion na planszy.
Gra wydana jest bardzo dobrze. Piony przypominają kamienie, kafelki są dobrej jakości.
Tsuro jest bardzo ciekawym przerywnikiem. Rozgrywka trwa około 5 minut. Im więcej osób tym zabawniej, jest większa interakcja. Rozgrywka jest szybka i przyjemna, po jednej grze od razu chce się zagrać jeszcze raz. Jednak olbrzymim zastrzeżeniem do tej gry jest jej cena. Ponad 100 zł za grę, w której jest kilka pionków i kafelków to gruba przesada.
Podsumowując gra jest bardzo przyjemna jednak cena jest zdecydowanie za wysoka (dlatego tylko 3 gwiazdki).


obrazek
Jamaica (wydanie angielskie)
Zostań piratem,
Jamaica to prosta gra rodzinna, w którym naszym celem jest zostanie najlepszym piratem. Gra odbywa się w formie wyścigu, ale głównym zadaniem jest zdobycie największej ilości złota.
Rozgrywka jest bardzo prosta. Wszyscy gracze mają 3 karty i wszyscy równocześnie zagrywają jedną z nich. Jednak jest tu mały twist, jeden gracz jest kapitanem, który rzuca dwiema kostkami i ustala, która kostka będzie odpowiadać za akcję poranną, a która za wieczorną. Również kapitan pierwszy wykonuje swoje akcje. W grze gracze zbierają na swoich statkach różne przedmioty: złoto (by wygrać), żywność (żeby muc płynąć dalej), amunicję (do walki) oraz skrzynie ze skarbami. Skrzynie te mogą zawierać dodatkowe monety, przeklęte monety (mające wartość ujemną) oraz artefakty dodające dodatkowe zdolności np. zwiększające ilość kart (zamiast trzech cztery). W grze można atakować innych graczy poprzez wpłynięcie na pole, na którym już ktoś się znajduje. Walka polega na rzucie specjalną kostką i dodaniu posiadanej amunicji.
Gra wydana jest wspaniale, pudełko przypomina skrzynię, a plansza z drugiej strony ma narysowane monety co wygląda genialnie. Pionki mają kształt statków. Grafika również jest wyśmienita.
W Jamaice gra się najlepiej w dużą liczbę graczy - najlepiej w 6, ponieważ wtedy jest największa iterakcja. Gra trwa ok 1,5 godziny, liczba graczy nie zwiększa znacząco czasu rozgrywki. Jest to lekka gra, ale bardzo wciąga. Polecam !!


obrazek
Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men
Bohaterowie w nowej odsłonie,
Marvel Dice Masters Avengers vsersus X-Men to dwuosobowa gra, w której naszym celem jest pokonanie naszego przeciwnika. Robimy to przez rzucanie kośćmi dzięki czemu możemy kupić naszych bohaterów i wystawić ich do gry. W tym starterze dostajemy bohaterów ze świata Marvela - Avengersów i X-Menów. Gra pozwala na starcia 4 bohaterów na 4. Rozgrywka jest bardzo przyjemna, a liczba bohaterów pozwala na zróżnicowane rozgrywki.
Gra wydana jest dość słabo, niektóre kości są nieczytelne i szybko się niszczą. Karty też mogłyby być lepsze (każda karta powinna mieć indywidualną grafikę). Woreczki na kości są papierowe i nie nadają się do niczego, trzeba kupić zamienniki. Pudełko na grę również jest słabej jakości.
Marvel Dice Masters Avengers vs. X-Men jest to gra kolekcjonerska. Oznacza to że dużą frajdę sprawia kupowanie do niej dodatkowych paczek tak zwanych boosterów, w których dostajemy nowych bohaterów.
Składanie swojej drużyny jest przyjemne, myślenie jak bohaterowie ze sobą będą współpracować jest ciekawym elementem gry. Sama rozgrywka jest emocjonująca i ciekawa.
Ogólnie gre polecam, ale trzeba wiedzieć, że gra dużo zyskuje jak posiada się trochę dodatkowych postaci z boosterów.


obrazek
Grand Dames of Small World
Panie wchodzą do gry,
Grand Dames of Small World jest kolejnym dodatkiem wprowadzającym nowe rasy i umiejętności. Tym razem dostaniemy: Priestesses - które gdy wymierają zbierają po jednej z jednostek z każdego ze zdobytych pól i tworzą z nich pojedynczy stos na jednym polu, przy podliczaniu punktów dostają monetę za każdą jednostkę. Jest bo ciekawa umiejętność, ma jednak wadę np. smok może bez problemu zniszczyć wszystkie nasz kapłanki. Gypsies - które po każdej turze przenoszą się w inne miejsce, a za każde porzucone dostają dodatkową monetę. Rasa ta bardzo dobrze współgra np. ze zdolnością Barricade. Ostatnią rasą są White Ladies - które po wymarciu nie mogą być podbite. Umiejętność ta jest fantastyczna jednak jest pewien problem, jednostek jest bardzo mało bo tylko 2.
Dostajemy również dwie dodatkowe umiejętności: Peace-Loving - dzięki któremu dostajemy 3 złota za niezatakowanie żadnej aktywnej rasy (można atakować rasy wymarłe i nie traci się bonusu) oraz Historian - która daje nam punkty za rasy które wymierają lub są już wymarłe.
Ogólnie jest to bardzo ciekawy dodatek, który wprowadza jeszcze większą różnorodność do tej wspaniałej gry. Nie jest to moje ulubione rozszerzenie ale uważam że jeśli lubisz Small World to warto go posiadać.


obrazek
Dixit Odyseja
Gra w skojarzenia,
Dixit Odyssey jest kolejną wersją znanego i lubianego Dixita. W grze jedna osoba wybiera kartę ze swojej ręki, a następnie mówi jakieś skojarzenie z nią związane. Następnie pozostali gracze wybierają po jednej karcie ze swojej ręki z obrazkiem, który również pasuje do opisu. Karty są tasowane, a następnie odsłonięte. Zadaniem graczy jest zgadnąć, którą kartę zagrała pierwsza osoba. Za dobrą odpowiedź osoby które zgadły + osoba która powiedziała skojarzenie dostają punkty. Jest tu jednak mały haczyk. Otóż jeżeli nikt nie zgadnie lub wszyscy uczestnicy zgadną, o którą kartę chodziło, punkty dostają wszyscy za wyjątkiem osoby mówiącej skojarzenie.
W tej wersji dostajemy możliwość gry od 3 aż do 12 graczy. Jednak gra w trzy osoby przynajmniej dla mnie jest bardzo słaba. Elementy wykonane są świetnie, pionki przypominają króliki, ładna plansza z punktacją, ciekawie rozwiązane karty do głosowania. Jednak największą zaletą tej gry są karty z obrazkami. Są one śliczne i szalone, dzięki czemu liczba skojarzeń z każdą kartą jest ogromna.
Dixit Odyssey to ciekawa gra towarzyska, sprawdzająca się najlepiej wśród grupy przyjaciół.


