PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika BartoszRobak

obrazek
Spór o bór
Proste zasady, szybka rozgrywka, dużo kombinowania.,
Dwuosobowa gra karciana o prostych zasadach. Miło łechce zwoje mózgowe. Prosta, acz nie prostacka. Celem gry jest przejęcie kontroli nad 3 położonymi polanami obok siebie lub zdobycie kontroli nad większością polan ogółem (czyli nad 5 z 9 ). Zaczynamy z 6 kartami na ręku i po każdym wyłożeniu karty dobieramy jedną , a rozgrywka polega na naprzemiennym wykładaniu kart do wybranych polan w celu ułożenia lepszego układu 3 kartowego (układy są "pokerowe" i łatwe do zapamiętania). Komu uda się ułożyć lepszy układ przejmuje kontrolę nad polaną. Talia liczy sobie 54 karty , w sześciu kolorach nominały od 1 do 9, plus karty specjalne dla zaawansowanych graczy.

Gra jest bardzo szybka i przyjemna, występuje pewna losowość, jednak im bliżej końca tym jest jej mniej ( po prostu im więcej kart wyłożymy tym więcej wiemy ile ich zostało i jakich , więc jesteśmy w stanie ocenić możliwe układy do ułożenia). Ważna jest kolejność wykładania kart, miejsce ich wykładania oraz analiza możliwych do uzyskania układów oraz kalkulowanie ryzyka i blefowanie.

Podsumowując:
Świetna jakość do ceny. Nie zajmuje dużo miejsca. Szybka, mądra i przyjemna, rzekłbym "elegancka". duża regrywalność. Myślę, że 8 latek spokojnie opanuje zasady, lecz nie będzie w stanie zagrać w tę grę w pełni. Dla mnie ta gra przeznaczona jest bardziej dla młodzieży i dorosłych. Bardzo fajna do wprowadzania rodziców, bądź dziadków w gry planszowe (nie potrzeba się uczyć kart (brak opisów) , a gra się jak w pasjansa).


obrazek
Ryki Afryki (edycja polska)
Barwna, nieskomplikowana, szybka. ,
Prosta gra karciana. Na grę składa się 30 kart ( 5 rodzajów zwierząt z nominałami od 0 do 6) oraz 25 żetonów ( 5 żetonów z każdego rodzaju zwierzęcia). Gra polega na rozdaniu kart ( w zależności od ilości graczy , będzie różna ich ilość), po czym następuje właściwa rozgrywka. Polega ona na tworzeniu kolumn z wykładanych kolejno przez graczy zwierząt ( karty zwierząt musimy dokładać wg rodzaju ,tzn hipopotam do hipopotama, lew do lwa) . Po położeniu karty od razu dobieramy żeton dowolnego zwierzęcia (który punktuje na koniec gry). Gra kończy się w momencie dołożenia do kolumny 6-tej karty. Wtedy podliczamy punkty w ten sposób,że każdy zdobyty przez nas żeton ma wartość nominału karty, która leży na wierzchu każdej kolumny.

Celem więc jest zbieranie żetonów ze zwierzęciem którego nominał w kolumnie będzie na koniec najwyższy.

Gra jest szybka, nieskomplikowana i przyjemna. Bardzo dobry wybór dla dzieci od lat 6. Barwne obrazki i żetony przyciągają wzrok. Wymaga lekkiego kombinowania. Pomaga w nauce liczenia.