GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Digit

Digit

Czy uda Ci się ułożyć pokazany na karcie wzór przesuwając tylko jeden patyczek?

cena:

32.50 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat

wydawca: Piatnik

wersja językowa: polska

Opis


Wyjątkowo wciągająca gra logiczna. Czy uda Ci się ułożyć pokazany na karcie wzór przesuwając tylko jeden patyczek? To nie będzie proste! Ćwicz spostrzegawczość, wyobraźnię, logikę i refleks. Masz wolną chwilę, a nikogo znajomego nie ma w pobliżu? Jest też opcja dla jednego gracza - Digipasjans. Jest Was więcej niż czworo? Zagrajcie w parach! Nieważne w ile osób gracie, nie będziecie mogli przestać.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-11-16 dobra pomoc dydaktyczna autor: paula1110

pierwszy raz usłyszałam podczas spotkania metodycznego dla nauczycieli matematyki długi czas pytałam, szukałam, nie mogłam znaleźć i tu jest bardzo się ucieszyłam, bo świetnie sprzyja zachęceniu uczniów do myślenia, przewidywania i spostrzegania polecam każdemu kto ma odwagę myśleć i działać.
dodano: 2012-12-29 super autor: oskar2222

SUPER GRA!
Kupiłam tę grę dla 11 syna ale okazało się, że 6 córka jest tą grą zachwycona. Polecam innym rodzicom, którzy dbają o prawidłowy rozwój matematyczny swoich pociech. Ta gra wprowadza dzieci w świat symetrii osiowej. I rozwija logiczne myślenie.
Brawo!!!
dodano: 2011-11-19 Świetna autor: Slanek

Bardzo ciekawa gra, prosta i stosunkowa tania. Skierowana jest zarówno do dzieci jak i dorosłych. To czyni tą grę wyjątkową. Walor edukacyjny jest najważniejszym czynnikiem aby tą grę posiadać. Dzieciaki już od 4-5 roku życia mogą odwzorowywać ułożenie patyczków z karty, a starsze po prostu grać w jedną z 4 opcji jakie są dostępne w instrukcji. Grę polecam do wykorzystywania w TERAPII przez pedagogów, psychologów, na lekcjach ZDW oraz do pracy z uczniem zdolnym.
dodano: 2011-08-28 do ćwiczenia wyobraźni autor: scheherazade

W instrukcji znajduje się opis 4 różnych rozgrywek. Celem każdej z nich jest pozbycie się wszystkich swoich kart lub większej ich liczby w porównaniu do pozostałych graczy. Każda rozpoczyna się też od wylosowania jednej karty, stanowiącej wzór początkowy – od niego rozpoczyna się układanie patyczków. Gracze w swoich turach zmierzają do ułożenia wzorów na posiadanych kartach, poprzez przestawianie po jednym patyczku, zgodnie z zasadą budowania pentastików. Wynika z tego, że pentastiki uzyskuje się metodą przekształcania jednego układu w inny, dzięki przestawieniu 1 dowolnego elementu. Wokół tych podstawowych reguł stworzono różne warianty gry:
1. Podstawowy: Po ułożeniu wzoru odrzuca się daną kartę. Jeśli nie ma możliwości ułożenia wzoru z własnej karty w danej turze, to gracz musi dobrać kolejną kartę ze stosu. Grę kontynuuje kolejny gracz. Zdarza się również, że przemieszczając patyczek gracz ułoży wzór z karty innego gracza – w tym przypadku nie dobiera się karty ze stosu, a karta z ułożonym wzorem zostaje odrzucona. Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart, pozostali gracze notują punkty ujemne za każdą posiadaną kartę.
2. Digit Plus: Po ułożeniu wzoru gracz odkłada kartę na własny stos kart odrzuconych i dostaje dodatkowy ruch, do momentu, aż nie będzie mógł ułożyć wzoru z posiadanych kart. Następnie dociąga karty z głównego stosu (musi mieć ich 5). Grę rozpoczyna kolejny gracz. Po wykorzystaniu wszystkich kart z głównego stosu, gracze podliczają punkty za karty z własnych stosów – wygrywa gracz z największą ich liczbą.
3. Digit solo: po ułożeniu wzoru karta jest odrzucana, a w jej miejsce dociągana jest kolejna. Gdy gracz nie może ułożyć wzoru z kart po jednym ruchu, wykonuje on ruch dodatkowy, który notowany jest jako ujemny punkt.
4. Gra w otwarte karty: w tej wersji gracze ujawniają wszystkie swoje karty.

Gra nie porywa ani wykonaniem, ani mechaniką, ale... W gronie znajomych okazała się raz świetną, lekką pozycją, wywołującą sporo emocji. Ćwiczy spostrzegawczość, refleks i wyobraźnię. Przy pomocy kart można stworzyć ciekawe łamigłówki. Digit można wykorzystać w nauce geometrii, co jest oczywiste i nawet w nauce izomerii optycznej. Dla wielbicieli łamigłówek jest to pozycja interesująca, dla dzieci przydatne narzędzie, dla dorosłych miła rozrywka od czasu do czasu, dla zaawansowanych graczy nie nadaje się w ogóle.