PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika Teichan
Warhammer FRP Reikland Miscellenea
Jubileuszowy zbiór materiałów z pdfów na 5-lecie,
Reikland Miscellanea to zbiór dodatków wcześniej wydanych tylko w formie pdfów, zaraz na początku startu serii. Tutaj dostajemy je zredagowane, poprawione delikatnie i nade wszystko wydrukowane.
Zawartość książki jest bardzo zróżnicowana. Zaczynamy od Patronów czyli wpływowych osób jakie mogą postacie poznać. Dostajemy rozdział o budynkach Imperium z ich mapkami. Zbiór krótkich pomysłów na przygody. Osobliwości na jakie mogą trafić gracze w formie monumentów i kapliczek, które maja swoje sekrety lub są związane z nietypowymi wydarzeniami. Na koniec dwa rozdziały o magii: więcej czarów dla 8 szkół oraz dodatek dla wiedźm i wróżbitów.
Przy tak mocno zróżnicowanej tematyce nawet ciężko powiedzieć dla kogo ten podręcznik jest w szczególności. Są rozdziały tylko dla MG lecz też takie dla graczy.
Książka jest dobra i chwała wydawcy, że wydrukował ten zbiór. Mimo to trochę szkoda braku czegoś więcej poza wcześniej publikowanymi materiałami.
Jubileuszowy zbiór materiałów z pdfów na 5-lecie,
Reikland Miscellanea to zbiór dodatków wcześniej wydanych tylko w formie pdfów, zaraz na początku startu serii. Tutaj dostajemy je zredagowane, poprawione delikatnie i nade wszystko wydrukowane.
Zawartość książki jest bardzo zróżnicowana. Zaczynamy od Patronów czyli wpływowych osób jakie mogą postacie poznać. Dostajemy rozdział o budynkach Imperium z ich mapkami. Zbiór krótkich pomysłów na przygody. Osobliwości na jakie mogą trafić gracze w formie monumentów i kapliczek, które maja swoje sekrety lub są związane z nietypowymi wydarzeniami. Na koniec dwa rozdziały o magii: więcej czarów dla 8 szkół oraz dodatek dla wiedźm i wróżbitów.
Przy tak mocno zróżnicowanej tematyce nawet ciężko powiedzieć dla kogo ten podręcznik jest w szczególności. Są rozdziały tylko dla MG lecz też takie dla graczy.
Książka jest dobra i chwała wydawcy, że wydrukował ten zbiór. Mimo to trochę szkoda braku czegoś więcej poza wcześniej publikowanymi materiałami.
Warhammer FRP Tribes & Tribulations (edycja angielska)
MG więcej Zielonych i Ogrów poproszę. :),
Tribes & Tribulations to coś na kształt przewodnika po plemionach zamieszkujących obszar od Złych Ziem po południe Imperium. Słowo przewodnik jest tutaj kluczowe.
Zaczynamy od historii i różnych gatunków Zielonoskórych zamieszkujących Stary Świat od snotlinga po Trolla, nawet nie pomijając hobgoblinów, a bonusem otrzymujemy Ogry. Razem z nimi dostajemy statystyki wersji podstawowej przedstawiciela każdej wyżej wymienionych + listę specjalnych nakładek na te statystyki. Pozwala to z podstawowej jednostki stworzyć dowolnego specjalistę jak zwiadowca, Warlord czy szaman. Nie wiem czy do końca takie rozwiązanie mi podchodzi, bo chyba wolałbym mieć po prostu gotowe ich wersje niż samemu musieć składać.
Następnie książka przybliża nam 6 konkretnych plemion (jedno z nich jest znane z płatnego pdfa). Są opisane tak abyśmy wiedzieli co je charakteryzuje, kto nimi dowodzi, jaki obszar zajmują + statystyki dla ich co ważniejszych członków.
Trolle otrzymały rozdział specjalnie poświęcony tylko ich rasie.
W tej publikacji nie mogło zabraknąć Zielonej Magii WAAAGH! czyli mamy czary, magiczne przedmioty czy nawet specjalna tabelkę Miscastów.
Na koniec opis 3 legendarnych postaci jak Skarsnik, Gorfang Rotgut i Sog'Kog.
Niby tylko około 108 stron z mapami i ładnymi grafikami, a przy tym mnóstwo materiału. Szkoda, że autorzy nie pokusili się o opcje dla graczy grania członkami takich plemion, byłoby jeszcze lepiej.
To bardzo ciekawa pozycja i to nie tylko dla MG, chociaż głównie dla niego. Fani każdego Zielonego stwora znajdą tutaj coś dla siebie. Obok The Imperial Zoo to jest jakby, bogaty w wiedzę, dodatkowy bestiariusz. Mi się bardzo podoba!
MG więcej Zielonych i Ogrów poproszę. :),
Tribes & Tribulations to coś na kształt przewodnika po plemionach zamieszkujących obszar od Złych Ziem po południe Imperium. Słowo przewodnik jest tutaj kluczowe.
Zaczynamy od historii i różnych gatunków Zielonoskórych zamieszkujących Stary Świat od snotlinga po Trolla, nawet nie pomijając hobgoblinów, a bonusem otrzymujemy Ogry. Razem z nimi dostajemy statystyki wersji podstawowej przedstawiciela każdej wyżej wymienionych + listę specjalnych nakładek na te statystyki. Pozwala to z podstawowej jednostki stworzyć dowolnego specjalistę jak zwiadowca, Warlord czy szaman. Nie wiem czy do końca takie rozwiązanie mi podchodzi, bo chyba wolałbym mieć po prostu gotowe ich wersje niż samemu musieć składać.
Następnie książka przybliża nam 6 konkretnych plemion (jedno z nich jest znane z płatnego pdfa). Są opisane tak abyśmy wiedzieli co je charakteryzuje, kto nimi dowodzi, jaki obszar zajmują + statystyki dla ich co ważniejszych członków.
Trolle otrzymały rozdział specjalnie poświęcony tylko ich rasie.
W tej publikacji nie mogło zabraknąć Zielonej Magii WAAAGH! czyli mamy czary, magiczne przedmioty czy nawet specjalna tabelkę Miscastów.
Na koniec opis 3 legendarnych postaci jak Skarsnik, Gorfang Rotgut i Sog'Kog.
Niby tylko około 108 stron z mapami i ładnymi grafikami, a przy tym mnóstwo materiału. Szkoda, że autorzy nie pokusili się o opcje dla graczy grania członkami takich plemion, byłoby jeszcze lepiej.
To bardzo ciekawa pozycja i to nie tylko dla MG, chociaż głównie dla niego. Fani każdego Zielonego stwora znajdą tutaj coś dla siebie. Obok The Imperial Zoo to jest jakby, bogaty w wiedzę, dodatkowy bestiariusz. Mi się bardzo podoba!
Dungeons & Dragons RPG Players Handbook 2024 lekko uszkodzony
Najlepsza edycja D&D? Hmm, chyba tak.,
To jest bardzo dobrze wydana książka. Widać, że WotC odrobili lekcję i postanowili skomasować całą minimalna wiedzę D&D 5e w nowej odsłonie, przyjemniejszej dla gracza. Nie tylko dodając nowe opcje, wprowadzając korekty, ale także starając się aby gra dawała jeszcze więcej personalizacji postaci i frajdy. Wiele z zasad, które do tej pory były fanowskie teraz jest w oficjalnej wersji.
Wizualnie ten podręcznik jest świetnie, przejrzyście złożony. Prościej się wszystkiego szuka. Nawet język jest lepiej dobrany, a opisy nie przekomplikowane i krótsze aby prościej coś spamietać. Szata graficzna to ilustracje z opisami pasujące do tego o czym w danym momencie czytamy np. przy stożku zimna jest grafika czarodziejki rzucającej to zaklęcie. Nawet obok każdej podklasy jest przykład jak może taka osoba wyglądać.
Wszystkie informacje, grafiki, dodatkowe przykłady są tak ułożone aby było prościej coś znaleźć czy, w wypadku nowych graczy, wdrożyć się w system.
Czy to jest najlepsza edycja D&D? Nie wiem, ale na pewno jest najlepiej wydana i przemyślana. Warta swojej ceny, a należy zaznaczyć to ponad 350 stron.
Najlepsza edycja D&D? Hmm, chyba tak.,
To jest bardzo dobrze wydana książka. Widać, że WotC odrobili lekcję i postanowili skomasować całą minimalna wiedzę D&D 5e w nowej odsłonie, przyjemniejszej dla gracza. Nie tylko dodając nowe opcje, wprowadzając korekty, ale także starając się aby gra dawała jeszcze więcej personalizacji postaci i frajdy. Wiele z zasad, które do tej pory były fanowskie teraz jest w oficjalnej wersji.
Wizualnie ten podręcznik jest świetnie, przejrzyście złożony. Prościej się wszystkiego szuka. Nawet język jest lepiej dobrany, a opisy nie przekomplikowane i krótsze aby prościej coś spamietać. Szata graficzna to ilustracje z opisami pasujące do tego o czym w danym momencie czytamy np. przy stożku zimna jest grafika czarodziejki rzucającej to zaklęcie. Nawet obok każdej podklasy jest przykład jak może taka osoba wyglądać.
Wszystkie informacje, grafiki, dodatkowe przykłady są tak ułożone aby było prościej coś znaleźć czy, w wypadku nowych graczy, wdrożyć się w system.
Czy to jest najlepsza edycja D&D? Nie wiem, ale na pewno jest najlepiej wydana i przemyślana. Warta swojej ceny, a należy zaznaczyć to ponad 350 stron.
Warhammer FRP Ubersreik Adventures III
Nowe/ stare przygody w Ubersreiku!,
Ta ponad 100 stronicowa książka to zbiór 4 przygód do WFRP 4e wspartych krótkim rozdziałem o wpływie jaki na miasto miały wydarzenia z kampanii Wewnętrzy Wróg.
To właściwie ten rozdział o pokłosiu Wewnętrzego WSroga jest tutaj najciekawszy ponieważ pozostałem 3 z 4 przygód to niestety stare scenariusze, które były flagowe dla WFRP 3e. Te znane z poprzedniej edycji scenariusze skupiają się główne na bogach Chaosu: Tzeentch, Nurgle i Slaanesh. Podczas gdy jeden wpleciony pomiędzy nie jest odbiciem aspektu Khorne'a czyli bazuje na agresji, w która wmieszani są nie tylko mieszkańcy lecz także pobliskie plemiona zielonoskórych.
To sympatyczny zbiór lecz nie jest ani nowy ani odkrywczy, niestety. Zatem miło, że twórcy je odświeżyli lecz wolałbym otrzymać coś nowego zamiast odgrzewanych przygód. Poza tym chyba sam Ubersreik jest już tak mocno opisany w tej edycji, że teraz moglibyśmy otrzymywać coś osadzanego w innej części Imperium. ;)
Nowe/ stare przygody w Ubersreiku!,
Ta ponad 100 stronicowa książka to zbiór 4 przygód do WFRP 4e wspartych krótkim rozdziałem o wpływie jaki na miasto miały wydarzenia z kampanii Wewnętrzy Wróg.
To właściwie ten rozdział o pokłosiu Wewnętrzego WSroga jest tutaj najciekawszy ponieważ pozostałem 3 z 4 przygód to niestety stare scenariusze, które były flagowe dla WFRP 3e. Te znane z poprzedniej edycji scenariusze skupiają się główne na bogach Chaosu: Tzeentch, Nurgle i Slaanesh. Podczas gdy jeden wpleciony pomiędzy nie jest odbiciem aspektu Khorne'a czyli bazuje na agresji, w która wmieszani są nie tylko mieszkańcy lecz także pobliskie plemiona zielonoskórych.
To sympatyczny zbiór lecz nie jest ani nowy ani odkrywczy, niestety. Zatem miło, że twórcy je odświeżyli lecz wolałbym otrzymać coś nowego zamiast odgrzewanych przygód. Poza tym chyba sam Ubersreik jest już tak mocno opisany w tej edycji, że teraz moglibyśmy otrzymywać coś osadzanego w innej części Imperium. ;)
Warhammer Age of Sigmar Soulbound RPG Ulfenkarn City at the Edge
Miasto Wampirów z Warhammer Quest teraz w książce.,
Oto ponad 200-stronicowa księga opisująco miasto opanowane przez wampiry i innych Nieumarłych. Bazuje ona za grze figurkowej Warhammer Quest: The Cursed City od GW co widać w oprawie graficznej i nie tylko.
Klimatyczna okładka wprowadza nas w mroczne miasto gdzie mieszkańcy są więźniami licznych sił Nieumarłych, które opanowały je za zgodą mieszkańców. Gdy miasto borykało się z licznymi siłami Chaosu pojawił się on - Radukar, który wraz ze swoimi legionami obiecał wyzwolić ich z opresji jednak cena okazała się olbrzymia. Radukar został nowym władcą tego miejsca. Tak oto wchodzimy w o wiele mroczniejszy klimat niż bohaterskie Soulbound zazwyczaj nam prezentuje. Aby to odzwierciedlić podręcznik zawiera opcjonalne zasady Grim &n Perilous, które zwiększają śmiertelność postaci trochę jakby idąc w kierunku WFREP 4e w klimacie. Do tego otrzymamy zupełnie nowe profesje czy talenty.
