PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika Sarseth
Wiedźmin: Stary Świat
Przyjemna gra,
Cześć!
Gra jest przyjemna, nie jest to gra wybitna, co to to nie. Ale gra się dość przyjemnie. Trochę to Mage Knight, ale znacznie prostszy. Jeśli komuś podoba się mechanizm budowania decka w tej grze i brakuje trochę trudności, opcji, spróbujcie Mage Knighta.
Gra też raczej na ekipę 2-3 osobową. Więcej, to już sporo nudzenia się przy stole dla niegrających niestety. I te przerwy potrafią być długie.
Jedną rzecz polecę bardzo, jak ktoś jest w coopy - to Dziki Gon jest imho mega fajną zmianą. Poza tym też bardzo fajny dodatek to ten dodatek co robi bitwy z potworkami bardziej unikatowe, tutaj te walki to za bardzo się nie różnią.
Gra jest ładnie wykonana, zasady proste, szybko da się je ogarnąć i trudno je zapomnieć między rozgrywkami.
Jeśli chodzi o granie solo, na samej podstawce, to dwie trzy rozgrywki i może być problem z motywacją do kolejnego przejścia. Tym bardziej że w samej podstawce ścigamy się wyłącznie z czasem, którego mamy ile chcemy. Dodatek dziki gon lub legendarne potwory wprowadza już możliwość przegrania - oraz ma poziomy trudności.
Walki i budowanie combo, to chyba kwintesencja tej gry, jest bardzo przyjemne, trzeba dobrze planować jakie karty będziemy brali by być maksymalnie efektywni.
Polecam gierkę oczywiście. Ale nadal to nie jest gra idealna w świecie Wiedźmina, nadal na taką czekam :) Może kiedyś wpadnie jakaś fajna karcianka od FFG albo coś. Tymczasem, chyba najlepsza na ten moment
Przyjemna gra,
Cześć!
Gra jest przyjemna, nie jest to gra wybitna, co to to nie. Ale gra się dość przyjemnie. Trochę to Mage Knight, ale znacznie prostszy. Jeśli komuś podoba się mechanizm budowania decka w tej grze i brakuje trochę trudności, opcji, spróbujcie Mage Knighta.
Gra też raczej na ekipę 2-3 osobową. Więcej, to już sporo nudzenia się przy stole dla niegrających niestety. I te przerwy potrafią być długie.
Jedną rzecz polecę bardzo, jak ktoś jest w coopy - to Dziki Gon jest imho mega fajną zmianą. Poza tym też bardzo fajny dodatek to ten dodatek co robi bitwy z potworkami bardziej unikatowe, tutaj te walki to za bardzo się nie różnią.
Gra jest ładnie wykonana, zasady proste, szybko da się je ogarnąć i trudno je zapomnieć między rozgrywkami.
Jeśli chodzi o granie solo, na samej podstawce, to dwie trzy rozgrywki i może być problem z motywacją do kolejnego przejścia. Tym bardziej że w samej podstawce ścigamy się wyłącznie z czasem, którego mamy ile chcemy. Dodatek dziki gon lub legendarne potwory wprowadza już możliwość przegrania - oraz ma poziomy trudności.
Walki i budowanie combo, to chyba kwintesencja tej gry, jest bardzo przyjemne, trzeba dobrze planować jakie karty będziemy brali by być maksymalnie efektywni.
Polecam gierkę oczywiście. Ale nadal to nie jest gra idealna w świecie Wiedźmina, nadal na taką czekam :) Może kiedyś wpadnie jakaś fajna karcianka od FFG albo coś. Tymczasem, chyba najlepsza na ten moment
Na skrzydłach
Gra dla każdego! I każdy będzie się świetnie bawił,
Przynajmniej tak mi się wydaje.
Na początku byłem sceptyczny, jakoś tak zawsze boję się popularnych gier. Carcassone np się przejechałem ;) Ładna gra, to na pewno, ale zasady - zbieranie tych ptaszków. Co w tym może być fajnego. No i się skusiłem, kupiłem. Jedna gra, dwie, trzy jednego wieczoru. DOBRE! Trafia na stół dwa razy w tygodniu, do tego narzeczona rzadko sama iniciuje granie (hero realms i pociągi to inne gry które lubi np, więc jest przyjemnie pograć w takie ptaszki).
