PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika Jenio_
War Chest
War Chest czyli szachy + deck building + lekka doza losowości!,
War Chest to gra abstrakcyjna autorów takich gier jak Nieustraszeni: Normandia czy Mandala. Jest to szybka gra, przypominająca co nieco szachy, ale nie jest tak samo deterministyczna gdyż to jakie figury możemy aktywować zależy od tego co dociągniemy z sakiewki. I tu pojawia się element deck buildingu ponieważ to co w każdej rundzie mamy możliwość dobrania danej jednostki z rezerw do stosu użytych już żetonów. Te potem gdy skończy nam się talia na nowo utworzą nam nową talię. Niesamowite jak fajnie może wpleść prostą mechanikę deck buildingu do takiej gry. Jeśli chcesz mieć większą szanse na dociągnięcie łucznika, po prostu dobierz więcej żetonów łucznika z rezerw. Chcesz jeszcze bardziej zwiększyć szanse? Wstaw inne żetony z sakiewki na plansze. Podczas rundy możemy też aktywować daną jednostkę i poruszyć nią, zakatować sąsiednią jednostkę wroga lub wykonać taktykę czyli specjalnych ruch/atak. W grze w każdej rundzie możemy też powalczyć o inicjatywę, którą ma ogromne znaczenie. O ile losowość w tej grze istnieje, to jest ona przewidywalna, czyli możemy liczyć i przewidywać jakie są szanse, że wróg bądź my dociągniemy odpowiedni żeton.
Z plusów:
- prosta do nauczenia, wytłumaczenie zajmuje max 10 minut i po pierwsze rozgrywce każdy wie już o co chodzi,
- niesamowita głębia, zasady proste a możliwości ogromne,
- jakoś wykonania stoi na najwyższym poziomie, a żetony pokerowe i korzystanie z nich daje dużo frajdy,
- czas rozgrywki to około 20 minut
Z minusów:
- tak na silę to w dodatku Nobility poprawiona zostało zachowanie jednej jednostki, ale to można sobie przeczytać po prostu i używać nowego zachowania
War Chest czyli szachy + deck building + lekka doza losowości!,
War Chest to gra abstrakcyjna autorów takich gier jak Nieustraszeni: Normandia czy Mandala. Jest to szybka gra, przypominająca co nieco szachy, ale nie jest tak samo deterministyczna gdyż to jakie figury możemy aktywować zależy od tego co dociągniemy z sakiewki. I tu pojawia się element deck buildingu ponieważ to co w każdej rundzie mamy możliwość dobrania danej jednostki z rezerw do stosu użytych już żetonów. Te potem gdy skończy nam się talia na nowo utworzą nam nową talię. Niesamowite jak fajnie może wpleść prostą mechanikę deck buildingu do takiej gry. Jeśli chcesz mieć większą szanse na dociągnięcie łucznika, po prostu dobierz więcej żetonów łucznika z rezerw. Chcesz jeszcze bardziej zwiększyć szanse? Wstaw inne żetony z sakiewki na plansze. Podczas rundy możemy też aktywować daną jednostkę i poruszyć nią, zakatować sąsiednią jednostkę wroga lub wykonać taktykę czyli specjalnych ruch/atak. W grze w każdej rundzie możemy też powalczyć o inicjatywę, którą ma ogromne znaczenie. O ile losowość w tej grze istnieje, to jest ona przewidywalna, czyli możemy liczyć i przewidywać jakie są szanse, że wróg bądź my dociągniemy odpowiedni żeton.
Z plusów:
- prosta do nauczenia, wytłumaczenie zajmuje max 10 minut i po pierwsze rozgrywce każdy wie już o co chodzi,
- niesamowita głębia, zasady proste a możliwości ogromne,
- jakoś wykonania stoi na najwyższym poziomie, a żetony pokerowe i korzystanie z nich daje dużo frajdy,
- czas rozgrywki to około 20 minut
Z minusów:
- tak na silę to w dodatku Nobility poprawiona zostało zachowanie jednej jednostki, ale to można sobie przeczytać po prostu i używać nowego zachowania