Główna część książki to jednak opis miasta, jego dzielnic, najważniejszych miejsc oraz wszelkiej maści istot je zamieszkujących.
Od strony graficznej to bardzo ładne wydanie, coś mocno świeżego w tej linii co pozwala na spojrzenie na Soulbound z ciut innej strony.
Jeśli lubicie klimaty gotyckie, wampiry i inne stwory nocy, chcecie mieć w grze bardzo ciekawe miejsce oddające ten klimat i zmusić graczy mocno do gry na przetrwanie to jest idealna publikacja ku temu. Jeden z najlepszych podręczników do Soulbound, a jak macie gdzieś na półce jeszcze Warhammer Quest: The Cursed City to możecie podkręcić klimat elementami z planszowej wersji. ;)
Miasto Wampirów z Warhammer Quest teraz w książce.,
Oto ponad 200-stronicowa księga opisująco miasto opanowane przez wampiry i innych Nieumarłych. Bazuje ona za grze figurkowej Warhammer Quest: The Cursed City od GW co widać w oprawie graficznej i nie tylko.
Klimatyczna okładka wprowadza nas w mroczne miasto gdzie mieszkańcy są więźniami licznych sił Nieumarłych, które opanowały je za zgodą mieszkańców. Gdy miasto borykało się z licznymi siłami Chaosu pojawił się on - Radukar, który wraz ze swoimi legionami obiecał wyzwolić ich z opresji jednak cena okazała się olbrzymia. Radukar został nowym władcą tego miejsca. Tak oto wchodzimy w o wiele mroczniejszy klimat niż bohaterskie Soulbound zazwyczaj nam prezentuje. Aby to odzwierciedlić podręcznik zawiera opcjonalne zasady Grim &n Perilous, które zwiększają śmiertelność postaci trochę jakby idąc w kierunku WFREP 4e w klimacie. Do tego otrzymamy zupełnie nowe profesje czy talenty.
Główna część książki to jednak opis miasta, jego dzielnic, najważniejszych miejsc oraz wszelkiej maści istot je zamieszkujących.
Od strony graficznej to bardzo ładne wydanie, coś mocno świeżego w tej linii co pozwala na spojrzenie na Soulbound z ciut innej strony.
Jeśli lubicie klimaty gotyckie, wampiry i inne stwory nocy, chcecie mieć w grze bardzo ciekawe miejsce oddające ten klimat i zmusić graczy mocno do gry na przetrwanie to jest idealna publikacja ku temu. Jeden z najlepszych podręczników do Soulbound, a jak macie gdzieś na półce jeszcze Warhammer Quest: The Cursed City to możecie podkręcić klimat elementami z planszowej wersji. ;)
Warhammer FRP Lustria
Jeden z najciekawszych podręczników do WFRP 4e,
Są takie podręczniki, na które się czeka ponieważ poszerzają wizje świata - Lustria należy do tej grupy.
To pierwszy raz gdy naprawdę otrzymujemy porządny opis lądu zamieszkanego przez jaszczuroludzi do gry fabularnej. Ta ponad 200 stronicowa książka to wszystko czego potrzebujecie , poza podręcznikiem głównym, aby przenieść wasze przygody do Nowego Świata. W 11 rozdziałach odnajdziemy ogrom informacji od opisów samej krainy, jej historii po mieszkańców. To właśnie Ci ostatni zasługują na szczególna uwagę, bo poza jaszczuroludźmi Nowy Świat jest domem Skavenów oraz mieszkańców Norski, którzy przypłynęli tutaj zakładając kolonie handlowe. Poza tym Lustria to ojczyzna wielu niebezpiecznych gatunków zwierząt i roślin.
Poza różnej maści istotami ten kontynent to także wiele ciekawych miejsc jak Wybrzeże Wampirów - siedziba nieumarłych piratów, Cytadela Brzasku należąca do Wysokich Elfów czy miasta-świątynie . Wszystkie te miejsca i wiele więcej jest tutaj odpowiednio opisanych dając mnóstwo wiedzy i inspiracji.
Jak na tego typu podręcznik nie mogło zabraknąć nowych profesji dla odkrywców ale co ciekawe otrzymujemy również możliwość grania Skinkami czyli przedstawicielami jaszczuroludzi.
Sama książka kończy się rozdziałami o bestiach, prowadzeniu kampanii w Lustrii oraz 3 krótkimi przygodami.
Samo wydanie trzyma poziom Cubicle 7 i jest w twardej oprawie, szyte, kolorowe i bardzo ładnie się prezentuje. Warto było czekać na wersję drukowaną tego podręcznika. Zdecydowanie jest to pozycja świetna i pięknie uzupełniająca linię WFRP 4e.
Jeden z najciekawszych podręczników do WFRP 4e,
Są takie podręczniki, na które się czeka ponieważ poszerzają wizje świata - Lustria należy do tej grupy.
To pierwszy raz gdy naprawdę otrzymujemy porządny opis lądu zamieszkanego przez jaszczuroludzi do gry fabularnej. Ta ponad 200 stronicowa książka to wszystko czego potrzebujecie , poza podręcznikiem głównym, aby przenieść wasze przygody do Nowego Świata. W 11 rozdziałach odnajdziemy ogrom informacji od opisów samej krainy, jej historii po mieszkańców. To właśnie Ci ostatni zasługują na szczególna uwagę, bo poza jaszczuroludźmi Nowy Świat jest domem Skavenów oraz mieszkańców Norski, którzy przypłynęli tutaj zakładając kolonie handlowe. Poza tym Lustria to ojczyzna wielu niebezpiecznych gatunków zwierząt i roślin.
Poza różnej maści istotami ten kontynent to także wiele ciekawych miejsc jak Wybrzeże Wampirów - siedziba nieumarłych piratów, Cytadela Brzasku należąca do Wysokich Elfów czy miasta-świątynie . Wszystkie te miejsca i wiele więcej jest tutaj odpowiednio opisanych dając mnóstwo wiedzy i inspiracji.
Jak na tego typu podręcznik nie mogło zabraknąć nowych profesji dla odkrywców ale co ciekawe otrzymujemy również możliwość grania Skinkami czyli przedstawicielami jaszczuroludzi.
Sama książka kończy się rozdziałami o bestiach, prowadzeniu kampanii w Lustrii oraz 3 krótkimi przygodami.
Samo wydanie trzyma poziom Cubicle 7 i jest w twardej oprawie, szyte, kolorowe i bardzo ładnie się prezentuje. Warto było czekać na wersję drukowaną tego podręcznika. Zdecydowanie jest to pozycja świetna i pięknie uzupełniająca linię WFRP 4e.
Warhammer FRP Archives of the Empire III
Archives 3 - nastepny niezbędnik gracza do WFRP,
Archives of the Empire to seria podręczników, które są zawsze niczym mała encyklopedia. Trzeci tom serii pod tym względem również nie zawodzi.
Książkę otwiera zaktualizowana mapa Imperium, która znamy z ostatniej części Wewnętrznego Wroga. Następnie spory nacisk został położony na treści kupieckie i religijne. Pierwszym rozdziałem jest właśnie biznes w Imperium. Biznes to dość tutaj rozległe słowo bowiem rozdział nie tylko opisuje kurierów czy tawerny lub sklepy ale zahacza o tematy związane ze świątyniami, zakonami rycerskimi oraz półświatkiem.
Część religijna podręcznika to właściwie trzy części. Otrzymujemy to opis kultów Handricha - boga złodziei i kult Rhya - bogini obfitości. Opisane one są standardowo z profesjami oraz nowymi cudami dla kapłanów. Ciekawy bardzo jest rozdział poświęcony mniejszym lub zapomniamym bóstwom. Tutaj znajdziemy puszczenie oczka w stronę 1e systemy czyli kulty Khaine'a, Solkana oraz Dawną Wiarę. Przy okazji dowiemy się więcej o wiedźmach i wiedźmiarstwie.
Książkę uzupełniono też o alternatywne/ zaktualizowane zasady dla zbroi oraz czarowania, przy okazji dodając mały rozdział o Altdorfie
Jest to następna książka z serii Archives, która naprawdę poszerza wiedze graczy i aktualizuje tą MG o nowe aspekty życia w Imperium. Warto!
Archives 3 - nastepny niezbędnik gracza do WFRP,
Archives of the Empire to seria podręczników, które są zawsze niczym mała encyklopedia. Trzeci tom serii pod tym względem również nie zawodzi.
Książkę otwiera zaktualizowana mapa Imperium, która znamy z ostatniej części Wewnętrznego Wroga. Następnie spory nacisk został położony na treści kupieckie i religijne. Pierwszym rozdziałem jest właśnie biznes w Imperium. Biznes to dość tutaj rozległe słowo bowiem rozdział nie tylko opisuje kurierów czy tawerny lub sklepy ale zahacza o tematy związane ze świątyniami, zakonami rycerskimi oraz półświatkiem.
Część religijna podręcznika to właściwie trzy części. Otrzymujemy to opis kultów Handricha - boga złodziei i kult Rhya - bogini obfitości. Opisane one są standardowo z profesjami oraz nowymi cudami dla kapłanów. Ciekawy bardzo jest rozdział poświęcony mniejszym lub zapomniamym bóstwom. Tutaj znajdziemy puszczenie oczka w stronę 1e systemy czyli kulty Khaine'a, Solkana oraz Dawną Wiarę. Przy okazji dowiemy się więcej o wiedźmach i wiedźmiarstwie.
Książkę uzupełniono też o alternatywne/ zaktualizowane zasady dla zbroi oraz czarowania, przy okazji dodając mały rozdział o Altdorfie
Jest to następna książka z serii Archives, która naprawdę poszerza wiedze graczy i aktualizuje tą MG o nowe aspekty życia w Imperium. Warto!
Warhammer FRP Sea of Claws
Podręcznik dla żeglarzy i z opisem Morza Szponów,
Oto genialnie napisany podręcznik źródłowy do WFRP 4e.
Tym razem autorzy skupili się na tytułowym Morzu Szponów oraz życiu wokół niego jak i na nim.
Podręcznik zaczyna się od krótkiej historii najważniejszych wydarzeń dziejących się na Morzu Szponów oraz opisy linii brzegowej z uwzględnieniem jej podziału pomiędzy krainy. Skoro jesteśmy w klimatach morskich to także otrzymujemy najważniejsze profesje jakim mogą oddać się postaci graczy, które wiążą swój los z żeglugą. Podręcznik oferuje także dwa profesje dla kapłanów: dobrze znanego Mananna oraz Stormfelsa, tutaj znów jest to ukłon trochę w stronę starych graczy.
Aby żeglować potrzebny jest tez odpowiedni sprzęt zatem książka oferuje opis przeróżnych łodzi mniejszych i większych po statki. Nie ogranicza się to tylko do ich opisów lecz uwzględnia także życie na nich i podróże dodając odpowiednie zasady gdzie potrzeba.
Zakończeniem jest 16 stronicowy bestiariusz ukazujący najróżniejsze stwory.
Te około 160 stron to mała encyklopedia wiedzy o tym co dzieje się na wybrzeżach i jest świetna skarbnica pomysłów na sesje. Pozwoli nam opuścić ziemie Starego Świata zmieniając wydeptane trakty na podkład łajby, która niesie ku przygodzie.
Podręcznik dla żeglarzy i z opisem Morza Szponów,
Oto genialnie napisany podręcznik źródłowy do WFRP 4e.
Tym razem autorzy skupili się na tytułowym Morzu Szponów oraz życiu wokół niego jak i na nim.
Podręcznik zaczyna się od krótkiej historii najważniejszych wydarzeń dziejących się na Morzu Szponów oraz opisy linii brzegowej z uwzględnieniem jej podziału pomiędzy krainy. Skoro jesteśmy w klimatach morskich to także otrzymujemy najważniejsze profesje jakim mogą oddać się postaci graczy, które wiążą swój los z żeglugą. Podręcznik oferuje także dwa profesje dla kapłanów: dobrze znanego Mananna oraz Stormfelsa, tutaj znów jest to ukłon trochę w stronę starych graczy.
Aby żeglować potrzebny jest tez odpowiedni sprzęt zatem książka oferuje opis przeróżnych łodzi mniejszych i większych po statki. Nie ogranicza się to tylko do ich opisów lecz uwzględnia także życie na nich i podróże dodając odpowiednie zasady gdzie potrzeba.
Zakończeniem jest 16 stronicowy bestiariusz ukazujący najróżniejsze stwory.
Te około 160 stron to mała encyklopedia wiedzy o tym co dzieje się na wybrzeżach i jest świetna skarbnica pomysłów na sesje. Pozwoli nam opuścić ziemie Starego Świata zmieniając wydeptane trakty na podkład łajby, która niesie ku przygodzie.
Warhammer Age of Sigmar Soulbound RPG Blackened Earth
Wielka przygoda w Greywater Fastness,
Blackened Earth to druga kampania do systemu Soulbound od Cubicle 7. Tym razem przenosi ona nas w krainy Ghyran do miasta- fortecy Greywater Fastness.