Gra wykonana prześlicznie jak już wspomniałem. Mechanika jest przyjemna, nie jest to gra super zbalansowana, ale nie szkodzi, nie bardzo to przeszkadza tak naprawdę - ale ciężko taki balans zachować jak tych kart jest pierdyliard. Maszynka do tasowania by się przydała.
Informacje na ptaszkach też fajnie uzupełniają grę czymś informacyjnym dla gracza.
Karmniczek sztos.
Nie wiem też z czego wykonali karty i instrukcje, ale mega fajny materiał.
Ta gra świetnie działa na dwóch graczy i wcale nie trzeba mieć ptaków azji (które też polecam ofc).
Natomiast czego unikać, jeśli lubicie bawić się grą, bawić się sprawiedliwą konkurencją, to unikajcie fanpagów tej gry. Łatwo znaleźć taktyki które mocno wyrzucają nasz scoring w górę - to jest minus tej gry mały. Ale tka naprawdę od nas zależy czy to stosować będziemy. Ja nawet nie mam zamiaru, bo po co ;P Ale warto wiedzieć, że - to jak się 'normalnie' gra da mniejsze rezultaty niż pewne skrajne taktyki które imho zmniejszają mocno fun.
Gra dla każdego! I każdy będzie się świetnie bawił,
Przynajmniej tak mi się wydaje.
Na początku byłem sceptyczny, jakoś tak zawsze boję się popularnych gier. Carcassone np się przejechałem ;) Ładna gra, to na pewno, ale zasady - zbieranie tych ptaszków. Co w tym może być fajnego. No i się skusiłem, kupiłem. Jedna gra, dwie, trzy jednego wieczoru. DOBRE! Trafia na stół dwa razy w tygodniu, do tego narzeczona rzadko sama iniciuje granie (hero realms i pociągi to inne gry które lubi np, więc jest przyjemnie pograć w takie ptaszki).
Gra wykonana prześlicznie jak już wspomniałem. Mechanika jest przyjemna, nie jest to gra super zbalansowana, ale nie szkodzi, nie bardzo to przeszkadza tak naprawdę - ale ciężko taki balans zachować jak tych kart jest pierdyliard. Maszynka do tasowania by się przydała.
Informacje na ptaszkach też fajnie uzupełniają grę czymś informacyjnym dla gracza.
Karmniczek sztos.
Nie wiem też z czego wykonali karty i instrukcje, ale mega fajny materiał.
Ta gra świetnie działa na dwóch graczy i wcale nie trzeba mieć ptaków azji (które też polecam ofc).
Natomiast czego unikać, jeśli lubicie bawić się grą, bawić się sprawiedliwą konkurencją, to unikajcie fanpagów tej gry. Łatwo znaleźć taktyki które mocno wyrzucają nasz scoring w górę - to jest minus tej gry mały. Ale tka naprawdę od nas zależy czy to stosować będziemy. Ja nawet nie mam zamiaru, bo po co ;P Ale warto wiedzieć, że - to jak się 'normalnie' gra da mniejsze rezultaty niż pewne skrajne taktyki które imho zmniejszają mocno fun.
Hero Realms Adventure Storage Box
Porządne pudło wykonane z bardzo dobrego materiału,
Jak macie podstawkę to wiecie jakie pudełka są dodawane do tej gry. Można załatwić sobie jakiś zamiennik w miarę rozszerzania kolekcji - zwykłe tanie szare kartonowe pudło wystarczy. Dlaczego wydawać więc ponad stówę na dedykowany storage box?
Dla jednej karty promo? Nie. Karta promo dość potężna się wydaje, ale to nie dla niej kupujemy to.
Dla możliwości trzymania całej kolekcji - jasne, ale to taniej można dostać.
Za zakładki? Zakładki są prześliczne! Ułatwiają szukanie kart przed rozgrywką - wydłużają chowanie po rozgrywce -co jest oczywiste ;) Ale zakładki są poprostu śliczne i twarde i dwustronne. Brak mi może zakładki "custom" - mamy zakładkę promo cards - ale taki custom, custom 1, custom 2 - byłoby idealne.
