PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika aherian

obrazek
Clank!
Jedna z najlepszych gier,
Kupiłem grę w angielskiej wersji językowej albowiem nie mogłem doczekać się na wersję polską. Nie żałuję w żadnym wypadku.
Instrukcja angielska jest napisana w prosty i zrozumiały sposób. Porównywałem ją z wersją polską i według mnie angielska lepiej tłumaczy kilka niuansów.
Tekst na kartach z gry także napisany jest prostym językiem i wystarczy podstawowa znajomość angielskiego aby móc już grać. Wystarczy nawet aby jedna z osób tłumaczyła treść kart wchodzących na rynek aby pozostali gracze nie mieli problemów.
Grywalność i fun z zabawy jest fantastyczna. Kolejka idzie szybko. jest sporo planowania ruchu. Bardzo lubię taki typ zabawy albowiem ciągle trzeba monitorować jakie karty wchodzą na rynek i trzeba przyjąć odpowiednią strategię.
Jako mały minus, to mimo kilku zagranych gier nigdy nie doszło do sytuacji kiedy rzeczywiście jakikolwiek z graczy byłby zagrożony utratą wszystkich punktów zdrowia. Z późniejszymi grami nie było już stresu związanego z dociąganiem kostek z worka. Może to przypadek w tych grach ale przez to jednak rola smoka znacznie zmalała.
Poza tym same plusy. Zdarzyło się, ze grę wytłumaczyliśmy osobie, która nie grała nigdy w "normalne" planszówki i od początku gry radziła sobie świetnie.Gra może zatem pełnić rolę gatewaya.
Jedyny minus wersji angielskiej to cena w porównaniu do wersji polskiej. Ale satysfakcja, że gra się w wersje obcojęzyczną też z tego powodu jest.
Polecam każdemu.


obrazek
Great Western Trail (edycja polska)
ciekawa gra,
Okładka gry, która na pierwszy widok odstrasza. Ale pozytywne opinie o grze skłoniły mnie do jej zakupu.
Wnętrze pudełka pokazuje już znacznie lepszą jakość wykonania. niż sądziłem po wyglądzie okładki. Jedyny zarzut mam do białego elementu planszy, który nie pasuje do klimatu gry.
Zaznajomienie się z regułami trochę zajmuje, ale dopiero problem zajmuje tłumaczenie współgraczom zasad, których jest sporo. Pierwsza gra była zatem taka sobie choć czuć było potencjał gry. Kolejne rozgrywki były już jednak płynne i bardzo przyjemne.
Współgracze - stała ekipa w tym przypadku, byli zadowoleni z kilku partyjek jakie udało się zagrać w tą grę i wyrazili chęć kolejnego podejścia do niej za jakiś czas. Wiadomo, ile razy można grać w to samo:) Na dłuższą metę, nie wiem czy gra zachowa stałe miejsce na półce albowiem zbyt dużo ciekawych gier wychodzi, które warto sprawdzić.
GWT to gra w którą warto zagrać, jeżeli nie straszne jest początkowe dłuższe tłumaczenie zasad gry współgraczom. Potem to już z górki.


obrazek
Survive: Escape from Atlantis (30th Anniversary Edition)
Świetna gra,
Wykonanie gry jest wspaniałe. Plansza z twardej tektury, świetne kafle plaży, lasu i gór o różnej grubości co sprawa wrażenie trójwymiarowości.
Stworzenia morskie oraz łodzi dodają klimatu do gry.
Zasady gry są proste, a szukając w internecie można znaleźć ich tłumaczenie w języku polskim. Gra jest niezależna językowo.
Grałem w składzie 3 osobowym, a rozgrywka była emocjonująca. W grze funkcjonuje wszechobecna negatywna interakcja, która jest podstawowym założeniem gry. Nie ma zatem sensu siadać do gry z osobami, które się obrażają.
Rywalizacja w grze jest bardzo duża, walka o uratowanie największej ilości rozbitków wymaga od nas agresywne zagrywanie potworów, wielorybów czy rekinów na przeciwników. Inaczej nie ma opcji wygrać. Sojusze w grze mogą być no najwyżej tymczasowe aby zneutralizować przewagę innego oponenta.
Pierwsza rozgrywka trwała na 3 osoby ok. 1,5 h. Późniejsze rozgrywki były krótsze.
Cena za grę jest b.dobra mając na uwadze wykonanie i miodność gry.
Gra jest trudno dostępna ale Planszomania ją ma w ofercie za co wielki plus.
Polecam osobom lubiącym dobrą zabawę, negatywną interakcję. Gra może służyć jako gateway do planszówek.


obrazek
Star Realms (polskie wydanie)
Świetna Gra,
1.Szybka
2.Zasady łatwo wytłumaczyć nowym graczom
3.Możliwość stosowania różnych taktyk
4.Wciągająca - budujesz flotę aby zniszczyć przeciwnika
5.Ma klimat


obrazek
Martwa Zima - Gra Rozdroży
Klimatyczna gra,
Gra wciągająca. Czuć klimat zombie osaczających graczy z każdej strony, a jeżeli zostanie się ugryzionym...trzeba podjąć decyzję, której skutek może mieć wpływ na zarażenie kolejnej postaci.
Gra jednak nie dla każdego. Nie jest to familijna pozycja do rozgrywek przy stole z dzieciakami lub dziadkami. Gram od czasu do czasu kiedy mam potrzebę przeżycia przygody w mroczniejszym klimacie.


obrazek
Posiadłość Szaleństwa (druga edycja)
Bardzo przyjemna gra,
Grałem z żoną oraz bratem i bardzo nam się gra podobała. Ma specyficzny klimat rodem z prozy H.P Levecrafta. Wykonanie świetne. Wymaga korzystania z aplikacji. Czasowo gra planszowa zajęła nam 30%, a korzystanie z aplikacji 70%.
Natomiast odnośnie figurek, to trzeba uważać aby nie urwać skrzydeł potwora przypominającego Cthulu - są przymocowane do tułowia bardzo cienkim paskiem plastiku. Jedno skrzydło otrzymałem urwane w nowej grze.
Warto zagrać.