PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika ORION

Dorfromantik (edycja polska)
Rewelacyjna i oryginalna gra kafelkowa,
W grze Dorfromantik wspólnie układamy kolejne kafelki planszy, z których powstaje mapa romantycznej krainy. Zasady są banalnie proste: dobierasz jeden kafelek i dokładasz go do już istniejących w taki sposób, żeby finalnie uzyskać jak najwięcej punktów. Proste, ale nie prymitywne. Gra oparta jest na mechanice legacy, czyli niemal co rozgrywkę (zależy od liczby pozyskanych punktów), gra rozszerza się o dodatkowe kafelki zadań, które w wielu przypadkach stawia na głowie sposób grania. Na przykład w pewnym momencie trzeba poświęcić realizację zwykłych zadań (stworzenie obszarów o wielkości 4, 5 lub 6 kafelków) żeby zbudować jak najdłuższą rzekę lub tor kolejowy. Po zakończeniu gry w trybie legacy możemy kontynuować rozgrywkę ze wszystkimi dodatkowymi kafelkami lub spakować grę do właściwych pudełek i zacząć legacy jeszcze raz. Co ciekawe wraz z kolejnymi kafelkami zadań nabierają sensu elementy krajobrazu na kafelkach jak owce, przejazdy kolejowe itp.
Jak wszystkie tego typu gry nie jest ona odporna na gracza dominującego. Niemniej jednak gra jest bardzo sympatyczna w atmosferze, razem szukamy dobrych rozwiązań i zwiększenia zebranych punktów.
Gorąco polecam zarówno nowym graczom (proste zasady) jak i zaawansowanym lubiącym wyciskać z planszy ostatnie soki punktowe.





Rewelacyjna i oryginalna gra kafelkowa,
W grze Dorfromantik wspólnie układamy kolejne kafelki planszy, z których powstaje mapa romantycznej krainy. Zasady są banalnie proste: dobierasz jeden kafelek i dokładasz go do już istniejących w taki sposób, żeby finalnie uzyskać jak najwięcej punktów. Proste, ale nie prymitywne. Gra oparta jest na mechanice legacy, czyli niemal co rozgrywkę (zależy od liczby pozyskanych punktów), gra rozszerza się o dodatkowe kafelki zadań, które w wielu przypadkach stawia na głowie sposób grania. Na przykład w pewnym momencie trzeba poświęcić realizację zwykłych zadań (stworzenie obszarów o wielkości 4, 5 lub 6 kafelków) żeby zbudować jak najdłuższą rzekę lub tor kolejowy. Po zakończeniu gry w trybie legacy możemy kontynuować rozgrywkę ze wszystkimi dodatkowymi kafelkami lub spakować grę do właściwych pudełek i zacząć legacy jeszcze raz. Co ciekawe wraz z kolejnymi kafelkami zadań nabierają sensu elementy krajobrazu na kafelkach jak owce, przejazdy kolejowe itp.
Jak wszystkie tego typu gry nie jest ona odporna na gracza dominującego. Niemniej jednak gra jest bardzo sympatyczna w atmosferze, razem szukamy dobrych rozwiązań i zwiększenia zebranych punktów.
Gorąco polecam zarówno nowym graczom (proste zasady) jak i zaawansowanym lubiącym wyciskać z planszy ostatnie soki punktowe.

Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
Rewelacyjna gra przygodowa,
Gra bardzo podobna do Descenta, więc kto grał wejdzie w ten świat bez trudu. Ciekawy sposób wyeliminowania kostki do gry - budujemy nieduży zestaw kart, w którym z czasem mamy coraz więcej sukcesów. Aplikacja wspierająca grę bardzo ułatwia budowanie planszy i oczywiście - klimatu. Klimat bowiem jest poza mechaniką głównym elementem "Podróży". Dokładanie odkrywanych kafelków z pięknymi ilustracjami pozwala wczuć się w postać bohatera. Przeniesienie niektórych scen na mniejszą planszę umożliwia fajną symulację na przykład wejścia do gospody i interakcji z innymi imprezowiczami. Włącznie z wskakiwaniem na stół.:)
Gorąco polecam, gra na wiele godzin kooperacyjnej zabawy.





Rewelacyjna gra przygodowa,
Gra bardzo podobna do Descenta, więc kto grał wejdzie w ten świat bez trudu. Ciekawy sposób wyeliminowania kostki do gry - budujemy nieduży zestaw kart, w którym z czasem mamy coraz więcej sukcesów. Aplikacja wspierająca grę bardzo ułatwia budowanie planszy i oczywiście - klimatu. Klimat bowiem jest poza mechaniką głównym elementem "Podróży". Dokładanie odkrywanych kafelków z pięknymi ilustracjami pozwala wczuć się w postać bohatera. Przeniesienie niektórych scen na mniejszą planszę umożliwia fajną symulację na przykład wejścia do gospody i interakcji z innymi imprezowiczami. Włącznie z wskakiwaniem na stół.:)
Gorąco polecam, gra na wiele godzin kooperacyjnej zabawy.

