PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika MC

obrazek
Kolejka IPN
,
Kolejka jest gra edukacyjną, która w bardzo rzeczywisty sposób odzwierciedla sytuacje PRL. Wszyscy gracze kolejno ustawiają swoje pionki w kolejkach jeszcze za nim pojawi się towar na półkach. Oczywiście nikt nie wie gdzie się ustawić, pomimo że każdy do zrealizowania ma konkretne zadanie np. wyprawić komunię dziecku i musi zebrać 4 artykuły spożywcze, 3 odzieżowe itd. Co więcej gracze nie wiedzą gdzie będzie dostawa i w jakiej ilości.
Gd towary pojawią się na półkach następują przepychanki w kolejkach. To właśnie do nich służą karty możliwości, które gracz może wykorzystać w swoim ruchu. Ma to na celu przybliżyć danego gracza do zwycięstwa – zebrania towarów z kart zadań – a także przeszkodzić pozostałym w rozgrywce. Na kartach możliwości znajdują się sytuacje występujące w kolejkach z czasów PRL np. lista społeczna, znajomości, remanent.
W kolejkach pionków ustawiają się również spekulanci, którzy zabierają niezbędne produkty i utrudniają realizację zadania. Towar można również wymieniać na targu u przekupki.
Cała plansza jest dość szara i ponura, co moim zdaniem w dzisiejszych czasach zmniejsza jej atrakcyjność choć założenia twórcy mogą być zupełnie inne. Kolorytu grze nadają karty produktów (rtv-agd, odzieży, kiosku, spożywcze, meble), które zasługują na szczególne uznanie, ponieważ przedstawiają rzeczywiste zdjęcia towarów, które możemy odnaleźć u naszych dziadków.
Według mnie w rozgrywce powinna brać udział maksymalna liczba graczy – zwiększ to dynamikę. Na pewno nie jest to gra porywająca, która zajmie kolejne wieczory ze znajomymi. Dużo jest w niej zamieszania z kartami różnego typu jakie zawiera. Z drugiej strony ma ona na celu odzwierciedlenie sytuacji w PRL co nie było łatwe i tu na pewno sprawdza się w 100%


obrazek
Osadnicy z Catanu dla 5-6 graczy (edycja drewniana)
Polecam!,
Rozszerzenie Osadników z Catanu na większa liczbę graczy umożliwia lepszą zabawę dla większego grona, większe emocje oraz wspaniałą rywalizacje!
Zestaw zawiera: dodatkowe pola planszy (surowców, morza), karty surowców, rozwoju i budowy oraz dwa zestawy dróg, osad i miast w kolorze zielonym i brązowym.
Moim zdaniem należy skomentować karty budowy, które w tym dodatku akurat nie udały się producentowi. Są tekturowe (nie drewniane), małe – inne niż te do których przyzwyczailiśmy się z podstaw. W ramach sugestii proponuje, iż przy układaniu planszy „nowe” pola z morzem należy wkładać od góry tak, aby nie uszkadzać elementów.
Rozgrywka dla 5-6 osób to rewelacja! Zmianie ulega jedna z kluczowych zasad. Po zakończeniu ruchu gracza każdy z uczestników, poza swoją kolejką, może budować drogi, osady, miasta oraz pobierać karty rozwoju. Zmiana ta znacznie przyśpiesza rozgrywkę i sprawia, ze staje się ona bardziej dynamiczna. Możliwe jest również pozostanie przy poprzednich zasadach (tj. z wersji podstawowej). Gra jest wówczas nieco dłuższa, ale chyba bardziej zacięta , ponieważ każdy uczestnik skrzętnie zbiera swoje karty surowców, ustala plan działania liczy, ze nie wypadnie 7.
Jeśli zaraziliście już swoich znajomych osadnikami – zdecydowanie polecam ten dodatek!


obrazek
Osadnicy z Catanu (edycja drewniana)
Rewelacja!!!,
Osadników z Catanu polecili nam znajomi za co jesteś im bardzo wdzięczni -> zajęli nam przez to wszystkie wolne popołudnia . Od momentu kiedy kupiliśmy grę nie było wolnej chwili abyśmy nie wyciągnęli jej z pudełka. Zagospodarowanie wyspy to niemalże obowiązek podczas weekendowych spotkań z rodziną i znajomymi, których udaje się efektywnie zarazić.
Jest to fantastyczny sposób spędzania czasu i wspólnej zabawy! Gorąco polecam!
Gra jest solidnie wykonana. Na szczególne uznanie zasługują drewniane elementy (drogi, osady, miasta) – są na pewno przyjemniejsze i trwalsze w użyciu. Przyczepić można się jedynie do kart surowców i kart rozwoju, które są dość cienkie, łatwo się wyginają i niszczą z uwagi na konieczność częstego używania .
Sama gra jest świetna! Jej największym atutem jest to, że za każdym razem plansza wygląda zupełnie inaczej, więc nie ma możliwości aby się znudziła. Co więcej przebieg gry i sposób w jaki można dojść do zwycięstwa jest zaskakujący. Prócz budowanych dróg, osad oraz miast, które są punktowane uczestnik może zbierać punkty dodatkowe (o których nie wiedzą przeciwnicy), które okazać mogą się kluczowe w rozgrywce.
Mając część podstawową można starać się wprowadzić dodatkowe (własne) utrudnienia np.:
- rozpoczynając grę żaden z graczy nie otrzymuje „startowych surowców” tj. tych przy których wybudował swoje pierwsze dwie osady. Surowce przydzielane są zgodnie z późniejszymi zasadami tj. uzależnionymi liczbami wypadającymi na kostkach;
lub
- nie można wymieniać surowców z bankiem, wyjątek stanowi wybudowanie osady lub miasta w dowolnym porcie.
W stu procentach mogę polecić Osadników wszystkim niezdecydowanym i zastanawiającym się nad jej zakupem. Warto!


obrazek
Mastermind (edycja skandynawska)
,
Mastermind jest szybką gra logiczną dla dwóch osób. Polega na odgadywaniu kolorowego kodu ułożonego przez \"przeciwnika\". Dużym plusem jest to, że gra nie ma zbyt dużych ograniczeń wiekowych mogą w nią grać zarówno Ci starsi jak i młodsi (ok. 8 lat). Dodatkowo można w niej samemu ustalić różne stopnie trudności w zależności od zaawansowania graczy:
- w kodzie dany kolor może występować tylko raz;
- w kodzie kolory mogą się powtarzać;
- w kodzie może wystąpić pole puste traktowane jako odrębny kolor.
Mastermind mogę polecić na zimne wieczory, natomiast według mnie nie jest to gra porywająca na miesiące.