A właśnie, co do materiału wróćmy, pudło jest z bardzo grubej tektury, czuje się w rękach że to pudło to dobrze zrobione dzieło ;) Trochę ciężko się otwiera przez to mam wrażenie albo dlatego że wkładki - bardzo mocno siedzą lekko wypychając ścianki - ale zapewniam - to nie jest wielki problem. Pudło jest ciężkie na pewno, to może być minus lub plus. Jestem pewny że to jest najlepsze quality pudło jakie mam w kolekcji gier.
No i na bank pomieści wszystko w koszulkach ;)
Kolorystyka oczywiście pasująca do gry :)
Porządne pudło wykonane z bardzo dobrego materiału,
Jak macie podstawkę to wiecie jakie pudełka są dodawane do tej gry. Można załatwić sobie jakiś zamiennik w miarę rozszerzania kolekcji - zwykłe tanie szare kartonowe pudło wystarczy. Dlaczego wydawać więc ponad stówę na dedykowany storage box?
Dla jednej karty promo? Nie. Karta promo dość potężna się wydaje, ale to nie dla niej kupujemy to.
Dla możliwości trzymania całej kolekcji - jasne, ale to taniej można dostać.
Za zakładki? Zakładki są prześliczne! Ułatwiają szukanie kart przed rozgrywką - wydłużają chowanie po rozgrywce -co jest oczywiste ;) Ale zakładki są poprostu śliczne i twarde i dwustronne. Brak mi może zakładki "custom" - mamy zakładkę promo cards - ale taki custom, custom 1, custom 2 - byłoby idealne.
A właśnie, co do materiału wróćmy, pudło jest z bardzo grubej tektury, czuje się w rękach że to pudło to dobrze zrobione dzieło ;) Trochę ciężko się otwiera przez to mam wrażenie albo dlatego że wkładki - bardzo mocno siedzą lekko wypychając ścianki - ale zapewniam - to nie jest wielki problem. Pudło jest ciężkie na pewno, to może być minus lub plus. Jestem pewny że to jest najlepsze quality pudło jakie mam w kolekcji gier.
No i na bank pomieści wszystko w koszulkach ;)
Kolorystyka oczywiście pasująca do gry :)
Marvel Legendary: Deck Building Game
Przyjemna prosta gra - dla fanow Marvela gratka,
Do tej gry podszedlem jak juz dawno gralem Marvel LCG wiec recenzja z tej strony.
Marvel LCG uwazam za najlatwoejsze LCG od FFG. Ma swoje wzloty i mozna utrudnic sobie gre ale generalnie jest prostsza od LotR czy Arkham.
Tutaj w Legendary mamy inne podejscie do budowanja talii - budujemy podczas grania - takze przyjemna odmiana. Natomiast jak juz wspomniany poziom trudnosci - w podstawce on nie istnieje ;) Wiem ze w tej grze na poczatku chodzi nie o wygranie jak w Marvel Champions ale o jak najwiecej punktow i wygranie - co dla weteranow Marvel LCG moze byc obce. Tam wygrywamy albo przegrywamy - tutaj mamy punktacje. Co tez gryzie przy coopie - ale mozna nie liczyc punktow i problem z glowy.
Kolejnym problemem dla kogos moze byc to ze nie kierujemy jedna postacia a raczej alkcjami bohaterow na polu walki. Ty i partner - obydwoje mozecie sterowac spider manem ;) no ale to w tej grze ma sens.
Okej koniec narzekania ;) gra jest swietna pod wieloma wzgledami - regrywalnosoc - wiele scenariuszy mozna budowac na miltim sposobow, bohaterow rozgrywki mozna mieszac - co te dwie mieszanki pozwola utrudnic scneariusz graczowi na bank.
Muuultum dodatkow - az nie moge sie doczekac nazbierac reszte ;)
Ah i tryb solo - dark city - pierwszy dodatek je troche rozszerzyl a nie trzeba go miec - polecam sie zapoznac ze zmodyfikowanymi zasadami na solo - jest lepiej;)
Przyjemna prosta gra - dla fanow Marvela gratka,
Do tej gry podszedlem jak juz dawno gralem Marvel LCG wiec recenzja z tej strony.
