gry planszowe kooperacyjne > Mamy szpiega
GRY KOOPERACYJNE
logo przedmiotu Mamy szpiega

Mamy szpiega

Wesoła, nietypowa zabawa w szukanie szpiega.

cena:

64.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 8
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 15 min.

wydawca: Rebel.pl (2015)
projektant: Alexandr Ushan

wersja językowa: polska

Opis


„Gadatliwość zatapia statki” to znana metafora z okresu drugiej wojny światowej, podkreślająca, że w szpiegowskim świecie dyskrecja jest najważniejsza. Agenta może zdradzić wszystko - nowiutkie zszywki spinające dokument, zamówienie trzech szklanek whisky przy użyciu nie tych trzech palców, czy choćby jedno źle użyte słowo.

W grze "Mamy szpiega!" będziecie mogli się o tym przekonać, wcielając się zarówno w szpiega, który próbuje nie zostać zdemaskowany, jak i w ścigających go agentów kontrwywiadu.

Na czym to polega?
Rozgrywka składa się z kilku krótkich rund. Podczas każdej rundy gracze losowo otrzymują karty z prezentacją miejsca, w którym się aktualnie znajdują... wszyscy, poza jednym, który otrzyma kartę Szpiega!

Przykład: Gracze mogą wylosować kartę "Zoo", a w zestawie kart jedna karta nie będzie miała ilustracji Zoo, tylko ilustrację Szpiega.

Jego zdaniem będzie dowiedzieć się w jakiej lokacji toczy się bieżąca runda, a zadaniem pozostałych graczy, agentów, domyślenie się, który spośród graczy jest szpiegiem.

Aby tego dokonać gracze będą wzajemnie zadawać sobie pytania.

- Kiedy ostatnio byłeś w tym miejscu?

- Jak miałem 5 lat.

- Co najbardziej Ci się tam podobało? (podchwytliwe pytanie, odpowiedź "żyrafy i lwy" jest zbyt oczywista, szpieg może łatwo się domyślić, że chodzi o Zoo)

- Wiele rzeczy, ale najbardziej czas wspólnie spędzony z rodziną. (ogólnikowa odpowiedź, która jednak pasuje do miejsca, ale może jest na tyle ogólna, że odpowiadający jest szpiegiem? )

Agenci próbują zdemaskować szpiega, a szpieg ze wszystkich sił stara się pozostać nieodkryty dopóki z padających dookoła pytań i odpowiedzi nie wydedukuje, w jakim miejscu wszyscy się znajdują. Wygra gdy pozostanie nieodkryty do końca rundy, albo gdy trafnie odgadnie lokację. Agenci zwyciężą, gdy uda im się zdemaskować szpiega, co robią poprzez głosowanie. Ale biada im, jeśli wskażą innego Agenta, wtedy również zwycięży Szpieg.

Należy bardzo uważać, zbyt szczegółowe pytania mogą naprowadzić szpiega, podobnie jak zbyt szczegółowe odpowiedzi. Ale odpowiadając zdawkowo, lub półsłówkami wystawiamy się na celownik innych Agentów, na co Szpieg zaciera ręce. Dwuznaczne odpowiedzi pomagają zmylić Szpiega, może utwierdzony w trafności swoich domysłów pomyli Zoo z parkiem?

Spostrzegawczość, koncentracja, nonszalancja i spryt – podczas rozgrywki będziecie potrzebować tych wszystkich cech. Miejcie się na baczności! Szpieg nigdy nie śpi!

Zawartość pudełka:
240 kart (30 talii po 8 kart każda)
30 woreczków strunowych
instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-08-16 Dobra imprezówka autor: Sebastian Adamiak

Mamy Szpiega jest grą dobrą. Ma ciekawie zaimplementowany system zdrajcy, lokacje są pomysłowe, a wykonanie graficzne gry jest udane. Niestety nie do końca wiem kiedy powinna być grana. Jeśli spotykamy się w grupie typowych graczy, to raczej na poważniejsze tytuły i Spyfall zostaje wtedy na półce. Jako imprezówka gra niestety sprawdza się średnio. Powodują to trzy rzeczy. Po pierwsze duszna atmosfera, niezbyt dobrze współgra z zabawą i śmiechem, z jakim mamy do czynienia na towarzyskich wypadach. Po drugie część graczy nie radzi sobie z byciem szpiegiem, nie wytrzymuje tego stresu i strachu przed dekonspiracją. Po trzecie w części towarzystwa ta gra nie ma sensu. Niektóre osoby mają absurdalne skojarzenia i idee, które totalnie wywracają grę szpiegowi do góry nogami. W tym momencie taki pechowy szpieg wpada przypadkowo, bo ktoś sobie wymyślił jakiś absurd związany z daną lokacją. Na zasadzie skoro jestem pracownikiem banku to na pewno kradnę pieniądze. Nie kradniesz!? Jesteś szpiegiem!? W tym momencie szpieg się ujawnia: pewnie jestem na statku pirackim… Powoduje to niesamowitą irytację u grającego szpiegiem, bo przegrywa niejako przez słabość swojego przeciwnika.
dodano: 2015-12-06 Świetna imprezówka autor: monga

za każdym razem kiedy wychodzi kolejna świetna gra imprezowa o zupełnie innej mechanice niż wszystkie inne do tej pory czuję się zaskoczona - przecież jest już tyle świetnych gier imprezowych, tyle świetnych mechanik, można odnieść wrażenie, że już więcej w kategorii rewelacyjnych imprezówek wymyślić się nie da. I wtedy pojawia się taka gra jak Mamy szpiega, która udowadania, że jak najbardziej się da, że nadal można zabłysnąć bardzo dobrą grą imprezową inne niż wszystkie do tej pory.

Jak to w dobyrch imprezówkach tak i w Mamy szpiega - zasady są bardzo proste a zabawa przednia. Polecam wszystkim miłośnikom dobrej zabawy w kilkuosobowym gronie (nie grałam na 3-4 osoby, więc może nie moja opinia nie będzie wiarygodna, ale nie poleciłabym jej dla takiej liczby graczy, a już szczególnie dla 3, myślę że rozwija skrzydła przy 5-6 graczach dopiero).

Gra polega tylko i wyłącznie na mówieniu, na zadawaniu pytań i udzielaniu odpowiedzi, więc nie polecam osobom, które mówić nie lubią :-) Wszystkim pozostałym jak najbardziej !