obrazek
Bang! Gra kościana
Wild Wild West,
Bang! gra kościana jest uproszczoną wersją znanej gry Bang!. W grze każdy z graczy losuje bohatera, którym będzie grał. Jest ich bardzo dużo i mają różne umiejętności. Następnie losujemy, kim nasz bohater będzie to jest szeryfem, zastępcą szeryfa, renegatem, czy bandytą. Wszystkie role są tajne za wyjątkiem szeryfa. Każdy z bohaterów ma inny cel w grze i tak Bandyci mają zabić Szeryfa, Szeryf ma zabić wszystkich Bandytów i Renegatów, Zastępcy nie mogą pozwolić umrzeć szeryfowi, a Renegat wygrywa gdy jako ostatni będzie żywy (najpierw muszą zginąć bandyci, a później Szeryf).
Główna mechanika gry polega na rzucaniu pięcioma kośćmi. Możemy zachować dowolną liczbę kości, a pozostałe przerzucić (do 3 rzutów podczas jednej kolejki). Każda ze stron kości ma inne właściwości. Możemy się leczyć, atakować osobę obok nas, albo oddaloną o 2, możemy dostać strzałą od Indian, zbierać gatlinga albo stracić kostkę. Jest to bardzo prosty system, ale gra sprawia satysfakcje.
Bang! gra kościana wydana jest bardzo dobrze; kostki, karty i żetony są dobrej jakości. Instrukcja jest krótka, zrozumiała i łatwo się czyta. Czas jednej rozgrywki to około 15 minut. Mi najlepiej się gra w 6 osób. Jest to bardzo fajna gra imprezowa.


obrazek
7 cudów świata
Budujemy cywilizację,
Siedem cudów świata jest grą, w której budujemy swoją cywilizacje. Głównym celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Możemy to osiągnąc na dużo sposobów poprzez budowanie swojego cudu świata, walkę z sąsiadami, czy też budowanie specjalnych budynków. Gra jest podzelona na 3 rundy. W każdej z nich każdy z graczy otrzymuje siedem kart, wybiera jedną z tych kart, zagrywa ją, a pozostałe karty przekazuje kolejnemu graczowi. Czynność tą wykonuje się dopuki nie zostanie tylko jedna karta, którą należy odrzucić. W kolejnych rundach są nowe, mocniejsze karty, a rundy wyglądają tak samo. Po 3 rundzie podliczane są punkty, a gracz z największą liczbą wygrywa.
Gra wydana jest bardzo dobrze, karty są duże, plansze graczy ładne, zróżnicowane i czytelne. Wszystko jest najwyższej jakości. Sama rozgrywka jest szybka (ok. 30 min) i czas gry nie wydłuża się wraz z wzrostem liczby graczy (a można grać aż w 7 osób). Zasady są dobrze napisane i szybko można się ich nauczyć. Jedyny problem jest taki, że tak naprawdę interesują nas tylko osoba siedząca po naszej lewej i prawej stronie, gdyż tylko z nią mamy interakcję.
Gra jest bardzo przyjemna. Nie ma jednej wygrywającej strategi i gra sprawia dużo satysfakcji zarówno doświadczonym jak i nowym graczom. Siedem cudów świata jest klasyką gatunku i warto mieć ją w swojej kolekcji.


obrazek
Summoner Wars: Goodwin's Blade reinforcement pack
Posiłki dla Vangardów i Fallen Kingdom,
Goodwin\'s Blade jest do dodatek, w którym otrzymujemy dodatkowych commonów i championów do armii Vangardów, Fallen Kingdom oraz uniwersalnych Mercenary.
I tak do Vangardów dołączają: Colleen Brighton sprawiająca, że jednostki w jej obrębie mają mocniejszą obronę (dostają obrażenia od 4 w górę); Jacob Eldwyn, który zamiast atakować może zadać 1 obrażenie wszystkim wrogom oddalonym do 2 pól od niego; tytułowa Leah Goodwin, której atak zależy od liczby punktów magii; oraz commoni: Angel mogący poruszać się przez inne karty oraz świetny Cavalry Knight poruszający się do 7 pól w lini prostej.
Do Fallen Kingdom dochodzi: Anica, która jak kogoś zabije to kradnie jedną kartę z magic pale przeciwnika i oddaje tobie; Phantom potrafiący przejąc kontrole nad jednostką przeciwnika; Reaver - który po śmierci może powstać z martwych; oraz Cultist, który jak ginie to może zadać obrażenie jednostce, która go zabiła.
Najemnicy natomiast to: Naan\'Nashi, którego przywołuje się na miejsce przyzwanego commona oraz Owl Familiar która pozwala Ci zajrzeć do twojej talii i poprzestawiac karty.
Dla mnie jest to obowiązkowy dodatek do gry szczególnie z uwagi na jednostki Vangardów (których podstawowa talia jest słaba). Jednostki Fallen Kingdom też są bardzo ciekawe. Jeżeli posiadasz te 2 talie polecam ten Reinforcement Pack.


