PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika Kollan

obrazek
Root: Podziemia
Sztos - pod warunkiem, że podoba wam się podstawka.,
Mam rozegrane jakieś 25+ partii ogólnie i posiadam wszystkie dostępne rozszerzenia do Root. Jeżeli miałbym wybrać jedno rozszerzenie i polecić komuś to bez dwóch zdań typuje "Podziemia".

W skrócie - otrzymujecie 2 nowe mapy i 2 nowe frakcje.

Krucza Konspiracja działa jak na terroryści w uniwersum Root. Pojawiają się znikąd, ignorują ograniczenia związane z poruszaniem się, a następnie podkładają niespodzianki. Potrafią zrobić szybki desant i są dość prostą w prowadzeniu frakcją.

Podziemna Konspiracja (krety) to prawdzie wyzwanie nawet dla zaawansowanych graczy. Wielu moich graczy twierdzi, że nimi nie da się wygrać. Faktycznie jest ciężko, frakcja jest zaprojektowana na grę bardzo defensywną i pozostawienie jednego z budynków słabopilnowanego boleśnie kosztuje. Z naszych rozgrywek wynika, że kreciki to najtrudniejsza rasa i w grze 3-os. praktycznie ma małe szanse.

Są jeszcze 2 nowe mapy, ale to zostawiam już Wam do rozpracowania. Gdyby ktoś zapytał mnie czy kupiłbym ten dodatek więdząc jaki jest - zdecydowanie TAK, ale tylko jeżeli podstawkę już mam rozpracowaną i oczekuję czegoś więcej.


obrazek
Barrage (edycja polska)
Euro prawie idealne, ale Brass to to nie jest - oceniam na 4.5,
Po rozegraniu jednej partii kupiłem insert Sloyca, bo komponentów jest sporo (czas składania i rozkładania był za długi). Po rozegraniu 3-ciej partii kupiłem dodatek, bo wszyscy mówili, że takie ciężkie euro, a ja miałem niedosyt.

Skupiając się jednak na podstawowej wersji poruszę kilka aspektów:

a) losowość - występuje tylko przy rozkładaniu gry, a później to już tylko w kontraktach, technologiach zaawansowanych i bonusie za punktowanie (każda runda inny). Czyli jest jej średnio i urozmaica start, nie przeszkadza, ale nie można sobie zaplanować drogi do zwycięstwa.

b) złożoność - po przeczytaniu instrukcji i rozegraniu 2- partii wszystkie wątpliwości zostały rozwiane, a pierwsza partia to było około 4h. W zależności od grupy w jakiej gracie i po zrozumieniu zasad rozgrywja trwa ok 2-3h.

c) asymetryczność - mamy 7 "Dyrektorów wykonawczych" i 4 "Plansze spółek", a na stracie odstajemy lowowe kombo obu rzeczy - podobnie jak w Scythe. Podaczs każdej gry musimy umiejętnie ich używać albo otrzymamy za mało punktów. Im lepiej uda nam się wykorztać te unikalne zdolności tyl lepiej dla nas.

Tak po krótce wyglądają meandra grania w Barrage. Nie jest to ideał, ale dobry duży tytuł na ok 2,5h grania (+ czas rozkładania).