W książce znajdziemy przede wszystkim obszerny opis samej cytadeli. Nie tylko samego miasta ale także jego okolic, mieszkańców i głównych problemów z jakimi się boryka. Będzie to jednak tylko przedsmak tego z czym zmierzą się gracze.
Cała przygoda podzielna jest na pięć scenariuszy, których celem jest ocalenia miasta i zawrócenie go z drogi ku zagładzie.
Cała kampania i jej tło fabularne pokaże także, że strony reprezentujące porządek także nie we wszystkim się zgadzają.
Zakończeniem podręcznika jest rozdział z bestiariuszem, który pomoże nam w prowadzeniu przygody bez zerkania do dodatkowych książek.
Sama książka, chociaż chudsza od Shadows in the Mist, spełnia oczekiwania dając kawał fajnej przygody w mieście- kuźni.
Wielka przygoda w Greywater Fastness,
Blackened Earth to druga kampania do systemu Soulbound od Cubicle 7. Tym razem przenosi ona nas w krainy Ghyran do miasta- fortecy Greywater Fastness.
W książce znajdziemy przede wszystkim obszerny opis samej cytadeli. Nie tylko samego miasta ale także jego okolic, mieszkańców i głównych problemów z jakimi się boryka. Będzie to jednak tylko przedsmak tego z czym zmierzą się gracze.
Cała przygoda podzielna jest na pięć scenariuszy, których celem jest ocalenia miasta i zawrócenie go z drogi ku zagładzie.
Cała kampania i jej tło fabularne pokaże także, że strony reprezentujące porządek także nie we wszystkim się zgadzają.
Zakończeniem podręcznika jest rozdział z bestiariuszem, który pomoże nam w prowadzeniu przygody bez zerkania do dodatkowych książek.
Sama książka, chociaż chudsza od Shadows in the Mist, spełnia oczekiwania dając kawał fajnej przygody w mieście- kuźni.
Warhammer Age of Sigmar Soulbound RPG Era of the Beast
Soulbound wkracza w Erę Bestii czyli chronologię 3e bitewniaka,
Era of the Beast to podręcznik, na który przyszło nam troche poczekać ale było warto. Aktualizuje on grę o tło fabularne znane z 3e Age of Sigmar, swojego figurkowego pierwowzoru.
Główna część podręcznika wprowadza nas w wydarzenia kończące epokę Soul Wars czyli wielkiej wojny z Nagashem by wprowadzić nas w Erę Bestii. Teraz do Siły Zniszczenia przeżywają swoje apogeum poprzez przebudzenie Kragnosa.
Poznajemy krainy Thondii, leżącej w wymiarze Ghur, krainie dzikich bestii, która sama jest drapieżna czym zamieszkujące ją stworzenia.
Kulminacją podręcznika jest rozdział poświęcony bohaterom czyli postaciom, w które mogą wcielić się gracze. Tym razem jednak nie otrzymujemy samych profesji lecz także informację jak zmienił się pogląd danej frakcji na świat po wydarzeniach mających miejsce. Bohaterami są oczywiście postaci znane z frakcji porządku zatem Lumineth Reamlords, Stormcast, Daughter of Khaine, Sylvaneth i Cities of Sigmar. Ciekawostką jest dodanie grywalnej opcji smoka.
Jest to pierwszy naprawdę porządny fabularnie podręcznik do Soulbound, który aktualizuje go nowsze wydarzenia. mam nadzieję, że to nie koniec i będą ukazywać się następne również pchające tło fabularne gry do przodu. Dzięki temu gra nie pozostanie w tyle za swoim figurkowym wzorem czyli Age of Sigmar.
Soulbound wkracza w Erę Bestii czyli chronologię 3e bitewniaka,
Era of the Beast to podręcznik, na który przyszło nam troche poczekać ale było warto. Aktualizuje on grę o tło fabularne znane z 3e Age of Sigmar, swojego figurkowego pierwowzoru.
Główna część podręcznika wprowadza nas w wydarzenia kończące epokę Soul Wars czyli wielkiej wojny z Nagashem by wprowadzić nas w Erę Bestii. Teraz do Siły Zniszczenia przeżywają swoje apogeum poprzez przebudzenie Kragnosa.
Poznajemy krainy Thondii, leżącej w wymiarze Ghur, krainie dzikich bestii, która sama jest drapieżna czym zamieszkujące ją stworzenia.
Kulminacją podręcznika jest rozdział poświęcony bohaterom czyli postaciom, w które mogą wcielić się gracze. Tym razem jednak nie otrzymujemy samych profesji lecz także informację jak zmienił się pogląd danej frakcji na świat po wydarzeniach mających miejsce. Bohaterami są oczywiście postaci znane z frakcji porządku zatem Lumineth Reamlords, Stormcast, Daughter of Khaine, Sylvaneth i Cities of Sigmar. Ciekawostką jest dodanie grywalnej opcji smoka.
Jest to pierwszy naprawdę porządny fabularnie podręcznik do Soulbound, który aktualizuje go nowsze wydarzenia. mam nadzieję, że to nie koniec i będą ukazywać się następne również pchające tło fabularne gry do przodu. Dzięki temu gra nie pozostanie w tyle za swoim figurkowym wzorem czyli Age of Sigmar.
Warhammer FRP Winds of Magic
Mega podręcznik dla magów w WFRP - pozycja obowiązkowa na półce.,
Oto jeden z najlepszych podręczników do 4 edycji WFRP.
Jeśli macie z drużynie maga lub chcecie po prostu wzbogacić sesję o elementy magiczne to jest pozycja obowiązkowa. Nie dość, że podręcznik jest pokaźny objętościowo to jeszcze bardzo ładnie wydany.
Znajdziemy tutaj historię magii w Imperium, nowe profesje związane z magią lub kolegiami, pełno dodatkowych zaklęć i rytuałów i wiele więcej. Co ciekawe nie wszystkie nowe profesje to użytkownicy magii. Znajdziemy tutaj nowe profesje dla maga każdego Kolegium ale także ich ochroniarzy czy pracowników Szkół magicznych. Ciekawa jest na przykład profesja osób odczytujących historie lub wydarzenia z przedmiotów poprzez dotyk. Pojawiają się także zasady alchemii i alchemików nie będących magami - to ukłon w stronę WFRP 1e (jeden z wielu, bo Cubicle 7 lubią takie smaczki dodawać). Bardzo przyjemnym elementem są zaktualizowane zasady zaklęć i lepiej wytłumaczenie jak to wszystko mechanicznie działa - gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości po tym co znalazł w podręczniku głównym do systemu.
Książka zawiera także mnóstwo materiału dla MG. Chociażby nowe tabele miscastów, nowych adwersarzy i legendarne postacie związane z magią.
Tutaj trzeba zaznaczyć, że podręcznik jest napisany pod mieszkańców Imperium. Próżno tutaj szukać zasad dla elfich magów czy szkół magii z poza Imperium. Myślę jednak, że te zagadnienia pojawią się z czasem w osobnych podręcznikach.
Mimo wszystko jest to książka warta posiadania w kolekcji bowiem bardzo wzbogaca opcje dla dla przeróżnych użytkowników magii mieszkających w Imperium.
Mega podręcznik dla magów w WFRP - pozycja obowiązkowa na półce.,
Oto jeden z najlepszych podręczników do 4 edycji WFRP.
Jeśli macie z drużynie maga lub chcecie po prostu wzbogacić sesję o elementy magiczne to jest pozycja obowiązkowa. Nie dość, że podręcznik jest pokaźny objętościowo to jeszcze bardzo ładnie wydany.
Znajdziemy tutaj historię magii w Imperium, nowe profesje związane z magią lub kolegiami, pełno dodatkowych zaklęć i rytuałów i wiele więcej. Co ciekawe nie wszystkie nowe profesje to użytkownicy magii. Znajdziemy tutaj nowe profesje dla maga każdego Kolegium ale także ich ochroniarzy czy pracowników Szkół magicznych. Ciekawa jest na przykład profesja osób odczytujących historie lub wydarzenia z przedmiotów poprzez dotyk. Pojawiają się także zasady alchemii i alchemików nie będących magami - to ukłon w stronę WFRP 1e (jeden z wielu, bo Cubicle 7 lubią takie smaczki dodawać). Bardzo przyjemnym elementem są zaktualizowane zasady zaklęć i lepiej wytłumaczenie jak to wszystko mechanicznie działa - gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości po tym co znalazł w podręczniku głównym do systemu.
Książka zawiera także mnóstwo materiału dla MG. Chociażby nowe tabele miscastów, nowych adwersarzy i legendarne postacie związane z magią.
Tutaj trzeba zaznaczyć, że podręcznik jest napisany pod mieszkańców Imperium. Próżno tutaj szukać zasad dla elfich magów czy szkół magii z poza Imperium. Myślę jednak, że te zagadnienia pojawią się z czasem w osobnych podręcznikach.
Mimo wszystko jest to książka warta posiadania w kolekcji bowiem bardzo wzbogaca opcje dla dla przeróżnych użytkowników magii mieszkających w Imperium.
Warhammer FRP Salzenmund
Pierwsza książka o górnictwie i portach w Imperium - ciekawa!,
Cubicle 7 przyzwyczaiło już nas do podręczników z opisami miast, tutaj mamy następny do kolekcji. Tytułowe Salzenmund to port w Nordlandzie i to całkiem duży.
Standardowo otrzymujemy tutaj historię miasta, opisy ważnych postaci ale także okolicy. Książka zawiera mnóstwo pomysłów na przygody, co ciekawszych przeciwników lub mieszkańców okolic tytułowego miasta. Ale także opis kopalni i górnictwa w Imperium w wykonaniu ludzi.
Podchodziłem do tej książki ostrożnie i spodziewając się czegoś standardowego, przyjemnie się zaskoczyłem. To o wiele ciekawsza książka niż się spodziewałem. Może dlatego, że w porównaniu do Altdorfu czy Middenheim jest to naprawdę powiew świeżej bryzy bowiem jest to miasto wcześniej nie opisywanie.
Bardzo dobry i ciekawy podręcznik.
Pierwsza książka o górnictwie i portach w Imperium - ciekawa!,
Cubicle 7 przyzwyczaiło już nas do podręczników z opisami miast, tutaj mamy następny do kolekcji. Tytułowe Salzenmund to port w Nordlandzie i to całkiem duży.
Standardowo otrzymujemy tutaj historię miasta, opisy ważnych postaci ale także okolicy. Książka zawiera mnóstwo pomysłów na przygody, co ciekawszych przeciwników lub mieszkańców okolic tytułowego miasta. Ale także opis kopalni i górnictwa w Imperium w wykonaniu ludzi.
Podchodziłem do tej książki ostrożnie i spodziewając się czegoś standardowego, przyjemnie się zaskoczyłem. To o wiele ciekawsza książka niż się spodziewałem. Może dlatego, że w porównaniu do Altdorfu czy Middenheim jest to naprawdę powiew świeżej bryzy bowiem jest to miasto wcześniej nie opisywanie.
Bardzo dobry i ciekawy podręcznik.
Warhammer FPG Archives of the Empire Vol. 2
Treściwy dodatek nie tylko dla Ogrów wart posiadania,
Archives of the Empire to miniseria w WFRP 4e, która jest warta uwagi. JUż pierwszy tom był świetny, a i drugi nie zawodzi. Chociaż prawie połowa tego podręcznika to rozdziały dotyczące ogrów w Starym Świecie to także iny znajdą tutaj coś dla siebie.
Zaczyna się od Ogrów i postrzegania ich w realiach Warhammer Fantasy. Nawet dostajemy opcję dla graczy aby poprowadzili postaci z tej rasy. Lecz trzeba na to uważać bowiem są to dość potężne postaci dla graczy i mogą zaburzyć balans gry.
Bardzo ciekawie prezentuje się rozdział o astrologii. Opisy gwiazdozbiorów i "znaków zodiaku" to urozmaicenie do klimatu, które może się przydać na przykład bardzo przesądnym bohaterom.
Znajdziemy także tutaj rozdział o magicznych przedmiotach, których w realiach Warhammera nie ma aż nadto dostępnych dla postaci graczy. Lecz tutaj znajdziemy nie tylko magiczną broń, także różdżki, zwoje czy talizmany.
Potem mamy opis Wielkiego Hospicjum oraz sposób jak się tak znaleźć czyli zasady wielkich bitew.
Oprawa, wykonanie i cała strona wizualna nie ustępuje treści czyli trzyma poziom publikacji, do którego przyzwyczaił nas już Cubicle 7 zatem jest bardzo dobrze.
Jak wspomniałem już seria dodatków Archives of the Empire jest bardzo udana i warto ją przeczytać, a nawet posiadać, niezaleznie czy jestećie graczem czy MG w WFRP.
Treściwy dodatek nie tylko dla Ogrów wart posiadania,
Archives of the Empire to miniseria w WFRP 4e, która jest warta uwagi. JUż pierwszy tom był świetny, a i drugi nie zawodzi. Chociaż prawie połowa tego podręcznika to rozdziały dotyczące ogrów w Starym Świecie to także iny znajdą tutaj coś dla siebie.