obrazek
Summoner Wars: Vanguards Faction Deck
Kapłani,
Vanguardzi to kolejna nacja, którą możemy grać w Summoner Wars. Frakcja ta skupia się na leczeniu swoich jednostek, można powiedzieć że są wojownikami dobra. Dodatek ten poprowadzi Sera Eldwyn, która za 1 punkt magii może uzdrowić 2 rany z jednostki przy której się znajduje. Oprócz tego posiada event dzięki, któremu może wyleczyć jedną ranę ze wszystkich commonów, dodać 2 do ataku wszystkim Priestom, przejąć rany z sojuszników. Najlepszym eventem jest jednak Summoning Surge, który pozwala przełożyć 3 karty z discard do magic pile, a następnie przyzwać jednostki. Jeśli chodzi o commony to podstawą jednostką jest Guardian Knight, który musi zostać zaatakowany jeśli znajduje się przy wrogiej jednosce, oprócz tego mamy Priest, który zamiast atakować może leczyć jednostki. Ostatnią jednostką jest Stalwart Archer, który dostaje dodatkową kość ataku za każdego kolejnego łucznika przy którym się znajduje. Czempioni to Archangel, który może się poruszać o 1 dodatkowe pole; Kalon Lightbringer, który jak ma na sobie 4 rany dostaje dodatkowe 2 kości ataku; Raechel Loveguard, która za każdą zabitą jednostkę zmusza przeciwnika do zdiscardowania jednej karty z ręki.
Granie tą talią jest trude. Według mnie jest to najsłabsza talia jaką grałem. Jednak wygranie nią sprawia dużą sadusfakcje. Ogólnie jest to solidny dodatek, który warto mieć w swojej kolekcji.


obrazek
Summoner Wars: Cloaks Faction Deck
Łotrzyki,
Kolejny dodatek do wspaniałej gry Summoner Wars. Tym razem dostajemy kolejną nację do gry - Cloaków.
Summoner nazywa się Vlox i ma dość ciekawą zdolność mianowicie może przejąć każdą zdolność wystawionych cloaków. Daje to bardzo duże możliwości. Armia składa się z Gunnerów, którzy jeżeli ruszasz się tylko nimi mogą poruszać się o 5; thiefów, którzy jak dojdą do ostatniego pola planszy kradną przeciwnikowi kartę z ręki; oraz Scrapperów, którzy jeżeli zadadzą obrażenie jednostce to mogą przenieść innego Scrappera obok osłabionej jednostki. Championi to Dagger, który jak atakuje zza przeciwnika dostaje 3!! dodatkowe kości; Scam może po ataku przesunąć się o 2 pola i Violet która atakuje wszystkie jednostki w lini prostej. Umiejętności pozwalają nam za 2 magii zabić commona; sprawić że dostajemy obrażenia tylko na wyniku 6 na kostce; klasyczny Magic Drain; ruszyć thiefy o dodatkowe 3 pola i najciekawsza z kart - podejrzeć pięć kart przeciwnika 1 wyrzucić, 2 dać na spód tali, a pozostałe 2 na wierzch.

Podsumowując jest to bardzo ciekawa nacja, której podstawową cehcą jest mobilność i szybkość. Granie nimi jest przyjemne i daje dużo radości jednak nie jest najprostrze.


obrazek
Summoner Wars: The Filth Faction Deck
Mutacje,
Kolejna nacja do gry w Summonerów. Tym razem dostajemy Filth, których gra opiera się na mutacjach. Jest to nowy rodzaj kart, które używamy na naszych commonach, aby zmienić ich statystyki i dodać nowe umiejętności. Różnorodność mutacji jest olbrzymia. Są mutacje latające, powiększające ruch, przez potrafiące ceczyć, wzmacniające obrone czy uniemożliwiające atakowanie z bliska. Jednostki są mocne i dość tanie, jednak gdy przeciwnik niszczy twoją jednostkę dostaje 2 karty magi. Czary są bardzo mocne pozwalają mutować za darmo, mutować jednostki przeciwnika, chronić twoje commony i blokowanie murów przeciwnika. Bardzo fajną zdolnością ma również sam Summoner - the Demagogue, który potrafi zamiast ataku dociągać kartę mutacji z decka jak i z discard pila. Pozwala to naprawdę na bardzo ciekawą grę. Ich wadą jest posiadanie tylko jednego championa, ale za to jest on dość mocny w każdej turze rzuca się kością by zobaczyć jaką ma wartość ataku.
Podsumowując jest to bardzo ciekawy dodatek. Filth można fajnie kombinowac podczas rozgrywki, bardzo lubię grać tą rasą.


obrazek
Abyss (Głębia)
Zostań władcą głębin,
Abyss jest pięknie wydaną grą, w której każdy z graczy stara się pozyskać sojuszników, lordów i lokacje, które dadzą mu największą reputacje w świecie głębin.
Gra wydana jest świetnie, piękna plansza, genialne grafiki na kartach, a zamiast monet są sztuczne peły. Poprostu chce się grać. Elementy sa wyśmienitej jakości, nawet wypraska została idealnie zaprojektowana.
Sama gra jest bardzo ciekawa. Mechanika rozgrywki, która pozwala podkupić karty twojemu przeciwnikowi sprawdza się idealnie. Gra sprawdza się świetnie zarówno dla 2, 3 jak i 4 osób, chodź dla każdej ilości wygląda trochę inaczej. Duża różnorodność kart i cech na nich sprawia że gra szybko się nie nudzi (rozegrałem ok. 20 gier i nadal mam ochotę grać). Najważniejszą cechą tej gry jest jej grywalność, po skończeniu rozgrywki od razu chce się grać jeszcze raz. Czas gry zależy od liczby graczy dla dwóch to ok. 30 min, dla czterech ponad godzina.
Jest to jeden z moich najleprzych zakupów w tym roku. Mogę z czystym sumieniem polecić tą grę każdemu.


obrazek
Small World Cursed
Small World,
Jeden z mini dodatków do Small World. Tym razem dostajemy 2 nowe rasi i 5 żetonów cech specjalnych. Rasy to: Gobliny - które atakują mniejszą ilością jednostek rasy wymarłe, bardzo fajna cecha sprawdza się dobrze w późniejszej części gry; oraz Koboldy - jest ich dużo bo 11 ale mają ciekawą ceche nigdy nie może być ich mniej niż dwie jednostki na polu, sprawia to że ciężko je podbić jednak ich duża liczba nie pozwala na zajęcie dużej ilości pól.
Umiejętności to: Were - które pozwa atakować w parzyste rundy 2 jednostkami mniej; hordes of - dzięki któremu dastajemy 2 nowe żetony jednostek do ataku; marauding - pozwalające przeprowadzić fazę ataku dwa razy na turę (bardzo mocna umiejętność); ransacking - moja ulubiona umiejętność z dodatku, gdy podbijasz region z aktywnym przeciwnikiem musi Ci on zapłacić 1 złota ze swoich zasobów; cursed - cecha której osobiście bardzo nie lubię i nie używam podczas gry, gdyż jest jedyną cechą negatywną i bardzo psuje zabawę (dlatego ocena produktu 4 a nie 5) Jak omijasz rase z tą cechą musisz zapłacić 3 złota a nie 1 oraz ma 0 jako liczbę dodatkowych jednostek.
Elementy w tym dodatku wykonane są bardzo dobrze. Jest to dodatek, który jeżeli lubisz grę Small World powinieneś mieć pomimo umiejętności cursed. Ja już nie wyobrażam sobie gry bez tego dodatku.