Marvel LCG uwazam za najlatwoejsze LCG od FFG. Ma swoje wzloty i mozna utrudnic sobie gre ale generalnie jest prostsza od LotR czy Arkham.
Tutaj w Legendary mamy inne podejscie do budowanja talii - budujemy podczas grania - takze przyjemna odmiana. Natomiast jak juz wspomniany poziom trudnosci - w podstawce on nie istnieje ;) Wiem ze w tej grze na poczatku chodzi nie o wygranie jak w Marvel Champions ale o jak najwiecej punktow i wygranie - co dla weteranow Marvel LCG moze byc obce. Tam wygrywamy albo przegrywamy - tutaj mamy punktacje. Co tez gryzie przy coopie - ale mozna nie liczyc punktow i problem z glowy.
Kolejnym problemem dla kogos moze byc to ze nie kierujemy jedna postacia a raczej alkcjami bohaterow na polu walki. Ty i partner - obydwoje mozecie sterowac spider manem ;) no ale to w tej grze ma sens.
Okej koniec narzekania ;) gra jest swietna pod wieloma wzgledami - regrywalnosoc - wiele scenariuszy mozna budowac na miltim sposobow, bohaterow rozgrywki mozna mieszac - co te dwie mieszanki pozwola utrudnic scneariusz graczowi na bank.
Muuultum dodatkow - az nie moge sie doczekac nazbierac reszte ;)
Ah i tryb solo - dark city - pierwszy dodatek je troche rozszerzyl a nie trzeba go miec - polecam sie zapoznac ze zmodyfikowanymi zasadami na solo - jest lepiej;)
Marvel Champions: The Card Game
Bardzo fajny szybki LCG,
Grałem i gram w LOTR LCG, grałem i gram w Arkham Horror LCG - grałem i gram w Marvel LCG.
Nie potrafię powiedzieć która gorsza, która lepsza gra. Wszystkie trzy kładę na podium równym :)
Marvel jest w przeciwieństwie do pozostałych na pewno grą szybszą, mniej skomplikowaną, bardziej przystępną.
Porównując do LOTR - LOTR jest według mnie znacznie trudniejszy - tam naprawdę jest sporo liczenia, sporo liczenia już przy samym składaniu talii. Nie zrozumcie mnie źle - tutaj też można się w to bawić - ale zazwyczaj znajdziemy bohatera który dany scenariusz rozwali bez problemu z domyślnych talii - i to jest super. Jak chcemy podwyższyć poziom trudności to jest na to mnóstwo sposobów. LOTR LCG - każdy scenariusz potrzebuje dedykowanej własno stworzonej talii - jasne - jak już mamy większość kart - zaczyna być łatwiej. Ale na początku jest ciężko, bardzo ciężko nawet czasem.
Co do AH vc Marvel - Marvel jest znacznie szybszy, Arkham to jednak kampanie, ciężkie i czasem długie. Do tego - AH grasz by się prześlizgnąć żywym - lub na ostatni rzut wygrać - Marvel - jesteś superbohaterem - musisz miażdżyć :)
Co do ilości graczy - imho najlepiej działa na solo i duo - przy większej ilości graczy robi się chaos trochę. Ale pewno po przyzwyczajeniu będzie git.
Serdecznie polecam, mega fajna gierka!
Bardzo fajny szybki LCG,
Grałem i gram w LOTR LCG, grałem i gram w Arkham Horror LCG - grałem i gram w Marvel LCG.
Nie potrafię powiedzieć która gorsza, która lepsza gra. Wszystkie trzy kładę na podium równym :)
Marvel jest w przeciwieństwie do pozostałych na pewno grą szybszą, mniej skomplikowaną, bardziej przystępną.
Porównując do LOTR - LOTR jest według mnie znacznie trudniejszy - tam naprawdę jest sporo liczenia, sporo liczenia już przy samym składaniu talii. Nie zrozumcie mnie źle - tutaj też można się w to bawić - ale zazwyczaj znajdziemy bohatera który dany scenariusz rozwali bez problemu z domyślnych talii - i to jest super. Jak chcemy podwyższyć poziom trudności to jest na to mnóstwo sposobów. LOTR LCG - każdy scenariusz potrzebuje dedykowanej własno stworzonej talii - jasne - jak już mamy większość kart - zaczyna być łatwiej. Ale na początku jest ciężko, bardzo ciężko nawet czasem.
