KSIĄŻKI I CZASOPISMA
Neuroshima: Krew i Rdza 2
Wielki powrót zbioru przygód, tym razem w nowej odsłonie
Podstawowe informacje:
wydawca: Wydawnictwo Portal (2020)
kod kreskowy: 9788395409585
wersja językowa: polska
Opis
Na dodatek składają się trzy wielkie części. Pierwsza ro Neuroshima 2020, czyli mini setting do gry nie 30 lat po, ale dokładnie w czasie zagłady. Druga nawiązuje do historii z „Krew i rdza 1” i przedstawia wydarzenia i motywy z sześciu różnych stron Zasranych Stanów, m.in. Federacji, Posterunku, Salt Lake. Rozdział o Neodżungli opowiada o tym, jak mutować BG! W trzeciej części zapodajemy serię klasycznych szkiców przygód. Gotowe scenariusze, pomysły na przygody i jarające wyobraźnię rozwinięcie świata – w tym dodatku materiału jest granie tydzień w tydzień, przez rok z hakiem.
„Jeśli grasz w Neuroshimę raz na tydzień...
... to pomysłów zawartych w tym zbiorze wystarczy ci na cały rok! W dodatku znajduje się również dokładnie opisana storylinia NS, czyli najważniejsze wydarzenia, które mają aktualnie miejsce w świecie gry. Dowiecie się o zmianach w Hegemoni, ofensywie Molocha oraz walce NJ z Tornado. Sama storylinia ma kilkanaście stron i dokładnie, miesiąc po miesiącu pokazuje, co dzieje się w powojennych Stanach.
Pomysł na dodatek świetny – zamiast serii krótkich szkiców przygód mamy tutaj kilka większych bloków, opisujących jakieś istotne wydarzenia plus powiązane z nimi propozycje scenariuszy. Najmocniejszy punkt – NS 2020 – w pełni pokrywa oczekiwania (może za wyjątkiem mocniejszego doprecyzowania tego, jak wyglądał świat). Teksty dotyczące Teksasu, Salt Lake City czy Federacji są mocno nieuniwersalne, ale w perspektywie braku nationbooków im poświęconych stanowią źródło cennych informacji. Sojusz Mutantów i Piętno Neodżunglii rekompensują je w zupełności. Druga część podręcznika to (wzorem KiR 1) krótkie pomysły na przygody. Jest z nimi różnie, choć dominują te z gatunku "wymyśliłbym to w piętnaście minut”.
Mimo, że Krew i rdza 2 to dodatek z przygodami, jest jednym z najważniejszych podręczników linii. Zarys miejsc, które nie doczekały się własnych dodatków (zwłaszcza spory tekst o Neodżunglii) to świetne źródło informacji i inspiracji. Naprawdę mocnym punktem jest Neuroshima 2020 – dla prowadzącego, który chciałby wprowadzić graczy w realia NS od samego Upadku to pomoc wręcz nieoceniona.