obrazek
Story Cubes
Opowieści w kostkach,
Story Cubes jest grą, a raczej aktywnością w której każdy z uczestników ma opowiedzieć historię. Napisałem aktywnością poniewąż w Story Cubes nie ma wygranego, ani przegranego, celem jest dobra zabawa.
W grze naszym zadaniem jest rzucenie 9 kostkami i na podstawie otrzymanych rezultatów opowiedzenie historii. Kostki wykonane są świetnie, a ilustracje na nich są bardzo czytelne i dają miejsce na użycie wyobraźni. Oprócz tego zestaw zawiera bardzo ładne magnetyczne pudełko do trzymania kostek.
Gra najlepiej się sprawdza jako przerywnik między innymi \"cięższymi tytułami ale również jako wprowadzenie nowych graczy do zabawy. W Story Cubes mogą grać zarówno dorośli jak i dzieci. Dorośli zreguły starają się wymyślić jakieś bardziej szalone historie natomiast dzieci uczą się i rozwijają wyobraźnię.
Story Cubes jest bardzo przyjemną zabawą, która potrafi dostarczyć wiele śmiechu. Polecam


obrazek
Runebound (druga edycja) (uszkodzony)
Rpg w pigułce,
Runebound jest grą, w której wcielamy się w postaci bohaterów i próbujemy uchronić świad przed potęznym potworem Margathem i nekromantom Vorakeshem.
Każdy z graczy otrzymuje swojego bohatera, który podczas gry walczy z potworami, wykonuje zadania, kupuje ekwipunek i zdobywa doświadczenie. W bardzo ciekawy sposób rozwiązano poruszanie się bohatera, otóż rzuca się kośćmi terenu, które pokazują jaki obszar nasz heros jest w stanie pokonać. Ilosć potworów i zadań mogłaby być większa po 4 grach wydaj się, że już wszystko się zna. Kolejnym problemem jest system walki, w którym postacie które walczą bronią dystansową są uprzywilejowane w stosunku do magów, czy wojowników. Są to jednak drobne niedociągnięcia gdyż gra naprawdę potrafi wciągnąć, a krótkie historyjki na kartach potrafią stworzyć miły klimat.
Czas gry to ponad 3 godziny dla dwóch graczy, Moim zdaniem gra najlepiej się sprawdza dla 2-3 osób przy większej liczbie gra się strasznie wydłuża.
Elementy wykonane są bardzo dobrze, figurki postaci są ładne, a grafiki na kartach stylowe.
Odejmuję 1 stopień za małą regrywalność, gdyż po kilku grach ma się tej gry dość. Dopiero po jakimś czasie chce się wrócić znowu.
Jak ktoś szuka prostej gry RPG to Runebound jest dobrym wyborem.


obrazek
Wsiąść do Pociągu: Europa
Pociągi,
W Wsiąść do pociągu naszym zadaniem jest budowanie połączeń między miastami. Każdy na początku gry dostaje kilka możliwych tras do zbudowania. Poprzez gromadzenie różnokolorowych kart stara się wykonać otrzymane trasy. Dodatkowe punkty zdobywa się za najdłuższe połączenie
W wersji Europa gracz ma do dyspozycji stacje które pozwalają wykorzystać zbudowane przez przeciwników połączenia. Daje to większą elastyczność w planowaniu połączeń. Dodatkowym elementem są tunele. Podczas ich budowy pojawia się element losowania. Jest to bardzo ciekawe urozmaicenia rozgrywki.
Plansza Europa najlepiej sprawdza się dla 4-5 osób. Dla mniejszej ilości graczy interakcja jest bardzo mała (każdy gra osobną grę i gracze sobie nie przeszkadzają) Gra sprawdza się w każdej grupie ludzi. Zarówno osoby dopiero zaczynające przygodę z grami jak i wytrawni gracze powinni miło spędzić czas przy tej grze.
Elementy wykonane są bardzo dobrze. Ładna mapa, fajne wagoniki, karty są dobrej jakości.
Jest to klaskyka gatunku, wspaniała gra rodzinna. Nadaje się dla dzieci. Każdy powinien ją mieć w swojej kolekcji.


obrazek
Pupile Podziemi
Sklep zoologiczny z potworami,
Pupile podziemi przenosi nas w świat fantasy. Wcielamy się we właściciela sklepu z potworami, którego zadaniem jest wychowanie i sprzedanie słodkich potworów. Gra wspaniale odzwierciedla klimat takiego świata, piękna grafika i fenomenalnie napisana instrukcja sprawia że czuć miły i zabawny klimat tej gry. Nasze potwory jedzą, bawią się, śpią, a nawet potrafią zrobić kupę ;-)
Pupile podziemi jest grą typu worker placement. Polega to na wysyłaniu naszych pracowników (w tym wypadku chochlików) aby wykonywali zadania różnego typu np. zakup nowego potwora, klatki dla niego, zdobycie artefaktów czy przekupienie sędziów w konkursie.
Gra nie należy do najprostrzych. W każdej rundzie gracz musi podjąć dużo ważnych wyborów. Mimo to gra sprawia dużo radości.
Tryb dla dwóch graczy jest bardzo dobrze zaprojektowany. Najczęściej grywam w ten sposób.
Elementy są wykonane bardzo dobrze, grafiki są wspaniałe.
Jest to gra która spodoba się zarówno młodszym jak i bardziej doświadczonym graczą. Jednak należy pamiętać, że gra nie należy do najprostrzych. Jednak jeżeli lubisz klimat fantasy lub hodowlę zwierząt jest to gra stworzona dla ciebie.


