PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika WarG
Wing Leader: Supremacy 1943-1945
Kapitalna gra,
Lee Brimmicombe-Wood zrobił to po raz kolejny! Druga część Wing Leadera już pod względem wydania jest jeszcze lepsza - solidne i dwukrotnie głębsze pudło (spokojnie pomieści 2-3 counter'traye) więcej scenariuszy, mapa z grubego kartonu zamiast papierowej. Jest też najnowsza wersja przepisów. Dla miłośników lotnictwa - "musisz mieć" :) Polecam bardzo obie części tej doskonałej gry.
Kapitalna gra,
Lee Brimmicombe-Wood zrobił to po raz kolejny! Druga część Wing Leadera już pod względem wydania jest jeszcze lepsza - solidne i dwukrotnie głębsze pudło (spokojnie pomieści 2-3 counter'traye) więcej scenariuszy, mapa z grubego kartonu zamiast papierowej. Jest też najnowsza wersja przepisów. Dla miłośników lotnictwa - "musisz mieć" :) Polecam bardzo obie części tej doskonałej gry.
D-Day at Peleliu
,
John H. Butterfield od lat przyzwyczaił fanów jednoosobowych gier wojennych do wysokiego poziomu swoich tytułów. Ambush, RAF , D-Day at Omaha Beach to chyba najsłynniejsze pozycje w dorobku tego projektanta. D-Day at Peleliu to kolejna część z serii "D-Day" - bez wątpienia jest to tytuł wymagający, ale oferujący niesamowity klimat. Polecam!
,
John H. Butterfield od lat przyzwyczaił fanów jednoosobowych gier wojennych do wysokiego poziomu swoich tytułów. Ambush, RAF , D-Day at Omaha Beach to chyba najsłynniejsze pozycje w dorobku tego projektanta. D-Day at Peleliu to kolejna część z serii "D-Day" - bez wątpienia jest to tytuł wymagający, ale oferujący niesamowity klimat. Polecam!
The Dark Valley Deluxe Edition
Front wschodni w najlepszym wydaniu,
Jestem na razie po dwóch zapoznawczych rozgrywkach, ale uważam, że tym razem Tedowi Raicerowi wyszła znakomita gra. Proste zasady, dość czytelne (a w tej kwestii różnie z tym designerem bywa), idealna skala (dwie mapy, nie milion żetonów, ale i nie kilkanaście na planszy, jak w No Retreat chociażby), fajna mechanika.
Jedyny jak na razie minus - rozstawienie żetonów na planszy jest dość męczące, bowiem nie zostało dokładnie rozpisane w playbooku - w tej kwestii najlepiej posiłkować się pomocą, zaglądając na stronę gry w serwisie BGG (zakładka forums).
Front wschodni w najlepszym wydaniu,
Jestem na razie po dwóch zapoznawczych rozgrywkach, ale uważam, że tym razem Tedowi Raicerowi wyszła znakomita gra. Proste zasady, dość czytelne (a w tej kwestii różnie z tym designerem bywa), idealna skala (dwie mapy, nie milion żetonów, ale i nie kilkanaście na planszy, jak w No Retreat chociażby), fajna mechanika.
Jedyny jak na razie minus - rozstawienie żetonów na planszy jest dość męczące, bowiem nie zostało dokładnie rozpisane w playbooku - w tej kwestii najlepiej posiłkować się pomocą, zaglądając na stronę gry w serwisie BGG (zakładka forums).
Red Winter
Doskonały tytuł,
Kupiłem Red Winter zachęcony przychylnymi recenzjami w serwisie BGG oraz konkurencyjną ceną w Planszomanii.
Po kilku dniach już mogę stwierdzić, że był to strzał w dziesiątkę. Proste, jasno napisane zasady, w których nie ma wyjątków od wyjątków. Wykonanie - jak zwykle na zawodowym poziomie. Duże, czytelne żetony i przepiękna mapa (jak zwykle rewelacyjny Mark Mahaffey). Jak (prawie) zawsze gry wydawnictwa GMT Games wyróżniają się świetną jakością wydania. Sama rozgrywka jest szybka i bardzo przyjemna. Cieszy tak duża ilość scenariuszy.
