GRY LOGICZNE
logo przedmiotu GemBlo

GemBlo

Pozbądź się wszystkich swoich płytek. Gra logiczna zbliżona do Blokusa.

cena:

69.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 8 lat

wydawca: Schmidt Spiele
projektant: Justin Oh

wersja językowa: europejska
instrukcja: polska

Opis


Gemblo jest abstrakcyjną grą strategiczną z przezroczystymi, kolorowymi pionkami, z których każdy składa się z od jednego do pięciu heksagonów. Każdy uczestnik posiada identyczny zestaw pionków w odrębnym kolorze. Celem gry jest pozbycie się wszystkich pionków. Pionki nie mogą w ogóle dotykać wcześniej zagranych elementów w tym samym kolorze – każdy z pionków musi znajdować się w odległości „1” od innych elementów tej samej barwy, gdzie 1 jest długością krawędzi jednego z małych heksagonów. W grze może brać udział do 6 uczestników. W wersji dla dwóch graczy każdy z nich posługuje się dwoma kolorami

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2010-02-06 Dobra autor: monga

Gra podobna do gier z popularnej serii Blokus. W zwykłym Blokusie składowe elementów są kwadratami, w Blokusie Trigon mamy trójkąt, w Gemblo - sześciokąty. Nieco inne są również zazady dokładania - we wszystkich grach elementy jednego koloru nie mogą się stykać krawędziami, jednak w Blokusie muszą stykać się wierzchołkami - a w Gemblo muszą pozostawać od siebie w odległości 1 krawędzi.

Ja zdecydowanie preferuję Blokusa - i w wersji zwykłej i w wersji trigon, ale słyszałam już opinie, że gdyby ktoś miał wybierać między jednym a drugim zdecydowanie wolałby Gemblo. Ma kilka zalet w porównaniu z Blokusem - przede wszystlo, jest tańsze, poza tym gra się równie dobrze w 2, czy 3 czy 4 zcy 5 czy 6 osób. Plansza jest różnego rozmiaru w zależności od liczby graczy. W Blokusie sens ma gra tylko 2 lub 4 ososby. Poza zaletami są jednak też wady - gorsza jakość wykonania - elementy w Blokusie trzymają się solidnie planszy, w Gemblo bardzo łatwo je przesunąć z miejsca na miejsce. Poza tym cięzko jest "widzieć" czy dany element w wybranym miejscy się zmieści albo który z elementów jest optymalny dla danego miejsca. Na pewno w grę trzeba zagrać kilka razy i to podejrzewam, więcej niż 5, żeby wyrobić sobie bardziej szczegółowie opinie na temat rozgrywki.