obrazek
Small World - Be Not Afraid...
Więcej Ras,
Kolejny dodatek do Small World jednej z moich ulubionych gier. Dostajemy pięć dodatkowych ras oraz pięć nowych umiejętności. Rasy są bardzo zróżnicowane, 2 rasy posiadają negatywne umiejętności jednak rekompensuje to ich liczebność (mowa o Barbarzyńcach i pixies). Pigmaeje i homonkolusy mają ciekawe zdolności, które potrafią być bardzo dobre, jednak moimi faworytami są leprechauny, którzy mogą zostawiać garnki ze złotem. Jest to super umiejętność dzięki której można dużo kombinować ;-)
Umiejętności również fajnie urozmaicają grę. Imperial i corrupt są bardzo potężnymi zdolnościami, które każdy chce mieć. Umiejętności barricade i catapult są ciekawe i zmieniają trochę strategię gry. Tylko zdolność mercenary do mnie nie przemawia i jej nie lubię.
Warto wspomnieć że do dodatku jest dodana tacka, w której można przechowywać rasy z tego oraz poprzednich dodatków.
Elementy jak w podstawowje grze wydane są wspaniale, grafiki sa ładne i zabawne.
Jest to dodatek, który każdy fan Small Worlda musi posiadać.


obrazek
Jaipur (edycja angielska)
Zostań kupcem,
W grze Jaipur wcielamy się w role kupców, kupujemy towary, powiększamy nasze stado wielbłądów i oczywiście sprzedajemy.
Jest to bardzo prosta gra, w której tak naprawdę masz tylko 2 możliwe wybory: sprzedajesz lub kupujesz ;-) Daje to jednak naprawdę dużą liczbę możliwości podczas swojej tury. Ciągle musisz podjąć decyzje czy wziąść dobry towar pozbywając się gorszych, czy wziąść wielbłądy, czy zablokować przeciwnika i w którym momęcie najlepiej sprzedać by dostać jak największą liczbę punktów.
Gra wydana jest naprawdę dobrze, karty są dobrej jakośći, a żetony wykonane są z grubej tektury.
Gra jest szybka i bardzo przyjemna. Dodatkowo nie zajmuje dużo miejsca więc można ją brać na wszelkiego rodzaju wyjazdy.
Razem z dziewczyną bardzo lubimy grać w Jaipur. Gra sprawia dużo radości.
Polecam.


obrazek
Takenoko (edycja angielska)
Panda vs Ogrodnik,
Takenoko przenosi nas do Japoni, gdzie będziemy rozwijać cesarski ogród.
W grze, każdy z graczy stara się wykonać róźnego typu zadania. Mogą polegać one na odpowiednim rozmieszczeniu kafelków ogrodu, wychodowanie odpowiedniego bambusa lub nakarmienia pandy bambusem. W grze jest trochę losowości przy ciągnięciu kart zadań i przy rzucie kością pogody. Jednak zadania są dobrze zbalansowane, a każdy z obnusów na kostce pogody może okazać się przydatny.
Wykonanie gry jest po prostu wspaniałe. Bardzo ciekawy pomysł z elementami bambusa. Również figurki pandy i ogrodnika są piękne. Kafelki wykonano z porządnej tektury. Jedyne zastrzeżenie mam do kart zadań - mogły by być trochę większe.
W Takenoko gra się bardzo przyjemnie i łatwo. Nauczenie nowych graczy nie stanowi żadnego problemu. Rozgrywka trwa około godziny i w grę gra się dobrze z każdą ilością osób tj od 2 do 4.
Jest to prosta gra, która spodoba się każdemu. Bardzo dobrze wprowadza nowych graczy w świat gier planszowych.


obrazek
Steam Park (edycja angielska)
Wybuduj własne wesołe miasteczko,
W grze wcielamy się we właścicela wesołego miasteczka. Naszym celem jest zarobienie jak największej liczby gotówki, a przy okazji nie utonąć w śmieciach.
Zaczne od elementów i ich wykonania. Grafiki są przepiękne a elementy są wykonane wyśmienicie. Oprócz tego specjalne kości.
Sama gra jest bardzo prosta w nauce + łatwa do wytłumaczenia. Gra się łatwo i przyjemnie. Rozgrywka polega na szybkim rzucaniu kośćmi (którymi możesz rzucać dowolną liczbę razy), a następnie wykonywaniu czynności z tych kości. Można powiększyć park, wybudować atrakcję lub namiot, można zaprosić gości do parku, itp.
Mechanika w grze jest bardzo ciekawa. Znajduje się w niej losowość ale można ją bardzo ograniczyć grając mądrze. Oprócz tego trzeba cały czas pamiętać o brudzie, który daje negatywne punkty.
Grę mogę polecić. Rozgrywka jest dość szybka ok godzina i sprawia dużo satysfakcji. Jedyne zastrzeżenie mam z dość nierówną mocą namiotów specjalnych i w grze 2 osobowej kafel ostatniego gracza ma za duże kary (ale można wziąść inny kafel i nie ma problemu).
Dla mnie bardzo fajna gra. Gorąco polecam!!


obrazek
Scrabble
Gra Słowna,
Klasyka gatunku. Gra polega na układaniu krzyżówki z wylosowanych liter.
Wydana jest dobrze, litery na płytkach są czytelne, plansz jest dobrej jakości. Gra bawi i uczy. Rozgrywka może trochę trwać... Podczas gry w 4 osoby można dość długo czekać na swoją kolejkę, dlatego warto ograniczyć czas na ruch. Mimo to gra jest bardzo przyjemna i daje dużą sadysfakcje.
Jest to gra rodzinna, w którą można grać wiele razy i szybko się nie znudzi.


obrazek
Jenga w okrągłym pudełku
Drewniana wieża,
Gra polegająca na wyciąganiu drewnianych klocków z środka wieży i umieszczeniu ich spowrotem na jej szczycie. Świetna gra imprezowa. Jenga strasznie wciąga, a wręcz uzależnia. Rozgrywki są szybkie i bardzo zabawne. Wykonanie elementów - bardzo dobre.
Jenga to super zabawa. Wielkie emocje i szybka rozgrywka sprawiają, że w grę aż chce się grać. Polecam.


obrazek
Pentago (nowa edycja)
Kółko i krzyżyk,
Pentago to gra logiczna, która przenosi kółko i krzyżyk na nowy poziom. Zasady są bardzo podobne należy ułożyć 5 kulek swojego koloru w rzędzie. Jednak dodano jeszcze element obrotowy w planszy. Dzięki temu gra jest trudniejsza i o wiele ciekawsza. Rozgrywka jest bardzo szybka, ale od gry bardzo ciężko odejść bo aż chce się grać kolejny raz. Wydanie gry jest po prostu wspaniałe. Super wypraska gdzie wszystko pasuje idealnie i nic nie lata w pudełku. Kamyczki są cudowne + plansz, która sprawdza się po prostu ekstra (wszystko rusza się płynnie i lekko).
Gra jest ciekawa i bardzo pobudza wyobrażnie (trzeba myśleć logicznie i w kilku wymiarach). Jednak cena gry jest dość duża. Poza tym nie da się ukryć, że jest to kolejne wydanie kółka i krzyżyk trochę ciekawsze, ale po dość krótkim czasie się nudzi...