Warto dodać, że wielkim plusem RW jest też fakt, że to również propozycja dla jednego gracza. Bardzo polecam.
Doskonały tytuł,
Kupiłem Red Winter zachęcony przychylnymi recenzjami w serwisie BGG oraz konkurencyjną ceną w Planszomanii.
Po kilku dniach już mogę stwierdzić, że był to strzał w dziesiątkę. Proste, jasno napisane zasady, w których nie ma wyjątków od wyjątków. Wykonanie - jak zwykle na zawodowym poziomie. Duże, czytelne żetony i przepiękna mapa (jak zwykle rewelacyjny Mark Mahaffey). Jak (prawie) zawsze gry wydawnictwa GMT Games wyróżniają się świetną jakością wydania. Sama rozgrywka jest szybka i bardzo przyjemna. Cieszy tak duża ilość scenariuszy.
Warto dodać, że wielkim plusem RW jest też fakt, że to również propozycja dla jednego gracza. Bardzo polecam.
Friedrich - edycja jubileuszowa
Klasyka gatunku,
Jedna z najlepszych gier euro-wojennych, jakie powstały. Mam pierwszą edycję Fryderyka i grę oceniam bardzo wysoko.\"Fryc\" świetnie spełni swoją rolę jako wprowadzenie do gier wojennych. Polecam.
Klasyka gatunku,
Jedna z najlepszych gier euro-wojennych, jakie powstały. Mam pierwszą edycję Fryderyka i grę oceniam bardzo wysoko.\"Fryc\" świetnie spełni swoją rolę jako wprowadzenie do gier wojennych. Polecam.
Washington's War
Doskonała,
Jedna z najlepszych Card Driven Games, w jakie miałem przyjemność grać! Wspaniałe wydanie - mapa typu \"point to point\" jest jedną z najpiękniejszych, jakie widziałem w grach wojennych, grube żetony, eleganckie i bogate w grafiki karty, czyli najwyższa jakość od GMT Games. Rozgrywka nie nastręczna większych problemów, zasady są bowiem bardzo przejrzyste (dodatkowo pomocny jest playbook). Jedna partia zamyka się w 120-180 minutach. Nic, tylko grać i grać. Konkludując, Washington\'s War to doskonała, szybka, lekka gra wojenna dla dwóch osób w najlepszych tradycjach CDG. Idealna jako wprowadzenie do gier wojennych. Warto.
Doskonała,
Jedna z najlepszych Card Driven Games, w jakie miałem przyjemność grać! Wspaniałe wydanie - mapa typu \"point to point\" jest jedną z najpiękniejszych, jakie widziałem w grach wojennych, grube żetony, eleganckie i bogate w grafiki karty, czyli najwyższa jakość od GMT Games. Rozgrywka nie nastręczna większych problemów, zasady są bowiem bardzo przejrzyste (dodatkowo pomocny jest playbook). Jedna partia zamyka się w 120-180 minutach. Nic, tylko grać i grać. Konkludując, Washington\'s War to doskonała, szybka, lekka gra wojenna dla dwóch osób w najlepszych tradycjach CDG. Idealna jako wprowadzenie do gier wojennych. Warto.
Hannibal: Rome vs. Carthage
Klasyk,
Jeden z klasyków Avalon Hill w wydaniu kanadyjczyków od Valley Games. Bardzo dobra, stosunkowo lekka gra wojenna tratująca o drugiej wojnie punickiej. Wykonanie na bardzo dobrym poziomie. Szkoda jedynie, że plansza nie jest tak wspaniała, jak w pierwszej wersji (na mój gust nieco zlewające się kolory). Tak,czy inaczej, świetna, warta uwagi pozycja.
Klasyk,
Jeden z klasyków Avalon Hill w wydaniu kanadyjczyków od Valley Games. Bardzo dobra, stosunkowo lekka gra wojenna tratująca o drugiej wojnie punickiej. Wykonanie na bardzo dobrym poziomie. Szkoda jedynie, że plansza nie jest tak wspaniała, jak w pierwszej wersji (na mój gust nieco zlewające się kolory). Tak,czy inaczej, świetna, warta uwagi pozycja.