Zaczyna się od Ogrów i postrzegania ich w realiach Warhammer Fantasy. Nawet dostajemy opcję dla graczy aby poprowadzili postaci z tej rasy. Lecz trzeba na to uważać bowiem są to dość potężne postaci dla graczy i mogą zaburzyć balans gry.
Bardzo ciekawie prezentuje się rozdział o astrologii. Opisy gwiazdozbiorów i "znaków zodiaku" to urozmaicenie do klimatu, które może się przydać na przykład bardzo przesądnym bohaterom.
Znajdziemy także tutaj rozdział o magicznych przedmiotach, których w realiach Warhammera nie ma aż nadto dostępnych dla postaci graczy. Lecz tutaj znajdziemy nie tylko magiczną broń, także różdżki, zwoje czy talizmany.
Potem mamy opis Wielkiego Hospicjum oraz sposób jak się tak znaleźć czyli zasady wielkich bitew.
Oprawa, wykonanie i cała strona wizualna nie ustępuje treści czyli trzyma poziom publikacji, do którego przyzwyczaił nas już Cubicle 7 zatem jest bardzo dobrze.
Jak wspomniałem już seria dodatków Archives of the Empire jest bardzo udana i warto ją przeczytać, a nawet posiadać, niezaleznie czy jestećie graczem czy MG w WFRP.
Warhammer FRP Enemy within Campaign The Horned Rat
Porządne preludium przed finałem kampanii + Skaveni,
Jest to bardzo dobrze wydana książka, której sam tytuł już nam mówi kto będzie naszym głównym antagonistą.
Mamy tu intrygi, tajemnice i eksplorację. Ciężko jest napisać coś więcej nie ujawniając nic z fabuły.
Powiem tak, jeśli podobała Wam się książka Zabójca Skavenów to ta przygoda trafi w wasz gust.
Jak przystało na publikację Cubicle 7 z serii WFRP 4e i tutaj poza mnóstwem wartościowej treści znajdziemy fantastyczną oprawę graficzną. Niesamowite mapy, portrety ciekawych postaci jak i po prostu klimatyczne grafiki.
Jest to świetny przedsmak tego co czeka na nas w finale kampanii Wewnętrzny Wróg. Mnie się bardzo podobało.
Porządne preludium przed finałem kampanii + Skaveni,
Jest to bardzo dobrze wydana książka, której sam tytuł już nam mówi kto będzie naszym głównym antagonistą.
Mamy tu intrygi, tajemnice i eksplorację. Ciężko jest napisać coś więcej nie ujawniając nic z fabuły.
Powiem tak, jeśli podobała Wam się książka Zabójca Skavenów to ta przygoda trafi w wasz gust.
Jak przystało na publikację Cubicle 7 z serii WFRP 4e i tutaj poza mnóstwem wartościowej treści znajdziemy fantastyczną oprawę graficzną. Niesamowite mapy, portrety ciekawych postaci jak i po prostu klimatyczne grafiki.
Jest to świetny przedsmak tego co czeka na nas w finale kampanii Wewnętrzny Wróg. Mnie się bardzo podobało.
Warhammer FRP Enemy within Campaign The Horned Rat Companion
Kompendium Skavenów + dodatki - dla mnie świetne!,
Przyznaję, że długo czekałem na wersję drukowaną tego podrećznika aby móc go na spokojnie przeczytać i nie zawiódł mnie.
Świetna grafika z okładki od razu wprowadza nas w nastrój tej książki. SPoro miejsca poświecono tutaj Skavenom od powstania, hierarchii, opisów ważnych klanów po specyficzne twory czy bestie wykorzystywane przez Szczuroludzi.
Poza tym znajdziemy tutaj także opis Gór Środkowych czy Miedzianej Twierdzy co powoduje, że w moich oczach ten Companion zyskuje.
Tak jakby bonusem otrzymujemy parę małych przygód i dalszą część mini kampanii dotyczącej Gravelorda.
Chociaż o Skavenach przeczytałem już wiele to się nie nudziłem podczas lektury. Jest to bardzo udana publikacja wzbogacająca realia WFRP w edycji 4e.
Kompendium Skavenów + dodatki - dla mnie świetne!,
Przyznaję, że długo czekałem na wersję drukowaną tego podrećznika aby móc go na spokojnie przeczytać i nie zawiódł mnie.
Świetna grafika z okładki od razu wprowadza nas w nastrój tej książki. SPoro miejsca poświecono tutaj Skavenom od powstania, hierarchii, opisów ważnych klanów po specyficzne twory czy bestie wykorzystywane przez Szczuroludzi.
Poza tym znajdziemy tutaj także opis Gór Środkowych czy Miedzianej Twierdzy co powoduje, że w moich oczach ten Companion zyskuje.
Tak jakby bonusem otrzymujemy parę małych przygód i dalszą część mini kampanii dotyczącej Gravelorda.
Chociaż o Skavenach przeczytałem już wiele to się nie nudziłem podczas lektury. Jest to bardzo udana publikacja wzbogacająca realia WFRP w edycji 4e.
Warhammer FRP Enemy within Campaign Empire in Ruins
Wielki finał kampanii Wewnętrzy Wróg i robi wrażenie!,
Oto olbrzymia kampania Wewnętrzny Wróg dobiega końcowi, a ta książka to wielki finał i to w epickim stylu.
Co tu dużo mówić w tym świetnie wydanym podręczniku znajdziemy wszystko za co ceniłem tą kampanię skomasowane.
Mamy zakończeni warte tak długiego czekania, mnóstwo intryg, zaskakujących przeciwników i mnóstwo nawiązań do realiów Warhammer Fantasy Battle z czasów 8 edycji bitewnej wersji gry.
Bardzo ciekawym zabiegiem od twórców jest właśnie pokazanie przez całą kampanię jak Imperium ewoluuje i jego narracyjne tło. Całość prowadzi nas do momentu w historii Warhammera Fantasy, po którym już miałby nastąpić End Times. Ten zabieg w moich oczach jest bardzo udany.
Oczywiście graficznie, produkcyjnie itd. ta książka jest z górnej półki. Gdy postawicie ją obok wcześniejszych części będzie piękną chlubą kolekcji, bardzo dobrą lekturą, a nade wszystko świetną przygodą na bardzo długi czas.
Warto!
Wielki finał kampanii Wewnętrzy Wróg i robi wrażenie!,
Oto olbrzymia kampania Wewnętrzny Wróg dobiega końcowi, a ta książka to wielki finał i to w epickim stylu.
Co tu dużo mówić w tym świetnie wydanym podręczniku znajdziemy wszystko za co ceniłem tą kampanię skomasowane.
Mamy zakończeni warte tak długiego czekania, mnóstwo intryg, zaskakujących przeciwników i mnóstwo nawiązań do realiów Warhammer Fantasy Battle z czasów 8 edycji bitewnej wersji gry.
Bardzo ciekawym zabiegiem od twórców jest właśnie pokazanie przez całą kampanię jak Imperium ewoluuje i jego narracyjne tło. Całość prowadzi nas do momentu w historii Warhammera Fantasy, po którym już miałby nastąpić End Times. Ten zabieg w moich oczach jest bardzo udany.
Oczywiście graficznie, produkcyjnie itd. ta książka jest z górnej półki. Gdy postawicie ją obok wcześniejszych części będzie piękną chlubą kolekcji, bardzo dobrą lekturą, a nade wszystko świetną przygodą na bardzo długi czas.
Warto!
Warhammer FRP Enemy within Campaign Empire in Ruins Companion
Imperium dla zuchwałych czyli dla doświadczonych postaci graczy,
Finałowy Companion czyli podręcznik uzupełniający serię The Enemy Within to głównie dodatki do historii przedstawionej w kampanii.
Znajdziemy tutaj miejsca, które mogą dodatkowo odwiedzić postaci, więcej postaci, które mogą jeszcze skomplikować fabułę aby graczom nie było za łatwo i parę pomniejszych przygód.
Otrzymujemy także finał mini kampanii Gravelorda tym razem będzie to finałowa konfrontacja z postacią i intrygami tytułowego Nekromanty.
Ciekawostką tego dodatku są rozdziały o regimentach Ostlandczyków, kwesti Nordlandu i co ciekawe alternatywne zakończenia dla samej kampanii gdyby nie wszystko poszło zgodnie z planem tak MG jak i graczy.
Mój ulubiony jest jednak mały rodzialik zawierający 4 epickie monstra (w tym Necrofex Colossus znany z serii Total War: Warhammer) gdyby gracze poczuli się nazbyt pewni, w końcu to Warhammer.
Ogólnie to dobra pozycja lecz bardziej będzie przydatna osobom grającym w The Enmy Within niż pozostałym.
Imperium dla zuchwałych czyli dla doświadczonych postaci graczy,
Finałowy Companion czyli podręcznik uzupełniający serię The Enemy Within to głównie dodatki do historii przedstawionej w kampanii.
Znajdziemy tutaj miejsca, które mogą dodatkowo odwiedzić postaci, więcej postaci, które mogą jeszcze skomplikować fabułę aby graczom nie było za łatwo i parę pomniejszych przygód.
Otrzymujemy także finał mini kampanii Gravelorda tym razem będzie to finałowa konfrontacja z postacią i intrygami tytułowego Nekromanty.
Ciekawostką tego dodatku są rozdziały o regimentach Ostlandczyków, kwesti Nordlandu i co ciekawe alternatywne zakończenia dla samej kampanii gdyby nie wszystko poszło zgodnie z planem tak MG jak i graczy.
Mój ulubiony jest jednak mały rodzialik zawierający 4 epickie monstra (w tym Necrofex Colossus znany z serii Total War: Warhammer) gdyby gracze poczuli się nazbyt pewni, w końcu to Warhammer.
Ogólnie to dobra pozycja lecz bardziej będzie przydatna osobom grającym w The Enmy Within niż pozostałym.
Warhammer FRP: Elector Counts
Szybka gra karciana w realiach Warhammer Fantasy,
Ta gra to średni tytuł. Wydana jest ładnie, a główny projektant Martin Wallace zachęca.
Samą grę można szybko wytłumaczyć, grafiki i ikony na kartach są bardzo czytelne, a rozgrywka skaluje się w zależności od ilości graczy. Ciekawą mechaniką jest przekazywanie kart do tyłu, chociaż z początku mozna się pomylić. Są też wady. Realia Warhamnera są tu tylko ozdobnikiem, bo nie wpływają na samą grę. Ilustracje tutaj zastosowane pochodzą z wielu różnych wcześniejszych publikacji Warhammerowych, są mocno zróżnicowane i nie ma nowych - specjalnie stworzonych na potrzeby gry. Z nieznanych przyczyn karty mają dziwny format/wymiar przez co standardowe koszulki (zielone od FFG) do nich nie pasują tylko z plusem. Poza tym jeszcze można się przyczepić do dwóch spraw. Tasowanie 120 kart jest niewygodne, a znaczniki kolorów na żetonach mogły być bardziej czytelne.
Ogólnie ta gra to miły przerywnik np. pomiedzy sesjami w WFRP lub WFB. Same karty i grafiki na nich mogą też się przydać jako urozmaicenie lub gadżety na sesjach.
Szybka gra karciana w realiach Warhammer Fantasy,
Ta gra to średni tytuł. Wydana jest ładnie, a główny projektant Martin Wallace zachęca.
Samą grę można szybko wytłumaczyć, grafiki i ikony na kartach są bardzo czytelne, a rozgrywka skaluje się w zależności od ilości graczy. Ciekawą mechaniką jest przekazywanie kart do tyłu, chociaż z początku mozna się pomylić. Są też wady. Realia Warhamnera są tu tylko ozdobnikiem, bo nie wpływają na samą grę. Ilustracje tutaj zastosowane pochodzą z wielu różnych wcześniejszych publikacji Warhammerowych, są mocno zróżnicowane i nie ma nowych - specjalnie stworzonych na potrzeby gry. Z nieznanych przyczyn karty mają dziwny format/wymiar przez co standardowe koszulki (zielone od FFG) do nich nie pasują tylko z plusem. Poza tym jeszcze można się przyczepić do dwóch spraw. Tasowanie 120 kart jest niewygodne, a znaczniki kolorów na żetonach mogły być bardziej czytelne.
Ogólnie ta gra to miły przerywnik np. pomiedzy sesjami w WFRP lub WFB. Same karty i grafiki na nich mogą też się przydać jako urozmaicenie lub gadżety na sesjach.