obrazek
Cytadela
Budujemy Miasto,
Cytadela jest to gra, w której naszym celem jest zbudowanie miasta. W tym celu wcielamy się w różne postaci, które mają specjalne zdolności.
Cytadela jest to karcianka, z bardzo ciekawą mechaniką. Na początku każdej tury, gracz wybiera jedną postać z puli, a następnie w kolejności umiejętności postaci są rozpatrywane. Następnie zarabiamy monety i budujemy budynki. Mogą to być zwykłe dzielnice albo budynki specjalne posiadające dodatkowe zdolności. Gra jest dobrze wydana, karty mają ładne grafiki. Według mnie gra najlepiej się sprawdza dla 4-5 graczy. Dla 2-3 gra jest bardzo szybka i umiejętności kart nie są takie istotne. Gdy gra się w więcej osób gra po prostu trwa za długo.
Jest to bardzo przyjemna gra rodzinna, zasady są bardzo łatwe, a rozgrywka sprawia dużo satysfakcji.


obrazek
Neuroshima Hex 3.0
Postapokaliptyczne starcie,
Neuroshima przenosi nas w świat postapokaliptyczny. Wcielamy się w przedstawicieli w jednej z czterech frakcji i toczymy walki o przetrwanie.
W grze naszym zadaniem jest zniczenie sztabu przeciwnika. Mechanika gry jest bardzo prosta, co nie przeszkadza w byciu interesującą. Co rundę ciągniemy 3 kafle - 1 odrzucamy, a 2 możemy wykorzystać. Frakcje są bardzo zrównowarzone i granie każdą jest trochę inne. Gra jest wydana bardzo ładnie, piękna duża plansza, elementy są dobrej jakości. Dodatkowo gra dostarcza tak zwane hexogłówki czyli zagadki logiczne do samodzielnego rozwiązania. W grę najlepiej się gra w 2 osoby. Dla mnie w 4 to już zdecydowanie za dużo się dzieje. Czas gry to ok 30 minut.
Neuroshima jest to świetna gra zaprojektowana przez Polaka Michała Oracza. Duży pozytywa, warta polecenia.


obrazek
Gra o Tron 2. edycja
Kto zostanie władcą Westeros,
W grze wcielamy się w jeden z wielkich rodów i walczymy o władze nad całym Westeros. Gra w fajny sposób przenosi nas w świat książek Martina. Walki, podboje, zdrady są chlebem powszednim w Grze o Tron.
Gra jest wydana poprostu wspaniale, świetne karty, cudowna plansz, bardzo ładne dodatkowe elementy. Mechanika gry jest bardzo ciekawa, część czynności odbywa się równocześnie u wszystkich graczy dlatego nie ma długich przestojów w grze. Fajny pomysł z licytacją pozycji na torach wpływów. Również karty zdarzeń i ataki Dzikich pozwalają poczuć klimat Westeros.
Rozgrywka jest dość mocno urozmaicona i pozwala nam na bardzo różne wybory. Walki są mądrze rozwiązane. 3 osobowa gra jest równie ciekawa jak rozgrywana w 6 osób. Jednynm minusem dla mnie jest czas jaki trwa rozgrywka. Jak graliśmy w 6 osób gra trwała prawie 8 godzin...
Gra nadaje się zarówno dla fanów Pieśni Lodu i Ognia jak również dla osób, które nic na ten temat nie wiedzą. Z czystym sumieniem mogę polecić tę grę każdemu,


obrazek
Czarne historie 2
Kolejne Historie,
Czarne historie 2 jest to gra, w której próbujemy zgadnąć opowieści, zawarte na kartach. Jedna osoba zna historie i pomaga reszczcie ją odgadnąć. Opowieści są bardzo zróżnicowane, niektóre proste inne bardzo trudne. Najważniejsze, że każda historia jest logiczna (może mało prawdopodobna, ale...). Zgadywanie ich sprawia dużo radości. Większość histori ma mroczne zabarwienie to znaczy, że zreguły w nich ktoś ginie, albo dostaje uszczerbku na zdrowiu. Wykonanie kart tak jak w poprzedniej części jest bardzo dobre. Grafiki są wporządku, a jakość kart jest świetna. W grę można grać od 2 osób, ale według mnie im więcej osób tym lepiej. Jedyny problem to fakt, że w pewnym momęcie będziesz już znał wszystkie historie. Ale i tak gra jest warta swojej ceny.
Jest to świetna gra na imprezy, ale również fajna dla 2 osób. Gra pomimo mrocznego klimatu dostarcza dużo radości i zabawy. Bardzo polecam.


obrazek
Summoner Wars Elfy Feniksa vs Tundrowe Orki
Elfy vs Orki,
Kolejna porcja Summoner Wars. Jest to gra gdzie wcielamy się w postać Summonera, przywołujemy swoje armie rzucamy czary, wszystko w celu pokonania swojego przeciwnika.
Tym razem dostajemy armie Elfów Feniksa i Tundrowych Orków. Gra tymi rasami bardzo różni się od siebie, Elfy bardzo mało rzucają kością, więc grając nimi można sobie wszystko dobrze zaplanować. Natomiast podczas gry Orkami Szczęście odgrywa dużą rolę - maają mocne jednostki, którymi jednak ciężej trafić we wroga. Rasy są dobrze zbalansowane i granie nimi sprawia dużo radości.
Gra jest wydana dobrze, Plansza mogłaby być lepszej jakości, ale ogólnie jest ok. Karty wydane są dobrze. Grafiki są ładne, opisy bardzo czytelne i zrozumiałe.
Summoner Wars to jedna z moich ulubionych gier. Dwie nowe rasy są bardzo fajne. Zestaw jest świetnym starterem do gry. Dla mnie duży plus.


