PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika Daniel13

obrazek
Horror w Arkham: Gra Karciana - Dziedzictwo Dunwich
Pierwszy dodatek do Arkham Horror LCG,
Pierwszy dodatek deluxe do rewelacyjnej karcianki Horror w Arkham: Gra Karciana przynosi nam początek kolejnej kampanii opartej o wydarzenia rozgrywane w opowiadaniu Zgroza w Dunwich (polecam w nowym przekładzie Macieja Płozy).
Otrzymujemy komplet kart spotkań, które złoża się na pierwsze dwa scenariusze nowej kampanii do której cyklicznie będą wychodzić zestawy mitów.
Dodatek można ocenić w trzech wymiarach:
1. Jakość scenariuszy – moim zdaniem zarówno oba scenariusze pod względem fabuły i stosowanych mechanik (w tym również wprowadzenia i dostępnych zakończeń) stoją na bardzo wysokim poziomie. Wydaje mi się, że nawet przyjemniej się w nie gra niż w scenariusze z podstawki. Bardzo cieszy mnie nawiązanie bezpośrednio do opowiadania – lokacje, postacie i sam fakt iż przygoda zaczyna się tuż po zakończeniu opowiadania przemawiają na korzyść treści fabularnej. Zdecydowanie 5/5 punktów.
2. Karty do budowy talii – zdecydowanie kolejny wielki plus dodatku to 5 nowych badaczy po jednym dla każdej frakcji. Postacie są przemyślane mają ciekawe opcje deckbuildingu (inne niż u badaczy z core seta). Karty do budowy talii również ciekawe i często stanowiące podstawę każdej budowanej talii (np. Peter Sylvestre, Rite of Seeking). Werdykt 5/5.
3. Jakość wykonania (opakowanie i grafiki kart) – jakość kart zarówno graczy jak i scenariuszy na najwyższym poziomie. Grafiki są rewelacyjne i bardzo klimatyczne. Zawodzi jednak tłumaczenie (błędy na kartach i instrukcji), które co prawda poprawia errata, ale można odnieść wrażenie że ma się produkt w fazie beta. Kiepskie jest także opakowanie które po wyjęciu kart niestety nie przyda się do niczego poza postawieniem na półkę 3,5/5.
Ogólnie rzecz biorąc oceniam całość na mocne 4/5. Polecam zwłaszcza tym których nie zawiódł Core Set. Nieprzekonanych zachęcam do spróbowania zwłaszcza że wzrosła pula kart do konstrukcji talii co zdecydowanie poprawiło przyjemność z fazy przygotowania do rozgrywki.


obrazek
Horror w Arkham: Gra karciana - Muzeum Miskatonic
Nudne zwiedzanie muzeum,
Po udanym rozpoczęciu kampanii „Dziedzictwo Dunwich” przyszedł czas na pierwszy scenariusz wydany w formie Zestawu Mitów. Kontynuujemy historię rozpoczęta w dodatku deluxe i mamy szansę zwiedzić pobliskie muzeum w poszukiwaniu pewnej istotnej z punktu widzenia fabuły księgi.
Scenariusz zawarty w pakiecie oceniam na 3/5. Z jednej strony mamy dość klimatyczne karty spotkań do konfrontacji, a z drugiej rozczarowujące karty kolejnych pomieszczeń muzeum. Trochę inaczej wyobrażałem sobie zwiedzanie tego budynku, zaproponowane przez twórców zwiedzanie trochę wieje nudą. Dodatek nie zaskakuje nowymi mechanikami jeżeli chodzi o rozgrywkę tym niemniej nie można narzekać na nudę w konfrontacji z kartami przeciwników które po pokonaniu mogą trafić do tzw. Pustki i w najmniej spodziewanym momencie wrócić.
Karty wzbogacające nasza talię są bardzo dobrze przemyślane. Pojawia się pierwsza karta z podtypem Permanent (Trwały), która przynosi wymierne korzyści i nie wlicza się do limitu talii. Moimi faworytami są ponadto ojciec Xavier (silny sojusznik) oraz karta „Nadmierna dociekliwość” (Delve Too Deep), która po zagraniu zmusza nas do dobrania dodatkowej karty z talii spotkań ale po jej rozpatrzeniu gwarantuje dodatkowy punkt zwycięstwa. Tak więc za karty mocne 4+/5.
Cały zestaw oceniam na 4-/5. Zestaw podobnie jak następne niezbędny do zachowania ciągłości kampanii więc dla fanów gry obowiązkowy. Tym niemniej moim zdaniem proponowany scenariusz jest najsłabszy z dotychczas dostępnych. Zestaw ratują jednak solidne karty do budowy talii.


obrazek
Horror w Arkham: Gra karciana
Horror w Arkham LCG/RPG,
Horror w Arkham LCG to moje pierwsze zetknięcie z karcianymi grami kooperacyjnymi. Wcześniej miałem okazję grać trochę w Magic oraz Call of Cthulhu LCG. Do zakupu zachęciła mnie możliwość rozgrywania scenariuszy w trybie jednoosobowym, a dodatkowo jestem wielkim fanem twórczości Lovecrafta więc postanowiłem zaryzykować zakup zestawu podstawowego.
Na ten moment czekam już na dodatek .
Gra ma świetny klimat. Wykonanie poszczególnych kart i innych elementów (żetonów, instrukcji) stoi na nieprzyzwoicie wysokim poziome (i nie zmieniam tu zdania pomimo kilku błędów w instrukcji i na kartach – nie wpływają one poz zapoznaniu z erratą na przyjemność płynącą z rozgrywki).
Przygotowane w podstawce trzy scenariusze składające się na kampanie są zrealizowane z rozmachem i układają się w ciekawa historię (możliwe są trzy zakończenia!), która mam nadzieję jest tylko rozgrzewką przed kampanią z pierwszych dodatków.
Gra cechuje się dużą powtarzlanoscią. Mamy do wyboru 5 bohaterów dla których składamy indywidualne talie zawierające umiejętności, atuty oraz słabości.
Warte podkreślenia są fajne elementy rodem z gier RPG – zdobywanie punktów doświadczenia, podejmowanie decyzji fabularnych (mających w dalszej rozgrywce konsekwencje), różne „klasy” bohaterów.
Grę polecam. Realizacja zamówienia w Planszomania.pl – rewelacja.