Warhammer FRP Ubersreik Adventures II
Odwiedzamy Ubersreik ponownie by przeżyć więcej przygód!,
Ubersreik Adventures 2 niczym nie różni się od pierwszej części, może tylko tym iż otrzymujemy nowe scenariusze. Tym razem bedzie to 5 napisanych specjalnie pod tą publikacje przygód. Raczej do wykorzystania jako jednostrzałowe przygody, bo nie łączą się w całość. Wszystko okraszone ładnymi grafikami i w standardzie do jakiego już przyzwyczaiło nas Cubicle 7. Tą książkę wzbogacono jednak jeszcze dwoma rozdziałami będącymi pewnym rozszerzeniem. Pierwszy z nich to opis księstwa Black Rock rodzimych terenów rodu Jungfreud. Znajdziemy tam opis pobliskich terenów, ważniejsze postacie czy samą historię tego obszaru. Drugim urozmaiceniem jest rozdział jak wykorzystać przygody/postacie czy sam Ubersreik w kampanii Enemy Within. Każdej z części kampanii poświęcono tutaj paragraf aby MG mógł nawiązać bez problemu do wybranych wydarzeń lub osób związanych z miastem w wybranym momencie.
Patrząc na tą publikację skłaniam się ku stwierdzeniu iż to książka bardziej dla kolekcjonerów niż kogoś innego. Może się przydać MG jeśli chce włączyć coś z Ubersreik do Enemy Within lub jak brakło mu scenariuszy i potrzebuje czegoś na szybko.
Odwiedzamy Ubersreik ponownie by przeżyć więcej przygód!,
Ubersreik Adventures 2 niczym nie różni się od pierwszej części, może tylko tym iż otrzymujemy nowe scenariusze. Tym razem bedzie to 5 napisanych specjalnie pod tą publikacje przygód. Raczej do wykorzystania jako jednostrzałowe przygody, bo nie łączą się w całość. Wszystko okraszone ładnymi grafikami i w standardzie do jakiego już przyzwyczaiło nas Cubicle 7. Tą książkę wzbogacono jednak jeszcze dwoma rozdziałami będącymi pewnym rozszerzeniem. Pierwszy z nich to opis księstwa Black Rock rodzimych terenów rodu Jungfreud. Znajdziemy tam opis pobliskich terenów, ważniejsze postacie czy samą historię tego obszaru. Drugim urozmaiceniem jest rozdział jak wykorzystać przygody/postacie czy sam Ubersreik w kampanii Enemy Within. Każdej z części kampanii poświęcono tutaj paragraf aby MG mógł nawiązać bez problemu do wybranych wydarzeń lub osób związanych z miastem w wybranym momencie.
Patrząc na tą publikację skłaniam się ku stwierdzeniu iż to książka bardziej dla kolekcjonerów niż kogoś innego. Może się przydać MG jeśli chce włączyć coś z Ubersreik do Enemy Within lub jak brakło mu scenariuszy i potrzebuje czegoś na szybko.
Zew Cthulhu: Zestaw Maski Nyarlathotepa
Niesamowita, klimatyczna i wciągająca kampania do Zew Cthulhu!,
Cena tego zestawu może trochę przerażać ale warto. W boxie otrzymujemy dwie książki, ekran Strażnika Tajemnic i mnóstwo wydrukowanych materiałów, które będą idealnymi gadżetami na sesję. Lecz po kolei idziemy czyli wpierw księgi dwie. To bardzo dobrze, że dwie ponieważ ilość materiału jest spora. Podzielenie go na dwa ułatwia przede wszystkim czytanie, a potem poruszanie się po scenariuszu. Przygoda jest tak napisana aby można było ją rozegrać korzystając z zasad klasycznego Zewu lub Pulp. Oczywiście aby szybciej zacząć grać mamy zestaw gotowych już Badaczy dla graczy. Otrzymujemy tutaj mnóstwo informacji już na początek i tutaj z pomocą przychodzi wspomniany wcześniej ekran Strażnika.
Kampania jest przeogromna i starczy na bardzo długo, a jej wydanie od Black Monk to klasa sama w sobie. Nie tylko będzie się pieknie prezentować na półce lecz zagwarantuje również wiele godzin dobrej zabawy.
Niesamowita, klimatyczna i wciągająca kampania do Zew Cthulhu!,
Cena tego zestawu może trochę przerażać ale warto. W boxie otrzymujemy dwie książki, ekran Strażnika Tajemnic i mnóstwo wydrukowanych materiałów, które będą idealnymi gadżetami na sesję. Lecz po kolei idziemy czyli wpierw księgi dwie. To bardzo dobrze, że dwie ponieważ ilość materiału jest spora. Podzielenie go na dwa ułatwia przede wszystkim czytanie, a potem poruszanie się po scenariuszu. Przygoda jest tak napisana aby można było ją rozegrać korzystając z zasad klasycznego Zewu lub Pulp. Oczywiście aby szybciej zacząć grać mamy zestaw gotowych już Badaczy dla graczy. Otrzymujemy tutaj mnóstwo informacji już na początek i tutaj z pomocą przychodzi wspomniany wcześniej ekran Strażnika.
Kampania jest przeogromna i starczy na bardzo długo, a jej wydanie od Black Monk to klasa sama w sobie. Nie tylko będzie się pieknie prezentować na półce lecz zagwarantuje również wiele godzin dobrej zabawy.
Frostgrave: Blood Legacy
Grywalne wampiry i olbrzymy oraz nowe scenariusze,
Jest to standardowy dodatek do serii Frostgrave jeśli chodzi o rozmiary czy zawartość. Jak zwykle otrzymujemy nowe scenariusze czy nowych najemników lecz tym razem towarzyszą im nowi dowódcy. Blood Legacy pozwala nam zastąpić naszego maga wampirem. Nie tylko możemy grać nim od początku ale nawet zamienić naszego maga w wampira. Pobratymcy Drakuli mają własną szkołę zaklęć i specjalne zasady balansujące grę. Podobnie jest z olbrzymami - nowa szkoła magii i własne zasady specjalne. Co ciekawe istnieje opcja także rektowania standardowych najemników w wersji z domieszką krwii olbrzymów.
Odnajdziemy tutaj dwie mini-kampanie narracyjne czy nowe potwory, ktore możemy spotkać w Felstad.
Warto wspomnieć także o mechanice Ambush, która jest przeznaczona do tutejszych scenariuszy ale jak sam autor powiada możemy jej używać w dowolnej grze. Pozwala ona na wprowadzenie pewnych elementów chaosu do typowej rozgrywki i zaskakiwanie przeciwnika dziwnymi zdarzeniami.
Ogólnie bardzo dobrze i ciekawie napisany dodatek, który dodaje lecz nic nie komplikuje.
Grywalne wampiry i olbrzymy oraz nowe scenariusze,
Jest to standardowy dodatek do serii Frostgrave jeśli chodzi o rozmiary czy zawartość. Jak zwykle otrzymujemy nowe scenariusze czy nowych najemników lecz tym razem towarzyszą im nowi dowódcy. Blood Legacy pozwala nam zastąpić naszego maga wampirem. Nie tylko możemy grać nim od początku ale nawet zamienić naszego maga w wampira. Pobratymcy Drakuli mają własną szkołę zaklęć i specjalne zasady balansujące grę. Podobnie jest z olbrzymami - nowa szkoła magii i własne zasady specjalne. Co ciekawe istnieje opcja także rektowania standardowych najemników w wersji z domieszką krwii olbrzymów.
Odnajdziemy tutaj dwie mini-kampanie narracyjne czy nowe potwory, ktore możemy spotkać w Felstad.
Warto wspomnieć także o mechanice Ambush, która jest przeznaczona do tutejszych scenariuszy ale jak sam autor powiada możemy jej używać w dowolnej grze. Pozwala ona na wprowadzenie pewnych elementów chaosu do typowej rozgrywki i zaskakiwanie przeciwnika dziwnymi zdarzeniami.
Ogólnie bardzo dobrze i ciekawie napisany dodatek, który dodaje lecz nic nie komplikuje.
Warhammer Fantasy RPG Altdorf Crown of the Empire
Pełny opis stolicy Imperium i jej mieszkańców.,
Zaraz po Middenheim jest to drugi podręcznik koncentrujący się na wielkim mieście Imperium. Tym razem autorzy zabierają nas do stolicy. Podobnie jak w Mieście Białego Wilka książka to obszerny opis różnych lokacji, historii czy person zamieszkujących tytułowe miasto. Nie znajdziemy tutaj jednak nowych pochodzeń czy profesji. Podręcznik bardziej prxypomina przewodnik koncentrujący się na co ciekawszych elementach, które często są opisane dość szczegółowo. Jest tu oczywiscie mnóstwo zahaczek i pomysłów na przygody lecz nie ma konkretnego scenariusza. W końcu książka ma uzupełniać tak jakby serię Enemy Within ale i samodzielnie będzie użyteczna.
Bardzo pozytywnie odbiera się przy tym persony Altdorfu, bo znajdziemy wśród nich bohaterów różnych książek Black Library jak chociażby postaci z "Drachenfels".
Jest to bardzo szczegółowy przewodnik po stolicy Imperium, jej personach i trochę po okolicy. Przydatny zwłaszcza do przygód osadzonych w Reiklandzie.
Pełny opis stolicy Imperium i jej mieszkańców.,
Zaraz po Middenheim jest to drugi podręcznik koncentrujący się na wielkim mieście Imperium. Tym razem autorzy zabierają nas do stolicy. Podobnie jak w Mieście Białego Wilka książka to obszerny opis różnych lokacji, historii czy person zamieszkujących tytułowe miasto. Nie znajdziemy tutaj jednak nowych pochodzeń czy profesji. Podręcznik bardziej prxypomina przewodnik koncentrujący się na co ciekawszych elementach, które często są opisane dość szczegółowo. Jest tu oczywiscie mnóstwo zahaczek i pomysłów na przygody lecz nie ma konkretnego scenariusza. W końcu książka ma uzupełniać tak jakby serię Enemy Within ale i samodzielnie będzie użyteczna.
Bardzo pozytywnie odbiera się przy tym persony Altdorfu, bo znajdziemy wśród nich bohaterów różnych książek Black Library jak chociażby postaci z "Drachenfels".
Jest to bardzo szczegółowy przewodnik po stolicy Imperium, jej personach i trochę po okolicy. Przydatny zwłaszcza do przygód osadzonych w Reiklandzie.
Warhammer Age of Sigmar Soulbound RPG Bestiary
Encyklopedia wszelkich przeciwników z Age of Sigmar.,
W tej sporej, prawie 200 stron, książce, w twardej oprawie znajdziemy olbrzymią ilość przeciwników do wykorzystanie podczas naszych sesji w Soulbound. Jednakże to nie wszystko co w niej się znajduje. Jak przystało na bestiariusz mamy sporo istot zamieszkujących krainy Age of Sigmar. Każda jest ma swoje statystyki i piękną ilustrację (te to jedna z najlepszych grafik tak stworzonych specjalnie do tej publikacji jak i z ksiąg znanych z gry figurkowej). Jednak to co chyba jest najbardziej przydatne to opisy nie tylko wyglądu ale kultur tych stworzeń. Ponieważ Age of Sigmar nie jest standardowym fantasy i ma swoje ciekawe odchylenia. Mnie najbardziej podoba się dodanie przy grupach stworzeń pogłosek o nich, które są idealnym źródłem inspiracji do tworzenia własnych przygód lub urozmaicania sesji.
Encyklopedia wszelkich przeciwników z Age of Sigmar.,
W tej sporej, prawie 200 stron, książce, w twardej oprawie znajdziemy olbrzymią ilość przeciwników do wykorzystanie podczas naszych sesji w Soulbound. Jednakże to nie wszystko co w niej się znajduje. Jak przystało na bestiariusz mamy sporo istot zamieszkujących krainy Age of Sigmar. Każda jest ma swoje statystyki i piękną ilustrację (te to jedna z najlepszych grafik tak stworzonych specjalnie do tej publikacji jak i z ksiąg znanych z gry figurkowej). Jednak to co chyba jest najbardziej przydatne to opisy nie tylko wyglądu ale kultur tych stworzeń. Ponieważ Age of Sigmar nie jest standardowym fantasy i ma swoje ciekawe odchylenia. Mnie najbardziej podoba się dodanie przy grupach stworzeń pogłosek o nich, które są idealnym źródłem inspiracji do tworzenia własnych przygód lub urozmaicania sesji.
Warhammer Age of Sigmar: Soulbound
Soulbound czyli nowy Warhammer bitewny w grze fabularnej,
Jeśli kojarzycie grę Age of Sigmar czyli nową odsłonę starego Warhammer Fantasy Battle i zastanawialiście się jakby wyglądał jako gra fabularna to jest odpowiedź. Soulbound pozwala nam wcielić się w postacie zamieszkujące te nieprzebyte krainy i stawić czoła niebezpieczeństwom oraz przygodzie w Mortal Realms.
Co go wyróżnia? Przede wszystkim setting czyli osadzenie całości w nowej odsłonie gry figurkowej. Daje to graczom jak i MG do dyspozycji sporo ciekawych i nietuzinkowych ras. Druga sprawa to zapewne tworzenie drużyny gdzie jej spójność czy konflikty wewnętrze popiera mechanika - gracze posiadają wspólne pule punktów szczęścia i ich brak zgody potrafi podnosić poziom zagrożenia. Zatem gra wspiera kooperację graczy na wielu poziomach. Sama mechanika też jest ciekawa i przypomina grę figurkową, bo rzucamy pulami kości k6 starając się nie tylko wyturlać sukcesy ale też ich odpowiednią ilość.