Co do AH vc Marvel - Marvel jest znacznie szybszy, Arkham to jednak kampanie, ciężkie i czasem długie. Do tego - AH grasz by się prześlizgnąć żywym - lub na ostatni rzut wygrać - Marvel - jesteś superbohaterem - musisz miażdżyć :)
Co do ilości graczy - imho najlepiej działa na solo i duo - przy większej ilości graczy robi się chaos trochę. Ale pewno po przyzwyczajeniu będzie git.
Serdecznie polecam, mega fajna gierka!
Arkham Horror: The Card Game - The Path to Carcosa
Najlepsza kampania w świecie AH,
Ze wszystkich 5 które się skończyły już kampanie, ta jest wedłuig mnie nadal najlepsza. Jej klimat przebija wszystkie. I ta różnorodność scenariuszy. Niech nie zwiedzie Was trudność pierwszego scenariusza, potem będzie 'łatwiej'.
Wedłuig mnie jest to bardzo dobra kampania, by wejść do niej zaraz po podstawce (omijając Dunwich), w przeciwieństwie np właśnie do bardzo trudnego Forgotten Age.
Badacze również są ciekawi oraz nowe mechanizmy jak sealowanie żetonów chaosu (w końcu!).
Ah i jest pierwszy neutralny badacz Lola. Ale Lola to specyficzna postać, grałem nią tylko raz i więcej tego nie powtórzę.
Najlepsza kampania w świecie AH,
Ze wszystkich 5 które się skończyły już kampanie, ta jest wedłuig mnie nadal najlepsza. Jej klimat przebija wszystkie. I ta różnorodność scenariuszy. Niech nie zwiedzie Was trudność pierwszego scenariusza, potem będzie 'łatwiej'.
Wedłuig mnie jest to bardzo dobra kampania, by wejść do niej zaraz po podstawce (omijając Dunwich), w przeciwieństwie np właśnie do bardzo trudnego Forgotten Age.
Badacze również są ciekawi oraz nowe mechanizmy jak sealowanie żetonów chaosu (w końcu!).
Ah i jest pierwszy neutralny badacz Lola. Ale Lola to specyficzna postać, grałem nią tylko raz i więcej tego nie powtórzę.
Pudełko na 1000 kart
Super tanie pudło,
Za dużo się nie spodziewajcie za 10zł, ale to pudełko jest imho bardzo dobre, dlatego 5/5. Sporo kart wchdozi w nawet najgrubszych i największych koszulkach jakie mam do CCG, czyli koszulek od FFG.
Plusem jest to, że jego powierzchnia jest łatwa w malowaniu (karton oczywiście..) więc można sobie spokojnie kilka takich pudeł trzymać, np na różne cykle z gier LCG i każdy z osobna podpisać (byle ładnie!).
Do tego pudło 400 dla kart gracza polecam dobrać ;)
Super tanie pudło,
Za dużo się nie spodziewajcie za 10zł, ale to pudełko jest imho bardzo dobre, dlatego 5/5. Sporo kart wchdozi w nawet najgrubszych i największych koszulkach jakie mam do CCG, czyli koszulek od FFG.
Plusem jest to, że jego powierzchnia jest łatwa w malowaniu (karton oczywiście..) więc można sobie spokojnie kilka takich pudeł trzymać, np na różne cykle z gier LCG i każdy z osobna podpisać (byle ładnie!).
Do tego pudło 400 dla kart gracza polecam dobrać ;)
Cywilizacja: Poprzez Wieki (3 edycja)
Gra która zawsze wraca na stół,
Spoktałem pojedyncze osoby, którym gra nie podeszła. Większość grę uwielbia.
Wejście jest dość wysokie, tzn naprawdę sporo czasu trzeba poświęcić na pierwsze rozgrywki - nauka co jest, co będzie trwa ale z czasem gra mega przyśpiesza i gra się naprawdę płynnie.
