gry planszowe logiczne > Seria Gipf: GIPF (edycja polska)
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Seria Gipf: GIPF (edycja polska)

Seria Gipf: GIPF (edycja polska)

Niezwykła gra logiczna, pierwsza z serii

cena:

84.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 9 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Kris Burm

wersja językowa: polska

Opis


Zaczęło się jeszcze przed Wielkim Wybuchem... Wtedy nie było jeszcze niczego: ani czasu, ani przestrzeni, ani materii... absolutnie nic, tylko potencjał, od którego wszystko wzięło swój początek. Bez tego potencjału, nie byłoby Wielkiego Wybuchu, ani niczego o istnieniu czego wiemy i mamy świadomość w obecnym czasie. Grający w GIPF reprezentują ten potencjał; pionki zwycięzcy symbolizują przyczynę Wielkiego Wybuchu, początku wszystkiego - również wszechświata, który nieustannie rozszerza się od tamtego punktu. Wciąż dalej, i dalej...
GIPF jest grą logiczną dla dwóch graczy opartą na klasycznej koncepcji: gracze w turach, wprowadzają jednego pionka do gry, aż do ustawienia czterech w szeregu. Gdy tak się stanie, wtedy gracze usuwają swój rząd pionów i zdobywają wszystkie pionki przeciwnika, które stanowią jego przedłużenie. Taka zasada zdobywania pionów za każdym razem prowadzi do zupełnie nowej sytuacji na planszy.


Celem gry jest ustawianie kolejnych rzędów złożonych z przynajmniej 4 pionów własnego koloru i zdobywanie pionów przeciwnika tak, aby w efekcie końcowym nie miał on już możliwości wprowadzenia do gry żadnych pionków.
GIPF jest prostą i wciągającą grą, która łączy klasyczne systemy z zupełnie nowymi elementami. Pełna niespodzianek i oferująca nieograniczone możliwości, świetnie przemawia do sporadycznych graczy, jak i szerokiego grona fanatyków.
W 1998 roku gra GIPF została uznana przez GAMES Magazine najlepszą abstrakcyjną grą strategiczną.
GIPF jest samodzielną grą, i przede wszystkim tak powinien być postrzegany. Poza tym jest to również nazwa projektu, którego GIPF jest najważniejszym elementem. Projekt ten składa się z serii gier i dodatkowych elementów, które umożliwiają łączenie ich ze sobą, dzięki czemu, to sami gracze decydują w co tak naprawdę będą grali.

Zawartość pudełka:
- 1 plansza do gry
- 18 białych pionków
- 18 czarnych pionków
- 1 instrukcja

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Seria Gipf: GIPF (edycja polska):



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-02-28 bardzo dobre autor: zioombel

Moją przygodę z serią GIPF zacząłem bardzo niedawno od YINSHa. Potem
zacząłem oswajać TZAARa a na końcu przyszedł czas na GIPFa. W
międzyczasie był jeszcze DVONN a w kolejce czeka ZERTZ. To
niewiarygodne jak wiele dają gry w tak ascetycznej oprawie: nie ma
kart z grafiką zapierającą dech w piersi, figurek i bajecznie
kolorowej planszy. Co ciekawe, za każdym razem jak gram w którąś z
tych gier zadziwia mnie jak różnego podejścia do gry, każda z nich
wymaga. Chwała Rebelowi za ożywienie tej serii na naszym rynku. Jak
ktoś jeszcze tych gier nie poznał, zacznijcie od YINSHa: gra
najbardziej przystępna, wizualnie najkorzystniej się prezentująca i
szybka. TZAAR to dziwny twór: przegrałem swoje pierwsze 5-6 gier zanim
zacząłem wygrywać. GIPF budzi mój największy szacunek: po części
dlatego, że najrzadziej udaje mi się wygrywać. Rozgrywka w GIPF jest
najdłuższa, sama gra oferuje trzy warianty. Każda z wymienionych gier
to ćwiczenie cierpliwości, wytrwałości i wyobraźni. Ja cieszę się, że
wszystkie te tytuły przyjęły się w domu a moja córka (8 lat) ciągle
domaga się grania. W YINSHa aby nieco wyrównać szanse w rozgrywce z
mniej doświadczonym przeciwnikiem, stosujemy handicap: np. wystarczy
zdjąć 2 a nie 3 pierścienie aby wygrać (oczywiście gracz lepszy ciągle
musi zdjąć 3 pierścienie). W TZAARa próbowałem różnych handicapów ale
szczerze mówiąc żaden nie sprawdził się dobrze. GIPF jest najrzadziej
grywany bo trzeba nań znaleźć trochę więcej czasu. Szczerze polecam
gry tej serii.