Sam podręcznik zawiera wszystko co niezbędne go gry w tym sporą ilość Talentów i Zdolności ku uciesze graczy.
Książka jest wydana bardzo starannie. Twarda oprawa, świetne grafiki i spora ilość stron zawierający naprawdę dużo informacji. Osobiście najbardziej podoba mi się, że są tutaj elementy łączące dwa światy grę fabularną i bitewną od opisów świata po elementy mechaniki czy starć.
Soulbound czyli nowy Warhammer bitewny w grze fabularnej,
Jeśli kojarzycie grę Age of Sigmar czyli nową odsłonę starego Warhammer Fantasy Battle i zastanawialiście się jakby wyglądał jako gra fabularna to jest odpowiedź. Soulbound pozwala nam wcielić się w postacie zamieszkujące te nieprzebyte krainy i stawić czoła niebezpieczeństwom oraz przygodzie w Mortal Realms.
Co go wyróżnia? Przede wszystkim setting czyli osadzenie całości w nowej odsłonie gry figurkowej. Daje to graczom jak i MG do dyspozycji sporo ciekawych i nietuzinkowych ras. Druga sprawa to zapewne tworzenie drużyny gdzie jej spójność czy konflikty wewnętrze popiera mechanika - gracze posiadają wspólne pule punktów szczęścia i ich brak zgody potrafi podnosić poziom zagrożenia. Zatem gra wspiera kooperację graczy na wielu poziomach. Sama mechanika też jest ciekawa i przypomina grę figurkową, bo rzucamy pulami kości k6 starając się nie tylko wyturlać sukcesy ale też ich odpowiednią ilość.
Sam podręcznik zawiera wszystko co niezbędne go gry w tym sporą ilość Talentów i Zdolności ku uciesze graczy.
Książka jest wydana bardzo starannie. Twarda oprawa, świetne grafiki i spora ilość stron zawierający naprawdę dużo informacji. Osobiście najbardziej podoba mi się, że są tutaj elementy łączące dwa światy grę fabularną i bitewną od opisów świata po elementy mechaniki czy starć.
Warhammer Age of Sigmar: Soulbound
Soulbound czyli nowy Warhammer bitewny w grze fabularnej,
Jeśli kojarzycie grę Age of Sigmar czyli nową odsłonę starego Warhammer Fantasy Battle i zastanawialiście się jakby wyglądał jako gra fabularna to jest odpowiedź. Soulbound pozwala nam wcielić się w postacie zamieszkujące te nieprzebyte krainy i stawić czoła niebezpieczeństwom oraz przygodzie w Mortal Realms.
Co go wyróżnia? Przede wszystkim setting czyli osadzenie całości w nowej odsłonie gry figurkowej. Daje to graczom jak i MG do dyspozycji sporo ciekawych i nietuzinkowych ras. Druga sprawa to zapewne tworzenie drużyny gdzie jej spójność czy konflikty wewnętrze popiera mechanika - gracze posiadają wspólne pule punktów szczęścia i ich brak zgody potrafi podnosić poziom zagrożenia. Zatem gra wspiera kooperację graczy na wielu poziomach. Sama mechanika też jest ciekawa i przypomina grę figurkową, bo rzucamy pulami kości k6 starając się nie tylko wyturlać sukcesy ale też ich odpowiednią ilość.
Sam podręcznik zawiera wszystko co niezbędne go gry w tym sporą ilość Talentów i Zdolności ku uciesze graczy.
Książka jest wydana bardzo starannie. Twarda oprawa, świetne grafiki i spora ilość stron zawierający naprawdę dużo informacji. Osobiście najbardziej podoba mi się, że są tutaj elementy łączące dwa światy grę fabularną i bitewną od opisów świata po elementy mechaniki czy starć.
Soulbound czyli nowy Warhammer bitewny w grze fabularnej,
Jeśli kojarzycie grę Age of Sigmar czyli nową odsłonę starego Warhammer Fantasy Battle i zastanawialiście się jakby wyglądał jako gra fabularna to jest odpowiedź. Soulbound pozwala nam wcielić się w postacie zamieszkujące te nieprzebyte krainy i stawić czoła niebezpieczeństwom oraz przygodzie w Mortal Realms.
Co go wyróżnia? Przede wszystkim setting czyli osadzenie całości w nowej odsłonie gry figurkowej. Daje to graczom jak i MG do dyspozycji sporo ciekawych i nietuzinkowych ras. Druga sprawa to zapewne tworzenie drużyny gdzie jej spójność czy konflikty wewnętrze popiera mechanika - gracze posiadają wspólne pule punktów szczęścia i ich brak zgody potrafi podnosić poziom zagrożenia. Zatem gra wspiera kooperację graczy na wielu poziomach. Sama mechanika też jest ciekawa i przypomina grę figurkową, bo rzucamy pulami kości k6 starając się nie tylko wyturlać sukcesy ale też ich odpowiednią ilość.
Sam podręcznik zawiera wszystko co niezbędne go gry w tym sporą ilość Talentów i Zdolności ku uciesze graczy.
Książka jest wydana bardzo starannie. Twarda oprawa, świetne grafiki i spora ilość stron zawierający naprawdę dużo informacji. Osobiście najbardziej podoba mi się, że są tutaj elementy łączące dwa światy grę fabularną i bitewną od opisów świata po elementy mechaniki czy starć.
Warhammer Age of Sigmar Soulbound Gamemaster’s Screen
Ekran MG + broszura z pomysłami na przygody,
Ekran do Soulbound to niezbędnik MG, którą lubi zasłaniać zapiski przed graczami.
Oczywiście jak przystało na ekran znajdziemy tutaj z jednej strony mnóstwo tabelek czy opisów najważniejszych elementów z jedne strony z drugiej zaś ładną grafikę. Ciekawe jest, że ekran jest poziomy i składa się z 3 paneli.
Razem z nim w pakiecie otrzymujemy broszurę zawierającą krótkie opisy najważniejszych miast, które pojawiły się w grze figurkowej Age of Sigmar. Przy każdym mieście jest wypisanych parę pomysłów na przygody, a całość kończy mały appendix z 3 przeciwnikami.
Jak przystało na Cubicle 7 poziom wydania jest bardzo dobry.
Ekran MG + broszura z pomysłami na przygody,
Ekran do Soulbound to niezbędnik MG, którą lubi zasłaniać zapiski przed graczami.
Oczywiście jak przystało na ekran znajdziemy tutaj z jednej strony mnóstwo tabelek czy opisów najważniejszych elementów z jedne strony z drugiej zaś ładną grafikę. Ciekawe jest, że ekran jest poziomy i składa się z 3 paneli.
Razem z nim w pakiecie otrzymujemy broszurę zawierającą krótkie opisy najważniejszych miast, które pojawiły się w grze figurkowej Age of Sigmar. Przy każdym mieście jest wypisanych parę pomysłów na przygody, a całość kończy mały appendix z 3 przeciwnikami.
Jak przystało na Cubicle 7 poziom wydania jest bardzo dobry.
Warhammer Age of Sigmar Soulbound RPG Starter Set
Wszystko aby wypróbować system Soulbound w jednym pudle.,
Startere Sety wydawane przez Cubicle 7 są jak dla mnie wyznacznikiem poziomu jakości jak powinny wyglądać zachęcające do gry zestawy.
W pudle, które możemy wykorzystać jako ekran MG (ma tabelki wdrukowane) jak i tackę do turlania znajdziemy sporo elementów. Mamy wszystkie kostki (specjalnie wyprodukowane do gry chociaż możemy używać zwykłych k6), żetony pozwalające kontrolować poziom punktów szczęścia oraz sporo broszur i karty postaci.
Karty postaci nie są zwyczaje tylko rozkładane i specjalnie zaprojektowane do tego zestawu. Zawierają tło fabularne dla gotowych postaci i ich statystyki.
W pudle są dwie książeczki. Pierwsza to prosta przygoda, która w trakcie gry zapoznaje nas z elementami zasad. Druga to opis miasta, które jest miejscem przygody.
Dla wygody MG do zestawu dołączono karty ze skrótami ważniejszych elementów gry.
Całość robi naprawę dobre wrażenie i łatwo mieści się do plecaka gdybyśmy podczas jakiś wypadów ze znajomymi chcieli zorganizować wieczór RPG.
Wszystko aby wypróbować system Soulbound w jednym pudle.,
Startere Sety wydawane przez Cubicle 7 są jak dla mnie wyznacznikiem poziomu jakości jak powinny wyglądać zachęcające do gry zestawy.
W pudle, które możemy wykorzystać jako ekran MG (ma tabelki wdrukowane) jak i tackę do turlania znajdziemy sporo elementów. Mamy wszystkie kostki (specjalnie wyprodukowane do gry chociaż możemy używać zwykłych k6), żetony pozwalające kontrolować poziom punktów szczęścia oraz sporo broszur i karty postaci.
Karty postaci nie są zwyczaje tylko rozkładane i specjalnie zaprojektowane do tego zestawu. Zawierają tło fabularne dla gotowych postaci i ich statystyki.
W pudle są dwie książeczki. Pierwsza to prosta przygoda, która w trakcie gry zapoznaje nas z elementami zasad. Druga to opis miasta, które jest miejscem przygody.
Dla wygody MG do zestawu dołączono karty ze skrótami ważniejszych elementów gry.
Całość robi naprawę dobre wrażenie i łatwo mieści się do plecaka gdybyśmy podczas jakiś wypadów ze znajomymi chcieli zorganizować wieczór RPG.
Warhammer Fantasy RPG 4th edition Rulebook
WFRP 4e czyli klasyk w nowej odsłonie.,
Podręcznik do Warhammer Fantasy Roleplay 4e był jednym najbardziej wyczekiwanych przeze mnie, zatem poprzeczkę wieszałem wysoko.
Książka jest wydana w sposób świetny, bo twarda oprawa, pełny kolor i wszystko co niezbędne do prowadzenie rozgrywek (poza kośćmi k10). Wzorem dla publikacji była pierwsza edycja WFRP pod względem tego co ma się znaleźć w książce i myślę, że to się twórcom udało.
Znajdziemy tutaj starą, sprawdzoną mechanikę rzutów k100. Mnóstwo profesji, talentów, umiejętności, zaklęć, błogosławieństw, a nawet znalazło się miejsce na spory bestiariusz czy opisy Imperium chociaż skoncentrowanych na Reiklandzie.
Mocnym punktem, jeśli ktoś lubi, jest sporo zasad opcjonalnych jakbyśmy chcieli urozmaicić rozgrywkę. Niestety są czasami rozrzucone po podręczniku. To chyba jego największa wada, że niby wszystko jest ułożone i gry skupimy się na podstawowej mechanice jest ok ale jak urozmaicamy to musimy się na wertować. Na szczęście z pomocą przychodzi na Index.
Rozegrałem już trochę, sporo, sesji w tym systemie i uważam, że się sprawdza. Chociaż u podstaw leży stara mechanika to udało się w nią tchnąć trochę świeżości. Poza tym to Warhammer i fani znajdą tutaj wszystko czego im potrzeba.
WFRP 4e czyli klasyk w nowej odsłonie.,
Podręcznik do Warhammer Fantasy Roleplay 4e był jednym najbardziej wyczekiwanych przeze mnie, zatem poprzeczkę wieszałem wysoko.
Książka jest wydana w sposób świetny, bo twarda oprawa, pełny kolor i wszystko co niezbędne do prowadzenie rozgrywek (poza kośćmi k10). Wzorem dla publikacji była pierwsza edycja WFRP pod względem tego co ma się znaleźć w książce i myślę, że to się twórcom udało.
Znajdziemy tutaj starą, sprawdzoną mechanikę rzutów k100. Mnóstwo profesji, talentów, umiejętności, zaklęć, błogosławieństw, a nawet znalazło się miejsce na spory bestiariusz czy opisy Imperium chociaż skoncentrowanych na Reiklandzie.
Mocnym punktem, jeśli ktoś lubi, jest sporo zasad opcjonalnych jakbyśmy chcieli urozmaicić rozgrywkę. Niestety są czasami rozrzucone po podręczniku. To chyba jego największa wada, że niby wszystko jest ułożone i gry skupimy się na podstawowej mechanice jest ok ale jak urozmaicamy to musimy się na wertować. Na szczęście z pomocą przychodzi na Index.
Rozegrałem już trochę, sporo, sesji w tym systemie i uważam, że się sprawdza. Chociaż u podstaw leży stara mechanika to udało się w nią tchnąć trochę świeżości. Poza tym to Warhammer i fani znajdą tutaj wszystko czego im potrzeba.
Warhammer Fantasy RPG Middenheim City of the White Wolf
Miasto Białego Wilka i wszystko co trzeba o nim wiedzieć,
Ta książka to jedna z tych esencjonalnych dla serii WFRP. Zawiera wszystko co potrzeba tak dla graczy jak i MG chcących grać w słynnym mieście wyznawców Ulryka.