Zasady są zwarte i logiczne ;)
Polecam!
Gra która zawsze wraca na stół,
Spoktałem pojedyncze osoby, którym gra nie podeszła. Większość grę uwielbia.
Wejście jest dość wysokie, tzn naprawdę sporo czasu trzeba poświęcić na pierwsze rozgrywki - nauka co jest, co będzie trwa ale z czasem gra mega przyśpiesza i gra się naprawdę płynnie.
Zasady są zwarte i logiczne ;)
Polecam!
One Deck Dungeon
Jest ok,
Gra nie wyrwała mi niczego ;) Nawet za dużo czasu, ale jako luźna gierka na podróż gdzieś (bo jest mała - co też cena zawysoka według mnie) żeby spakować i pograć w deszczowy dzień, idealna.
Jest kilka ciekawych mechanik, ale mam wrażenie że gra jest podatna na 'stalling', wystarczy dłużej się budować by potem przejść bez problemu bossa. Chociaż, przyznam się, że grałem tylko 4 partie i nie wszystkimi postaciami.
Jest ok,
Gra nie wyrwała mi niczego ;) Nawet za dużo czasu, ale jako luźna gierka na podróż gdzieś (bo jest mała - co też cena zawysoka według mnie) żeby spakować i pograć w deszczowy dzień, idealna.
Jest kilka ciekawych mechanik, ale mam wrażenie że gra jest podatna na 'stalling', wystarczy dłużej się budować by potem przejść bez problemu bossa. Chociaż, przyznam się, że grałem tylko 4 partie i nie wszystkimi postaciami.
Arkham Horror: The Card Game - Threads of Fate
Nowy mythos kolejna porcja innowacyjnych mechanik,
Czuć RPG jeszcze bardziej niż do tej pory. "Threads" idealnie przedstawia to co nas czeka. Wiele zadań do zrobienia. Czy zaryzykujesz by mimo wszystko, spróbować załatwić wszystkie sprawy, czy jednak skupisz się na części z nich by nie skończyło się totalną klapą.
Karty gracza też ciekawe w tym dwa darmowe permanenty.
Nowy mythos kolejna porcja innowacyjnych mechanik,
Czuć RPG jeszcze bardziej niż do tej pory. "Threads" idealnie przedstawia to co nas czeka. Wiele zadań do zrobienia. Czy zaryzykujesz by mimo wszystko, spróbować załatwić wszystkie sprawy, czy jednak skupisz się na części z nich by nie skończyło się totalną klapą.
Karty gracza też ciekawe w tym dwa darmowe permanenty.
Harry Potter: Hogwarts Battle (angielskie wydanie)
Ciekawy coop - szkoda że jedyny w tym uniwersum,
Gra coop 1-4 graczy. Im mniej, tym łatwiej - a przynajmniej takie wrażenie sprawia. Grająć we dwie osoby szło mega sprawnie, doszła trzecia osoba i się okazało że potrafi być trudniejsza. Testowałem raz na 4 grając samemu i rzeczywiście osiągnęło szczyt trudność - ale znowu bez przesady ;)
Jest kilka słabszych mechanizmów jak pojawiający się Quirrell poza pierwszym rokiem. Ale są na to customowe karty na BGG do druku, by móc podmienić sobie je i nie psuć klimatu.
Poza tym fajny deck builder który tworzy się podczas gry, zamiast przed.
Zasady są mega proste i szybko się gra :) Polecam
Ciekawy coop - szkoda że jedyny w tym uniwersum,
Gra coop 1-4 graczy. Im mniej, tym łatwiej - a przynajmniej takie wrażenie sprawia. Grająć we dwie osoby szło mega sprawnie, doszła trzecia osoba i się okazało że potrafi być trudniejsza. Testowałem raz na 4 grając samemu i rzeczywiście osiągnęło szczyt trudność - ale znowu bez przesady ;)
Jest kilka słabszych mechanizmów jak pojawiający się Quirrell poza pierwszym rokiem. Ale są na to customowe karty na BGG do druku, by móc podmienić sobie je i nie psuć klimatu.
Poza tym fajny deck builder który tworzy się podczas gry, zamiast przed.
Zasady są mega proste i szybko się gra :) Polecam