obrazek
Munchkin Cthulhu 3 - Niewypowiedziana Krypta
Jeszcze więcej Cthulhu,
Jak nazwa wskazuje jest to 2 dodatek do Munchkina Cthulhu ;-) Tak jak poprzedni (Zew Krasulhu) wprowadza dodatkowe karty do gry. Grafiki na kartach są wspaniałe, a opisy są przezabawne. Dodatek jeszcze bardziej urozmaica grę, nowe potwory i przedmioty naprawde są fajnie pomyślane i bardzo ciekawe - dodają nowe możliwości w grze. Jak poprzedni dodatek wprowadza dodatkowe karty obłędu (w podstawowje grze ich nie było). Są one bardzo ciekawe, jednak uważam że są trochę za skomplikowane i często podczas gry zapominam zastosować właściwości z takiej karty.
Jest to bardzo dobry dodatek więcej kart to większa zabawa. Polecam !!


obrazek
Czarne historie
Mroczne Opowieści,
Czarne historie jest to gra, która świetnie sprawdza się świetnie na przyjęciach. W grze 1 osoba opowiada część histori, a pozostali gracze próbują odgadnąć jej pozostałą część. Gra jest genialna w swojej prostocie. Historie są bardzo ciekawe, a przede wszystkim logiczne - jak cała opowieść jest już ujawniona zreguły pada hasło: \"dlaczego wcześniej na to nie wpadłem?\".
Historie mają bardzo mroczny klimat, zazwyczaj ktoś w nich umiera lub doznaje uszczerbku na zdrowiu. Są one nieoczywiste i bardzo różnorodne. Wykonanie kart jest wyśmienite. Grafiki są ładne, a karty są najwyższej jakości.
W grę najlepiej się gra w dużym gronie (im więcej osób tym zabawniej), ale w 2 osoby również można przy niej miło spędzić czas. Jedynym minusem jest to, że po pewnym czasie rozegrasz już wszyskie historie... Jednak i tak gra dostarczy wielu godzin świetnej zabawy.


obrazek
Cosmic Encounter
Obcy vs Obcy,
Cosmic Encounter jest grą, w której wcielamy się w postać kosmity i próbujemy podbić planety innych obcych. Rozgrywka jest dość szybka do godziny i stosunkowo prosta. Wybieramy planetę, którą chcemy zaatakować, prosimy o pomoc, rzucamy karty i sprawdzamy kto wygrał. Wydaje się trywialne, ale dzięki różnorodności w zdolnościach kosmitów, gamie różnych kart oraz dużej ilości blefu pojedynki z prostej bitwy potrafią się zmienić w epickie starcia. Wykonanie elementów jest poprostu wspaniałe. Piękne grafiki obcych, kapitalnie wydane planety i statki, karty bardzo dobrej jakości.
Gra ma jedną cechę, o której należy wspomnieć - potrafi naprawdę zdenerwować (dla mnie jest to atut). W tej grze po prostu trzeba grać wrednie. Zdrady, oszustwa i kłamstwa to jest chleb powszedni w świecie Cosmica. Dlatego nie można grać z ludźmi nerwowymi, czy osobami które się łatwo obrażają.
Jest to jedna z moich ulubionych gier, bardzo często razem ze znajomymi wracami do tej gry i pomimo rozegrania olbrzymiej ilości gier, ani troche nam się nie nudzi. Dzięki gigantycznej liczbie kosmitów (50, a są jeszcze dodatki z nowymi kosmitami) 2 gry nigdy nie wyglądają podobnie. Jest to gra, którą albo się kocha albo nienawidzi. Dla mnie jedna z najlepszych pozycji na rynku.


obrazek
Summoner Wars - Guild Dwarves vs. Cave Goblins
Krasnale vs Gobliny,
Jest to w pełni grywalna gra Summoner Wars, w której dostajemy 2 armie Guild Dwarves i Cave Goblins.
Obydwie rasy są bardzo ciekawe Krasnale, które są silne w walce wręcz i mają dodatkowe bonusy do niszczenia murów przeciwko Goblinom, które mają bardzo dużo słabych lecz bardzo tanich (darmowych) jednostek. Każdą z tych ras gra się bardzo dobrze. Karty wydane są świetnie, grafiki są piękne. Mam zastrzeżenia do planszy, mogła by być z lepszego materiału, ale ogólnie wszystko jest ok. Jest to świetna wersja startowa do gry. Jednak sądzę, że należy dokupić przynajmniej jeszcze jedną talie rasy, by zapewnić większą różnorodność rozgrywek.
Jest to kapitalna gra, która sprawia wiele radości z gry i niszczenia kolejnych jednostek wroga. Nagłe zwroty akcji i ciekawe zagrania taktyczne sprawiają, że gra szybko się nie nudzi. Prostota rozgrywki sprawia, że osoby grające pierwszy raz bez problemu odnajdą się w świecie Summonerów. Dla mnie obowiązkowa pozycja w kolekcji każdego gracza.


obrazek
Munchkin Cthulhu 2 - Zew Krasulhu
Rolniczy odjazd,
Jest to pierwszy dodatek do Munchkina Cthulhu. Łączy on świat Lovecrafta z swojskimi klimatami wsi.
Karty są świetne. Dodatkowa liczba kart zawsze jest dobra i świetnie urozmaica rozgrywkę. Ilustracje utrzymane są w dobrym żartobliwym nastroju, a opisy potrafią być komiczne. Zostają wprowadzone również karty obłędów, które potrafią jeszcze bardziej zamieszać w grze. Jednak dla mnie obłędy są trochę za skomplikowane i często trzeba się nagłowić co dany obłęd robi i często się o nich zapomina.
Podsumowując jest to bardzo solidny dodatek, który jeżeli podoba Ci się Munchkin Cthulhu to musisz mieć. Jeżeli karty obłędów Ci przeszkadzają zawsze można grać bez nich (nie ma ich aż tak dużo). Za to dodatkowy ekwipunek, nowe potwory i karty klątw są wspaniałe.


obrazek
Cosmic Encounter: Cosmic Incursion
Nowi Obcy,
Cosmic Encounter jest jedną z moich ulubionych gier. Nie jest ona dla każdego i nie z każdym można w nią zagrać (w grze trzeba być bardzo wrednym dla innych graczy), ale jak się znajdzie grupę odpowiednich ludzi to zabawa jest genialna.
Cosmic Incursion dodaje dodatkowych obcych, których moce są bardzo zróżnicowane i bardzo urozmaicają grę. Są również elementy dla 6 gracza, a wiadomo im więcej osób tym lepiej. No i najważniejsza część (według mnie) tego dodatku dodatkowa talia kart. Są tam zarówno karty mega pomocne np. wysokie karty reinforcement mnożniki wartości itp. jak również karty beznaniejne np. dające wartości ujemne do ataku. Wszystkie elementy są wydane wspaniale, grafiki są piękne, elementy ładne i wytrzymałe.
Dla mnie jest to genialny dodatek do gry. Z nim gra robi się jeszcze bardziej nieprzewidywalna niż normalnie. Bardzo polecam.