Mamy tutaj zatem mapę miasta i opisy wszystkich dzielnic jak i ważniejszych budynków. Dodatkowo tereny znajdujące się w pobliżu miasta również dostały swoje parę stron. Możemy poznać najważniejsze persony zamieszkujące to miejsce. Opisy pozwolą nam nie tylko zapoznać się z dobrą stroną miasta ale również z jego ciemnymi zaułkami. Poświęcono trochę czasu na informacje szczególnie bliskie MG czyli jakie zagrożenia mogą czyhać w tej twierdzy oraz jak się toczy życie w półświatku wspomnianego przybytku.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że znajdziemy tutaj mały bestiariusz dla istot związanych z okolicą jak i 4 nowe pochodzenia dla ludzi wraz z 1 nową profesją.
Krótko mówiąc jest to typowy przewodnik ale świetnie wydany.
Miasto Białego Wilka i wszystko co trzeba o nim wiedzieć,
Ta książka to jedna z tych esencjonalnych dla serii WFRP. Zawiera wszystko co potrzeba tak dla graczy jak i MG chcących grać w słynnym mieście wyznawców Ulryka.
Mamy tutaj zatem mapę miasta i opisy wszystkich dzielnic jak i ważniejszych budynków. Dodatkowo tereny znajdujące się w pobliżu miasta również dostały swoje parę stron. Możemy poznać najważniejsze persony zamieszkujące to miejsce. Opisy pozwolą nam nie tylko zapoznać się z dobrą stroną miasta ale również z jego ciemnymi zaułkami. Poświęcono trochę czasu na informacje szczególnie bliskie MG czyli jakie zagrożenia mogą czyhać w tej twierdzy oraz jak się toczy życie w półświatku wspomnianego przybytku.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że znajdziemy tutaj mały bestiariusz dla istot związanych z okolicą jak i 4 nowe pochodzenia dla ludzi wraz z 1 nową profesją.
Krótko mówiąc jest to typowy przewodnik ale świetnie wydany.
Warhammer Fantasy Roleplay Rough Nights and Hard Days
Stare przygody w odświeżonej/zaktualizowanej formie pod WFRP 4e.,
Właściwie ta książką to zestaw przygód znanych z poprzednich edycji gry tylko w odświeżonej formie.
Ale jest coś to ją trochę wyróżnia - Gnomy i gry z Tawern Imperium.
Pub Games to zestaw parunastu gier znanych z karczm Starego Świata tutaj przedstawionych w krótkich opisach wraz z mechaniczną stroną gry aby gracze mogli rozegrać je w trakcie sesji. Takie mini-gry w grze.
Gnomy jednak to miły ukłon w stronę starych fanów Warhammera, którzy pamiętają je z 1edycji gry. Nie tylko otrzymujemy tutaj opis tej rasy ale także możliwość grania nimi.
Stare przygody w odświeżonej/zaktualizowanej formie pod WFRP 4e.,
Właściwie ta książką to zestaw przygód znanych z poprzednich edycji gry tylko w odświeżonej formie.
Ale jest coś to ją trochę wyróżnia - Gnomy i gry z Tawern Imperium.
Pub Games to zestaw parunastu gier znanych z karczm Starego Świata tutaj przedstawionych w krótkich opisach wraz z mechaniczną stroną gry aby gracze mogli rozegrać je w trakcie sesji. Takie mini-gry w grze.
Gnomy jednak to miły ukłon w stronę starych fanów Warhammera, którzy pamiętają je z 1edycji gry. Nie tylko otrzymujemy tutaj opis tej rasy ale także możliwość grania nimi.
Warhammer FRP Gamemasters Screen
Świetny Ekran MG, właściwie niezbędny + broszura,
Jest to świetnie wydany, czteropanelowy ekran MG. Każda strona ekrany jest pionowa więc jest dość wysoki. Z jednej strony mamy piękny obraz miasta i jego mieszkańców. Z drugiej mnóstwo upakowanych tabelek na różne okazji. Chyba są one dość niezbędne dla prowadzącego, bo system zawiera często modyfikatory, o których łatwo zapomnieć.
Broszura dołączona do ekranu jest ok. Krótkie opisy niektórych zasad plus olbrzymia tabela do tworzenia losowych przygód oraz rozbudowana do Proroctw Śmierci.
Świetny Ekran MG, właściwie niezbędny + broszura,
Jest to świetnie wydany, czteropanelowy ekran MG. Każda strona ekrany jest pionowa więc jest dość wysoki. Z jednej strony mamy piękny obraz miasta i jego mieszkańców. Z drugiej mnóstwo upakowanych tabelek na różne okazji. Chyba są one dość niezbędne dla prowadzącego, bo system zawiera często modyfikatory, o których łatwo zapomnieć.
Broszura dołączona do ekranu jest ok. Krótkie opisy niektórych zasad plus olbrzymia tabela do tworzenia losowych przygód oraz rozbudowana do Proroctw Śmierci.
Warhammer FRP Enemy in Shadows Companion
Dodatkowe informacje o Imperium i rozszerzenie do EiS vol1,
Fajna książka ogólnie.
Zawiera podstawowe informacje o systemie feudalnym Imperium i strażnikach dróg.
Wzbogaca wiedzę o pojazdach, wierzchowcach czy zasady podróżowania.
Znajdziemy tutaj także zacny rozdział o mutantach w Imperium jak i dużą tabelkę mutacji z podziałem na Bogów Chaosu.
Przyjemne jest także "puszczenie oczka" do starych fanów poprzez wspomnienie o Easter Egg z przygód.
Sama książka rozbudowuje przygodę Enemy in Shawdows o wiedzę o Bogenhafen i 2 dodatkowe scenariusze.
Dodatkowe informacje o Imperium i rozszerzenie do EiS vol1,
Fajna książka ogólnie.
Zawiera podstawowe informacje o systemie feudalnym Imperium i strażnikach dróg.
Wzbogaca wiedzę o pojazdach, wierzchowcach czy zasady podróżowania.
Znajdziemy tutaj także zacny rozdział o mutantach w Imperium jak i dużą tabelkę mutacji z podziałem na Bogów Chaosu.
Przyjemne jest także "puszczenie oczka" do starych fanów poprzez wspomnienie o Easter Egg z przygód.
Sama książka rozbudowuje przygodę Enemy in Shawdows o wiedzę o Bogenhafen i 2 dodatkowe scenariusze.
Warhammer FRP Ubersreik Adventures
Nowe przygody specjalnie napisane pod WFRP 4e,
Jest to zbiór calkiem ciekawych przygód dziejacych się w tytulowym Ubersreiku. Są stworzone specjalnie pod tą edycję i dają możliwość połączenia ich w minikampanię.
Co prawda pierwszy ze scenariuszy był dostępny jako darmowy pdf ale miło otrzymać go tutaj w wersji drukowanej.
Nowe przygody specjalnie napisane pod WFRP 4e,
Jest to zbiór calkiem ciekawych przygód dziejacych się w tytulowym Ubersreiku. Są stworzone specjalnie pod tą edycję i dają możliwość połączenia ich w minikampanię.
Co prawda pierwszy ze scenariuszy był dostępny jako darmowy pdf ale miło otrzymać go tutaj w wersji drukowanej.
Warhammer FRP Enemy in Shadows Vol 1
Stara dobra kampania w nowej odsłonie.,
Jest to przedruk w odświeżonej formie starej, kultowej, dla mnie, kampanii znanej jeszcze z czasów WFRP 1E. Tutaj dostajemy wszystko co było tam ale zaktualizowane pod nową edycję.
Co jest fajne w niej to, że piecze trzyma nad tym autor poprzedniej wersji. Całość aby nie była przedrukiem słowo w słowo tylko otrzymujemy ramki zawierajace wskazówki jak coś zmienić nie psując przygody gdy gracze już znają scenariusz.
Stara dobra kampania w nowej odsłonie.,
Jest to przedruk w odświeżonej formie starej, kultowej, dla mnie, kampanii znanej jeszcze z czasów WFRP 1E. Tutaj dostajemy wszystko co było tam ale zaktualizowane pod nową edycję.
Co jest fajne w niej to, że piecze trzyma nad tym autor poprzedniej wersji. Całość aby nie była przedrukiem słowo w słowo tylko otrzymujemy ramki zawierajace wskazówki jak coś zmienić nie psując przygody gdy gracze już znają scenariusz.
Warhammer FRP Enemy within Campaign Vol. 2 Death on the Reik
Wewnętrzny Wróg część2 w nowej wersji,
Śmierć na rzece Reik to ciekawa przygoda będąca przedrukiem tej znajej z 1e gry. Całość daje graczom możliwość podróżowania barkom na rzekach Imperium i tworzy lekki sandbox. Wzbogacono przygodę o alternatywne wydarzenia aby nawet Ci co ją znają mogli czerpać radość z jej rozgrywania.
Wewnętrzny Wróg część2 w nowej wersji,
Śmierć na rzece Reik to ciekawa przygoda będąca przedrukiem tej znajej z 1e gry. Całość daje graczom możliwość podróżowania barkom na rzekach Imperium i tworzy lekki sandbox. Wzbogacono przygodę o alternatywne wydarzenia aby nawet Ci co ją znają mogli czerpać radość z jej rozgrywania.
Warhammer Fantasy Roleplay 4th Edition Starter Set
Super zestaw dajacy możliwość wypróbować się WFRP 4E,
Oto przykład jako powinny wyglądać zestawy startowe do gier fabularnych.
Mamy tutaj piękne 2 kostki k10, specjalnje zaprojetowane karty postaci w formie rozkładanych broszur, żetony, pomoce dla MG wraz z graczami i książki. Są nawet mapki na oddzielnych kartach dla wygody.
W zestawie są 2 książeczki. Pierwsza to wprowadzajaca nas w realia Warhammer Fantasy przygoda, która pozwala graczom podczas gry zapoznawać się z mechaniką. Druga to opis miasta Ubersreik bedacego miejscem akcji. Przyjemnym elementem jest, ze okładki książek składają się w panoramę miasta.
Wykorzystano nawet pudełko, w którym otrzymujemy grę aby było użyteczne. Wieko to rodzaj zasłonki MG, gdy podstawa to tacka do gry z mapą Reiklandu.
Super zestaw dajacy możliwość wypróbować się WFRP 4E,
Oto przykład jako powinny wyglądać zestawy startowe do gier fabularnych.
Mamy tutaj piękne 2 kostki k10, specjalnje zaprojetowane karty postaci w formie rozkładanych broszur, żetony, pomoce dla MG wraz z graczami i książki. Są nawet mapki na oddzielnych kartach dla wygody.
W zestawie są 2 książeczki. Pierwsza to wprowadzajaca nas w realia Warhammer Fantasy przygoda, która pozwala graczom podczas gry zapoznawać się z mechaniką. Druga to opis miasta Ubersreik bedacego miejscem akcji. Przyjemnym elementem jest, ze okładki książek składają się w panoramę miasta.
Wykorzystano nawet pudełko, w którym otrzymujemy grę aby było użyteczne. Wieko to rodzaj zasłonki MG, gdy podstawa to tacka do gry z mapą Reiklandu.
Warhammer FRP Enemy within Campaign Death on the Reik Companion
Zioła i inne dodatki nie tylko do Enemy Within vol2,
Bardzo ciekawy dodatek do WFRP 4E. po pierwsze mamy tutaj elementy wzgobacjące przygodę Death on the Reik jak i krótki scenariusz dajacy się wstawić w rózne przygody.
Ponieważ calość jest skoncentrowana na rzekach Imperium zatem zawiera rozdział o piratach, szmuglerch, życiu wokół rzek jak również bestie zwiazane z wodami Starego Świata.
Szczegolnie przypadły mi do gustu rozdziały o chorobach związanych z wodą, w końcu to Warhammer, oraz o zielarstwie. Mamy calkiem zacny zestaw różnych roślin i ich zastosowana w medycynie co będzie zwłaszcza przydtne dla Aptekarzy czy MG, który chce dodać realizmu lub klimatu w sesjach. Nie ma to jak czasami wysłac graczy na poszukiwana chwasta. :)
Zioła i inne dodatki nie tylko do Enemy Within vol2,
Bardzo ciekawy dodatek do WFRP 4E. po pierwsze mamy tutaj elementy wzgobacjące przygodę Death on the Reik jak i krótki scenariusz dajacy się wstawić w rózne przygody.
Ponieważ calość jest skoncentrowana na rzekach Imperium zatem zawiera rozdział o piratach, szmuglerch, życiu wokół rzek jak również bestie zwiazane z wodami Starego Świata.
Szczegolnie przypadły mi do gustu rozdziały o chorobach związanych z wodą, w końcu to Warhammer, oraz o zielarstwie. Mamy calkiem zacny zestaw różnych roślin i ich zastosowana w medycynie co będzie zwłaszcza przydtne dla Aptekarzy czy MG, który chce dodać realizmu lub klimatu w sesjach. Nie ma to jak czasami wysłac graczy na poszukiwana chwasta. :)
Warhammer Fantasy RPG Archives of the Empire Vol. 1
Niezbednik dla każdego Halflinga, Krasnoludy czy Leśnego Elfa,
Jeden z najbardziej przydatnych podręczników do WFRP 4E.
