PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika CrowRichi

obrazek
Horror w Arkham LCG - Zestaw Podstawowy
,
Jedna z najbardziej klimatycznych gier karcianych, która pokazuje na jak różne sposoby karty mogą być wykorzystywane w grze przygodowej: budując klimat, prowadząc narracje, łączyć w sobie i przedstawiać eksploracje. Ciekawa mechanika w postaci woreczka chaosu z pewnym elementem "push your luck", który zawsze pozostawia gracza w niepewności jak potoczy się przygoda. Podstawowy zestaw pozwala w pełni posmakować mrocznej historii wcielając się w badaczy podążających tropem upiornych stworów, opętanych kultystów i mitycznych bogów w trzyscenariuszowej kampanii. Wadą tego zestawu podstawowego może być to, że jest w nim niby do dyspozycji 5 bohaterów, jednak gracze nie mogą wybrać dowolnego z nich, ponieważ każdy z nich wykorzystuje 2 zestawy kart przypisanych do swojej klasy. Jeżeli jeden z bohaterów wykorzystuje ten sam zestaw co inny, to nie mogą oni brać udziału we wspólnej rozgrywce z uwagi na brak dodatkowych kopii kart każdego z zestawów.

obrazek
Ascension X: War of Shadows
,
Prosta i szybka gra na podstawie czystej kwintesencji mechaniki "deckbuildingu". Edycja War of Shadows przedstawia dodatkowy mechanizm, dzięki któremu pewne efekty na kartach odpalają się tylko podczas dominacji kart światła lub ciemności w rzędzie centralnego rynku. Ascension to zdecydowanie jedna z moich ulubionych gier karcianych. Posiada niski próg wejścia do wprowadzenia nowych graczy, piękne i klimatyczne ilustracje fantasy (choć pierwotnie w starej edycji ilustracje były najgorszym elementem tej gry) oraz regrywalność na poziomie szerokiego wachlarza kolejnych rozszerzeń.

obrazek
Hero Realms (polskie wydanie)
,
Gra przenosi świetną mechanikę znaną z kosmicznej wersji Star Realms do nowego świata bohaterów fantazy, urozmaiconą o unikalne klasy, postacie Bossów i kampanię (w dodatkach). Rozgrywka jest prosta i przystępna, szybko się rozkręca, grafiki na kartach są baaardzo barwnie zilustrowane i cieszą oko (w odróżnieniu od swego poprzednika). Z minusów mogę wspomnieć jedynie o tym, że niektóre partie mogą się całkiem sporo przeciągnąć, jeśli ktoś obierze swoją taktykę na kartach z funkcją leczenia.

obrazek
Res Arcana (edycja polska)
,
Res Arcana nadaje się doskonale na wprowadzanie nowych graczy do świata gier planszowych. Zapoznanie się z ikonografią na kartach w szybki i przejrzysty sposób objaśnia wszystkie ich funkcje. Graficznie pięknie się prezentuje, ilustracje są różnorodne i się nie powtarzają, ma wygodny i praktyczny insert, wszystkie elementy gry ogółem są bardzo dobrej jakości, jak na tak przystępną cenę. Doczepić można się jedynie do niezbyt licznej zawartości wszystkich kart i miejsc mocy po dłuższym ograniu tego tytułu, ale do tego są już kolejne dodatki.

obrazek
Ostium (edycja polska)
,
Ostium przedstawia mechanikę budowania talii w szybkiej i intensywnej rozgrywce pojedynkowej, gdzie każda podjęta decyzja i każdy brany pod uwagę punkt ataku lub obrony może stanowić o zwycięstwie lub porażce, dzięki czemu toczone partię w tej grze trzymają w napięciu do samego końca. Są choć bardzo taktyczne to wcale się nie przeciągają w czasie, ze względu na intuicyjne przedstawienie funkcji każdej z kart w formie ikonografii. Największym zarzutem jaki mógłbym mieć do tej gry, to utrzymanie stylistyki graficznej w dość smętnym i bez charakteru klimacie.

obrazek
Legenda Pięciu Kręgów: Gra karciana
,
L5K to świetnie odświeżona gra CCG w nowej wersji LCG i przepięknej, artystycznej oprawie graficznej wprowadzającej w mistyczny klimat feudalnego świata Fantasy dalekiego wschodu. Estetyka oraz bardzo ciekawa i angażująca treść fabularna, szczególnie dla entuzjastów tematu, tym potrafi przyciągnąć ta pozycja. Przede wszystkim gra teraz wprowadza nowe zasady, lepiej balansujące całą rozgrywkę w stosunku do starej formy CCG. Minusem może być długość gry, jeśli rozgrywający partię dobrze nie ogarniają głównych zasad, to rozgrywka baaardzo może się dłużyć (polecam w takim przypadku robienie przerw z zapisem stanu gry w postaci np. zdjęcia rozkładu kart). Czasami także irytująca bywa okolicznościowa funkcjonalność kart. Bywa tak, że w przypadku posiadania nawet kilkunastu kart na ręce, żadnej nie jesteś w stanie użyć i spełnić wymaganych warunków do jej zagrania. Więc bez dobrze zbudowanych talii, pierwsze partie mogą nie być satysfakcjonujące. Brak także drugiej książeczki w pudełku z kompletnym opisem zasad. Ogólnie grę serdecznie polecam dla taktyków rzemiosła sztuki wojny i nie tylko, oraz przez wzgląd na sam kunszt oprawy wizualnej i treści narracyjnej.