obrazek
Summoner Wars: Master Set
Starcie tytanów,
Gracze wcielają się w postaci przywołaczy i toczą epicką walkę z sobą o to kto jest najlepszym wojownikiem.
Master set zawiera 6 bardzo zróżnicowanych ras (rasy są bardzo wyważone), każdą gra się zupełnie inaczej. Jest to jedna z moich ulubionych gier. Rozgrywka dostarcza dużo emocji i satysfakcji. Zawsze po rozgrywce jeszcze zastanawiam się co zrobiłem źle lub co mogłbym zrobić lepiej. Losowość w rzutach kością sprawia, że nawet niedoświadczoni gracze nie stoją na straconej pozycji.
Gra jest bardzo ładnie wydana. Karty są fajne, a plansza jest bo prostu genialna. Rozgrywka dla 4 osób dla mnie jest trochę za wolna i gra traci trochę ze swojej dynamiki.
Jeżeli szukasz gry strategicznej dla 2 osób to ta gra jest dla Ciebie.


obrazek
Summoner Wars: Fallen Kingdom Faction Deck
Undeads,
Dodatkowa talia do Summonersów. Każda dodatkowa rasa jest dla mnie wielkim plusem i sprawia, że gra robi się ciekawsza. Tym razem dostajemy do poprowadzenia armie nieumarłych. Jest to bardzo ciekawa talia pozwalająca nam korzystać z Discard pile. Bardzo lubię grać tą armią. Nie jest to skomplikowana rasa, łatwo zrozumieć sposób w jaki należy nimi grać. Jednostki i czempioni są bardzo ciekawi i mogą bardzo namieszać w grze. Szkielety - które nie wędrują do magic pila przeciwnika, zombie tworzące zombie, samo-wzmacniające się Reaperzy.
Ode mnie wielki plus :-)


obrazek
Agricola
Zostań farmerem,
Bardzo przyjemna gar ekonomiczna. Wcielamy się w postać farmera. Siejemy zboże, sadzimy warzywa, budujemy zagrody, wypasamy owce, krowy, a nawet dziki ;-) Rozgrywka jest cieawa i nie za długa. Dzięki kartą pomocników i kartami usprawnień rozgrywki są bardzo różnorodne. Gra jest wmiarę prosta do nauczenia - zreguły po pierwszej grze już wszystko wiadomo co i jak.
Wykonanie elementów jest bardzo dobre. Osobiście mam problem tylko z ich ilością co rundę trzeba dokładać dużą liczbę różnych elementów na planszę - jest to dość uciążkliwe...
Gra jest bardzo ciekawa i sprawia dużo radości zarówno dla doświadczonych jak i nowych graczy.


obrazek
Koszulki Standard European Purple (59x92mm)
Świetna Jakość,
Koszulki warte polecenia. Bardzo dobra wytrzymałość, ciężko je zniszczyć. Fajnie wyglądają. Są stosunkowo drogie ale za jakość trzeba płacić...
Używam ich do kart z Summoner Wars i jestem bardzo zadowolony. Przed nimi testowałem koszulki innej firmy, ale nie ma porównania.
Bardzo polecam !!!


obrazek
Munchkin Cthulhu (edycja polska)
Munchkin + Lovecraft,
Jeżeli grałeś w podstawowego Munchkina to ten jest równie dobry. Jest to gra przeznaczona dla osób, które nie boją się zdenerwować innych współgraczy. W tej grze trzeba być wrednym (dla mnie jest to atut tej gry). Gra jest dość prosta, łatwo wytłumaczyć zasady innym. Problemem jest czas rozgrywka zreguły trwa ponad 3 godziny.
Gra ma świetne poczucie humoru, karty mają bardzo zabawne grafiki. Wykonanie jest bardzo dobre, mimo to radzę kupić koszulki na karty. Gra sprawia dużo sadysfakcji, a niektóre walki mogą być naprawdę epickie.
Jeżeli lubisz gry, gdzie przeszkadzasz innym graczom oraz lubisz twórczość Lovecrafta (ale jak go nie znasz to równiesz nie przeszkadza w czerpaniu radości z gry), to ta gra zdecydowanie jest warta polecenia.


obrazek
Potwory w Tokio
Prosta, przyjemna gra,
Fajna gra przerywnik. Rozgrywka jest bardzo krótka i przyjemna. Elementy są wydane bardzo fajnie, duże dedykowane kości, ładne karty postaci (komiczna postać Cyber Bunny), brakuje mi trochę figurek zamiast kartonowych postaci ale to drobny szczegół. Gra bardzo prosta ale można fajnie pokombinować podczas gry.
Dla mnie ta gra nienadaje się dla 2 osób, wtedy niestety jest trochę nudna. Jednak gdy do gry siądzie więcej osób to wtedy jest naprawdę duży fun.
Świetna gra w przystępnej cenie.


obrazek
Small World (edycja angielska)
,
Świetna Gra!!
Genialna do wprowadzenia ludzi w świat planszówek. Grałem z wieloma osobami i żadna nie miała problemów ze zrozumieniem zasad. Wszyscy zawsze po pierwszej grze mówili \"gramy jeszcze raz!!\". Wykonanie elementów pierwsza klasa. Gra jest bardzo skalowalna świetnie się gra zarówno w 2 osoby jak i w 5. Bardzo polecam, jedna z moich ulubionych gier.


obrazek
Władca Pierścieni: Konfrontacja
Szybkie starcie,
Gra dobra, rozgrywka bardzo szybka ok. 20 minut. Jest sporo wariantów gry, zasady są bardzo proste. Granie w nią sprawia dużą sadysfakcje i po skończeniu pojedynku zawsze zastanawiam się co zrobiłem źle, lub co było kluczowe do wygrania. Podczas gry naprawdę ma się to odczucie, że Drużyna Pierścieni próbuje oszukać Mordor, który robi wszystko by zdobyć pierścień.
Mogę się przyczepić trochę do elementów czasem ciężko rozróżnić hobbitów, który jest który. Jest to jednak bardzo drobny minus. Ogólnie elementy gry są bardzo ładne i dobrze wydane.
Polecam.