Znajdziemy tutaj po pierwsze krótkie opisy wszystkich prowincji Imperium z ich stanem aktualnym na poczatku kampanii Enemy Within.
Po drugie opisy Halflingów, ważniejszych klanów oraz Kriny Zgromadzenia.
Następne rozdziały są poświecone Krasnoludom. Zwłaszcza tym, które zdecydowały się żyć posród ludzi w miastach. Znalazlo sie też miejsce Karak Azgaraz jako przykład krasnoludzkiej twierdzy - poznajemy jej historię i opis czy mieszkanców.
Na koniec są opisane Leśne Elfy i ich siedziba w lesie Laurelorn.
Wszystkie rasy zostaja nam zaprezentowane z opisami ich kultur, siedzib czy interakcji z innymi mieszkańcami Starego Świata.
Na deser książka serwuje nam 4 nowe profesje (po jednej na Elfa i Krasnoluda, 2 dla Niziołków) oraz małe uzupełnienie ekwipunku czyli bronii unikalnych dla wspomnianych ras.
Jest to bardzo dobry poczatek wewnetrznej serii Archives of The Empire co sugeruje napis volume 1 na okladce. Ja już czekam na następne pozycje Archives, które zakładam będą równie pożyteczne dla graczy i MG.
Niezbednik dla każdego Halflinga, Krasnoludy czy Leśnego Elfa,
Jeden z najbardziej przydatnych podręczników do WFRP 4E.
Znajdziemy tutaj po pierwsze krótkie opisy wszystkich prowincji Imperium z ich stanem aktualnym na poczatku kampanii Enemy Within.
Po drugie opisy Halflingów, ważniejszych klanów oraz Kriny Zgromadzenia.
Następne rozdziały są poświecone Krasnoludom. Zwłaszcza tym, które zdecydowały się żyć posród ludzi w miastach. Znalazlo sie też miejsce Karak Azgaraz jako przykład krasnoludzkiej twierdzy - poznajemy jej historię i opis czy mieszkanców.
Na koniec są opisane Leśne Elfy i ich siedziba w lesie Laurelorn.
Wszystkie rasy zostaja nam zaprezentowane z opisami ich kultur, siedzib czy interakcji z innymi mieszkańcami Starego Świata.
Na deser książka serwuje nam 4 nowe profesje (po jednej na Elfa i Krasnoluda, 2 dla Niziołków) oraz małe uzupełnienie ekwipunku czyli bronii unikalnych dla wspomnianych ras.
Jest to bardzo dobry poczatek wewnetrznej serii Archives of The Empire co sugeruje napis volume 1 na okladce. Ja już czekam na następne pozycje Archives, które zakładam będą równie pożyteczne dla graczy i MG.
Frostgrave: Second Edition
Świetny narracyjny skirmish o prostych zasadach,
Druga edycja gry Frostgrave nie zawodzi. Jest to świetnie wydany, gruby (ponad 200 stron) do gry figurkowej.
Tworzymy tutaj drużynę pod dowództwem maga i jego ucznia, która będzie eksplorować ruiny miasta Frostgrave. Jak przystało na grę figurkową pod rozgrywki potrzebne będą nam figurki naszych postaci (po jednym zestawie dla kazdego gracza), kostki k20 (co najmniej jedna), calowa miarka, płaski blat (90x90 cm minimum) bedacy naszym polem gry oraz coś co bedzie robić na budynki lub wzgórza.
Sama książka zapoznaje nas ze wszystkimi zasadami gry niezbędnymi do rozgrywki. Poznajemu mechanikę, zasady tworzenia drużyny. Mamy pelny opis czarów dla 10 szkoł magii oraz scenriusze (20 z czego 10 nowych i 10 znanych z 1e gry ).
Grę ta wyróznia nie tylko prosta i łatwa do nauczenia mechanika gry. Mamy tryb kampanii z rozwojem naszego maga, zdobywanie skarbów i co ciekawe nie grmy tylko przeciwko drugiemu graczowi. Czesto oprócz drugiego gracza musimupy uwazać na potwory, które atakuja wszystkich graczy i są kontrolowane przez samą grę.
Wzgledem poprzedneij edycji poprawiono tutaj wszystko co wymagało ulepszenia czy poprawienie balansu. Na plus jeszcze warto zaznaczyc, że twórca zadbał o to aby dodatki z poprzedneij wersji były kompatybilne z nową (w podreczniku jest ostatni rozdział opisujący ja je wykorzystać) zatem mamy sporą liczbę scenariuszy i urozmaiceń już gotowych do wykorzystania.
Świetny narracyjny skirmish o prostych zasadach,
Druga edycja gry Frostgrave nie zawodzi. Jest to świetnie wydany, gruby (ponad 200 stron) do gry figurkowej.
Tworzymy tutaj drużynę pod dowództwem maga i jego ucznia, która będzie eksplorować ruiny miasta Frostgrave. Jak przystało na grę figurkową pod rozgrywki potrzebne będą nam figurki naszych postaci (po jednym zestawie dla kazdego gracza), kostki k20 (co najmniej jedna), calowa miarka, płaski blat (90x90 cm minimum) bedacy naszym polem gry oraz coś co bedzie robić na budynki lub wzgórza.
Sama książka zapoznaje nas ze wszystkimi zasadami gry niezbędnymi do rozgrywki. Poznajemu mechanikę, zasady tworzenia drużyny. Mamy pelny opis czarów dla 10 szkoł magii oraz scenriusze (20 z czego 10 nowych i 10 znanych z 1e gry ).
Grę ta wyróznia nie tylko prosta i łatwa do nauczenia mechanika gry. Mamy tryb kampanii z rozwojem naszego maga, zdobywanie skarbów i co ciekawe nie grmy tylko przeciwko drugiemu graczowi. Czesto oprócz drugiego gracza musimupy uwazać na potwory, które atakuja wszystkich graczy i są kontrolowane przez samą grę.
Wzgledem poprzedneij edycji poprawiono tutaj wszystko co wymagało ulepszenia czy poprawienie balansu. Na plus jeszcze warto zaznaczyc, że twórca zadbał o to aby dodatki z poprzedneij wersji były kompatybilne z nową (w podreczniku jest ostatni rozdział opisujący ja je wykorzystać) zatem mamy sporą liczbę scenariuszy i urozmaiceń już gotowych do wykorzystania.
Frostgrave The Red King
Mini-kampania i demony do gry Frostgrave 2e,
Około 100-stronicowa książka Red King to przede wszystkim kampania do gry Frostgrave 2e. Około 60 stron to kampania do rozegrania w trakcie, której poznajemy trochę z przeszłości tytułowego miasta. Reszta to tak naprawdę nowa tabela skarbów używana w kampanii oraz bestiariusz, który wzbogaca biblitekę przeciwników.
Jak w wypadku poprzedneij edycji i tutaj dodatki/rozszerzenia wydawane są w miękkiej oprawie ale w pelnym kolorze. Calość prezentuje się dobrze.
Mini-kampania i demony do gry Frostgrave 2e,
Około 100-stronicowa książka Red King to przede wszystkim kampania do gry Frostgrave 2e. Około 60 stron to kampania do rozegrania w trakcie, której poznajemy trochę z przeszłości tytułowego miasta. Reszta to tak naprawdę nowa tabela skarbów używana w kampanii oraz bestiariusz, który wzbogaca biblitekę przeciwników.
Jak w wypadku poprzedneij edycji i tutaj dodatki/rozszerzenia wydawane są w miękkiej oprawie ale w pelnym kolorze. Calość prezentuje się dobrze.
Warhammer FRP Enemy within Campaign Vol 3 Power Behind the Thron
Bardzo dobry podręcznik rozszerzający nie tylko przygodę.,
Power Behind The Throne Companion jest następnym rozszerzeniem mającym na celu uatrakcyjnienie samej przygody o tym samym tytule. Ale Companion zawiera więcej. Oprócz obszerniejszych etapów ze scenariusza posiada gamę pomniejsze przygody, które spokojnie można dodać do dowolnej kampanii dziejącej się w okolicach Middenheim najlepiej.
Dla mniej najatrakcyjniejszymi jednak elementami są:
- opis kultu Jade Sceptre i zaklęcia dla Slaanesha
- opis kultu Ulryka (najważniejszej wiary tej części Imperium zaraz po Sigmarze, a czasem nawet przed nim ;) )
Książka, jak to bywa w wypadku Cubicle 7, jest wydana na bardzo dobrym papierze iw twardej oprawie. Zaś zawartość jest tak rozplanowana aby nic z miejsca się w niej nie zmarnowało.
Może nie jest to najlepszy ze wszystkich Companionów jakie do tej pory wyszły ale i tak warto go posiadać. Zwłaszcza jeśli Slaanesh lub Ulryk są wam bliscy lub po prostu potrzebni do własnych przygód. Polecam!
Bardzo dobry podręcznik rozszerzający nie tylko przygodę.,
Power Behind The Throne Companion jest następnym rozszerzeniem mającym na celu uatrakcyjnienie samej przygody o tym samym tytule. Ale Companion zawiera więcej. Oprócz obszerniejszych etapów ze scenariusza posiada gamę pomniejsze przygody, które spokojnie można dodać do dowolnej kampanii dziejącej się w okolicach Middenheim najlepiej.
Dla mniej najatrakcyjniejszymi jednak elementami są:
- opis kultu Jade Sceptre i zaklęcia dla Slaanesha
- opis kultu Ulryka (najważniejszej wiary tej części Imperium zaraz po Sigmarze, a czasem nawet przed nim ;) )
Książka, jak to bywa w wypadku Cubicle 7, jest wydana na bardzo dobrym papierze iw twardej oprawie. Zaś zawartość jest tak rozplanowana aby nic z miejsca się w niej nie zmarnowało.
Może nie jest to najlepszy ze wszystkich Companionów jakie do tej pory wyszły ale i tak warto go posiadać. Zwłaszcza jeśli Slaanesh lub Ulryk są wam bliscy lub po prostu potrzebni do własnych przygód. Polecam!
Warhammer Age of Sigmar Soulbound RPG Champions of Order
Książka rozszerza wiele opcji dla postaci graczy.,
Champions of Order to książka, która przyjemnie mnie zaskoczyła. Spodziewałem się mniej, a dostałem o wiele więcej.
Po pierwsze zdążając trochę za realiami kreowanymi przez GW w najnowszych odsłonach Age of Sigmar wydawca postanowił uraczyć nas sporą ilością smaczków. Nie spodziewałem się tutaj na przykład nowych opcji odnośnie pochodzenia każdej z ras. Otrzymujemy całkiem pokaźny spis miejsc pochodzenia wraz z specjalnymi zdolnościami dla istot z nich.
Ciekawą niespodzianką jest poszerzenie listy cudów i zaklęć dla każdej z dróg dostępnych dla graczy. Już podręcznik główny zawierał całkiem sporo, a teraz jest nawet więcej.
Następnie otrzymujemy nową rasę Lumineth Realm-lords czyli świetlistych elfów, nowe talenty i trochę ekwipunku.
Jeśli ktoś zna, gra lub nadąża za tym co dzieje się w bitewnym Age of Sigmar znajdzie tutaj bardzo przyjemne mini-smaczki. Nie będę dużo zdradzał ale nawet nawiązania dla książek wydawanych z Black Library się znajdą. ;)
Ogólnie to rozszerzenie jest bardzo dobrze napisane i wydane. Jeśli polubiliście system Soulbound to naprawdę warto posiadać go w kolekcji. Ilość przydatnych informacji jest tutaj spora. Nic tylko czytać i potem korzystać na sesjach. :)
Książka rozszerza wiele opcji dla postaci graczy.,
Champions of Order to książka, która przyjemnie mnie zaskoczyła. Spodziewałem się mniej, a dostałem o wiele więcej.
Po pierwsze zdążając trochę za realiami kreowanymi przez GW w najnowszych odsłonach Age of Sigmar wydawca postanowił uraczyć nas sporą ilością smaczków. Nie spodziewałem się tutaj na przykład nowych opcji odnośnie pochodzenia każdej z ras. Otrzymujemy całkiem pokaźny spis miejsc pochodzenia wraz z specjalnymi zdolnościami dla istot z nich.
Ciekawą niespodzianką jest poszerzenie listy cudów i zaklęć dla każdej z dróg dostępnych dla graczy. Już podręcznik główny zawierał całkiem sporo, a teraz jest nawet więcej.
Następnie otrzymujemy nową rasę Lumineth Realm-lords czyli świetlistych elfów, nowe talenty i trochę ekwipunku.
Jeśli ktoś zna, gra lub nadąża za tym co dzieje się w bitewnym Age of Sigmar znajdzie tutaj bardzo przyjemne mini-smaczki. Nie będę dużo zdradzał ale nawet nawiązania dla książek wydawanych z Black Library się znajdą. ;)
Ogólnie to rozszerzenie jest bardzo dobrze napisane i wydane. Jeśli polubiliście system Soulbound to naprawdę warto posiadać go w kolekcji. Ilość przydatnych informacji jest tutaj spora. Nic tylko czytać i potem korzystać na sesjach. :)