Wirus!
Krótka gra o prostych zasadach,
Bardzo dobra karcianka do zagrania "na szybko". Zasady są bardzo proste i intuicyjne, co bardzo przyspiesza grę. Gracz nie ma zbyt dużo możliwych akcji, więc szybko podejmuje decyzje. Nie ma więc długiego czekania na swoją kolejkę. Po nabraniu wprawy w zasadach podstawowych, mamy do dyspozycji dodatki wprowadzające nowe elementy gry. Dzięki temu gra się szybko nie znudzi. Sprawdza się również na dwie osoby.
Tytuł ten wymaga negatywnych interakcji, ale w końcu walczymy z chorobami!





Krótka gra o prostych zasadach,
Bardzo dobra karcianka do zagrania "na szybko". Zasady są bardzo proste i intuicyjne, co bardzo przyspiesza grę. Gracz nie ma zbyt dużo możliwych akcji, więc szybko podejmuje decyzje. Nie ma więc długiego czekania na swoją kolejkę. Po nabraniu wprawy w zasadach podstawowych, mamy do dyspozycji dodatki wprowadzające nowe elementy gry. Dzięki temu gra się szybko nie znudzi. Sprawdza się również na dwie osoby.
Tytuł ten wymaga negatywnych interakcji, ale w końcu walczymy z chorobami!

Diuna: Imperium (edycja polska)
Rewelacja,
Bardzo fajne połączenie mechanik tworzenia talii i zajmowania obszarów. Rysunki są takie same jak postacie z najnowszej ekranizacji Diuny, co jeszcze lepiej buduje klimat. W trakcie gry podejmujemy wiele decyzji, których efekty będą miały wpływ na końcowy wynik. Zaletą jest również duża różnorodność kart i ich piękna grafika. Pomimo rozbudowanych zasad bardzo łatwo tę grę zrozumieć. Dodatkowego smaczku dostarczają różne możliwe ścieżki zdobywania punktów, czyli za każdym razem możemy wygrać inną strategią.





Rewelacja,
Bardzo fajne połączenie mechanik tworzenia talii i zajmowania obszarów. Rysunki są takie same jak postacie z najnowszej ekranizacji Diuny, co jeszcze lepiej buduje klimat. W trakcie gry podejmujemy wiele decyzji, których efekty będą miały wpływ na końcowy wynik. Zaletą jest również duża różnorodność kart i ich piękna grafika. Pomimo rozbudowanych zasad bardzo łatwo tę grę zrozumieć. Dodatkowego smaczku dostarczają różne możliwe ścieżki zdobywania punktów, czyli za każdym razem możemy wygrać inną strategią.

Podwodne Miasta
Świetna gra,
To co lubię w tego typu grach to praktycznie brak negatywnej interakcji między graczami. Każdy rozwija swój własny kawałek podmorskiego dna - pozyskuje zasoby, za zasoby buduje budynki i tunele, z tego powstają punkty zwycięstwa. Z innymi graczami rywalizujemy o karty projektów i akcje w turze, co jednak nie ma większego znaczenia, gdyż jest ich wiele. Jest także wiele sposobów na uzyskanie punktów zwycięstwa, co sprawia, że gra się nie nudzi i nie powtarza. Ta gra ma niestety taką cechę, że jak się już dobrze rozkręca (udało się nam uruchomić produkcję i ustawić synergię projektów) to się kończy czas. Ograniczenie czasu i tur produkcji powoduje, że trzeba się spieszyć z budowaniem co również przyspiesza samą grę. W mojej opinii porównywanie do Terraformacji Marsa jest niecelne. Zupełnie inna mechanika no i rozpychanie się na wspólnej planszy. Bardzo klimatyczne rysunki i opisy sprawiają, że niekoniecznie musi to być typowy suchar (chociaż da się tę grę do tego poziomu spłycić).





Świetna gra,
To co lubię w tego typu grach to praktycznie brak negatywnej interakcji między graczami. Każdy rozwija swój własny kawałek podmorskiego dna - pozyskuje zasoby, za zasoby buduje budynki i tunele, z tego powstają punkty zwycięstwa. Z innymi graczami rywalizujemy o karty projektów i akcje w turze, co jednak nie ma większego znaczenia, gdyż jest ich wiele. Jest także wiele sposobów na uzyskanie punktów zwycięstwa, co sprawia, że gra się nie nudzi i nie powtarza. Ta gra ma niestety taką cechę, że jak się już dobrze rozkręca (udało się nam uruchomić produkcję i ustawić synergię projektów) to się kończy czas. Ograniczenie czasu i tur produkcji powoduje, że trzeba się spieszyć z budowaniem co również przyspiesza samą grę. W mojej opinii porównywanie do Terraformacji Marsa jest niecelne. Zupełnie inna mechanika no i rozpychanie się na wspólnej planszy. Bardzo klimatyczne rysunki i opisy sprawiają, że niekoniecznie musi to być typowy suchar (chociaż da się tę grę do tego poziomu spłycić).